Siivousliikkeiden erot?

mihin töihin

Mitä olette mieltä erikokoisista siivousliikkeistä? Onko mielestänne esim. lyhyet työajat ainoastaan isojen liikkeiden ongelma ja esim. huono palkan maksukyky pienten liikkeiden ongelma?
Entä mitä mieltä olette asiakkaista (te jotka olette työskennelleet eri kokoisissa siivousliikkeissä) onko suurten siivousliikkeiden asiakkaat vaativampia kuin pienten?Ihan vaan mietin että minkähän kokoiseen siivousliikkeeseen kannattaa töihin hakea jotta tulisi parhaiten kohdelluksi?

9

2301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kivikivi

      On aivan sama mihin siivousfirmaan menet töihin. Nämä firmat on perustettu tuottamaan omistajilleen suurinta mahdollista voittoa pienimmillä mahdollisilla kuluilla. Jokainen näistä firmoista maksaa pienentä mahdollista palkkaa, eli siis vain sitä minkä Tes määrää eikä senttiäkään enempää.

      Jotkut näistä ( käytännössä toki jokainen) kieroilevat kaikin tavoin palkanmaksun kanssa, pitävät omavaltaisia harjoittelupalkkoja ja -aikoja. Kaikki mahdolliset keinot käytetään jotta työntekijöilta voitaisiin pimittää edes pari senttiä. Minkäänlaista moraalia tai omaatuntoa näillä rahanahneilla verenimijöillä ei ole. Heillä on tiedossaan kymmeniä eri tapoja kiertää työehtosopimusta ja varastaa työntekijältä tälle laillisesti kuuluvat rahat ja he kyllä käyttävät näitä kaikkia. Juuri kun on luullut nähneensä törkeintä mahdollista lakien ja sääntöjen kiertoa, siivousfirma yllättää ja näyttää pari uutta keinoa varastaa työntekijältään pari lanttia.

      Suomen lainsäädäntö mahdollistaa näiden firmojen olemassaolon ja varkauksien ja työntekijöiden riistämisen. Suomen lainsäädäntö suorastaan tukee näiden firmojen toimia. Liitto luottamusmiehineen on melko hampaaton ja tulee monta askelta jäljessä. Ammattiliitoa ei kiinnosta muu kuin hankkia uusia jäseniä maksamaan jäsenmaksuja ja mahdollistamaan liiton hierarkiassa ylimmillä portailla istuskelevien henkilöiden luksuselämä jäsenmaksujen maksajien kustantamana. Siksipä juuri jäseniä tarvitaankin lisää, ei ajamaan työntekijöiden etuja ja oikeuksia vaan maksamaan rahassa rypijöiden luksuselämä.

      Että tervetuloa vaan siivousfirmaan, ei väliä mihin koska kaikki ovat sitä yhtä ja samaa. Jos vain on mahdollista niin hanki itsellesi ihmisarvoisempi työ.

      • Uumoilija

        Veit sanat suusta!


      • fewef

        " Kaikki mahdolliset keinot käytetään jotta työntekijöilta voitaisiin pimittää edes pari senttiä. Minkäänlaista moraalia tai omaatuntoa näillä rahanahneilla verenimijöillä ei ole. Heillä on tiedossaan kymmeniä eri tapoja kiertää työehtosopimusta ja varastaa työntekijältä tälle laillisesti kuuluvat rahat ja he kyllä käyttävät näitä kaikkia. Juuri kun on luullut nähneensä törkeintä mahdollista lakien ja sääntöjen kiertoa, siivousfirma yllättää ja näyttää pari uutta keinoa varastaa työntekijältään pari lanttia. "

        Hui, ihan kuin olisin lukenut omasta kokemuksestani eräässä erittäin huonomaineisessa Jyväskyläläisessä siivousyrityksessä. Ei voinnut kuin ihmetellä, miten sen yrityksen johtaja kylmästi vetää rahaa välistä. Ja koko ajan... Kaikilla mahdollisilla eri tavoilla. :(


