Mitä mieltä olette Jumalasta?

Olaf

Mitä Jumala on teille? Jos ylipäänsä mitään.
Jos on, niin vastauksia kiitos.
En tarvitse mitään, "satanisteilla ei ole Jumalaa-paskaa." Riippuu satanistista.

Muistakaa, että Laveyllakin oli aatoksia Jumalasta.

33

2276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Light-bearer

      Jumala ei merkitse minulle mitään kun en mokomaan usko. Fiktiohahmona hän on kyllä ärsyttävä ja erittäin negatiivinen mutta ei muita proosassa esiintyviä tyranneja pahempi. Mutta kunnon vitutusta aiheuttavat ne seuraajat.

      Muistaakseni LaVey kirjoitti mainion esseen "The God of assholes".

      • Olaf

        on siis ainoa, jota olet pohtinut ja näemmä pinnallisesti.

        En kuitenkaan tarkoita, että Jumalaa pitäisi mitenkään pohtia. Ei sillä ole niin suurta merkitystä. Olisi kuitenkin kiva kuulla erilaisia näkökantoja Jumalasta.


      • Light-bearer
        Olaf kirjoitti:

        on siis ainoa, jota olet pohtinut ja näemmä pinnallisesti.

        En kuitenkaan tarkoita, että Jumalaa pitäisi mitenkään pohtia. Ei sillä ole niin suurta merkitystä. Olisi kuitenkin kiva kuulla erilaisia näkökantoja Jumalasta.

        Tokihan niitä muitakin jumalia on ollut historian aikana, oletin vain sinun viittaavan monoteistiseen jumalaan kun puhuit pelkästään yksikössä. Nämä polyteistien jumalathan ovat paljon hauskempia hahmoja, pienestä pitäen on tullut luettua myyttejä Zeuksesta, Odinista, Thorista ja Osiriksesta. Yhtä satua ne ovat kuin Jehovakin, mutta eivät läheskään niin vastenmielisiä koska niillä ei oikein enää ole kuolaavia seuraajia.

        Jos taas puhutaan jumalan/Jumalan olemuksesta deistisessä mielessä niin se on mielestäni vain tarpeeton hypoteesi. Maailman selittämiseen ei tarvita jumalolentoja.


      • Olaf
        Light-bearer kirjoitti:

        Tokihan niitä muitakin jumalia on ollut historian aikana, oletin vain sinun viittaavan monoteistiseen jumalaan kun puhuit pelkästään yksikössä. Nämä polyteistien jumalathan ovat paljon hauskempia hahmoja, pienestä pitäen on tullut luettua myyttejä Zeuksesta, Odinista, Thorista ja Osiriksesta. Yhtä satua ne ovat kuin Jehovakin, mutta eivät läheskään niin vastenmielisiä koska niillä ei oikein enää ole kuolaavia seuraajia.

        Jos taas puhutaan jumalan/Jumalan olemuksesta deistisessä mielessä niin se on mielestäni vain tarpeeton hypoteesi. Maailman selittämiseen ei tarvita jumalolentoja.

        Tiedä, että ihmisten syntyminen on monien epätodennäköisten sattumien summa.
        Se monille tutkijoille tarkoittaa sitä, että universumi olisi käyttäytynyt tahallaan siten, että ihmiset syntyisivät. Tämähän tarkoittaa sitä, että jokin korkeampi voima ohjaa kohtalon kulun.

        Maailman selittäminen sillä tasolla kuin sinä tai minä voimme sen selitttää, on juuri sitä, että on pakko ottaa huomioon Jumala. On se sitten totta, tai helppo selitys kaikelle, ellei molempia.


      • Light-bearer
        Olaf kirjoitti:

        Tiedä, että ihmisten syntyminen on monien epätodennäköisten sattumien summa.
        Se monille tutkijoille tarkoittaa sitä, että universumi olisi käyttäytynyt tahallaan siten, että ihmiset syntyisivät. Tämähän tarkoittaa sitä, että jokin korkeampi voima ohjaa kohtalon kulun.

