Valtra 6400

Kestääkö??

Olen ostamassa kys traktoria vm 2001 aj 3000 h...mitähän murheita mahtaa olla tulossa vai onko ajelu huoletonta rallattelua??

74

25933

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tule mitään..

      Mutta omassa 6400 on mennyt 1500 välein laturi, pikavaihteen pakka, ulosoton pakka, ajokytkin kahdesti (turbiini ei, ovien kaasujousia, öljynlauhdutin, ulosottoakseli sisältä, kansipahvi, jarrujen tiivistesarjat parin kolmen vuoden välein ja kaikkea pienempää.

      • kestääkö??

        tämähän sitten vaikuttaa ihan loistovalinnalta...elikkä valtionmetalli leviää alta aikayksikön käsiin....


      • omistajalle

        joka kehui luotettavaan sävyyn että konetta on huollettu säännöllisesti noin 500 h välein josta löytyi merkinnät huoltokirjasta.Itseäni jäi mietityttämään koeajolla pikavaihteiden voimakas nykäisy maantiajossa vaihdettaessa isommalle tai pienemmälle pikavaihteelle...liekkö normaalia ilman kuormitusta?? Ja kuinkahan leviämässä olevan pikavaihteen pakan vois tunnistaa??Samoin ihmettelin entisen omistajan kertomaa tarinaa jäähdytinnesteen lisäyksistä varsinkin talvella..tosin pieniä määriä mut kuitenkin haiskahtaa vähän oudolta noin vähän ajetussa koneessa...palanut kannentiivistekkö.fi??
        Kertokaahan kokemuksia isännät kys rattorista!!


      • traktorin
        omistajalle kirjoitti:

        joka kehui luotettavaan sävyyn että konetta on huollettu säännöllisesti noin 500 h välein josta löytyi merkinnät huoltokirjasta.Itseäni jäi mietityttämään koeajolla pikavaihteiden voimakas nykäisy maantiajossa vaihdettaessa isommalle tai pienemmälle pikavaihteelle...liekkö normaalia ilman kuormitusta?? Ja kuinkahan leviämässä olevan pikavaihteen pakan vois tunnistaa??Samoin ihmettelin entisen omistajan kertomaa tarinaa jäähdytinnesteen lisäyksistä varsinkin talvella..tosin pieniä määriä mut kuitenkin haiskahtaa vähän oudolta noin vähän ajetussa koneessa...palanut kannentiivistekkö.fi??
        Kertokaahan kokemuksia isännät kys rattorista!!

        ..omistanut ja ajanut sillä noin 7000 tuntia.

        Traktori pelasi todella hyvin. Moottorissa ja vaihteistossa ei ollut mitään korjattavaa koko aikana. Kytkinkin kesti vaikka ajosta oli huomattava osa etukuormainkäyttöä.

        Viat keskittyi hyttiin. Puhaltimen moottori uusittiin kahdesti, vaihdekeppien päitä meni useampia, kaasuiskareita ovista, jotain keinukatkaisijoita nostolaitteeseen kuuluvia.

        Kyllähän siinä nykäys on ,kun vaihtaa pikavaihteella aika äkkinäinen.

        Tiellä oli vähän pomppo, pellolla kyllä hyvä.

        Oman kokemukseni mukaan kyllä hyvä traktori.

        Niin, yksi laturi meni siitäkin rikki. Uusi ei ollut tosin kovinkaan kallis.


      • ss3
        traktorin kirjoitti:

        ..omistanut ja ajanut sillä noin 7000 tuntia.

        Traktori pelasi todella hyvin. Moottorissa ja vaihteistossa ei ollut mitään korjattavaa koko aikana. Kytkinkin kesti vaikka ajosta oli huomattava osa etukuormainkäyttöä.

        Viat keskittyi hyttiin. Puhaltimen moottori uusittiin kahdesti, vaihdekeppien päitä meni useampia, kaasuiskareita ovista, jotain keinukatkaisijoita nostolaitteeseen kuuluvia.

        Kyllähän siinä nykäys on ,kun vaihtaa pikavaihteella aika äkkinäinen.

        Tiellä oli vähän pomppo, pellolla kyllä hyvä.

        Oman kokemukseni mukaan kyllä hyvä traktori.

        Niin, yksi laturi meni siitäkin rikki. Uusi ei ollut tosin kovinkaan kallis.

        Vaihtaa öljy merkiä niin pikavaihde pehmenee hiukan Kendall Hyken käytetään


      • Konsta Kuttaperka
        omistajalle kirjoitti:

        joka kehui luotettavaan sävyyn että konetta on huollettu säännöllisesti noin 500 h välein josta löytyi merkinnät huoltokirjasta.Itseäni jäi mietityttämään koeajolla pikavaihteiden voimakas nykäisy maantiajossa vaihdettaessa isommalle tai pienemmälle pikavaihteelle...liekkö normaalia ilman kuormitusta?? Ja kuinkahan leviämässä olevan pikavaihteen pakan vois tunnistaa??Samoin ihmettelin entisen omistajan kertomaa tarinaa jäähdytinnesteen lisäyksistä varsinkin talvella..tosin pieniä määriä mut kuitenkin haiskahtaa vähän oudolta noin vähän ajetussa koneessa...palanut kannentiivistekkö.fi??
        Kertokaahan kokemuksia isännät kys rattorista!!

        Kun pakka alkaa mennä,niin tavallisesti yksi p-vaihde (se raskaimmassa ajossa käytetyin)alkaa oireilla pehmeytenä.Kun isket tallaa lattiaan,niin moottori ottaa hyvin kierrokset mutta vauhti ei aivan lisäännykkään samassa suhteessa.Multa meni 2 kertaa peräjälkeen, syykin selvisi jälkimmäisellä kerralla.Eli matalapaine hydrauliikassa,joka käskettää pikavaihdetta, liian matala paine. Elikkäs Vallun miehet pyytäkää huollossa tarkistamaan tuo paine. Toki pikavaihteilla selailu aiheuttaa voimakkaampaa nykimistä, kun on isompi paine,mutta sitä voi pehmentää samanaikaisella kytkinpolkaisulla.Ei siinä sen kummempia lääkkeitä tarvita.Mutta jäähdytinnesteen
        täytyy kyllä pysyä sisällä.Tutkitko muuten syylärin alareunan,siellä pitäisi näkyä märkää. Nämä Valmetin syylärit on aika herkkiä vuotamaan. Mezzon syyläri on tinattu kerran ja 3-syl. karvalakkiversion jäähdytin kestää yhdellä tinauksella 2-3 vuotta.


