Hei te, jotka olette kokeneet siirron amk:sta toiseen samalle koulutusalalle.. Mitkä teillä oli perusteluina valinnalle?
Mä harkitsen siirto-opiskelua just, kun omasta amk:sta lakkautetaan erään ammatin koulututtaminen.. ja oon vika ryhmä joka siitä valmistuu. luulenpa että opinnot eivät tule uusiutumaan.. joten haluaisin sellaiseen, jossa koulutus päivittyy koko ajan ja on enemmän tarjottavaa.
Sitten toiseks... luokkani on valitettavasti ilkeä ja teinimäinen. Joten voiko perusteena olla jotain "haluan vaihtaa koulutuspaikkaa luokkani rauhattomuuden vuoksi"? Ja myös välimatka - omalle kotipaikkakunnalle olisi lyhyempi matka kuin nykyiseltä asuinalueeltani. Voiko perusteena olla myös välimatka omalle kotipaikkakunnalle?
Millaiset syyt teillä on ollut?
Kiitos etukäteen!
Siirto-opiskelijan perustelut
7
4089
Vastaukset
- opiskelijatar
Niin, tarvitseeko oma kouluni tietää (siis se, josta sunnittelen lähtöä) perusteluista? Siis kun mietin, että oma luokkani on rauhaton... kun se ei ole ihan kuvaava - ihmiset eivät vain ole luotettavia ryhmätehtäviin, lintsaavat ja yks opiskelija "kiusaa". Kun mietin, et jos koulu alkaaki miettiin, et täh, mikäs tää tälläne juttu on, nyt otetaan luokka puhutteluun -tyyliin.... iik... ja voiko siirron toteuttaa silleen salaa, että oma luokkani ei saa tietää siitä? paitsi huomais syksyllä että yks puuttuu....? heh. en sano, että luokkahenki olisi jostain syystä toisessa koulussa sen parempi, mutta en kai voi mitään menettääkään. ;)
- muille kuuluu
Jos haluat vaihtaa, niin senku vaihdat. Jos toisessa amkissa on ryhmässä tilaa ja sulla riittävästi opintopisteitä kasassa, niin hae ihmeessä siirtoa. Mitä se niille nykyisille luokkatovereille tai opettajille kuuluu.
- siirtohalukas
Miten paljon niitä opintopisteitä pitää olla, jotta voi edes haaveilla siirrosta? Olen ensimmäisen vuoden opiskelija ja on tullut muutama hylätty kurssi joten pelottaa jos koko siirtohaave kaatuu niihin..
- Kpp
Itse olen siirtynyt siirto-opiskelijana jo kahdesti. Itselläni syyt siirtoihin olivat koulutuksen umpisurkea laatu. Nyt olen löytänyt oikean paikan eikä ole tarvinnut katua.
Siirtoa hakiessasi eniten painaa se, onko haluamassasi koulussa sinulle vapaata opiskelupaikkaa. Siirto -opiskeluanomuksen perustelu -kohtaan voit kirjoittaa periaatteessa mitä haluat, esim. perhesyyt on juuri sopivan abstrakti käsite. Jos sinut hyväksytään uuteen kouluun, niin vasta edellisestä eropapereita täyttäessäsi joudut perustelemaan lähtösi syytä. Raksi ruutuun kohtaan "Siirto toiseen ammattikorkeakouluun" ja perustelut edelliseen kouluusi ovat siinä. Todelliset syyt eivät kuulu kenellekään muulle kuin sinulle itsellesi.- opiskelijatar
Moikka,
Kiitos vautauksestasi! Siis siihen perusteluihin voi kirjoittaa luokkatilanteenkin myös? Vaikka on siellä luokalla mukaviakin yksilöitä, mutta haluan myös lähemmäs perhettä. Ja enemmän mahdollisuuksia koulutukseen. Olen soittanut ko. kouluun, he sanoivat keskustelevansa asiasta ja ottavansa yhteyttä... nyt on mennyt jo viikko, tietyssä mielessä vaikuttaa epäilyttävältä - aikaisemmin yritin ottaa sähköpostilla yhteyttä, mutta siihen ei vastattu koskaan... :/ no joo, otan selvää ja en kait voi menettää juuri mitään... ;)
Mutta ei mun tartte pelätä, että opettaja huutaa luokkaan ja pyytää mua keskustelemaan sen kaa siirrosta... Sit koko luokka kuulee... no toisaalta ihan sama. Vastaan heille etten kommentoi tms ;) Mutta haluan että juttu tapahtuu salaa... ;D
Kiitti sulle. Pitäisköhän kohta soitella kouluun takaisin, jos vko on jo kulunut (kait siinäkin on aikaraja, kun saa anoa siirtoa?) - opiskelijatar
Yks juttu vielä...
Olen kiinnostunut ulkomaanvaihdosta... haku alkaa tammikuun lopussa, kestää 3kk, ja vaihto vois olla jo syksyllä. Mutta... jos samalla haen siirtoa... kun ei ole just varmaa, saanko anottua siirtoa, niin voinko samalla anoa ulkomaanvaihtoon? Tai voiko niin tehdä, että on kirjoilla vanhassa koulussa vielä syksyn (siis sen ajan, kun oisin vaihdossa ulkomailla), ja siirtyisin vasta sen jälkeen uuteen kouluun keväällä? kun AMK:ssahan voi ilmoittautua läsnä- tai poissaolevaksi syksyn tai kevään ajan? niin mietin, että voinko toimia näin? - Anna***
opiskelijatar kirjoitti:
Yks juttu vielä...
Olen kiinnostunut ulkomaanvaihdosta... haku alkaa tammikuun lopussa, kestää 3kk, ja vaihto vois olla jo syksyllä. Mutta... jos samalla haen siirtoa... kun ei ole just varmaa, saanko anottua siirtoa, niin voinko samalla anoa ulkomaanvaihtoon? Tai voiko niin tehdä, että on kirjoilla vanhassa koulussa vielä syksyn (siis sen ajan, kun oisin vaihdossa ulkomailla), ja siirtyisin vasta sen jälkeen uuteen kouluun keväällä? kun AMK:ssahan voi ilmoittautua läsnä- tai poissaolevaksi syksyn tai kevään ajan? niin mietin, että voinko toimia näin?Moi! Oon itsekin miettinyt siirto-opiskelua ja myöskin vaihtoon lähtöä. En tiedä, onko jokaisessa koulussa omat säännöt. Meillä Laureassa joka tapauksessa hyväksyminen siirto-opiskelijaksi on ehdollinen siihen saakka, kun on irtisanoutunut edellisestä koulusta. Eli en usko, et voisit kikkailla noin. Sun kantsii jutella koulusi opon kans, jos se on fiksu tyyppi niin se ei ala utelemaan sun syitä siirtoon. Joka koululla näyttäisi olevan myös omat kriteerit siirto-opiskelijan hyväksymiseen, siis jotkut teettää pääsykokeen tms. testin. Ei kun koulujen nettisivuille surffaamaan, kyl se sieltä selviää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1462912Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3672047- 401777
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371742Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328965Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110948Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782