        Maailman selittäminen sillä tasolla kuin sinä tai minä voimme sen selitttää, on juuri sitä, että on pakko ottaa huomioon Jumala. On se sitten totta, tai helppo selitys kaikelle, ellei molempia.

        Se, että jokin on epätodennäköistä ei tarkoita että se pitäisi olla jonkin ylemmän voiman määräämä. Kun saat pokerissa värisuoran, onko sen takana jumala? Universumi on täynnä galakseja jotka puolestaan ovat täynnä tähtiä. Näin valtavalla kentällä pienetkin todennäköisyydet toteutuvat. Ja sitä paitsi, todisteeksi jumalien olemassaolosta ei oikein riitä mutu-fiilis. Ja entä mistä se jumala on sitten tullut?

        Pakko ottaa jumala huomioon? Miksi ihmeessä? Luonnonlait toimivat aivan hyvin ilman sitä, planeetat pysyvät radallaan mainiosti painovoimalakien mukaan ja elämä kehittyy systemaattisesti geneettisen valinnan kautta. Vieläkin siis, jumalolento on täysin tarpeeton hypoteesi ja jopa haitallinen sellainen kun yritetään selvittää universumin rakennetta, laiskan ja heikon mielen kainalosauva.


      • Olaf
        Light-bearer kirjoitti:

        Se, että jokin on epätodennäköistä ei tarkoita että se pitäisi olla jonkin ylemmän voiman määräämä. Kun saat pokerissa värisuoran, onko sen takana jumala? Universumi on täynnä galakseja jotka puolestaan ovat täynnä tähtiä. Näin valtavalla kentällä pienetkin todennäköisyydet toteutuvat. Ja sitä paitsi, todisteeksi jumalien olemassaolosta ei oikein riitä mutu-fiilis. Ja entä mistä se jumala on sitten tullut?

        Pakko ottaa jumala huomioon? Miksi ihmeessä? Luonnonlait toimivat aivan hyvin ilman sitä, planeetat pysyvät radallaan mainiosti painovoimalakien mukaan ja elämä kehittyy systemaattisesti geneettisen valinnan kautta. Vieläkin siis, jumalolento on täysin tarpeeton hypoteesi ja jopa haitallinen sellainen kun yritetään selvittää universumin rakennetta, laiskan ja heikon mielen kainalosauva.

        hyvä kanta.


      • Qadesha
        Olaf kirjoitti:

        Tiedä, että ihmisten syntyminen on monien epätodennäköisten sattumien summa.
        Se monille tutkijoille tarkoittaa sitä, että universumi olisi käyttäytynyt tahallaan siten, että ihmiset syntyisivät. Tämähän tarkoittaa sitä, että jokin korkeampi voima ohjaa kohtalon kulun.

        Maailman selittäminen sillä tasolla kuin sinä tai minä voimme sen selitttää, on juuri sitä, että on pakko ottaa huomioon Jumala. On se sitten totta, tai helppo selitys kaikelle, ellei molempia.

        En ole satanisti (vaan yleisesti vähän kaikesta ja ei-mistään kiinnostunut) ja vaikka vierastankin Jumala-sanaa, on se yksi niistä nimikkeistä joilla voinee kuvailla kaikkea-mitä-on (eli uskon siis panteistisesti itsensä myriaadeiksi olennoiksi jakaneeseen Yhteen).

        Kuitenkin mietityttää että onko Jumala, minkään sorttinen, _pakko_ ottaa huomioon jos ajatellaan universumin tai ihmisen syntyä. Nimittäin jos aikaa on äärettömästi, voinee ehkä mitä tahansa sattua ja tapahtua - väistämättä, koska aikaa on. Entä voiko puhua _korkeammasta_ voimasta? Entä jos kaikki elävät olennot ovat Jumalaa, eihän silloin mitään ole missään korkeammalla eikä minkään päällä, alla tai sivulla tai erossa, vaan Jumala tai paremminkin ehkä jumaluus vaikuttaa sisältäkäsin, ehkä jonkinlaisesta tiedostamattomasta omia itsejään ohjaillen?


