NSA:lla sormensa pelissä Vistassa

cnyyvannzn

23

1476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös linuksia?

      Linuxia ei NSA:n tarvitse räpelöidä, se vuotaa kuin seula joten kaikenlaiset takaportit ovat täysin tarpeettomia.

      • c=3

      • minä vaa
        c=3 kirjoitti:

        On NSA:lla sormensa pelissä Linuxissakin: http://www.nsa.gov/selinux/

        Toisin kuin M$:n matoimurin tapauksessa, SELinuxin lähdekoodi on vapaasti saatavilla, jolloin mahdollisten takaporttien teko ei ole NSA:lle kannattavaa.

        http://svn.sourceforge.net/viewvc/selinux/


        Ja kyllä Windows on se joka vuotaa: http://www.itviikko.fi/page.php?page_id=15&news_id=2007448

        Jep. NSA on tehnyt SELinux:n kanssa ihan hyväöä työtä, vaikka se onkin alottelijalle ehkä vähän vaikea. Tässä infoa enempi

        http://www.nsa.gov/selinux/


    • lähtee...

      Ainahan NSA:lla on ollut sormensa pelissä vaikka tämä on aina kiistetty jyrkästi Microsoftin taholta.

      Nyt se on sitten oikein "yhteistyökumppani". ;-)

    • foliohattu päässä mä irkkaan

      Voi että te olette lapsia. Luuletteko ihan tosissaan että NSAlla tai Microsoftilla on "salaisia takaportteja" Windowsissa? Tai Applella OSX käyttiksessään?

      Onkohan teillä mitään käsitystä siitä mitä tapahtuisi ulkopoliittisesti, jos he jäisivätkin tälläisestä toiminnasta kiinni? Windowsia käytetään jokaikisessä maassa ja virastossa, siitä tulisi pahin ulkopoliittinen selkkaus kautta ihmishistorian ja USA menettäisi luottamuksensa liittolaisiinsa pitkäksi pitkäksi aikaa. Sitäpaitsi Microsoft on pakotettu näyttämään lähdekoodi jo aika monelle valtiolle, joten jos siellä jotain olisi niin tässä elettäisiin jo aika mielenkiintoisia aikoja.

      • MUTTA mikä osa lähdekoodia... Koko koodia EI OLE KUKAAN ulkopuolinen nähnyt!
        ;-)


      • oletko jonkun valtion
        djmosse kirjoitti:

        MUTTA mikä osa lähdekoodia... Koko koodia EI OLE KUKAAN ulkopuolinen nähnyt!
        ;-)

        virkamies joka vastaa ko asiasta?


      • juttu.

      • dfdfd

        Pikemminkin on lapsellisen naivia kuvitella, että niitä takaportteja ei muka ole.


      • fgfgfg
        oletko jonkun valtion kirjoitti:

        virkamies joka vastaa ko asiasta?

        Mitä joku virkamies muka ymmärtää lähdekoodista? Sitäpaitsi taatusti ei ole kaikille koko koodia nmäytetty. Eihän microSoft ole saanut toimitettua EU:llekaan edes kaikkia vaadittuja dokumentaatioita. Miten sitten voit kuvitella, että muka kaikki l'hdekoodi olisi näytetty?


      • naurettavia juttuja
        fgfgfg kirjoitti:

        Mitä joku virkamies muka ymmärtää lähdekoodista? Sitäpaitsi taatusti ei ole kaikille koko koodia nmäytetty. Eihän microSoft ole saanut toimitettua EU:llekaan edes kaikkia vaadittuja dokumentaatioita. Miten sitten voit kuvitella, että muka kaikki l'hdekoodi olisi näytetty?

        "Mitä joku virkamies muka ymmärtää lähdekoodista?"

        Oletko jotenkin tyhmä vai oliko tuo vitsi? Tottakai heillä on pätevimmät neuvonantajat mitä maasta löytyy, älä nyt hölmöile.

