hopeinen sormus

unisukka

elikkäs osaako kukaan sanoa minkä hintaisia ovat ihan tavalliset hopeiset sormukset, itsellä sellainen käsitys että niitä saa halvallakin vain muutama kymppi 20 -40 €. riittääkö?

16

3609

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...elohopea....

      Meinaatkos kihlata hopeasormuksella??? Älä nyt hulluja puhu!!! Kultaisiakin kihlasormuksia saa tuohon hintaan. Käy katsele liikkeistä! Hopusti hopusti!

    • ****

      Kyllä se nyt niin on, että kihlasormuksen on hyvä olla joko valkokultaa tai kultaa. ja kulta on minusta se paras vaihtoehto. kihlaushan on lupaus siitä, että joku päivä astellaan alttarille. meinasitko hopeisen vihkisormuksenkin hankkia sitten vai?! :D kuulostaa aika typerältä. ja kihloihin voi mennä ilman sormustakin. sitten voi hankkia ihan kunnon kultaiset/valkokultaiset kihlasormukset kun on rahapolitiikka siinä kunnossa. kultaisetkaan, tavalliset yksinkertaiset kihlasormukset eivät paljoa maksa.

      • hopsansaa

        vai kultaista pitää olla.. ,kyllä hopea menee siinä missä kultainenkin..minä ainakin ylpeänä kannan minun hopeista kihlasormusta..


      • ****
        hopsansaa kirjoitti:

        vai kultaista pitää olla.. ,kyllä hopea menee siinä missä kultainenkin..minä ainakin ylpeänä kannan minun hopeista kihlasormusta..

        omapahan on valintasi, mutta minusta se kyllä ei oikein vain sovi. kultaa sen pitää olla. mutta kukin tyylillä. hopeakihloista kun tulee mieleen jotkut teinikihlat, kun ei ole ihmisillä edes varaa ostaa kunnon sormuksia.


      • Raudalla rengastettu
        **** kirjoitti:

        omapahan on valintasi, mutta minusta se kyllä ei oikein vain sovi. kultaa sen pitää olla. mutta kukin tyylillä. hopeakihloista kun tulee mieleen jotkut teinikihlat, kun ei ole ihmisillä edes varaa ostaa kunnon sormuksia.

        Kultasormuksista tulee mieleen teinikihlat, että halutaan vaan sormuksilla kehuskella niin on pakko mennä "kihloihin".


      • ****
        Raudalla rengastettu kirjoitti:

        Kultasormuksista tulee mieleen teinikihlat, että halutaan vaan sormuksilla kehuskella niin on pakko mennä "kihloihin".

        Kulta taas on kalliimpaa kuin esim. hopea, joten monilla nuorilla ei siihen edes varaa ole. Ja oikeastaan hyvä niin, koska teinikihlat eivät yleensä kovin kauaa kestä. Mutta kukin tyylillään. Itse pidättäydyn kullassa.


    • unisukka

      en ole koskaan kultaisia koruja käyttänyt, eikä myös miehenikään ja tiedän myös muutamia muitakin, joilla on hopeiset kihlasormukset.. miksi sitten nyt pitäisi ostaa ihan vain muiden mieliksi kultaiset sormukset?? :D tahtoisin sellaisen sormuksen, joka tuntuu minusta itsestä omimmalta. eikä se mielestäni heikennä sitä ettenkö tahtoisi elää mieheni kanssa loppuelämää, jos sormus ei olekaan kultainen.

      • Sins

        Itselläni on rosteri teräksestä tehty vihkisormus. Todella näyttävä ja iso, kaikki tosin luulee sen olevan valkokultaa. Mä olen tuosta tykännyt enemmän kuin kultaisesta tykkäisin. Vaimolla on kyllä ihan perinteinen dimangi sormus.


      • silleenL

        En minäkään pidä kultaisen näköisistä sormuksista. Siksipä toivoinkin valkokultaisen, vaikka vähän tyyris olikin. Jos vain suinkin on rahaa, niin yleensä ihmiset ostavat joko kelta- tai valkokultaisen (mitä joku voi erehtyä pitämään hopeisena...) sormuksen.

        Se on kurjaa, mutta näissä sormuskysymyksissä on myös vähän kilpavarustelun makua, eli jos jollain on "vain" hopeinen sormus, ajatellaan ettei ole ollut varaa muuhun (mikä ehkä teidän tapauksessanne pitääkin paikkansa, kun kyselet tuolla lailla hintoja..?).


      • Miss_Darkness
        silleenL kirjoitti:

        En minäkään pidä kultaisen näköisistä sormuksista. Siksipä toivoinkin valkokultaisen, vaikka vähän tyyris olikin. Jos vain suinkin on rahaa, niin yleensä ihmiset ostavat joko kelta- tai valkokultaisen (mitä joku voi erehtyä pitämään hopeisena...) sormuksen.

