Moikka! Yritin netistä ettiä mut en löytäny hakuohjeita suojelupoliisille,eli oon ammattikoulussa opiskelemassa (16v) mut ammatinvaihto kiinnostais niinku supon puolelle. Myöhemin ehkä oisin kiinnostunut hakeen ehkä usaan fbi -koulutukseen, mut jos vaan rahkeet riittää ja yx suomalainen mukaan mahtuu!! ainaki sais hyvää työkokemusta!
Jos alaikänen hakee supolle (voix hakee?) tarviiks vanhempien luvan? ku en tiiä saisinko.. onks kukaan tehny ite lappua?
nykyset ja entiset supolaiset, saa vastata!!
1. saako supolla aseen? saaks alle 18 vanhempien luval? en oo varma saisinko luvan.. miten usein ammutaan radalla?
2. saako kavereille puhua töistä vai joutuuks allekirjottaa salauskirjan?
3. onko paljon ulkomaanmatkoja? tarviiks niille lupalapun?
4. miten paljon on oikeaa taistelua? onks vaaroja?
oon paljo lukenu kaikist laitteist ja opiskellu yksin, välil lukenu vaan koko yön ku mua kiinnostas tää työ!!kiitti vastauxist!
t. 1 EHKÄ tuleva supo!
Töihin supoon?
23
43011
Vastaukset
- 26 v SUPOssa
Hieno homma, että nuoria vielä kiinnostaa tää meidänkin lafka. Meille on pari kaveria tullut 17 vuotiaana suoraan amiksesta, toinen oli autonasentaja ja toinen jostain keittiöhommasta. Vanhemmille ei saa kertoa oikeaa työpaikkaa - keksi joku hyvä peitehomma. Meiltä ei FBI:hin ole lähtenyt vähään aikaan ketään, mutta CIA:ssa on kai vielä neljä entistä etsivää (Simo, Andreas, Turo ja Uolevi). Yksi Leevi meni Mossadiin mut se on jo kuollut. Kannattaa olla meillä hyvin esillä ja sitten muutaman vuoden päästä CIA voi ottaa yhteyttä.
Vastauksia:
1) Radalla ammutaan pari kertaa vuodessa ns. tasokoe ja kaikilla aseilla, joita on lupa käyttää. Kenttätyössä ammutaan niin paljon, että enempi rataharjoittelu olisi jo ammusten tuhlausta.
2. Kaverille ei saa kertoa mitään! Salauskirjat ovat viidellä eri kielellä ja kaikki ne joutuu allekirjoittamaan (ota oma kynä mukaan)
3. Ulkomaanmatkoja on aika vähän jos Euroopan sisäisiä matkoja ei lasketa ulkomaanmatkoiksi. Neljästä kuuteen kertaan vuodessa sattuu tollasia viikon parin reissuja lähinä jenkkeihin, Japaniin, Australiaan, Nigeriaan tai Kuwaitiin. Noi reissut voi tulla kyllä liian vapaa-ajan takia äkkiä kalliiksi. Lupalappujahan ei tarvita - päinvastoin, niille matkoille komennetaan!
4. Vaaroja on päivttäin, mutta oikeaa taistelua tulee harvemmin, ehkä noin kerran kuussa (itse sain pari viikkoa sitten turpiin snakarijonossa ja kaveri tahri vielä sinappia merkkipleiserilleni!)
Tervetuloa vaan SUPOon - me otamme yhteyttä, älä soitele.