        "Miten sitten voit kuvitella, että muka kaikki l'hdekoodi olisi näytetty?"

        Vähän eriasia nuo kilpailijat ja valtiot. Käytä päätäsi.


      • teiän juttuja
        dfdfd kirjoitti:

        Pikemminkin on lapsellisen naivia kuvitella, että niitä takaportteja ei muka ole.

        Ajatelkaa nyt aivoilla jookosta, tuollaisten takaporttien käyttämisessä on kiinnijäämisriski aikas helkkarin suuri. Jos edes kerran käy käry, niin USAsta tuleva ATK on muissa maissa bannissa ja pitkään. Siihen heillä ei ole varaa. Ja jos joku NSA tai CIA haluaa vakoilla jonkun windows/mac konetta, eivät he käytä siihen mitään omia takaporttejaan vaan he murtautuvat "tavallisena hakkerina" hyväksikäyttäen sellaista aukkoa jota oikeat hakkeritkin käyttäisivät. Naiivia on luulla että NSAn parhaat olisivat älyllisesti sillä tasolla että murtautuisivat kuuluttaen isoon ääneen "NSA was here". Kohta varmaan väitätte että Intelin raudassa on salaisia NSA salakuuntelulaitteita.


      • tietoturva-aukot
        teiän juttuja kirjoitti:

        Ajatelkaa nyt aivoilla jookosta, tuollaisten takaporttien käyttämisessä on kiinnijäämisriski aikas helkkarin suuri. Jos edes kerran käy käry, niin USAsta tuleva ATK on muissa maissa bannissa ja pitkään. Siihen heillä ei ole varaa. Ja jos joku NSA tai CIA haluaa vakoilla jonkun windows/mac konetta, eivät he käytä siihen mitään omia takaporttejaan vaan he murtautuvat "tavallisena hakkerina" hyväksikäyttäen sellaista aukkoa jota oikeat hakkeritkin käyttäisivät. Naiivia on luulla että NSAn parhaat olisivat älyllisesti sillä tasolla että murtautuisivat kuuluttaen isoon ääneen "NSA was here". Kohta varmaan väitätte että Intelin raudassa on salaisia NSA salakuuntelulaitteita.

        jätetäänkin niihin tarkoituksella jotta CIA ym. pääsee käymään tarkistamassa koneet. Siis Microsoft ilmoittaa CIAlle, että tästä ja tuolta pääsee vappaasti sisään.


      • lähdekoodi

        "Sitäpaitsi Microsoft on pakotettu näyttämään lähdekoodi jo aika monelle valtiolle"

        on ihan eri asia kuin käännetty lähdekoodi. Kuinka moni mikki$otkun lähdekoodin nähneistä on kääntänyt sen? Tasan 0.


      • se on kato näin
        tietoturva-aukot kirjoitti:

        jätetäänkin niihin tarkoituksella jotta CIA ym. pääsee käymään tarkistamassa koneet. Siis Microsoft ilmoittaa CIAlle, että tästä ja tuolta pääsee vappaasti sisään.

        Ei Microsoftin tarvi ilmoittaa mitään, NSA löytää googlesta noin parissa minuutissa huvän aukon.


      • että sellasta
        lähdekoodi kirjoitti:

        "Sitäpaitsi Microsoft on pakotettu näyttämään lähdekoodi jo aika monelle valtiolle"

        on ihan eri asia kuin käännetty lähdekoodi. Kuinka moni mikki$otkun lähdekoodin nähneistä on kääntänyt sen? Tasan 0.

        Sama asiahan se on avoimen koodin tekeleiden kanssa.


      • cnyyvannzn
        että sellasta kirjoitti:

        Sama asiahan se on avoimen koodin tekeleiden kanssa.

        gentoossa esmes kaikki käännetään suoraan lähdekoodista.
        useimmissa jakeluissa paketit on binääriä, mutta silloinkin kyllä lähdekoodin saa vapaasti jokainen, jos tarttee muutoksia tehdä tai ei vain luota binääri-paketteihin.