      • tietenkin

        että jos jumalaa pidetään luojana, hän loi p*rsreikännekin ja aivan yhtä jalosta aineesta kuin aivonne. Taitaa olla vaikea ajatella sellaista entiteettiä, jolle hiekanjyvä on yhtä arvokas kuin Princetonin yliopisto, nimittäin jos ajattelee hierarkisesti eli laittelee asioita tärkeysjärjestykseen.

        Itse uskon, että luominen tapahtuu nyt ja jokainen meistä on perimmältään oman maailmankaikkeutensa luoja. Sen voi havaita tarkkailemalla, ei uskomalla toisten höpinöihin.


    • Minä Itse

      Jumalan näen silloin kun katon peiliin.. jos nyt mällissä on enää ytyä.

    • Pora

      tarkoitatko monoteistisen maailmankatsomuksen
      jumalaa vaiko polyteistisen? näillä aika
      paljon eroa...

      • Light-bearer

        Paljon eroa? Ovatko siis Zeus ja kumppanit uskottavampia kuin Jehova? Hyvät ihmiset, satua ne kaikki on. Todistusvoimaa yhtä paljon kuin Sauronilla.


      • Olaf

        Kyllä minä sen suon, että joku vastaa näsäviisaasti, että "mulla ei ole vain yhtä Jumalaa." Kuitenkaan en nyt laskisi Saatanaa "Jumalaksi".


      • Minä Itse
        Olaf kirjoitti:

        Kyllä minä sen suon, että joku vastaa näsäviisaasti, että "mulla ei ole vain yhtä Jumalaa." Kuitenkaan en nyt laskisi Saatanaa "Jumalaksi".

        No ei sulta oo kukaan kysynytkään.


    • saijamaaria

      Itse en usko jumalahahmoihin laisinkaan.

    • korpin-kynsi

      Ehkäpä ihminen on kautta aikojen halunnut määrittää jotakin selittätöntä voimaa,joka on kaiken yläpuolella.Sitä voimaa mikä pitää universumin kasassa ja tekee kaikesta järjestelmällistä kaaosta.Jumalat ovat ihmisen yrityksiä hahmottaa ympäröivää maailmaa ja sen järjestystä - oikeaa ja väärää.Jumalista ihminen hakee lohtua ja henkistä tyydytystä,sillä uskon avulla on helpompi irtautua todellisuudesta.Mitään uskontoa ei voi sanoa vääräksi.Monet laitkin saavat pohjansa uskonnoista.Nykyään jokainen ihminen voi valita sen uskon,joka mielekkäimmältä tuntuu tai sitten olla uskomatta mihinkään.Kuitenkin ennen tultiin Suomeenkin käännyttämään ihmisiä pakanauskoista kristinuskoon ja tämä oli väärin,sillä jokaisen tulisi saada uskoa vapaasti.Mutta toisaalta olihan siitä hyötyäkin,kun lukutaito tuli sen myötä,joka peräkammariinkin.Mutta mikä taas on suunnaton harmi, jotkin pakanalliset perinteet hukkuivat täysin uskonpuhdistusten myötä.

      Itse uskon luontoon, enkä halua uskoani sen tarkemmin määritellä.Joskus kun hain sitä omaa uskoa tuli tutkiskeltua vähän kaikkea satanismiakin,mutta lopulta kaikki selkeni ja tiesin selvästi mihin olin nämä kaikki vuodet uskonut - ateistia minusta ei saisi keittämälläkään,sillä olen liian taikauskoinen.

      • Olaf

        No Jumalat ovat monesti myös olleet hyviä seltyksiä maailman syntyyn. Ja ihminen tahtoo itselleen jonkin tarkoituksen, päämäärän. Jumala on myös helpporatkaisu sellaiseen, tai siis tuonpuoleinen. Kuten hindut tahtovat lopuksi olla yhtä Brahman kanssa.
        Tuosta sanasta "pakana", että ymmärrän sinun käyttävän sitä tuossa merkityksessä, koska se on helppoa. Kuitenkaan ei olisi "pakanoita", jos ei olisi yhtä yleisuskontoa kuten kristinusko.
        Pakana = vääräuskoinen.
        Ja toi kristinusko tänne muutakin hyvää, kuten raamatun yhteiset pelisäännöt, joista sitten on tullut ajanmyötä meille itsestäänselvyys. Ne ovat hyvä pohja, jotka kyseenalaistaa.