        Se on kurjaa, mutta näissä sormuskysymyksissä on myös vähän kilpavarustelun makua, eli jos jollain on "vain" hopeinen sormus, ajatellaan ettei ole ollut varaa muuhun (mikä ehkä teidän tapauksessanne pitääkin paikkansa, kun kyselet tuolla lailla hintoja..?).

        Tuollaista kilpavarustelua on tosiaan tuttavapiirissä ollut näkyvissä... Vertaillaan kihlasormuksia ja jos jollakulla on yksinkertainen tai vaikkapa hopeinen, niin annetaan ymmärtää, että onpas miehesi köyhä, kun ei parempaa ollut varaa ostaa.

        Ei kai sillä nyt tosiasiassa ole merkitystä, mitä metallia se sormus on? Tai onko yksinkertainen vai hyvinkin koristeellinen. Minulle ainakin on tärkeintä se ajatus: lupaus avioliitosta, eikä suinkaan sormuksen rahallinen arvo (tunnearvohan sillä on mittaamaton). Se totta kai vaikuttaa, että onko sormus itselleen mieleinen (sitä pidetään kuitenkin loppuelämä), mutta ei kaikkien maku ole kallis, eivätkä kaikki pidä kullasta.


    • yhtä hyvä

      Mehalusimme hopeiset sormukset eikä siinä todellakaan ollut kyse rahasta. emme vain tykkää kullasta emmekä valkokullasta vaan halusimme juuri hopeiset. hintaa yhdelle sormukselle taisi tulla noin 15 euroa. Tosin jotkut sanovat ettei hpea ole hyvä materiaali kihlasormukseksi koska se on pehmeää ja tummuu helposti. Itse en kuitenkaan ole huomannut mitään haittapuolia.. ja mielestäni sormusta ei hankita siksi että sillä voi rehvastella tutuille. Nykypäivänä sormuksen ei tarvitse olla kultaa, hopeaa tai valkokultaa vaan se voi olla ihan mitä vaan mikä tuntuu omalta jutulta. Ja turha ajatella että on hankala valita vihkisormus jos kihlasormus on hopeinen. Nykypäivänä voi kaikkia materiaaleja yhdistää ja vihkisormushan voi olla vaikka kultaa ja hopeaa yhdistettynä....

      • kun sanotaan että

        hopeasormus ei kestä kauniina kovinkaan pitkää aikaa, itselläni on ollut kohta 20 vuotta lähes päivittäisessä käytössä Kalevala Korun hopeasormus ja se on edelleen aivan kuin uusi, 20 vuotta on kuitenkin pidempi aika kuin monen kilpavarustelijan avioliitto.
        Itse olin taannoin kihlossa, siis mennyttä jo, kihlasormukseni oli sileä melko paksu valkokultasormus, sekään ei riittänyt ystävilleni, jotka ihmettelivät missä timantit ovat, jeesus.


    • rautaaa!!!

      Höpöhöpö kaiken maailman kultaintoilulle, kulta on ensinnäkin rumaa ja ratkaisuna kaikkein helpoin ja persoonattomin. Olin äärimmäisen otettu, kun sain aikoinaan pronssisen kihlasormuksen. Nyt vihkitilaisuutta odottamaan on hommattu rautaiset sormukset, joihin tosin laitattettiin platinapinnoitteet, etteivät tummu/värjää sormia liian helposti.

    • swanholm

      Kihlauduimme ilman sormuksia ja vihkitilaisuudessa pujotimme toistemme sormiin kapeat valkokultasormukset.
      Hopeinenkin olisi mielestäni ihan kaunis; en voi sietää rumaa keltakultaa.
      En missään tapauksessa haluaisi pitää kahta sormusta, tekee mielestäni "rouvamaisen" vaikutuksen, eikä "rouva" ole tässä(kään) yhteydessä mitenkään mairitteleva arvonimi:-)

    • jklh

      Kukaan ei tainnut vastata varsinaisesti tuohon alkuperäiseen kysymykseen hopea sormuksien hinnasta. Pahoittelen, etten minäkään siihen pysty.

      Sen vain halusin sanoa, että hopeasormuksen onnellisena kantajana loukkaannuin viesteistä jossa haukutaan kaikki muu kuin kulta.

      Pronssiset sormukset? Näin mainitsi joku. Todella erikoista, yllätyin ihan! Mutta varmasti hienot!

    • eppiss

      minusta on ihan sama mitä materiaalia sormus on ja minkä hintainen se on. Rakkaus ja sormuksen tunnearvo on tärkeintä ja se että se on itselle mieluinen. Ällöttää puheet siitä millainen sormuksen "kuuluisi olla". pyh.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      509
      3675
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      465
      3435
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3020
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2322
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2190
    6. 221
      1614
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1407
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      99
      1300
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      91
      1274
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1100
    Aihe