    • majbritt kjell

      Luulen että osaan antaa kokemukseni puolesta sinulle hyvää tietoa.
      Olen työskennellyt kahdessa suuressa yrityksessä siivoojana,sekä nyt vuoden pienessä siivous yrityksessä.
      Ja kyllä olen viihtynyt,työ on raskasta kuten aina siivoustyö,mutta kohtelu on aivan eriluokkaa,huomaan että minua arvostetaan ja annetaan vaikuttaa asioihin oikeasti.
      Sellaiset seikat ovat todella tärkeitä ,henkinen hyvinvointi on kaiken a ja o.
      Palkka on hieman parempi kuin aiemmin,negatiivistä ainoastaan se että tässä joutuu olemaan sydämmellään mukana,ja eipä sekään nyt niin ikävä lopulta ole.
      Suosittelen sinua ainakin kokeilemaan jotain pienenmpää firmaa,kaikki on tietysti kiinni itsestäsi.
      Lintsarit viihtyvät suurissa firmoissa hyvin,vaikka voivat henkisesti huonosti arvostuksen puutteessa.
      Pienessä firmassa saan jopa kehuja,ja se lämmittää.
      Arvostan nyt myös itse enemmän siivoojan ammattia kuin ennen.

      • lintsari

        ... mutta viihdyn nykyisessä työssäni isossa firmassa (ei perinteistä siivousta) huomattavasti paremmin kuin muinoin eräässä pikkupuljussa, jossa palkka oli tasan tes, työtunteja ei saanut tarpeeksi rukoilemallakaan, siirtymäkorvauksia ei maksettu, välineet antiikkisia, jne. Ei tähän kysymykseen voi vastata yksiselitteisen tyhjentävästi "oikealla" tavalla. Isoissa firmoissa paljon riippuu kohteen lähimmästä esimiehestä, pienissä taas on muuten eroja varmasti kaikin puolin laidasta laitaan. Ja minun nykyinen pomoni kyllä kehuu minua säännöllisesti, jos ja kun on aihetta.


    • Laappi

      muuten sama paska meno -ainakin isoissa firmoissa. taitaa joku pienikin mahtua joukkoon.

    • kerroshoitaja

      Kerroshoitotyöstä (=hotellihuoneiden siivous) maksetaan 1-1,5 euroa tunnilta paremmin, kuin muusta siivoustyöstä. Johtuu eri työehtosopimuksesta. Työ on keskiraskasta, kuten muukin siivoustyö, mutta työajat pääsääntöisesti päivisin. Hesassa olen töissä N-Cleanilla suuressa hotellissa, joihin tämä firma on erikoistunut ja olen viihtynyt hyvin. Kun tekee työnshyvin saa myös arvotusta osakseen.

      • itsenäistä työtä

        Itse olen myös kerroshoitajana, nyt jo useamman vuoden samassa hotellissa. Olen viihtynyt, ehkä siksikin että hotelli on pieni ja kaikki tekee vähän kaikkia hommia, eli välillä hoidan myös aamiaista, päivystän illalla ja toimin asiakkaiden 'turistioppaana'.
        Palkka on tosiaan kerroshoitajalla parempi kun muussa siivoustyössä, mutta myös kiire on kova ja homma raskasta. Helpommalla ehkä pääsisi fyysisesti ( ja henkisesti) jossain muussa siivoushommassa, mutta en tekisi tätä pienemmällä palkalla.
        Eli kannattaa siivoustöitäkin etsiessä valita se parempi firma ja vertailla muita etuja/haittoja.

        Työ on itsenäistä ja kuntokin kasvaa ihan huomaamatta, välillä töissä kun on mukana askelmittari, siihen tulee huimia lukemia, keskimääri yli 15.000 askelta/pvä.
        Ei paljon tarvitse mennä enää iltakävelylle, mutta kuntosali auttaa pitämään lihakset ja kipeät paikat kunnossa :)


    • Vakituinen

      Minä hain töitä almansiivouspalvelu . Tekee koti ja yrityssiivousta asiallinen palkka 13 e h seutulippu ja työvaatteet päivätyö kokoaikainen. Tosin kouluts vaadittiin se minulla on ..olen todella tyytyväinen sillä alueet on mitoitettu oikein ..sain eirttäin hyvä perehdyttämisen työhön

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2338
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1902
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1363
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1250
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1225
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      16
      1150
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1091
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1045
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1024
    10. 13
      1010
    Aihe