      • Qadesha

        >Mutta toisaalta olihan siitä hyötyäkin,kun lukutaito tuli sen myötä,joka peräkammariinkin.

        Paremminkin ei tullut. Katolisen kirkon piirissä oli ensialkuun laitonta että tavallinen pulliainen olisi edes omistanutkaan Raamatun, ja latinaksihan ne laadittiin enivei, joten eipä niillä mitään olisi tehnytkään.

        Tulee muistaa että se k-uskon muoto joka Suomeen ensimmäiseksi miekan ja kaupan kautta tuotiin oli nimenomaan tuo katolinen usko. Sittemmin toki tuli protestantismi ja SEN myötä, ilmeisesti, lukutaidostakin tuli tärkeä taito koska Raamattuja alettiin kääntää kansankielelle ja niitä sai pulliaisetkin lukea. (Eri asia sitten ymmärsivätkö vielä sittenkään mitä lukivat.)

        Noin muutenkin on yleinen harhaluulo että k-usko olisi mukanaan tuonut jonkinlaisia hyödyllisiä asioita pakanakansoille. Kuitenkin kansoilla on ollut lakeja jo kauan ennen k-uskoa ja kirjoitus- ja lukutaitoa on harjoitettu mm. Kreikassa (ei tietenkään jokaiikan taholla) kauan kauan ennen kuin mistään k-uskosta haaveiltiinkaan.

        Sensijaan pimeä keskiaika todistaa siitä että mihin se k-usko pahimmillaan kykeni. Lähinnä hävittämään ja saastuttamaan, koska peseytymisestäkin tehtiin synti.


    • Ainoa mielipiteeni jumalista on, että ne ovat kaikki ihmisen keksimiä taruja. Alusta loppuun.


      Master Eq

    • dead.

      mä ajattelen näin et mitään jumalaa ei ole. tuntuu silt et saatana ois ennemminki osa mun elämää. en silti ole mikään kunnollinen saatananpalvoja, vaikka teenkin kaikkia rituaaleja.

      • Olaf

        Mikä tekee sinusta "ei-kunnollisen saatananpalvojan"?


      • 666~
        Olaf kirjoitti:

        Mikä tekee sinusta "ei-kunnollisen saatananpalvojan"?

        mm.. sitä on vähän vaikea sanoa.. ite en tee niit rituaalei kovinkaa täsmällisesti, mitä siihen palvontaan kuuluis. enemmän olen kyllä satanisti, en vois sanoo itseeni kovinkaa saatananpalvojaks..


      • Olaf
        666~ kirjoitti:

        mm.. sitä on vähän vaikea sanoa.. ite en tee niit rituaalei kovinkaa täsmällisesti, mitä siihen palvontaan kuuluis. enemmän olen kyllä satanisti, en vois sanoo itseeni kovinkaa saatananpalvojaks..

        upeaa päästä kutsumaan itseään saatananpalvojaksi? :D
        Sanoisin, että satanisti on satanisti, vaikka tekisi kuinka paljon rituaaleja.
        "saatananpalvoja" on turha nimitys.


      • fuckingwounded
        Olaf kirjoitti:

        upeaa päästä kutsumaan itseään saatananpalvojaksi? :D
        Sanoisin, että satanisti on satanisti, vaikka tekisi kuinka paljon rituaaleja.
        "saatananpalvoja" on turha nimitys.

        no ei siinä sinänsä mitää hirveän 'upeaa' ole :D riippuu tietty ihan ihmisestä itestään. ite en tavottele mitää saatananpalvoja- leimaa ohtaan :D


      • hoergh
        fuckingwounded kirjoitti:

        no ei siinä sinänsä mitää hirveän 'upeaa' ole :D riippuu tietty ihan ihmisestä itestään. ite en tavottele mitää saatananpalvoja- leimaa ohtaan :D

        Totaalinen tyranni/energia, jota kukaan ei voi vastustaa , jonka mahdollisuudet ja valta ovat kadehdittavia ja saavuttamattomissa.
        Näin siis, jos kyseinen KAIKKIVALTIAS on olemassa


    • julle#

      Mulle Jumala on yks niitten miljoonien muitten joukossa.

