Portsarin koulutus ?

Jotain vikaa on...............

Voiko portsariksi mennä ihan kuka vaan, nimittäin jos omaa kaljun ja ison kropan. Pään sisäpuoleen ei kait kajota, sama mitä ajattelee tai tekee kunhan vaan on ovella tuiman näköinen, kädet puuskassa ja niin pomoa että..... Mielestäni koulutukseen pitäisi panostaa sillä aivan LIIAN usein olen törmännyt idiootteihin kapakoiden ovilla. Eihän se ole ravintolallekaan hyväksi että hyvät asiakkaat jäävät oven ulkopuolelle, vai mitä ??

20

11376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • portsariksi aikova.

      Joo, ei tarvita tosiaankaan kun vaan kalju pää ja suuri vartalo ja mahdillisimman pirullinen luonne sekä hieman kekseliäisyyttä jotta pystyy käännyttämään kenet vaan ovelta, käytetyimmät lauseet tässä----------

      Ikä ei riitä--- vaikka on näyttää henkkarit.
      On taidettu ottaa vähän liikaa, tule huomenna uudestaan---- Ihminen selvinpäin.
      Hanki tuoreemmat henkkarit---- Portsarit näemmä eivät osaa lukea/tarkastella kuvaa joka on otettu muutama vuosi sitten. Sisää et pääse. Ulkomaille ja moneen sellaiseen ravintolaan pääset jossa on hieman älykkäämpi portsari, sellaisiakin ihmeitä on.
      Tässä muutama näin aluksi. Kirjoittakaa jos tiedätte toisentyyppisiä portsarilausahduksia jotka eväävät ravint. sisäänpääsyn.

      PS- Toivon että tämän palstan seriffi ei ole portsari------- No pianhan sen näemme.

      • JOTEN juttusi

        HÄVITETÄÄN tuota pikaa.
        Lyodäänpä vetoa kossupullosta.


      • JOTEN juttusi

        HÄVITETÄÄN tuota pikaa.
        Lyodäänpä vetoa kossupullosta.


      • catcat

        Ok tarttehan sitä bodya näiden häiriköiden
        kanssa, mutta muuten portsari on ravintolalle
        vähän kuin käynti kortti. Sen asiakas kohtaa
        ensimmäisenä. Luulisi ravintoloiden vähän katsovan kenet laittavat siihen ovelle notkumaan! Minäkin olen muutaman vuoden käynyt yhdessä ravintolassa, eikä ole ollut mitään ongelmia. Sitten siihen ovelle tuli notkumaan joku kaljupää eikö meinannut edes päästää minua sisälle! Sanoi että olin juonut liikaa. Muutenkin oli epäystävällinen ja kyttäili. Sanoin siitä sitten ravintolan henkilökunnalle.
        Niiden mielestä en ollut juonut liikaa koskaan kun olin ollut siellä! No siitä pokesta oli muutkin asiakkaat valittaneet. Sen olis pitänyt mennä kaivohuoneelle kun niin usean käännytti ulos. tämä kyseinen paikka ei ole mikään räkälä, mutta tällä pokella oli varmaan kusi noussut päähän tai jotain. Oli tosi tarkka sihti kenet hyväksyi sisälle! Henkilökunnalle vaan valittamaan jos poket alkaa hyppimään silmille!


      • sitä mitä tilaa?

        Tänne varmaan kirjottelee juuri sellaiset tapaukset, ketkä on heitetty ravintolasta ulos, tai eivät pääse sisälle ollenkaan..

        Järjestyksen valvojat tarvitsevat lainsäädännön puitteissa ns. Järkkärikortin, joka on Suomen poliisilaitoksen hyväksymä, jota käydään sitten kortille myönnetyn ajan puitteissa uusimassa.. Ilman järjestysvalvojakorttia on nykyään aika turhaa moneenkaan ravintolaan hakea töihin. Tästä varmaan löytyy lakiteksiä myöskin jostain päin verkkoa, kannattaa ajan kuluksi käydä vaikka katsastamassa.

