on 9mm. pistoolin panoksissa kun joissakin pistooleissa lukee 9mm.para ja joissain 9mm. ruger
Mitä
7
876
Vastaukset
- reloader
"9mm Para" aseen mukaan (Parabellum) Euroopassa. "9mm Luger" aseen suunnittelijan mukaan USAssa. Siis ei mitään eroa. (Sinulta lipshti Ruger, tarkoitit Luger).
- tiedosta!!
Joo tarkoitin Luger enkä mitään ruger nimeä elikkä aivan sama mitä aseen kyljessä lukee, 9mm.para tai 9mm.luger niin samat 9x19 paukut sopii? Oon monesti ennenkin miettinyt että miksi joissakin aseissa lukee tuo para tai luger, no taas vähän viisaampi. Kiitti tiedosta!!
- nainen takametsän takaa
tiedosta!! kirjoitti:
Joo tarkoitin Luger enkä mitään ruger nimeä elikkä aivan sama mitä aseen kyljessä lukee, 9mm.para tai 9mm.luger niin samat 9x19 paukut sopii? Oon monesti ennenkin miettinyt että miksi joissakin aseissa lukee tuo para tai luger, no taas vähän viisaampi. Kiitti tiedosta!!
Sopivatko 9mm parat ammuttaviksi .357 revolverissa?
Luotihan on saman paksuinen, mutta miten hylsy sopii? - yritä
nainen takametsän takaa kirjoitti:
Luotihan on saman paksuinen, mutta miten hylsy sopii?eihän nyt sentään kaikki ole 9mmPara!
- schnitter
nainen takametsän takaa kirjoitti:
Luotihan on saman paksuinen, mutta miten hylsy sopii?Selvästi nähtävissä jonkun tyypin pelleilevän. Mutta kuitenkin: 9mm para-patr. ei edes mene 38 spl / 357 mag patruunapesään. On niin horopiippuisia 9mm pistooleita. että itselataaja voi hyvällä menestyksellä käyttää paksumpia keveitä 38- luoteja. Myös voi antaa kalvaa ko. revolvereihin 9mm patruunapesät varsinkin jos aseessa lyhempi 38-rulla. Tosin tarkkuus kärsii, koska luodilla pitkä vapaalentomatka.
- kestääkö
schnitter kirjoitti:
Selvästi nähtävissä jonkun tyypin pelleilevän. Mutta kuitenkin: 9mm para-patr. ei edes mene 38 spl / 357 mag patruunapesään. On niin horopiippuisia 9mm pistooleita. että itselataaja voi hyvällä menestyksellä käyttää paksumpia keveitä 38- luoteja. Myös voi antaa kalvaa ko. revolvereihin 9mm patruunapesät varsinkin jos aseessa lyhempi 38-rulla. Tosin tarkkuus kärsii, koska luodilla pitkä vapaalentomatka.
.38 Spesialin revollin rumpu 9mm patruunan paineet?
Edellisessä on 1500 baria ja jälkimmäisessä 3500.
On olemassa reukkuja joita myydään kummassakin kaliberissa ja ovat ulkonäöllisesti samat, Ruger tekikin joskus .357 reukkua jossa oli vaihtorulla 9mm patruunalle.
En silti lähtisi kokeilemaan kaliberin vaihtoa kalvamalla ainakaan pienirunkoisella .38 reukulla. - se sama
kestääkö kirjoitti:
.38 Spesialin revollin rumpu 9mm patruunan paineet?
Edellisessä on 1500 baria ja jälkimmäisessä 3500.
On olemassa reukkuja joita myydään kummassakin kaliberissa ja ovat ulkonäöllisesti samat, Ruger tekikin joskus .357 reukkua jossa oli vaihtorulla 9mm patruunalle.
En silti lähtisi kokeilemaan kaliberin vaihtoa kalvamalla ainakaan pienirunkoisella .38 reukulla.( 38 )- koska kyseessä tuo luoti. 9mm- hylsy on vahva. Lataan sitä N-350m ruudilla 485 m / sek- lähtönopeuteen. Ase T / C Contender. S & B:tä lukuunottamatta Hylsyjen nallituskut ei edes veny. Kyllä aseseppä pitää luennon viedessäsi hänelle pienokaisesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1492852Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3652030- 401757
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii351698Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321401Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941213- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327949Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110938Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782