    • tikra##

      ;D hauskaa että olet pohtinut näitä asioita!!

      tällein vuosien perästä tänne kommentoin..

      Raamatun kaikkivaltias eli Jumala on minulle elämä ja yltäkylläisyys, häneltä saan tulevaisuuden ja toivon, oikeasti! Aamen! N

    • Kristitty Mies

      Kristityn vastaus.

      Minulle Jumala on kaiken luoja, kaiken ylläpitäjä. Lohtu ja turva niin hyvinä, kuin vaikeinakin aikoina. Jeesuksen käsi on niin voimakas että se kestää kaikki elämän myrskyt. Hän on henkilö johon voin luottaa 100%:sti. Kun rukoilen puhun sydämeni syvimpiä tuntoja hänelle avoimesti. Jeesus on myös tuomari joka tulee kerrran tuomitsemaan minut ja kaikki muutkin ihmiset heidän elämänsä vaelluksen mukaan. Jeesus on kuollut ristillä ja antanut kaikista kalleimman uhrin syntieni edestä ja tehnyt minusta näin taivaskelpoisen. Minun osani oli vain ottaa pelastus uskossa vastaan. Jumala on minulle rakas ja minä olen myös Jumalalle rakas. Jokaisella uskovaisella on henkilökohtainen suhde Jeesukseen tai ainakin pitäisi olla. Jeesus on myös se joka antaa omilleen ianakaikkisen elämän uudessa maassa jonka Jumala luo omilleen.

      Ilmestyskirja:
      21:1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
      21:2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
      21:3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
      21:4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
      21:5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki." Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet."
      21:6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
      21:7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.

      Siunausta elämääsi

    • Elävä vesi

      Johanneksen evankeliumi 3:

      15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
      16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
      17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
      18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
      19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
      20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.

      • Kristitty Mies

        Hyviä Raamatun paikkoja. Siunausta evankeliumin työllesi, olitpa veli tai sisko :)


    • luciferwishmewell

      Mikäli kahden viimeisen kommentin tarkoituksena oli pysyä itse aiheessa eli: mitä mieltä olette Jumalasta, niin ok, kiva kun laitoitte myös kristityn näkökulmasta, mikäli se oli taas jälleen näitä, jotka yrittävät tehdä käännytys työtä täällä foorumeilla, on minulla vain yksi asia sanottavana: säälittävää, ja turhaa. Ymmärrän jos satanismi loukkaa kristityn omia näkemyksiä, samalla tavalla kuten kristinusko loukkaa minun käsityksiäni, mutta en silti ala tekemään mitään käännytys juttuja, koska ne ovat ärsyttäviä.

      Mutta nyt itse aiheeseen, eli mitä Jumala on minulle/millainen.

      Ensinnäkin jos puhutaan persoonallisista jumaluuksista, kuten Jahve, saatana, Kali, Buddha jne. En usko näihin, ja olen sitä mieltä että ne ovat enimmäkseen symbolisia vertauskuvia/monumentteja jollekkin tietylle ideologiselle uskonnolle/aatteelle. Esim Kristinuskossa Raamatussa on paljon vertauskuvia siitä miten itse ihmisessä asuu Jumala, eli minä tulkitsen raamatun siten että Jumala ei ole olemassa oleva voima/persoonallisuus, vaan se ideloginen/uskonnollinen aate, jonka kristityt jakavat, eli lyhesti sanottuna, Jumala on sinä itse, joka seuraat tätä tiettyä ideologiaa.