      • vinkeistä
        Konsta Kuttaperka kirjoitti:

        Kun pakka alkaa mennä,niin tavallisesti yksi p-vaihde (se raskaimmassa ajossa käytetyin)alkaa oireilla pehmeytenä.Kun isket tallaa lattiaan,niin moottori ottaa hyvin kierrokset mutta vauhti ei aivan lisäännykkään samassa suhteessa.Multa meni 2 kertaa peräjälkeen, syykin selvisi jälkimmäisellä kerralla.Eli matalapaine hydrauliikassa,joka käskettää pikavaihdetta, liian matala paine. Elikkäs Vallun miehet pyytäkää huollossa tarkistamaan tuo paine. Toki pikavaihteilla selailu aiheuttaa voimakkaampaa nykimistä, kun on isompi paine,mutta sitä voi pehmentää samanaikaisella kytkinpolkaisulla.Ei siinä sen kummempia lääkkeitä tarvita.Mutta jäähdytinnesteen
        täytyy kyllä pysyä sisällä.Tutkitko muuten syylärin alareunan,siellä pitäisi näkyä märkää. Nämä Valmetin syylärit on aika herkkiä vuotamaan. Mezzon syyläri on tinattu kerran ja 3-syl. karvalakkiversion jäähdytin kestää yhdellä tinauksella 2-3 vuotta.

        tarkistampa heti arkeen päästyäni syylärin ja kehoitan huoltoa tutkimaan hyden paineet samalla ko vaihtavat perään öljyt. muistatko paljonka pakan vaihto-operaatio tuli kustantamaan....hunajaa veikkaisin??


      • vuoto
        omistajalle kirjoitti:

        joka kehui luotettavaan sävyyn että konetta on huollettu säännöllisesti noin 500 h välein josta löytyi merkinnät huoltokirjasta.Itseäni jäi mietityttämään koeajolla pikavaihteiden voimakas nykäisy maantiajossa vaihdettaessa isommalle tai pienemmälle pikavaihteelle...liekkö normaalia ilman kuormitusta?? Ja kuinkahan leviämässä olevan pikavaihteen pakan vois tunnistaa??Samoin ihmettelin entisen omistajan kertomaa tarinaa jäähdytinnesteen lisäyksistä varsinkin talvella..tosin pieniä määriä mut kuitenkin haiskahtaa vähän oudolta noin vähän ajetussa koneessa...palanut kannentiivistekkö.fi??
        Kertokaahan kokemuksia isännät kys rattorista!!

        valmetissa yleensä pakkasella vuotaa vesipumpun ja termostaattikopan välisestä kumitiivisteestä.


      • konemies1
        omistajalle kirjoitti:

        joka kehui luotettavaan sävyyn että konetta on huollettu säännöllisesti noin 500 h välein josta löytyi merkinnät huoltokirjasta.Itseäni jäi mietityttämään koeajolla pikavaihteiden voimakas nykäisy maantiajossa vaihdettaessa isommalle tai pienemmälle pikavaihteelle...liekkö normaalia ilman kuormitusta?? Ja kuinkahan leviämässä olevan pikavaihteen pakan vois tunnistaa??Samoin ihmettelin entisen omistajan kertomaa tarinaa jäähdytinnesteen lisäyksistä varsinkin talvella..tosin pieniä määriä mut kuitenkin haiskahtaa vähän oudolta noin vähän ajetussa koneessa...palanut kannentiivistekkö.fi??
        Kertokaahan kokemuksia isännät kys rattorista!!

        Nykiminen on normaalia varsinkin vanhemmissa sinuna olisin tyytyväinen jos pätkii hyvin se kertoo ainakin että pakat on kunnossa ja mitä veden lisäykseen tulee niin lämppärinkennoon jää helposti ilmalukko liian usein tarkistettaessa josta useimmin johtuu veden lisääminen eli jos tarkistat vettä katso että hytin hana on kiinni.


      • Anonyymi
        traktorin kirjoitti:

        ..omistanut ja ajanut sillä noin 7000 tuntia.

        Traktori pelasi todella hyvin. Moottorissa ja vaihteistossa ei ollut mitään korjattavaa koko aikana. Kytkinkin kesti vaikka ajosta oli huomattava osa etukuormainkäyttöä.

        Viat keskittyi hyttiin. Puhaltimen moottori uusittiin kahdesti, vaihdekeppien päitä meni useampia, kaasuiskareita ovista, jotain keinukatkaisijoita nostolaitteeseen kuuluvia.

        Kyllähän siinä nykäys on ,kun vaihtaa pikavaihteella aika äkkinäinen.

        Tiellä oli vähän pomppo, pellolla kyllä hyvä.

        Oman kokemukseni mukaan kyllä hyvä traktori.

        Niin, yksi laturi meni siitäkin rikki. Uusi ei ollut tosin kovinkaan kallis.

        Ei se Valtra ole niin varma mitä sitä luulaan,hemmetin huonot jarrut,syöläs verattuna esim :Fiatiin ,ei ole kuin kolmivetoinen.(Eli ei mikään 4x4 ).Nostolaite temppuilee,ja ruma käyntiääni.


    • ainakin

      oon koneeseen ollu tyytyväinen tunteja on tullut nelisentuhatta.Suurimmat "remontit ovat olleet pikavaihteen kytkimet vaihdekeppien päissä öljyvuotoja ei ole ollut eikä neste. Syöttöpumpussa ollut pienivuoto koko sen ikänsä ollut niin pieni etten oo välittänyt siitä, ollut monenlaisessa ajussa.Koneistahan ei koskaan voi tietää vaan sanosimpa että kokoluokassaan parhaita kääntyvän istuimen ja valtran ym. metsäominaisuuksien johtosta,kone joka soveltuu moneen hommaan.

      • Ripeän miehen kone

        Nimittäin tuo vaihetisto on hidas kuin mikä. Ja vaikka täällä ei ole monikaan sanonut valmeteissa on ominaisuus (ei siis vika) että nesteet häviää (öljyt) itsekseen johonkin. Ja se on sitten seuraava ongelma, oikeassa työssä käy äkkiä öljytvähiin, kippi ja ohjaus samassa piirissä samalla pumpulla, kipatessa menee pian ohjauskyvyttömäksi. Ja jos pääsee öljyt vähiin, paineet kaikkoaa, pikavaihteen pakka luistaa ja on kerrasta levtr soikeana. Karjatilallisille missä tarvitaan järeää perää, niitä on 6000 sarjassa mennyt monia apevaunun edessä.


      • Ripeän ...
        Ripeän miehen kone kirjoitti:

        Nimittäin tuo vaihetisto on hidas kuin mikä. Ja vaikka täällä ei ole monikaan sanonut valmeteissa on ominaisuus (ei siis vika) että nesteet häviää (öljyt) itsekseen johonkin. Ja se on sitten seuraava ongelma, oikeassa työssä käy äkkiä öljytvähiin, kippi ja ohjaus samassa piirissä samalla pumpulla, kipatessa menee pian ohjauskyvyttömäksi. Ja jos pääsee öljyt vähiin, paineet kaikkoaa, pikavaihteen pakka luistaa ja on kerrasta levtr soikeana. Karjatilallisille missä tarvitaan järeää perää, niitä on 6000 sarjassa mennyt monia apevaunun edessä.

        Ei kokoluokassaan kuitenkaan mikään huonoin valinta. EK-koneenahan tunnetusti onneton, painojakauma, pitkä etuylitys, pumpun tuotto yms

        Huonoinpia tuossa kokoluokassa kaiketi ts fortit minusta? Maineensa


    • nuhvieltti

      Viime keväänä 6800 tuntia ajettua, pelkästään metsäajossa ollutta 6400 mezzoa. Jäi ostamati. Hp. hakin nosturin kanssa oli 24000€. Kone oli siinä kunnossa, että HUH. Tuosta 99% oli huolimattomuuden syytä. Olen mokomalla ajellut jonkin verran ja sanon että ihan ok peli. Monesti tuon ja muidenkin traktoreiden viat tulee käytöstä. Mm. jos ennen käynnistystä ei katsota perä/moottori/hyde öljyjä ja läikkiä maan alla, saadaan kallista remonttia omalla hölmöydellä! Itse olen ollut parissa maatalossa töissä joissa ei paljo tikkuja nostella. Mutta nykyisin metsäkonehommissa kaikki nesteet ja vuodot tarkistetaan ENNEN käynnistystä. Ehkä se 400 000 kone enempi "pakottaa" katsomaan nesteet. Tuntuu että tukiaisilla saadut verovähennyskelpoisista traktoreista ei välitetä lantalan vertaa...

      • tunnut tietävän

        kaikki ol ennen paremmin.


      • Eletään kuin renkikin

        Eli renkinä et edes katsellut nesteitä. Huh HyiHyi

        Olitpas huono renki, välinpitämätön, epäsiisti ja kunnioittamaton


      • nuhvieltti
        tunnut tietävän kirjoitti:

        kaikki ol ennen paremmin.

        No mitä nyt tuo tarkoitti?

        Jos täällä ei saa asiaansa sanoa niin hiiteen koko foorumi. Taitaa täällä suurin osa olla porukasta teini-ikäisiä isän úudella traktorilla rallia ajelevia normityötä tekeviä kadehtivia nappuloita. No kumminkin sanoin asiani, mitä tiedän. Itsellä on aamu rutiinit riippumatta koneesta. Öljyt, vuodot ja muu päällinen tarkastus. Olen saanut kiitosta mm. koulussa koneesta huolehtimisesta ja tarkasta pitämisestä. Monet ei toisten koneista huolehdi, kunhan vaan ajaa...

        Viime kesänä suolla ajoin 8550:lla, ja voin lyödä vetoa, että se kone oli lähtiessäni huomattavasti siistimpi ja huollitellumpi kuin ennen minun ajoani.

        Se koppi oli aivan törkyläjä, mutta märkä rätti ja saippua vesi teki ihmeitä.

        Itse pidän oman kaluston kunnossa. Pesen aina koneet pölyisen käytön jälkeen, jos jotain vuotoja on korjaan ne pikimmiten. Eipä näy läikkiä minun koneiden alla...
        Traktorin rasvaan joka 10 tunti vähintään...


      • nuhvieltti
        Eletään kuin renkikin kirjoitti:

        Eli renkinä et edes katsellut nesteitä. Huh HyiHyi

        Olitpas huono renki, välinpitämätön, epäsiisti ja kunnioittamaton

        No taas joku sai väärän käsityksen...

        Olen ollut tasan kahdessa maatalossa töissä rehunteossa. toisessa talossa ne ihmetteli kun aamulla kiersin koneen ja tarkastin öljyt, kun selostin jotain mm. valmetin viosta pistää vedet sekaisin moottoriöljyyn, minulle vastattiin olankohautuksella.

        Toisessa taasen isäntä hyppäsi koppiin ja meni menojaan. Itse tein tarkan syynin koneelle. Kun m-öljyä ei kuin ollut kuin ala rajalla niin soitin että missäs öljyä olisi jotta lisäisin, kysyi isäntä että soiko summeri?

        No ei soinut sanoin. Sitten se sanoi vähän äreänä että ei tästä nyt öljyä ja tule tänne pellolle... Että tämmöisiä huoltajia maatiloilla... Ikinään en metsäkonepuolella vastaavaan törmännyt.


      • mitä häh?
        nuhvieltti kirjoitti:

        No mitä nyt tuo tarkoitti?

        Jos täällä ei saa asiaansa sanoa niin hiiteen koko foorumi. Taitaa täällä suurin osa olla porukasta teini-ikäisiä isän úudella traktorilla rallia ajelevia normityötä tekeviä kadehtivia nappuloita. No kumminkin sanoin asiani, mitä tiedän. Itsellä on aamu rutiinit riippumatta koneesta. Öljyt, vuodot ja muu päällinen tarkastus. Olen saanut kiitosta mm. koulussa koneesta huolehtimisesta ja tarkasta pitämisestä. Monet ei toisten koneista huolehdi, kunhan vaan ajaa...

        Viime kesänä suolla ajoin 8550:lla, ja voin lyödä vetoa, että se kone oli lähtiessäni huomattavasti siistimpi ja huollitellumpi kuin ennen minun ajoani.

        Se koppi oli aivan törkyläjä, mutta märkä rätti ja saippua vesi teki ihmeitä.