        Ja mitä sinne ravintolaan sisälle pääsyyn tulee, fiksusti pukeutuneet, "selväpäiset" -ei niin jurriset- ja hyvin käyttäytyvät asiakkaat ovat joka kerta tervetulleita.. Enpä ole koskaan jäänyt ravintolan oven ulkopuolelle, oli sitten tasokas biletysmesta, aulabaari tai lähiöpubi.. Lähtiessäni olen muistanut sitä portsaria parilla eurolla siitä, että olen saanut juoda lasini rauhassa, kukaan ei ole oksentanut syliini eikä haastanut riitaa!
        Ja jos vastaavanlaisia tilanteita on sattunut, häiriötekijät on poistettu ja illanvietto on voinut jatkua.. Sitä varten ne siellä ovella "notkuu"...
        *kiittää myös Zetorin & Onnelan ovihenkilökuntaa*


      • ennen kuin vastaat!
        sitä mitä tilaa? kirjoitti:

        Tänne varmaan kirjottelee juuri sellaiset tapaukset, ketkä on heitetty ravintolasta ulos, tai eivät pääse sisälle ollenkaan..

        Järjestyksen valvojat tarvitsevat lainsäädännön puitteissa ns. Järkkärikortin, joka on Suomen poliisilaitoksen hyväksymä, jota käydään sitten kortille myönnetyn ajan puitteissa uusimassa.. Ilman järjestysvalvojakorttia on nykyään aika turhaa moneenkaan ravintolaan hakea töihin. Tästä varmaan löytyy lakiteksiä myöskin jostain päin verkkoa, kannattaa ajan kuluksi käydä vaikka katsastamassa.

        Ja mitä sinne ravintolaan sisälle pääsyyn tulee, fiksusti pukeutuneet, "selväpäiset" -ei niin jurriset- ja hyvin käyttäytyvät asiakkaat ovat joka kerta tervetulleita.. Enpä ole koskaan jäänyt ravintolan oven ulkopuolelle, oli sitten tasokas biletysmesta, aulabaari tai lähiöpubi.. Lähtiessäni olen muistanut sitä portsaria parilla eurolla siitä, että olen saanut juoda lasini rauhassa, kukaan ei ole oksentanut syliini eikä haastanut riitaa!
        Ja jos vastaavanlaisia tilanteita on sattunut, häiriötekijät on poistettu ja illanvietto on voinut jatkua.. Sitä varten ne siellä ovella "notkuu"...
        *kiittää myös Zetorin & Onnelan ovihenkilökuntaa*

        No sinä et nyt ainakaan osaa lukea! Tai
        sitten tulkitset niinkuin itse haluat. Minäkin
        olen aina päässyt sisällä joka paikkaan, paitsi
        kerran muistaakseni...Ja tähänkin kyseiseen
        paikkaan (keskustassa) olin aina aiemmin päässyt!
        Kyllä niillä pokeilla on mielestäni aika useasti jokin asenne vamma. Vaikka ei kai tuo työkään ole helpoimmasta päästä.


      • Hahaaaaaaaaaaaaa
        sitä mitä tilaa? kirjoitti:

        Tänne varmaan kirjottelee juuri sellaiset tapaukset, ketkä on heitetty ravintolasta ulos, tai eivät pääse sisälle ollenkaan..

        Järjestyksen valvojat tarvitsevat lainsäädännön puitteissa ns. Järkkärikortin, joka on Suomen poliisilaitoksen hyväksymä, jota käydään sitten kortille myönnetyn ajan puitteissa uusimassa.. Ilman järjestysvalvojakorttia on nykyään aika turhaa moneenkaan ravintolaan hakea töihin. Tästä varmaan löytyy lakiteksiä myöskin jostain päin verkkoa, kannattaa ajan kuluksi käydä vaikka katsastamassa.