      Mutta on olemassa sanonta että "Jumaluuksia on yhtä paljon kuin on ihmisiä maailmassa". Tämä pitää minun mielestä aika hyvin paikkansa, sillä oli se sitten kristityillä, satanisteilla tai millä tahansa muilla, on kaikilla ihmisillä omat uskomuksensa vaikka seuraisivat jotakin tiettyä aatesuuntaa enimmäkseen. Itse en usko persoonallisiin jumaluuksiin, uskon kyllä siihen että on olemassa asioita, joita emme voi selittää, ja ehkä jokin suurempi kosminen energia, jota voisi nimittää Jumalaksi. Tämän takia en sitoudukaan mihinkään uskontoon täysin, mutta toisaalta uskon myös että Jumala, ja saatana ovat sinussa itsessäsi. Sinä itse määräät mitä teet, valitsetko pahan tien, eli alat vetämään aineita ja ryyppäät joka päivä, jolloin elämästäsi lopulta tulee kärsimystä (helvetti) vaiko teet vastoinpäin, eli pidät huolta itsestäsi, ja osaat nauttia oman työsi hedelmistä, ja antaa itsellesi hyvää (taivas).

      Carpe Diem, näitä asioita ei pidä miettiä liikaa, eikä minun mielestäni ole viisasta ryhtyä fanaattiseksi minkään jumaluuden palvojaksi, koska sellainen aiheuttaa rasismia, väkivaltaisuutta ja eripuraa eri kulttuurien ja uskontojen välillä. Pitäisi olla avoimempi, onhan meillä kaikilla valinnan vapaus, miksi siis fanaattisesti yritämme pakottaa uskomuksiamme toisillemme.

      • samaedelleen

        ja siis korjauksena tuohon, osa sanoista on sensuroitu, ne sanat olivat "paholainen" mutta siinä kirosana muodossa. Mielestäni Saatan>a ei ole kirosana, vaan oikea nimitys Jumalalle/jumaluuksille, poistakaa tämä sana kirosana sensuurista, sillä se on pitkälti käytetty aihe täällä uskonto palstalla, kiitos. T: luciferwishmewell


    • Universumi ja

      Se kaikki mikä siihen sisältyy on kyllä mielenkiintoista, mutta jumalan sotkeminen tähän kaikkeen ei ole mielestäni enää nykyaikaista.

      Ihminen on ottanut suuria harppauksia tieteen vapautumisen ansiosta pienessä ajassa. On oivallettu että maapallo ei ole litteä eikä aurinko kierrä maata vaan päinvastoin, tähtiä on miljardeja, galakseja miljoonia..Tämä kaikki on tieteen kehittymisen ansiota. Tämä kaikki olisi kylläkin voitu todistaa jo paljon aikasemmin jollei uskonnot olisi olleet estämässä tätä keskiajalla.

      Olen sitä mieltä että kaikki selviää aikanaan oikeaksi todistetun tieteen avulla, se että jokin jumalolento olisi luonut tämän kaiken on täyttä huuhaata, todisteita siitä ei ole.

      Uskontoja on kautta aikojen käytetty massojen hallistemiseen kuten edelleenkin, uskonnot ja uskomukset vain muuttuvat. Eri uskonnot pyrkivät aina hallitsemaan massoja, haalimaan rikkauksia, levittämään sanomaansa ja tukahduttamaan toisin ajattelua.

    • miev

      "...ei ole enää nykyaikaista"????

      Ei ole mitään nykyaikaista maailmaa. Ei ole edes valkoisten maailmaa.
      On vain Jumalan ja äiti maan maailma.
      - eräs intiaani -

      Ja kuvastaa hyvin sitä miten erillään kaupunkilaiset on maasta kun "faktaa" suolletaan jokatuutista - tv:stä ja lehdistä ja jos suinkin pitää saada myytyä niin jopas hymyillään!
      Mulle Jumala on ääretön voima, tietoinen personallisuus joka on antanu kaikelle elämälle vapauden. Mutta hallitukset haluaa orjuuttaa. Sinenmaa on hemmetin hyvin puhunu näistä asioista. Rikkaat on ongelmien alku.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe