ollaan eletty niin sanottua uusperhettä kohta 4v ja asiat vaan ei mene uomiinsa.Olen lopen väsynyt tähän elämään!Meillä miehen lapset joka toinen vkloppu ja sinä viikonloppuna myös miehellä työvuoro.Nyt mennyt siihen että minä joudun hoitamaan lapset silloin kun mies töissä koska lasten äidille ei käy että isä hakisi lapset töiden jälkeen ja pitäisi heidät sitten maanantai aamuun.Äidille ei vain mene jakeluun että isän on työnsä tehtävä jos meinaa työpaikkansa pitävän!Tiedän ja mieskin tietää että tapaamiset pitäisi järjestää työvuorojen mukaan mutta miten sen teet kun äiti ei sitä näy ymmärtävän!Eihän minun mikään pakko olisi lapsia hoitaa silloin mutta en jaksa kuunnnella sitä haukkumista puolin ja toisin jos kieltäydyn!Itselläni on myös lapsi jota hoidan koko ajan ja sairastan reumaa joka ei mikään helppo sairaus..Mutta eihän mieheni ymmärrä koko sairautta kun ei halua ymmärtää hän vaan pitää mua lastenhoitajanaan ja piikanaan!Haukut tulee jos en tee hänen tahtonsa mukaan.Olen niin täys tätä että mietin jo eroa en tiedä muutakaan ratkaisua tähän!Onko muilla tälläistä..?!
En jaksa enää....
12
5523
Vastaukset
- olet nössö!
Tapauksessasi ei auta muu, kuin että ryhdistäydyt ja olet nainen. Ilmaiset mielipiteesi ystävällisesti ja rauhallisesti mutta päättäväisesti. Mikäli "huutoa" esiintyy, ilmoitat edelleen ystävällisesti, etten keskustele aiheesta enempää.
Jollei tuo tepsi, olet tekemisissä omituisen kansanosan kanssa, jonka kanssa ei ole syytä olla tekemisissä, eli parempi miehettä hermot kunnossa kuin miehen kanssa hermot riekaleina.
Yksi vaihtoehto olisi tietysti laskuttaa MLLn lastenvahtien tuntitaksan mukaan, mutt asuosittelen kuitenkin tuota ensimmäistä. Sivistyneempää :) - itsekin uusi äiti
järjestä itsellesi "menoja" niin ettet voi vahtia miehesi lapsia. Sinulla on OIKEUS omiin menoihisi,on elokuvia, teatteria, tyttöjen iltoja jne.
- on just tommoista
Minulla oma lapsi asuu luonani, mutta menee joka toinen vkl isälleen koko vkl. Mutta ongelma on se, että avomieheni lapsi asuu meillä kaiken aikaa, koska hänen äitinsä ei halua häntä tavata ja etäisyys asuinpaikkaamme myös estää tapaamiset. Silti olen ahdistunut, kun meillä ei ole koskaan vapaata. Lisäksi tämän miehen aikuinen lapsi ruokailee meillä viikonloppuisin aina. Minulla myös muita isoja lapsia, jotka käyvät sitten joka toinen vkl mun luona. Voi tätä uusperheen monimutkaisuutta. Pitäisi joustaa enemmän kuin jaksaa. Kun oma avomieheni jaksaa omia lapsiani hyvin, vaikka ovat kohtuullisen äänekkäitä ollessaan meillä, minä en tahdo jaksaa tätä aivan jatkuvaa lastenhoitoa, siis ei yhtään vapaata vkl. Itse en kehtaa lähteä "vapaalle", kun mies joutuu kuitenkin lapsensa vuoksi olemaan kaiken aikaa kotona.Uaah...
- säälittävää!!!
Ei niitä vapaita ole ydinperheissäkään! Miksi uusperheissä pitäisi olla?
- hoitanut koskaan yksin
säälittävää!!! kirjoitti:
Ei niitä vapaita ole ydinperheissäkään! Miksi uusperheissä pitäisi olla?
Hoitelepas vähän aikaan uusioperheessä yksin lapsiasiasi ja mieti sitten, mikä ero on ydin/uusperheessä. Kaikki eivät valitettavasti voi elää ydinperheessä!Ja silloin, jos ero tulee, joutuvat molemmat vahemmat vuorollaan vastaamaan lapsista ja toinen voi välillä huilata. Luuletkos että näitä uusiovanhempia kiinnostaa niin kovin paljon toisen penskan kasvatus tai ongelmat. Ei ketään kiinnosta aidosti muuta kuin omat penskat. Thats it.
- edellinen
hoitanut koskaan yksin kirjoitti:
Hoitelepas vähän aikaan uusioperheessä yksin lapsiasiasi ja mieti sitten, mikä ero on ydin/uusperheessä. Kaikki eivät valitettavasti voi elää ydinperheessä!Ja silloin, jos ero tulee, joutuvat molemmat vahemmat vuorollaan vastaamaan lapsista ja toinen voi välillä huilata. Luuletkos että näitä uusiovanhempia kiinnostaa niin kovin paljon toisen penskan kasvatus tai ongelmat. Ei ketään kiinnosta aidosti muuta kuin omat penskat. Thats it.
Itse olen ollut kahden pienen lapsen yh jo neljä vuotta, jolloin lasten isä kuoli. ITSE olen lapseni hoitanut, koska ITSE olen lapsia halunnut. Turha se on itkeä jos kerta uusperheen haluaa perustaa.
- tosi hyvin
Meillä vähän samanlaista yritetty, eli mies olisi töissä ja jo nuoret täällä. Sanoin että Ei Käy, isäänsä ne tulevat tapaamaan eikä minua.Kesällä viime vuonna mieheltäni leikattiin selkä ja hän oli tuona aikana miltei 4 viikkoa sairaalassa ja sitten kuntoutui kotona 9 viikkoa. Nämä hänen nuorukaisensa yrittivät tulla tänne tietokoneineen minun passattavakseni, mutta sanoin, etten jaksa enempää porukkaa passata vuorotyöni lisäksi, sillä isänsä oli täysin autettavissa 4 ensimmäistä viikkoa kotiutumisestaan. Miehen ex oli tietysti suivaantunut, mutta ei muuta voinut.
- emokas
Kkule!!!Soittakaa sossuun ja selvitätte tilanteen että tarviitte uuden tapaamissopparin!!Eihän se noin mene että sinä joudut lapsia tapaamaan,vaan lapset tapaa isäänsä kun isä on kotona!!!
Mua sapettaa sun puolesta ja tosiaan pistäkää kova kovaa vastaan!!!
Ei oo sun tehtävä hoitaa miehen ja sen exän muksuja!!!
Oikeesti sossuun yhteys ja sitä kautta lähettä purkamaan sitä jos lasten äiti ei voi osoittaa ymmärrystä.Näin se menee ainakin jollain lailla oikein!!!
jaksamista ja oikeesti pidä pintas ja puoles!!! - ...........................
sun ja sun ukkos välinen asia. Kyllähän se ex:kin hoitaa lapsensa töittensä ohella. Miksi äidin pitää huomioida lasten isän työ, mutta isän ei tartte huomioida lasten äidin työtä!
Jumankaut, ootte aika itsekeskeisiä! Isä voi työpaikallaan ilmaista toiveensa työvuorojen suhteen, ei siitä potkuja saa! - Mirsake
Hän menee välillä ylitöihin, siis nehän eivät ole pakollisia, ja jättää lapsen mulle hoidettavaksi. Saattaa olla yön töissä ja lapsi illan, yön ja seuraavan päivän siis mun kans, kun iskä nukkuu.
Pikkujouluihinkin oli vaan pakko päästä, vaikka lapsi oli meillä. Itse olin menossa silloin seuraavana aamuna kuuteen töihin ja niin vaan piti lasta hoitaa.
Niin sitä lapsi viettää aikaansa isän kanssa! Lapsen äitikin jo kyseli, että kumman kanssa lapsi oikein aikaansa viettää, kun puhuukin aina vaan minusta eikä isästään.- verrataan
ja sanotaan ettei ydinperheissäkään vapaata ole..hei mitäpä jos ydinperheellisenä kokéilisit että kun viette esim.lapset mummolaan, niin ottakaapa sitten vaikka naapurin lapset teille yökylään, eli kyllä sitä vapaa-aikaa ydinperheissä varmasti jää vanhemmillekin!!itse ydinperheen lapsena kyllä olin mummolassa yökylässä että vanhemmatkin sai omaa aikaa..uusperheen ero se ettei todellakaan välttämättä ole yhtään vkoloppua jolloin ei olisi etä-lähi tm lapsia talossa!!!ymmärrän kyllä pointin!!ja ihan varmasti ne aikuisetkin tarvitsevat välillä omaa aikaa sekä kahdenkeskeistä aikaa!! ja ainahan sitä toitotetaan kuinka nämä yh-äidit tarvitsevat omaa aikaa, ja ymmärrystä,miksei siis muutkin??
meillä hoituu kyllä saumattomasti tapaamiset miehen lapsen kanssa, mies todellakin haluaa viettää aikaansa lapsensa kanssa, ja jos töitä on, niin tapaamiset rukataan niin että vapailla isä tapaa lastaan, samoin kyllä minä lasta hoidan vaikka mies ei kotona, ja äidillä sattuu olemaan menoja!!puolin ja toisin joustellaan!! - Mirsake
verrataan kirjoitti:
ja sanotaan ettei ydinperheissäkään vapaata ole..hei mitäpä jos ydinperheellisenä kokéilisit että kun viette esim.lapset mummolaan, niin ottakaapa sitten vaikka naapurin lapset teille yökylään, eli kyllä sitä vapaa-aikaa ydinperheissä varmasti jää vanhemmillekin!!itse ydinperheen lapsena kyllä olin mummolassa yökylässä että vanhemmatkin sai omaa aikaa..uusperheen ero se ettei todellakaan välttämättä ole yhtään vkoloppua jolloin ei olisi etä-lähi tm lapsia talossa!!!ymmärrän kyllä pointin!!ja ihan varmasti ne aikuisetkin tarvitsevat välillä omaa aikaa sekä kahdenkeskeistä aikaa!! ja ainahan sitä toitotetaan kuinka nämä yh-äidit tarvitsevat omaa aikaa, ja ymmärrystä,miksei siis muutkin??
meillä hoituu kyllä saumattomasti tapaamiset miehen lapsen kanssa, mies todellakin haluaa viettää aikaansa lapsensa kanssa, ja jos töitä on, niin tapaamiset rukataan niin että vapailla isä tapaa lastaan, samoin kyllä minä lasta hoidan vaikka mies ei kotona, ja äidillä sattuu olemaan menoja!!puolin ja toisin joustellaan!!Miun mummola (siis äitini) on kaukana, todella kaukana, ja miehen lapsella ei ole läsnäolevia isovanhempia lainkaan. Toinen mummo kuollut ja toinen ei pidä yhteyttä lainkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä841626Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2691541Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2701276Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1691252- 56867
- 66844
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em64837Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40821- 40817
Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44781