        Itse pidän oman kaluston kunnossa. Pesen aina koneet pölyisen käytön jälkeen, jos jotain vuotoja on korjaan ne pikimmiten. Eipä näy läikkiä minun koneiden alla...
        Traktorin rasvaan joka 10 tunti vähintään...

        "Traktorin rasvaan joka 10 tunti vähintään..."

        Nythän äidin poika heitti todella pahan. Kannattaisko tutkia minne se rasva häviää jos noin tiuhaan pitää.


      • Anonyymi
        nuhvieltti kirjoitti:

        No mitä nyt tuo tarkoitti?

        Jos täällä ei saa asiaansa sanoa niin hiiteen koko foorumi. Taitaa täällä suurin osa olla porukasta teini-ikäisiä isän úudella traktorilla rallia ajelevia normityötä tekeviä kadehtivia nappuloita. No kumminkin sanoin asiani, mitä tiedän. Itsellä on aamu rutiinit riippumatta koneesta. Öljyt, vuodot ja muu päällinen tarkastus. Olen saanut kiitosta mm. koulussa koneesta huolehtimisesta ja tarkasta pitämisestä. Monet ei toisten koneista huolehdi, kunhan vaan ajaa...

        Viime kesänä suolla ajoin 8550:lla, ja voin lyödä vetoa, että se kone oli lähtiessäni huomattavasti siistimpi ja huollitellumpi kuin ennen minun ajoani.

        Se koppi oli aivan törkyläjä, mutta märkä rätti ja saippua vesi teki ihmeitä.

        Itse pidän oman kaluston kunnossa. Pesen aina koneet pölyisen käytön jälkeen, jos jotain vuotoja on korjaan ne pikimmiten. Eipä näy läikkiä minun koneiden alla...
        Traktorin rasvaan joka 10 tunti vähintään...

        Joka 10 tunti helvetillistä rasvan tuhlausta


    • vain on

      että toisilla ei kestä sitten mikään ja jos kysyy nii koneen vikahan se tietysti on aina. Kyseistä merkkiä ja mallia on sen verran myyty että tuskimpa jos ei sillä mitään tekis.

    • Paalinpyörittäjä

      Itellä on 4300 ja risat mittarissa 01 vuoden 6400-mallissa. Takuuseen vaihdettiin suunnanvaihtajan pakka ja omaan piikkiin meni ulosoton laakerit ja kartaanin stefat ja isompana kannentiiviste, tosin konetta ruuvattu senverran, että tapista tulee noin sata ulos. Muuten näppärä ek-vehje ja pärjää kohtuullisesti kombipaalaimen edessä.

    • kaikille isännille

      ...taidampa päräyttää ens viikolla kaupat kys koneesta...case lähtee ja eka valtra tulee taloon...toivotaan ettei viimenen....

      • enkelmanni

        Ni paree, mutta saman ikäset MX caset ja vanhemmat maxxumit kyl on par parenpia. Sitten jos lähtee 845 tai vastaava ni samantasoisen koneen saat. Ei yht järiä mutta tavallinen yleiskone.


      • Vm 1986
        enkelmanni kirjoitti:

        Ni paree, mutta saman ikäset MX caset ja vanhemmat maxxumit kyl on par parenpia. Sitten jos lähtee 845 tai vastaava ni samantasoisen koneen saat. Ei yht järiä mutta tavallinen yleiskone.

        ..elikkäs ihan peruskonetta täs hajetaanki...ol muiten suomen ensimmäisiä 845;sia joka ostettiin loppuvuonna 86...hyvä peli on ollu mut ikä alkaa jo painaa...tunteja vasta 6000...mut ei tullu hommattua kuormaajaa..vallussa ois semmonenki kapistus tulossa jos kaupoille piästään..


    • peli on

      mutta 4 siipisiä kääntöauroja ei nostanut ylös, laitettiin isommat tunkit, niin johan rupes pelittään.
      Mulla 2000 mallinen turbiinilla, pidetään helvetin hyvin, ja huolletaan kirjan mukaan.
      Vaihdekeppien päät kannattaa vaihtaa Hitec-mallisiin.
      Ei mitään ihmeempiä, 3700 tuntia. laturi laitettu tosiaan, uusi oli halvempi ku vanhan korjaus.

      • pitäsi

        olla terhakempi nostolaite muistaakseni nostovoima oli jotakin 5,6 tn ja peräkin piti olla vahvarakenteisempi ko 2000 mallissa. Vaihekepin piät on hitec-mallia...muutamia keinukatkasijoita ol paskana, samoten voimaulosoton vivun piä ol teipillä kurottu kasaan...lupailivat fiksailla kuntoon myyjäliikkeen piikkiin tietty...Liekkö laturi alitehonen kulutukseen nähen ko ei kestä ko 1500-2500 h?? Paljonka oli Ampeereita??


      • pitää paikkansa
        pitäsi kirjoitti:

        olla terhakempi nostolaite muistaakseni nostovoima oli jotakin 5,6 tn ja peräkin piti olla vahvarakenteisempi ko 2000 mallissa. Vaihekepin piät on hitec-mallia...muutamia keinukatkasijoita ol paskana, samoten voimaulosoton vivun piä ol teipillä kurottu kasaan...lupailivat fiksailla kuntoon myyjäliikkeen piikkiin tietty...Liekkö laturi alitehonen kulutukseen nähen ko ei kestä ko 1500-2500 h?? Paljonka oli Ampeereita??

        en heti huomannut. Laturi kaiketi 65A. No valoja on paljon, mutta keskustelun perusteella tuntuvat lyhytikäisiltä. Toisaalta laturi 1500 tunnin välein n 150 eur eli 10 senttiä tunti. No.

        Tämä palsta takkuaa nyt ei tahdo aueta millään!

        Hiukan kun etupyörien kääntyvyyttä lisää, ja laittaa taakse vannepainot, niin kyl on hyvä etukuormajankin kanssa. Hi-Trol siinä hyvä peli.
        Toki vie hiukan voimaa pois.

        Mitä luokkaa on tuollaisen pyynti?


      • ne pyytelee
        pitää paikkansa kirjoitti:

        en heti huomannut. Laturi kaiketi 65A. No valoja on paljon, mutta keskustelun perusteella tuntuvat lyhytikäisiltä. Toisaalta laturi 1500 tunnin välein n 150 eur eli 10 senttiä tunti. No.