        Ja mitä sinne ravintolaan sisälle pääsyyn tulee, fiksusti pukeutuneet, "selväpäiset" -ei niin jurriset- ja hyvin käyttäytyvät asiakkaat ovat joka kerta tervetulleita.. Enpä ole koskaan jäänyt ravintolan oven ulkopuolelle, oli sitten tasokas biletysmesta, aulabaari tai lähiöpubi.. Lähtiessäni olen muistanut sitä portsaria parilla eurolla siitä, että olen saanut juoda lasini rauhassa, kukaan ei ole oksentanut syliini eikä haastanut riitaa!
        Ja jos vastaavanlaisia tilanteita on sattunut, häiriötekijät on poistettu ja illanvietto on voinut jatkua.. Sitä varten ne siellä ovella "notkuu"...
        *kiittää myös Zetorin & Onnelan ovihenkilökuntaa*

        Järkkärikortin saa kuka vaan kusipää jos osaa vaan puhua suunnilleen fiksunoloisesti hetken aikaa.


      • A1 kortilla

        itselläni tuli vähän harvinaisempi tilanne yhtenä iltana..

        Eli kun näytin papereita pokelle, se sanoi että et pääse sisälle kun sulla ei ole autokorttia!

        siis 18v oli ikää ja kevarikortti, mutta poke ei näköjään osannut laskea syntymäpäivästä ikää!
        Kertoo kyllä aika paljon sen kaverin järjenjuoksusta..

        Sanoin sille sitten että enhän mä ole sinne autoa tulossa ajamaan vaan juomaan.
        Ei auttanut..

        Piti sitten lähteä naapuribaariin, johon kyllä olin tervetullut..
        Ja en kyllä enää kyseiseen paikkaan olen yrittänytkään päästä.. enkä yritä!


    • listaa....

      Tarvitaan järjestysmiehen paperit mutta esim. entinen poliisi voi toimia järkkärinä/portsarina.

      • Ai että oikein pollareita ???

        Ykskään tampereen kapakoiden ovilla EI todellakaan ole entisiä poliiseja.. Jos olisikin niin ei näistä idiooteista tänne tarvitsisi kirjoitella.


    • voityttö

      Kyllä voi tulla portsariksi kuka vaan, ja se kyllä baarien ovilla huomataan.

    • suurin osa grrr

      Joo, samaa kokemusta on. Mänttejä suurin osa mutta on niissä sentään jokunen fiksukin. Koulutusta portsariksi aikoville.

    • nykyinen poke

      Itse olen huomannut, että joillakin portsareilla on valtava ylimielisyys muita ihmisiä kohtaan. Ilmeisesti he kokevat olevansa muita parempia kun saavat päättää ketkä pääsevät sisälle ja ketkä "heitetään" ulos. Siinä samassa se kusi lirahtaa päähän. Myös lakia tulkitaan voimankäyttöä tukevaksi ja sitten väännetään ja käännetään joka pikku tilanteessakin. Valitettavaa on myös, että portsariksi päätyy muille aloille älyllisesti sopimattomia yksilöitä, koska kokoa löytyy riitävästi ja pää kiiltä kuin juutalaisen munat.

      Ystävälliset ja asiakaspalvelun osaavat portsarit ovat sitten asia erikseen, mutta yleensä asiakkaiden mieleen jää paremmin huonot kuin hyvät kokemukset ravintolan henkilökunnasta.

      • mahdatko olla ?

        Moi.

        Mahdatko olla Nite Trainin (tampere) portsari.
        Siellä nimittäin oli kerrassaan mukava tyyppi ovella, eikä kaljukaan kiiltänyt.


    • Pokehommia sivutyönä
      • Nainen pokena

        ei tarvitse aina olla mies jolla kalju kiiltää. Itse olen järkkärikortin ja voimankäyttö kurssit suorittanu ja tehnyt töitä yökerhoissa. Olen alle 165cm ja painoa n.60kg eikä se ole mikään este tehdä töitä. Yhtä paljon minä voin sanoa asiakkaalle että onko hän juonu tarpeeks ym, ilman että on kusta päässä. Ravintolan järjestys on kuitenkin poken vastuulla joten tottakai hän katsoo ketä hän päästää sisälle. Ja suurin osa ihmisistä joilta evätään pääsy jonnekin ravintolaan, on niin katkeria että pieninkin asia on väärin hänen mielestä. Miettikää ensin ihmiset onko mahdollisesti teissä se syy miksi ette pääse sisälle... Poket tekee kutenkin vaan työtään!