Soveltuvuustestinä ryhdymme tarkkailemaan sinua 26.1. klo 10.15 lähtien. Tehtävänäsi on tunnista kolmen kuukauden aikana yhteensä viisi miesseuraajaa ja viisi naisseuraajaa. He voivat olla eri ikäisiä. Kun uskot tunnistaneesi sinua tarkkailevan henkilön, mene hänen luokseen ja sano : "Suomen asia on yhteinen asiamme!" Jos henkilö katsoo sinua muka hölmistyneenä ja pyrkii poistumaan paikalta olet saanut yhden pisteen - hän oli meidän tarkkailijamme. Virheellisiä havaintoja eli henkilö ryhtyy ymmärtämättömänä tekemään tarkentavia lisäkysymyksiä, saa tehdä 25 kappaletta ennen kiun sinut hylätään. 9 todellista tarkkailijaa täytyy tunnistaa. Ilmoitamme tuloksesta ja mahdollisesta valinnastasi salaiselle tavalla. Hanki kuitenkin varmuuden vuoksi itsellesi kesätyöpaikka vaikka hautausmaalta totutellaksesi mahdollisella toisella hakukerralla tehtävään paineensietotestiin.
Nyt kun ATK-tiedustelumme on jäljittänyt sinut tälle palstalle kirjoittamasi viestin ansiosta, seuraamme myös tarkasti netin käyttöäsi, joten mieti millä sivustoilla käyt ja millaisia sähköpostiviestejä lähetät! Jos kaikki menee putkeen saatamme jopa tavata peruskoulutusjaksollasi Skotlannissa tai mahdollisesti sen jälkeen vaikkapa Lagosin "Mustan Komon Klubissa"- toprotectandserve
Johan piristi tätäkin yötä tuo vastaus :D
- (S)Upo
Siis eix ammattikorkeessa enää olekkaan sitä SUPPO-linjaa?
Mä hain sinne vielä pari vuotta sitten heti intistä päästyäni, mut oli kuulemma liian huonot paperit lukion biologiasta. Olis pitäny panosta enempi... Voi rähmä!
Mut ajattelin et vois koittaa myös tonne CSI:hin hakea jos kirjottais suoraan sille Grissomille ku se on kuulemma jotain sukua mun kummisedälle. Jos se vois jotenkin suostutella mut sinne koulutukseen. Ois aikast ihQ! - tavallinen tallaaja
hemmo oliks toi läppä ku must vähän tuntuu siltä. Mut hyvä vaan jos ei ollu ku mua kiinnostais noi samat hommat kans niin et voisitko kertoo jotain vaatimuksista esim koulu, menen lukion tokalle niin jotain et mihin aineisiin kannattais panostaa ja mitä numeroita niistä täytyis saada.
Kiitti:D:D - jakke_16hki
Kiitos vastauksesta !
Olen sen verran perillä kuvioista, kun värväydyin jo Mossadiin HS:n ilmoituksen avulla ja tietokantojen avulla saan kaikki tiedot Suomen poliisista. Haluaisin kuitenkin SUPO:oon.
"Meiltä ei FBI:hin ole lähtenyt vähään aikaan ketään, mutta CIA:ssa on kai vielä neljä entistä etsivää (Simo, Andreas, Turo ja Uolevi). Yksi Leevi meni Mossadiin mut se on jo kuollut. Kannattaa olla meillä hyvin esillä ja sitten muutaman vuoden päästä CIA voi ottaa yhteyttä."
Näistä tosin esim. Uolevi ei ole CIA:ssa vaan Helsingin rikospoliisin päälikkö, tosin kävi FBI:n Quanticon akatemian salanimellä Jouko S.. Leevikin elää vielä ja juttelin hänen kanssaan lehtimajajuhlassa, kun kävin vetämässä nimet papereihin Israelissa.
Nyt toimin vielä amiksessa oppilaana ja pitäisi myöhemmin mennä töihin, jota paikkaa en voi mainita.
mua kiinnostas tää työ!!kiitti vastauxist!
t. 1 EHKÄ tuleva supo! - tosiasioita kehiin
tämähän on satua... muutoin oisin jo hakenut
- ErTi
No miten kävi? Päädyitkö suojelupoliisiin?
- Pili-Einari
Kannattaa myös käydä suorittamassa testi Vakoilumuseossa Tampereella, jotta potentiaaliset työnantajat tietävät mihin olet kykeneväinen.
- PRide
Jakke hei...