        Tämä palsta takkuaa nyt ei tahdo aueta millään!

        Hiukan kun etupyörien kääntyvyyttä lisää, ja laittaa taakse vannepainot, niin kyl on hyvä etukuormajankin kanssa. Hi-Trol siinä hyvä peli.
        Toki vie hiukan voimaa pois.

        Mitä luokkaa on tuollaisen pyynti?

        ..38000 € sis. veron...valtran 640 keulalla..softin kanssa...


      • tuota
        pitäsi kirjoitti:

        olla terhakempi nostolaite muistaakseni nostovoima oli jotakin 5,6 tn ja peräkin piti olla vahvarakenteisempi ko 2000 mallissa. Vaihekepin piät on hitec-mallia...muutamia keinukatkasijoita ol paskana, samoten voimaulosoton vivun piä ol teipillä kurottu kasaan...lupailivat fiksailla kuntoon myyjäliikkeen piikkiin tietty...Liekkö laturi alitehonen kulutukseen nähen ko ei kestä ko 1500-2500 h?? Paljonka oli Ampeereita??

        Kyllä se laturi taitaa semmonen 100,nen olla kun minulla on just kyseinen vuosmalli.Ja akku/laturi kannattaa pittee kunnossa niijen pikavaihteijen takia. Se voimanoton vivun piä on minullakii ruvennu irtoilemaan nyt että varmaan sama siinäkii. Koneena minä piän tätä hyvänä kun talvellakin lämpö nousee normaaliin melko pian kun vähäkään on kierroksia eli lämpöö alkaa tulla koppiin sitten. Ja nostolaite on hyvä sen suuren liikkumavaran takia minulla kun on semmonen lumilinko että nostovarsiin kiinnitys on ylläällä ja kun on vielä 28/38 renkaat niin voin sannoo että raktor on hyvä kokosekseen.


      • sitä luokkaa
        ne pyytelee kirjoitti:

        ..38000 € sis. veron...valtran 640 keulalla..softin kanssa...

        näyttävät olevan. Ek nostaa hintaa, mutta ehdottoman kätevä moneen hommaan!
        Ihan käypä kone jos on hyvin pidetty, ja tuntuvat säilyttävän arvonsa. 640 kuormaaja on kait se pienempi.


      • Kokemsuat muistakin
        tuota kirjoitti:

        Kyllä se laturi taitaa semmonen 100,nen olla kun minulla on just kyseinen vuosmalli.Ja akku/laturi kannattaa pittee kunnossa niijen pikavaihteijen takia. Se voimanoton vivun piä on minullakii ruvennu irtoilemaan nyt että varmaan sama siinäkii. Koneena minä piän tätä hyvänä kun talvellakin lämpö nousee normaaliin melko pian kun vähäkään on kierroksia eli lämpöö alkaa tulla koppiin sitten. Ja nostolaite on hyvä sen suuren liikkumavaran takia minulla kun on semmonen lumilinko että nostovarsiin kiinnitys on ylläällä ja kun on vielä 28/38 renkaat niin voin sannoo että raktor on hyvä kokosekseen.

        Saman kokoluokan ja ikäluokan konehista? Epäilen, koska turha vertailla esim 3 v vanhempia ja uudenpia eri merkkejä keskenään :D Äly hoi


      • opettelisi
        Kokemsuat muistakin kirjoitti:

        Saman kokoluokan ja ikäluokan konehista? Epäilen, koska turha vertailla esim 3 v vanhempia ja uudenpia eri merkkejä keskenään :D Äly hoi

        ekana kirjottammaan oikein ja tulis sit vasta tänne palstoille kirjoottelemaan...


      • Näsänenkö
        opettelisi kirjoitti:

        ekana kirjottammaan oikein ja tulis sit vasta tänne palstoille kirjoottelemaan...

        Mein valmut 6400 meni tänäaamulla 4611 h kohralla etuperä. Nyt on vakuutuksesta sijaiskone MX 100


      • Opetusta
        opettelisi kirjoitti:

        ekana kirjottammaan oikein ja tulis sit vasta tänne palstoille kirjoottelemaan...

        Molemmat edelliset rivit alkaa isolla!

        ekana kirjottammaan oikein ja tulis sit vasta tänne palstoille kirjoottelemaan... --> Korjattu SUOMI versio :)
        Ensin kirjoittamaan oikein, sitten vasta tänne palstalle kirjoittamaan.


      • Kohtuuhinta
        Opetusta kirjoitti:

        Molemmat edelliset rivit alkaa isolla!

        ekana kirjottammaan oikein ja tulis sit vasta tänne palstoille kirjoottelemaan... --> Korjattu SUOMI versio :)
        Ensin kirjoittamaan oikein, sitten vasta tänne palstalle kirjoittamaan.

        on mielestäni tärkeintä. Kyllä oikeinkirjoitus on tärkeää, mutta voi olla, että nopeasti kirjoitettaessa esim. kirjainjärjestys tulee väärin, ainakin minulla on tätä ongelmaa esiintynyt. Joku voi myös käyttää tehokeinona tahallista väärinkirjoitusta ja/tai murteellista ilmaisua. Murretta pitäisi ja pitää voida käyttää. Tärkeintä on, että sisältö tulee ymmärretyksi. Oikoluku tietenkin ennen viestin lähettämistä on hyödyllistä tehdä. Siltikin tekstiin ainakin minulla on jäänyt joitain virheitä. Ja tuskinpa ihan oikeaa suomenkieltä osaankaan.

        Tämän keskustelupalstan teema on traktorit. Mielestäni tässä yhteydessä on tullut hyvää, suorastaan arvokasta kokemustietoa. Kiitos sitä teille kirjoittajille. Tuota tietoa tulen hyödyntämään omassa traktorihankinnassani.

        Kun olen kirjoittanut käytettyjen traktoreiden kohtuullisesta hinnasta, olen tarkoittanut mm. juuri sitä, että jo muutaman tuhannen tunnin jälkeen vikaantumistodennäköisyys kohoaa ja alkaa toteutumaan viimeistään 4 - 5000 käyttötunnin jälkeen. Tuolloin syntyvät korjauskustannukset ovat tuhansia euroja, jopa yli 10 000 €. Tällöin helposti voi käydä niin, että kalliila hinnalla ostettu, uudehko traktori korjausten jälkeen on kalliimpi kuin uusi, jonka kauppahinta on onnistuttu neuvottelemaan paljon listahintoja alemmaksi!
        Niin että kertoilkaapa vain kokemuksistanne! Ne voivat tuottaa jopa taloudellista hyötyä meille kaikille ja ehken saavat konekauppiaat ajattelemaan asiaa myös käytetyn koneen loppukäyttäjän näkökulmasta.


      • asiaan
        Kohtuuhinta kirjoitti:

        on mielestäni tärkeintä. Kyllä oikeinkirjoitus on tärkeää, mutta voi olla, että nopeasti kirjoitettaessa esim. kirjainjärjestys tulee väärin, ainakin minulla on tätä ongelmaa esiintynyt. Joku voi myös käyttää tehokeinona tahallista väärinkirjoitusta ja/tai murteellista ilmaisua. Murretta pitäisi ja pitää voida käyttää. Tärkeintä on, että sisältö tulee ymmärretyksi. Oikoluku tietenkin ennen viestin lähettämistä on hyödyllistä tehdä. Siltikin tekstiin ainakin minulla on jäänyt joitain virheitä. Ja tuskinpa ihan oikeaa suomenkieltä osaankaan.

        Tämän keskustelupalstan teema on traktorit. Mielestäni tässä yhteydessä on tullut hyvää, suorastaan arvokasta kokemustietoa. Kiitos sitä teille kirjoittajille. Tuota tietoa tulen hyödyntämään omassa traktorihankinnassani.

        Kun olen kirjoittanut käytettyjen traktoreiden kohtuullisesta hinnasta, olen tarkoittanut mm. juuri sitä, että jo muutaman tuhannen tunnin jälkeen vikaantumistodennäköisyys kohoaa ja alkaa toteutumaan viimeistään 4 - 5000 käyttötunnin jälkeen. Tuolloin syntyvät korjauskustannukset ovat tuhansia euroja, jopa yli 10 000 €. Tällöin helposti voi käydä niin, että kalliila hinnalla ostettu, uudehko traktori korjausten jälkeen on kalliimpi kuin uusi, jonka kauppahinta on onnistuttu neuvottelemaan paljon listahintoja alemmaksi!
        Niin että kertoilkaapa vain kokemuksistanne! Ne voivat tuottaa jopa taloudellista hyötyä meille kaikille ja ehken saavat konekauppiaat ajattelemaan asiaa myös käytetyn koneen loppukäyttäjän näkökulmasta.

        Sehän tässä vähän itteäänki mietityttää et millasenhan nykykoneen sitä oikein uskaltasi ottaa ns. vähän ajettuna käytettynä...taitaa vaan olla riski yhtä iso olipa merkki sit mikä hyvänsä...remontteja tulee varmasti ajan myötä näihinkin uudenkarheisiin koneisiin ja ne todella maksavat hunajaa, ainakin korjaamolla teetettynä...vaikea valinta mut riskinsähän se on pierastessakin..heh.Joku kokeneempi rattormieshän vois vähän valaista asiaa ja kertoilla kauhutarinoita esim. kyseessä olevan Valtra 6400 remonteista ja niistä syntyneistä laskuista...mukava ois tietää et mitä ne oikeesti maksaa....


      • vain on.
        asiaan kirjoitti:

        Sehän tässä vähän itteäänki mietityttää et millasenhan nykykoneen sitä oikein uskaltasi ottaa ns. vähän ajettuna käytettynä...taitaa vaan olla riski yhtä iso olipa merkki sit mikä hyvänsä...remontteja tulee varmasti ajan myötä näihinkin uudenkarheisiin koneisiin ja ne todella maksavat hunajaa, ainakin korjaamolla teetettynä...vaikea valinta mut riskinsähän se on pierastessakin..heh.Joku kokeneempi rattormieshän vois vähän valaista asiaa ja kertoilla kauhutarinoita esim. kyseessä olevan Valtra 6400 remonteista ja niistä syntyneistä laskuista...mukava ois tietää et mitä ne oikeesti maksaa....

        Että niitä 6400,sia on sen verran paljon että tuskimpa ne ihan paskoja on. Monen merkin malli on puonu kisassa pois ja kauppahan käy valtralla aika hyvin.


      • kun mainitsit
        ne pyytelee kirjoitti:

        ..38000 € sis. veron...valtran 640 keulalla..softin kanssa...

        .. siinä Valtrassa olevan kuormaajan 640, että on liian lytaisainen siihen traktoriin.

        Itselläni sellainen yhdistelmä oli, syyläreitä meni kaksi rikki. Muutenkin on vähän vaikea kun ei saa tavaraa tarpeeksi pitkälle.

        Mieluummin vähän suurempi kuormaaja, ja vannepainot takapyörien maassapysymiseksi.


      • ko tarkemmin katoin
        kun mainitsit kirjoitti:

        .. siinä Valtrassa olevan kuormaajan 640, että on liian lytaisainen siihen traktoriin.

        Itselläni sellainen yhdistelmä oli, syyläreitä meni kaksi rikki. Muutenkin on vähän vaikea kun ei saa tavaraa tarpeeksi pitkälle.

        Mieluummin vähän suurempi kuormaaja, ja vannepainot takapyörien maassapysymiseksi.

        liekkö sit mitä eroa...tiedä en...


      • Kohtuuhinta
        vain on. kirjoitti:

        Että niitä 6400,sia on sen verran paljon että tuskimpa ne ihan paskoja on. Monen merkin malli on puonu kisassa pois ja kauppahan käy valtralla aika hyvin.

        Ei tässä keskustelussa kaiketi kukaan ole Valtra 6400:sta tai muitakaan Valtran malleja paskoiksi moittinut jos on ylipäätään moittinut. Tosiasia vaan on, että Valtrakin kuluu käytössä ja korjaukset maksavat (paljon). Kuinka paljon, niin sitä tuossa edellä olleissa viesteissä pyritään selvittämään kokemusten kautta. Keskustelun avaajakin käytti nimimerkkiä "kestääkö" ja kysymys oli hänen mielestään uudehkosta yksilöstä. Käsittääkseni hänelle tärkeitä asioita ovat:
        a) että traktori ei vikaannu pahimpaan työruuhkaan tai töiden kannalta hankalaan ajankohtaan ja
        b) traktori-investointi korjauskuluineen suunniteltuna pitoaikana ei kasva kohtuuttomaksi.
        Saattapi olla, että tuo malli tai mallisarja on hyvä ja että hyvyys aletaan ylihinnoitella, jolloin entistä herkemmin aletaan kyselemään kokemusten perään. Ja ehken vikatilanteessa tuohtuneena tai peräti ostokseen pettyneenä täräytellään totuuksia julki.

        Muutoin minkähän vuoksi aika moni uudehko traktori vaikuttaa kiertopalkinnolta. Kolme neljä vuotta vanha traktori hakee monesti jo kolmatta isäntää?


      • Puolestaan
        vain on. kirjoitti:

        Että niitä 6400,sia on sen verran paljon että tuskimpa ne ihan paskoja on. Monen merkin malli on puonu kisassa pois ja kauppahan käy valtralla aika hyvin.

        Meni tänään kolmosen pikavaihde pehmeeksi eli pakkaremonttia.

        Öljyä oli kyllä perässä kun kippihommia tein. Se että joku on myyty malli ei suinkaan tarkoita että se olisi parhaasta päästä niinkuin haluit antaa ymmärtää. Esim kaivureissa kiistaton kuningas on CAT ja ei ole myydyin ei.. autoissa myydyin on toi ota jollet muuta saa, joka menettää sen KIA lle tulevaisuudessa. Tuskinpa on montaa niitä jotka sen rankkaa parhaaksi autoksi (kummankaan noista).


      • jkdbl
        Puolestaan kirjoitti:

        Meni tänään kolmosen pikavaihde pehmeeksi eli pakkaremonttia.

        Öljyä oli kyllä perässä kun kippihommia tein. Se että joku on myyty malli ei suinkaan tarkoita että se olisi parhaasta päästä niinkuin haluit antaa ymmärtää. Esim kaivureissa kiistaton kuningas on CAT ja ei ole myydyin ei.. autoissa myydyin on toi ota jollet muuta saa, joka menettää sen KIA lle tulevaisuudessa. Tuskinpa on montaa niitä jotka sen rankkaa parhaaksi autoksi (kummankaan noista).

        ei tule menestymään jatkossa. On vain tämä "ensi huuma" ja onnistunut mainoskampanja kun sai myyntiin hetkellisen myyntipiikin. Ja väärin ymmärretyt takuujutut, 5 vuotta muka. Eihän muut merkit viitsi ees pelleillä tuollaisten "takuu" juttujen kanssa! Eikä tarvitse. Ei tainu taaskaan pysyä asiassa tämä keskustelu. Sori.


      • pakan laitto
        Puolestaan kirjoitti:

        Meni tänään kolmosen pikavaihde pehmeeksi eli pakkaremonttia.

        Öljyä oli kyllä perässä kun kippihommia tein. Se että joku on myyty malli ei suinkaan tarkoita että se olisi parhaasta päästä niinkuin haluit antaa ymmärtää. Esim kaivureissa kiistaton kuningas on CAT ja ei ole myydyin ei.. autoissa myydyin on toi ota jollet muuta saa, joka menettää sen KIA lle tulevaisuudessa. Tuskinpa on montaa niitä jotka sen rankkaa parhaaksi autoksi (kummankaan noista).

        tohon kys vehkeeseen? Ookkona tiedustellu hinta-arviota huoltoliikkeestä?


      • tarkasti en tiedä
        ko tarkemmin katoin kirjoitti:

        liekkö sit mitä eroa...tiedä en...

        ...mutta luultavasti on suurempi kuormaaja, hyvä niin.


      • Anonyymi
        vain on. kirjoitti:

        Että niitä 6400,sia on sen verran paljon että tuskimpa ne ihan paskoja on. Monen merkin malli on puonu kisassa pois ja kauppahan käy valtralla aika hyvin.

        Äläppä puolusta omaasi....kyllä hyvin leviää käsiin Valtrat...


    • ois hyvät

      kyseiseen traktoriin? Ajelen jonkunverran metsässä polttopuita ja pieniä harvennushommia. Nokian Forest sarjaa oon vähän aatellu mut suattaa tulla tyyriiks pistää kaikki pyörät kerralla uusiksi..oisko kellään kokemuksia heittää kehiin? Etu 13,6-28 ja taka 18,4-34 Vallu 6400...

      • vastaus siihen

        14.9-24/18,4-38 hyvä koko yleisrenkaiksi. Merkistä en sano mitään


      • takana??
        vastaus siihen kirjoitti:

        14.9-24/18,4-38 hyvä koko yleisrenkaiksi. Merkistä en sano mitään

        Meillä on 18.4/70-38


      • pyörät

        osta vuan NOKIAN TR FOREST Multiplus, on ihan hyvä pyörä, kerranhan se hinta riipasoo, toesaalta hankkii äkkiä ihtesä jos tavan vyörengas puhkii kerralla piloille. itekkii tuhlasin viimevuona 17 t€ renkaesiin kun uusasin kierron valluun alle


    • kestikö

      vai ei??

    • kaoptkowrgkr

      6400 -01 talossa kansipahvi vaihdettu kertaalleen muuten normi huollolla menty ilman ongelmia 4000h ja toi kansipahvi on ns vakio vika.. et se tulee ennemmi tai myöhemmin!

    • Valmet on paras!

      No, mun isän työpaikalla on 6400, muistaakseni -03, 9000h, ja siitä on menny 2 starttia, ja nyt meni toinen laturi tänään, on ek:lla, on kestävä, hyvä ja luotettava. Ei oo moittimista kyllä ollu.. Siinä on DPS, Hi-Shift ja Hi-Trolli, on hyviä etuja, vaikkei tota nappikytkintä juurikaan ole käytetty..

    • Ilkka 38

      Valmet 500 jäähytinneste häviää noin viikossa, ulospäin ei näy mitään vuotoa, muten toimii hienosti. Voisiko joku minua viisaampi valaista asiaa ?

      • trahata

        noin vanhassa koneessa voi jo sylinteriputki olla ruostunut puhki jos vähänkään huonot nesteet ,tai sitten sylinteriputken alapään o renkaat vuotaa näissä tapauksissa tuppaa moottoriöjjyt lisääntymään ja on laakereille erittäin vaarallista jos taas kansipahvi vuotaa voi nesteet kadota taivaantuuliin menemättä öljyjen sekaan.


    • case ih

      kun lukee näitä 6000 sarjan pakka kansiremonntti savotoita niin tuntuu mukavalta omistaa case jolla ajettu 19000 ilman kone ja voimansiirto huolia

      • Valtra mies

        Mitä maksaa kytkinremontti 6400 vm.2001 valtraan? Tuntuu nykyinen luistavan.


    • Casee ei enää

      Case-miehen ilonpito loppuu tylyllä tavalla koneen vaihtoajan koittaessa,sillä sen arvo on pudonnut olemattomiin ja syytä ei oikeesti tiedetä,pääoma on vaan kadonnut.
      Valtrassa rahat tallessa kuin Suomen pankissa tai Venäjän olikargeilla.

    • 30 vuotta valtroja

      mulla 1995 vuojen 6400 10111h mittarissa yks laturi ja moottorin öljy pumpun otto putki rikki mitään muuta ei oo ollut huoletonna on saanut ajella :) oon ollut tyytyväinen mutta sitten 2001 vuojen 6400 siinä 5000h mittarissa niin kaks kertaa mennyt kakkos pikavaihde kaks kertaa kansipahvi sitten sekos sähkö järjestelmä oli itekseen kadonnut maadotus valtran huollosta sanoivat että vetää itse korvaus maadoitus :)

    • nimetön

      Terve, lämmityslaite lopetti minun 6400:ssa toimintansa aivan yhtäkkiä, sulakkeet tarkistin eik' vika ollut niissä. Onko muilla mitä kokemuksia vastaavista tapauksista? Itselle tuli mieleen, että puhaltimen moottori otti ja särkyi...Vai voiko tuolla sähköpuolella olla vielä jotain releitä tai muita vastaavia?

    • tekkijä

      Moottori hajosi omasta,lähti käymään kun löi ylä koteloon kevyesti.Katkaisijakin voi olla rikki,sulakkeita oli 2 minkä kautta tuli sähkö,myös rele. (ilmastointi malli ainakin). Katto helppo avata,6 ruuvia auki,jos ylävalo paneeli niin sen joutuu irroittamaan. Puhallin oli Valtralla halvempi kuin tarvike.

    • Valtionmetalli

      Mikähän on meidän valtrassa vikana, kun jarrua joutuu poleksimaan vaikka jarrut on ilmattu useaan otteeseen. Toimii normaalisti hetken ja taas. Ei kuluta nestettäkään. Ja tuohon case hommaan sen verran, että meillä on kanssa 24000h ajettu case eikä mitää vikaa ole ollut. Mua ei haittaa siinä vaiheessa yhtään että mikä sen hinta on siinä vaiheessa, kun vaihto koittaa. toiminut niin hyvin ja hankkinut hintansa sitä kautta. valtrassa on painojakauma mielestäni huono etukuormaaja hommiin ja puhun nyt 6400 valtrasta

    • Maono.1

      Kyllä se on aeka huoletonta jos suat maksettua sen.

    • T-Olavi

      6400 vm 2000 olen ajanut 7800 h pari krt hävinny pikavaihteet kun johto ottanut maihin. Laturi vaihtettu etukuormaimen mangneettiventtiili, hyvin vähällä päässyt. Kohtuulilsesti huollettu ja metsäajoa myös. Olen tyytyväinen jatkan ajoa.

    • Anonyymi

      Paljon myyty, paljon vihattu, paljon puhuttu ja paljon rakastettu Valmet/Valtra. Onko sen väliä mitä puhutaan, pääasia että puhutaan.

    • Anonyymi

      Paras traktori tässä maassa koska ulkolaista ruokaakaann en osta miksi ostaisin Intiassa valmistetun tai jonkun Indokiina Jontikan.
      Voin ostaa ulkomaalla tehdyn traktorin jos joku takaa että sijoitettu pääoma säilyy,
      Valtran kohdalla sillä asialla ei päätä tarvitse vaivata raha säilössä kuin pankissa.

      • Anonyymi

        Agcon omistuksessa ja paljon ulkomaalaisia osia. A-sarja taitaa olla suurimmaksi osaksi kiinalainen turkkilainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Agcon omistuksessa ja paljon ulkomaalaisia osia. A-sarja taitaa olla suurimmaksi osaksi kiinalainen turkkilainen.

        Ei taida olla. Kun katsoo mistä osista kasattu. Akselit, sisu diesel suomalainen moottori, hydrauliikka, nostolaite, kopin valmistaja, vanteiden valmistaja.

        Kerro mitkä osat tehty turkissa ja kiinassa ?


        Valtra A omistaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida olla. Kun katsoo mistä osista kasattu. Akselit, sisu diesel suomalainen moottori, hydrauliikka, nostolaite, kopin valmistaja, vanteiden valmistaja.

        Kerro mitkä osat tehty turkissa ja kiinassa ?


        Valtra A omistaja

        Voimansiirto on ainakin turkista ollut pikkuvaltroissa jo 90-luvun lopulla. Eikös nykyään aakkosten moottoreita tule kiinasta vaikka ei sitä aluksi tunnustettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Agcon omistuksessa ja paljon ulkomaalaisia osia. A-sarja taitaa olla suurimmaksi osaksi kiinalainen turkkilainen.

        Kahtokaa sinne Valtikan konehuoneeseen...paljon on ulkomaista ossoo kiinni...huuelkaaa vasta sitten että on rahhoo kiinni...


    • Anonyymi

      Kun hankkii Valtran tai Valmetin niin ajelu ei kyllä useinkaan ole huoletonta rallattelua.

    • Anonyymi

      Valmet,6400,varmaankin paras,ja halutuin traktori kokoluokassaan,mutta varautua saat ettei ajelu välttämättä ole huoletonta rallattelua.

    • Anonyymi

      Ei olel Valtra niin varma toiminen,sähkövikoja maadoitus ym:Nostolaite ei ole mikään varmatoiminen,vikoo,ja taaas vikoo.
      Uudemmat Valtrat viellä huonopmia, mitä 6400 ureapuolessa vikoja/myös sähkövikoja viellä enemmän mitä 6400 Valtrassa.Fiat agreissa ei näitä murheita ole.nim:kokemusta

      • Anonyymi

        😂😂😂


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      6081
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      3929
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3305
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      474
      2764
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      272
      1783
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1443
    7. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1406
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1356
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      161
      1300
    10. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1278
    Aihe