      • yksi monista
        Nainen pokena kirjoitti:

        ei tarvitse aina olla mies jolla kalju kiiltää. Itse olen järkkärikortin ja voimankäyttö kurssit suorittanu ja tehnyt töitä yökerhoissa. Olen alle 165cm ja painoa n.60kg eikä se ole mikään este tehdä töitä. Yhtä paljon minä voin sanoa asiakkaalle että onko hän juonu tarpeeks ym, ilman että on kusta päässä. Ravintolan järjestys on kuitenkin poken vastuulla joten tottakai hän katsoo ketä hän päästää sisälle. Ja suurin osa ihmisistä joilta evätään pääsy jonnekin ravintolaan, on niin katkeria että pieninkin asia on väärin hänen mielestä. Miettikää ensin ihmiset onko mahdollisesti teissä se syy miksi ette pääse sisälle... Poket tekee kutenkin vaan työtään!

        Tässä maassa toimii monta järjestyksenvalvojaa. Toiset tekevät työkeikkoja sillointällöin ja toiset tekevät samaa hommaa leipätyökseen.

        Laki järjestyksenvalvojista uudistui maaliskuussa 2007. Tällä hetkellä helsingin hinnoilla täysivaltaiseksi järjestyksenvalvojaksi kouluttautuminen maksaa nollasta aloitettaessa n.500 euroa. Lisäksi nykyisin viiden vuoden välein on käytävä kertauskoulutus. Poliisin, eikä myöskään tullin virkailija saa toimia järjestyksenvalvojana..laissa kielletty siis!

        Järjestyksenvalvojia on yhtä monenlaisia kuin heitä on lukumääräisesti. Hommaa päätyönään tekevät luonnollisesti osaavat asiansa hieman paremmin. Tulevaisuuden trendinä näyttää olevan, että ovihommat menevät yhä enemmissä määrin firmoille (entisten baarien omilla palkkalistoilla olevien sijasta). Tämä mahdollistaa paremman valvonnan siitä, keitä siellä todellakin "notkuu".Huomattavissa on myöskin ovimiesten koon inhimillistyminen. Kuten tässäkin keskustelussa on mainittu, koko ei tarkoita pätevyyttä. (vaikkakin itse olen miltei satakiloinen =)

        Kesä tulee ja hyvät baarikelit, varatkaa siis hymyä ja iloista mieltä lähtiessänne juhlimaan. Jättäkää voimankoitokset painisalille ja keskittykää juomista nauttimiseen ja illanviettoon. Ja kun ovimies illan päätteeksi toivottaa hyvää yötä, katsokaa häntä silmiin ja vastatkaa toivotukseen, eihän sitä koskaan tiedä vaikka seuraavalla kerralla saisit sisäätullessasi hieman vieläkin paremman ja tuttavallisemman tervetulotoivotuksen.


    • simputettu

      Menin Kurvin Willian K -ravintolaan tapani mukaan vesiselvänä lukemaan iltapäivälehteä. Portsari vaati tervehtimään kuuluvammin. Simputus oli nöyryyttävää. Nuoren sällin silmät seisoivat päässä, ja tämä piti ovesta kiinni kahdella kädellä. Olikohan vaxina paikallinen narkkari? Koulutus ei tehoa huumenuoriin.

    • Anonyymi

      Miten sit tällanen kun joissain karate ym nyrkkeilyklubeissa vaaditaan mustaan vyöhön puolen vuoden pokekokemus.Esim Hesperiaan yökerhossa on ollut nimimimiehiä pokeina.Pokeilu ei ole ihan yksiselitteinen juttu..raha ja muutkin asiat liikkuu siellä..

    • Portsarit on läskejä rumia ämmiä ainakin evijärvellä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      199
      4700
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      275
      2777
    3. 134
      1717
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1411
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      204
      1380
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1134
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1089
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1067
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1061
    Aihe