liimajäänteiden poistaminen

hermot menee

Moi

Voisko joku kertoa ystävällisesti millä aineella saa poistettua liimajäänteet katteesta tarrojen poiston jälkeen. Tuntuu olevan perkeleen hankalaa. Raapia ei viitsi ja lakkaa ei haluis liuottaa pinnalta irti liian vahvalla aineella.

18

4797

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hornetman

Kokeilin Viledan ns."Taikasientä" Araihin,tarraliimojen poistoon ja vot. Jumankeka kun lähti helposti! Niinku kaikki muukin skeida,
      mitä ihmeellisimmistä paikoista. Kostutetaan vain vedellä,huima juttu.

• Hornetman

Sain Viledan ,miraclean taikasienellä liimajäänteet
      Araista vaivattomasti veks.Se kostutetaan vain vedellä. Maksaa hyvinvarustetuissa kaupoissa n 3e.4 röökiaskin kokoista sientä pakkauksessa.

• Mika_

Lähtee sokeripalalla. Kostuta sokaripalaa, mutta ei niin paljoa että se hajoaa sormissa. Hankaat sillä liimakohtaa kymmenen sekuntia ja pyyhit välillä sokerit ja irronnet liimat pois. Jos hankaa liian kauan niin sokeri pääsee kuivahtamaan maalipintaan. Kostea sokeri sulaa paineen alla eikä naarmuta maalia. Samalla systeemillä lähtee irti pakoputkeen sulaneen muovikassin jämät.

• Kra

Onnistuu paremmin kun lämmität niitä hiukan vaikka hiusten kuivaajalla, jolloin liimakin pehmenee.

Katteisiin jäänyt tarraliima liukenee yleensä lakkabensiiniin. Lakkabensiini (white spirit) ei tuhoa maaleja eikä muoveja.

• Käy..

Lakkabensiini on mineraalipohjaista tärpättiä!

• normaali

konsteilla jos kysymyksessä on 2-komponentti liima joka kovettunut jo kivikovaksi,saa lämmittää niin paljon että ennen rupeaa maalipinta sulamaan,ja
        siitä ei sitten kyllä uskalla enää koettaa tuota
        liimaa pois,kaikki konstit ole myös koettanut,jäljellä enää raaka hiominen,sillä muuten ei lähde.

• normaali kirjoitti:

konsteilla jos kysymyksessä on 2-komponentti liima joka kovettunut jo kivikovaksi,saa lämmittää niin paljon että ennen rupeaa maalipinta sulamaan,ja
        siitä ei sitten kyllä uskalla enää koettaa tuota
        liimaa pois,kaikki konstit ole myös koettanut,jäljellä enää raaka hiominen,sillä muuten ei lähde.

Tarroissa? Hmmmmm............

• myöskin
        weccu kirjoitti:

Tarroissa? Hmmmmm............

"Tarra" tuo tankin naarmuuntumis suoja josta
        olen koettanut ottaa tuota 2-komponenttia pois
        jonka edellinen omistaja on siihen laittanut
        mutta sitä ei pois saa ilman väkivaltaa.

• Wyrthiltä löytyy Prokliner spray,Biltema myy tarranpoistospraytä,sitten vielä on olemassa sellainen kuin Labeloff spray ja vielä sitruskliner,nämä ovat kotimaisia.
      Näillä kyllä lähtee pyyhkäisemällä kun vähän aikaa antaa vaikuttaa, eivätkä nämä vahingoita maalipintaa.
      Nämä soveltuu myös esim silikonin poistoon ennen maalausta.

• Pave.

Itse kyllä mieluummin käytän tuohon silikonin ja rasvan poistoon ennen maalausta esim. Spies Heckerin Silicon Entferneriä tai vastaavia aineita muilta valmistajilta ettei sitten tule muita ongelmia. Nuo kaikenmaailman muut aineet joilla ennen maalausta yritetään poistaa mahdollisesti silikoni ja rasva eivät välttämäti joka tapauksessa toimikaan aina niinkuin pitäisi, joten ei ehkä kannata kovin yleispätevänä suosituksena antaa kaikille.

• Pave.

Ksyleeni on tuohon sopivan laimea aine, joka pehmentää liimaa. Itse olen myös käyttänyt liiman poistamiseen maalatuilta pinnoilta joskus jopa tinneriä ta iasetonia, riippuen siitä mitä on ollut tarjolla mutta sitä EN suosittele kokeilemaan, kun en tiedä tarkalleen minkälaisista pinnoista on kyse, mutta ksyleeniä voin suositella.

• lähempänä kuin arv...

Tavallisten tarrojen liimajäänteet lähtee helposti öljyllä! Jopa ihan tavallista ruokaöljyä olen itse käyttänyt.

• Oikeakielisyys kunniaan

Ei millään sillä kysymys ei ole liimajäänteestä vaan liimajäämästä. Jäämät saa pois sopivalla kemikaalilla.

• Orri Harava

..kun minulla on hondan keulassa oravajäämä, niin päteekö siihenkin tuo kemikaali ja mistähän sitä saa ?

• Oikeakielisyys kunniaan
        Orri Harava kirjoitti:

..kun minulla on hondan keulassa oravajäämä, niin päteekö siihenkin tuo kemikaali ja mistähän sitä saa ?

Sillä kyseessä on eläimen jäännös eikä jäämä. Vittu kun pitää yksinkertaisia asioita selittää.

• haraorkku
        Oikeakielisyys kunniaan kirjoitti:

Sillä kyseessä on eläimen jäännös eikä jäämä. Vittu kun pitää yksinkertaisia asioita selittää.

Vastenmielisen näköinen se jätös kuitenkin oli.

Onko muuten kielioppi elämää suurempi asia ?

Alkaa näyttää siltä, että otat jutun aika vakavasti.

• tdm 850

3m sitruuna sray on tosi toimiva kampe

• hk..

Laittaisit sille liimajämälle tavallista voita. Se pehmentää liiman ja sit sen voi pyykiä kankaalla pois. Loppu putsukseen riittää ihan jokin yleispesuaine tai kuuma vesi. Hintalaput ainakin lähtee helposti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      242
      2621
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      79
      1985
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1898
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      83
      1357
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      67
      1315
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1238
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1098
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1090
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      943
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      934
    Aihe