Ei niinkun näin, oke? - Akentti
Olihan tää trolli...olihan? Ei kai kukaan vakavissaan mitään tuollaista kysele? No hyvät naurut sain heti aamulle, että kiitos siitä.
- joku
Kaksi polkua, yksi on hakea poliisikouluun, kytätä puskassa autoilijoita monta vuotta, edetä uralla
ja hakeutua lopulta sinne Supoon.
Toinen on hankkia soveltuva korkeakoulututkinto ja hakeutua siviilirikostutkijaksi sinne.
Sen mitä olen nähnyt, ei se työ välttämättä kovin hohdokasta ole (tai sitten sitä James Bond-touhua ei vaan ulkopuoliset ikinä näe :-) ), mutta jos valtakunnan turvallisuuden takaaminen on unelmaura ja olet ihminen joka osaat olla vaitonainen töistäsi, niin sinne vaan. - Karhunpoika
joku kirjoitti:
Kaksi polkua, yksi on hakea poliisikouluun, kytätä puskassa autoilijoita monta vuotta, edetä uralla
ja hakeutua lopulta sinne Supoon.
Toinen on hankkia soveltuva korkeakoulututkinto ja hakeutua siviilirikostutkijaksi sinne.
Sen mitä olen nähnyt, ei se työ välttämättä kovin hohdokasta ole (tai sitten sitä James Bond-touhua ei vaan ulkopuoliset ikinä näe :-) ), mutta jos valtakunnan turvallisuuden takaaminen on unelmaura ja olet ihminen joka osaat olla vaitonainen töistäsi, niin sinne vaan.Itse olen Karhu-ryhmässä, mutta tunnen Supon porukan aika hyvin. Pelataan niiden kanssa välillä pingistä ja muita seurapelejä sekä pidetään yhteiset pikkujoulut.
Supon porukkaan tuli aikoinaan eräs ala-ikäinen. Häntä kutsutaan Kyttääjäksi. Aika erikoinen kaveri. Sillä on repaleinen supilakki päässä ympäri vuorokauden. Lisäksi hänellä on virka-aseena Remingtonin haulikko.
- jakenvihaaja
Ei jumaliste poika mitä tekstiä. Kai tämä oli trolli? vai tiedätkö edes mikä on trolli?? Mikäli ihan tosissasi kyselet supoon pääsystä internet palstoilla olet joko aivan helvetin vajavainen kaveri päänsisältäsi tai sitten heitit leikkiä. Nörtti pelle. mieti vähän mitä päästät suustasi.
Niin ja toinen asia, hain juuri FBI:n suomen osastoon ja valinta kävi, jiiihuuu jihuu. mä oon EF BII AI ! - Nimetön
Tervetuloa vaan SUPOon - me otamme yhteyttä, älä soitele.
Soveltuvuustestinä ryhdymme tarkkailemaan sinua 26.1. klo 10.15 lähtien. Tehtävänäsi on tunnista kolmen kuukauden aikana yhteensä viisi miesseuraajaa ja viisi naisseuraajaa. He voivat olla eri ikäisiä. Kun uskot tunnistaneesi sinua tarkkailevan henkilön, mene hänen luokseen ja sano : "Suomen asia on yhteinen asiamme!" Jos henkilö katsoo sinua muka hölmistyneenä ja pyrkii poistumaan paikalta olet saanut yhden pisteen - hän oli meidän tarkkailijamme. Virheellisiä havaintoja eli henkilö ryhtyy ymmärtämättömänä tekemään tarkentavia lisäkysymyksiä, saa tehdä 25 kappaletta ennen kiun sinut hylätään. 9 todellista tarkkailijaa täytyy tunnistaa. Ilmoitamme tuloksesta ja mahdollisesta valinnastasi salaiselle tavalla. Hanki kuitenkin varmuuden vuoksi itsellesi kesätyöpaikka vaikka hautausmaalta totutellaksesi mahdollisella toisella hakukerralla tehtävään paineensietotestiin. - Salaiset siniset
Hain kerran avointa paikkaa ja kohtelu haastattelutilanteessa oli ihan omituista. Ei supossa taida terveille olla mitään käyttöä. Kuulemma palkkakin supossa on huono. Taitaa olla niin että supo tosiaan ottaa yhteyttä jos mielivät palkata jonkun. Supoon on turha hakea siitä syystä että hakija leimataan vakoojaksi tai dekkariotarinoista liian innostuneeksi tmv. Elämäni ylivoimaisesti omituisin työhaastattelu.
- teinit on vitsi!!!!!
Mikskähän se on SUojeluPOliisi???? No katsos kun se on POLIISIN yksikkö!!!! Vittu te teinit ootte pellejä!!!HAHAHHAHAHAHHAHAHAAHAHHHAHAHAHAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- FBI???????????
FBI- koulutkseen? Hemmetin Einstain, sulla pitää olla USA:n kansalaisuus ja puhdas rikosrekisteri ja muut taustat.. Ei sinne vaan "mennä"
- t: Jake_16v
"FBI- koulutkseen? Hemmetin Einstain, sulla pitää olla USA:n kansalaisuus ja puhdas rikosrekisteri ja muut taustat.. Ei sinne vaan "mennä" "
Ei tarvii olla usa:n kansalainen. Meiltä on amiksesta pari kaveria ollut Quanticossa.
Suomen poliisissakin on muutama FBI koulutuksen saanut mm. edellä mainittu FBI:n agentti Uolevi alias Jouko. Hyvä kunto esim. vapaaottelija tms. on eduksi. eihän Jerry Cottonkaan ollut muuta kuin hoitanut kanoja Connecticutissa ?
- Konstapoliiisi
Olen perustanut oman turvallisuuspalvelun. Tervetuloa töihin! Yksityisetsivänä pääset alkuun.
- björn karhuroos
Täällä Karhu-ryhmässäkin riittää pierettä ja pauketta!
Ammutaan koko ajan kovilla ja jatkuvasti on pistin öljyssä.
Ammuttiin hajalle kokaiinikeisarin huvijahti, joka oli tulossa Kokoomusnuorten bileistä. Tosta vaan, kato!
Bang! pam ! rättätääää!
Sit välil meillä on puolustusvoimien kanssa yhteisiä neppiskisoja ja "älä varasta sitä lippua mun takaa" -leikkejä.
leikitään uusia aseit ja pelaillaa Riskiä. - totta tai ei niin
Totuus on tarua ihmeellisempää....
- RKL
Suosittelen aiheesta keskustelun lopettamisen SUPO ei ole mitään se on vain harhautusta juuri teille harhauskoisille herätkää ja katsokaa asioiden taakse sieltä löytyy vastaus tähän sinä onnekas joka kerkeät lukea tämän ennen tämän poistoa minulla on sinulle viesti N. P. U. E tässä vastaus kaikkeen aloit SUPOSTA niin päädyt jäävuorenhuipulta pinnan alle ja tällä jutulla on syvyyttä paljon
ota kameralla kuva tästä ja tulosta se sitten hävitä kamera ja mene N. P. U. E:n avulla osoitteeseen johon kuvan luovutat sieltä saat ohjeet nyt minä olen mennyttä mutta toivon että saatte paljastettua tämän paskan - PolizeiCriminals
Näiden paskaperseiden toimintaa on rajoitettava ja henkilökuntaa vähennettävä ei missään nimessä lisäoikokeuksia näille typeryksille . Pelttari on kirjaimellisesti syönyt oman kakkansa useaan otteeseen. Putin-vuodot ja muut Pelttarin säheltämiset. Ehdoton ei tiedustelulaille. Poliisileikit loppu nyt. Aarnio vapaaksi ja heti.
https://poliisirikolliset.blogaaja.fi/supossa-jalleen-uusi-kiusaamistapaus-talossa-vallitsee-pelon-ilmapiiri/
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi1734279Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo694114Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks512298Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä582261- 582154
- 531826
- 281467
Kehu kaivattuasi
Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.1101288Vuoksesi kaiken
Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua1151223- 601149