      • ........
        cnyyvannzn kirjoitti:

        gentoossa esmes kaikki käännetään suoraan lähdekoodista.
        useimmissa jakeluissa paketit on binääriä, mutta silloinkin kyllä lähdekoodin saa vapaasti jokainen, jos tarttee muutoksia tehdä tai ei vain luota binääri-paketteihin.

        Ei se avoin koodi takaa sitä etteikö valmiiksi käännetyssä ohjelmistossa voisi olla jotain ylimääräistä seassa. Voit olla varma vain jos itse käännät koko systeemin luotettavista koodeista, eikä kukaan näin tee, poislukien gentoon kääntelijät.


      • mietihän vähän
        teiän juttuja kirjoitti:

        Ajatelkaa nyt aivoilla jookosta, tuollaisten takaporttien käyttämisessä on kiinnijäämisriski aikas helkkarin suuri. Jos edes kerran käy käry, niin USAsta tuleva ATK on muissa maissa bannissa ja pitkään. Siihen heillä ei ole varaa. Ja jos joku NSA tai CIA haluaa vakoilla jonkun windows/mac konetta, eivät he käytä siihen mitään omia takaporttejaan vaan he murtautuvat "tavallisena hakkerina" hyväksikäyttäen sellaista aukkoa jota oikeat hakkeritkin käyttäisivät. Naiivia on luulla että NSAn parhaat olisivat älyllisesti sillä tasolla että murtautuisivat kuuluttaen isoon ääneen "NSA was here". Kohta varmaan väitätte että Intelin raudassa on salaisia NSA salakuuntelulaitteita.

        "Ajatelkaa nyt aivoilla jookosta, tuollaisten takaporttien käyttämisessä on kiinnijäämisriski aikas helkkarin suuri. Jos edes kerran käy käry, niin USAsta tuleva ATK on muissa maissa bannissa ja pitkään."


        Tuskinpa, kun käytännössä kaikki tietokoneita, tietoliikennekamaa ja käyttiksiä valmistavat firmat on amerikkalaisia. Tollanen bänni tarkottas sitä, että euroopassa jne ei sitten paljon mentäskään eteenpäin tietotekniikassa lähitulevaisuudessa. Lisäksi USA käytännössä hallinnoi internetiä. Maailman tietotekniikka on kyllä niin vahvasti amerikkalaisten hallussa, että tollanen boikotti ei vois ikinä toimia.


      • mietihän vähän
        mietihän vähän kirjoitti:

        "Ajatelkaa nyt aivoilla jookosta, tuollaisten takaporttien käyttämisessä on kiinnijäämisriski aikas helkkarin suuri. Jos edes kerran käy käry, niin USAsta tuleva ATK on muissa maissa bannissa ja pitkään."


        Tuskinpa, kun käytännössä kaikki tietokoneita, tietoliikennekamaa ja käyttiksiä valmistavat firmat on amerikkalaisia. Tollanen bänni tarkottas sitä, että euroopassa jne ei sitten paljon mentäskään eteenpäin tietotekniikassa lähitulevaisuudessa. Lisäksi USA käytännössä hallinnoi internetiä. Maailman tietotekniikka on kyllä niin vahvasti amerikkalaisten hallussa, että tollanen boikotti ei vois ikinä toimia.

        Lähes kaikki suurimmat on amerikalaisia, ei tietenkään kaikki noin yleisesti.


    • tämä asia

      NSA on käynyt auditoimassa että takaportit on piilotettu tarpeeksi hyvin järjestelmään?

      Miksiköhän Mikkisotku ei päästä virustorjuntaohjelmistoja kerneliin? Liittyyköhän mitenkään asiaan?

    • NSA:n ei tarvitse

      piilottaa vuosikausiin Vistaan yhtään reikää, niitä on siinä omasta takaa todella pitkälle!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      537
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      48
      503
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe