Onko kukaan saanut takuuseen uutta tuulilasia?
Lasiin tullut n.70 cm halkeama, ei kiven eikä nastan jälkeä. Onko nykylasit tällaisia, ei kestä suomen pakkasia??
tuulilasin takuu?
21
7322
Vastaukset
- Markez
Moi, minkä ikäinen auto? Jos lasi poksahtaa esim. viikon päästä luovutuksesta, saattavat vaihtaa takuuseen. Mutta esim. 1-2 vuoden ikäisissä ei toivoakaan. Menikö lasi alareunasta?
- corolla2006
n. 10 cm alareunasta, vähän pyyhkimien yläpuolelta. Olen kuullut että corolla versossa olisi mennyt joitakin lasirikkoja takuuseen. Tämä corolla on 5 ov. HB, vieläpä japanissa valmistettu. Lasivakuutus on, omavastuu 151€.
- lasivakuutuskkaan?
corolla2006 kirjoitti:
n. 10 cm alareunasta, vähän pyyhkimien yläpuolelta. Olen kuullut että corolla versossa olisi mennyt joitakin lasirikkoja takuuseen. Tämä corolla on 5 ov. HB, vieläpä japanissa valmistettu. Lasivakuutus on, omavastuu 151€.
Eikös lasivakuutuksessa pidä näkyä selvä jälki kivestä yms. joka lasin särki? Lasin rakenneviat ei kai mene vakuutukseen?
- oo.
corolla2006 kirjoitti:
"Lasivakuutus on, omavastuu 151€. "
ei kai voi ola noin suuri omavastuu.
Sillä meiltä on mennyt jo 2001 Astran lasi,
neljästi.
Viimeinen syksyllä maksoi 188 €, tarkistin juuri koneelta, kun lasku on skannattu.
Mutta jos korjautat vakuutukseen,
korjauta sitten merkkiliikeessä ja pyydä kaikki listat myös uutta.
Sen vuoksi kirjoitinkin, meidän on listat jo liimalla kiinni, kun halpaliikkeet eivät kai osaa niitä oikein purkaa, tai ei ole työkaluja.
Kerran vuosikin vettä lattiamaton alle, halpaliikkeiden jälkeen.
Opel huollossa olisi maksanut alta 300 €, tarkemmin en muista. - Piller
oo. kirjoitti:
"Lasivakuutus on, omavastuu 151€. "
ei kai voi ola noin suuri omavastuu.
Sillä meiltä on mennyt jo 2001 Astran lasi,
neljästi.
Viimeinen syksyllä maksoi 188 €, tarkistin juuri koneelta, kun lasku on skannattu.
Mutta jos korjautat vakuutukseen,
korjauta sitten merkkiliikeessä ja pyydä kaikki listat myös uutta.
Sen vuoksi kirjoitinkin, meidän on listat jo liimalla kiinni, kun halpaliikkeet eivät kai osaa niitä oikein purkaa, tai ei ole työkaluja.
Kerran vuosikin vettä lattiamaton alle, halpaliikkeiden jälkeen.
Opel huollossa olisi maksanut alta 300 €, tarkemmin en muista.Tuo 151€ on keskiverto omavastuu nykyvakuutuksissa.
- Ei onnistu Toyotaan
Kyllä siitä löytyy se nastan/kiven jälki. Jos viet Tojolle niin sieltä tulee huollon mies suurennuslasin kanssa näyttämään sulle sen nastan/kiven paikan (se jälki voi olla todella pieni). Myös maalivaurioihin löytyy Tojolla aina pätevä selitys, eikä niitä takuuseen saa millään.
- corolla2006
Oletettu nastan jälki kohdassa, jossa halkeamassa mutka. Vaihto menee lasivakuutukseen.
Jos olisi pystynyt korjaamaan, ei menisi omavastuuta ollenkaan. Lasivakuutus sisältyy kaskoon ilman eri maksua (nordea).
- Wilburi
Minulla ainakin vakuutus korvaa uuden tuulilasin ja omavastuu 0 €:a. Ei mene auton takuun piikkiin?
- tytpim
"Minulla ainakin vakuutus korvaa uuden tuulilasin ja omavastuu 0 €:a"
saako kysyä mikä yhtiö ? - Pohjolassa
tytpim kirjoitti:
saako kysyä mikä yhtiö ?ole ikkunavakuutuksessa omavastuuta. Itsellä on Pohjolasta ja lukenut pykälät läpi.
- jopi
Pohjolassa kirjoitti:
ole ikkunavakuutuksessa omavastuuta. Itsellä on Pohjolasta ja lukenut pykälät läpi.
Kyllä Pohjolan lasivakuutuksessa on omavastuu 150 e. Pohjolassa huonoin lasivakuutus koska myös korjauksesta menee tuo 150 e omavastu eli ei kannata 50 e kiveniskuja vakuutukseen laittaa... Muissa yhtiöissä omavastuuta ei korjauksesta mene. Tämä faktaa koska kädessäni tuore tarjous aiheesta.
- Omavastuu nolla
tytpim kirjoitti:
saako kysyä mikä yhtiö ?Meikäläisellä vakuutus Palonvarassa. Tuulilasivakuutus 20 euroo vuosi ja omavastuu nolla. Ei vaikuta bonuksiin.
- paikkaansa
Omavastuu nolla kirjoitti:
Meikäläisellä vakuutus Palonvarassa. Tuulilasivakuutus 20 euroo vuosi ja omavastuu nolla. Ei vaikuta bonuksiin.
että omavastuu olisi 0 euroa myös lasinvaihtotapauksessa. Korjauksessa se voi olla 0 euroa mutta jos lasi vaihdetaan se on varmaa normaali 150 e. Tarkistappa asia ettei tule yllätyksenä kun vahinko sattuu
- todellisuudesta, mutta
Joku käytettyjen autojen kauppias väitti joskus, että tämä olisi jotenkin "japsien tyyppivika". Syynä on ilmeisesti kovan pakkasen ja kuuman lämmitysilman aiheuttamat jännitykset lasissa. Eli kylmälle lasille ei pitäisi puhaltaa liian kuumaa ilmaa.
- vika...
Muista autoista ei noita ole minun tietääkseni mennyt.
- heh
vika... kirjoitti:
Muista autoista ei noita ole minun tietääkseni mennyt.
Yhdestäkään tojotasta ei ole ikinä tuulilasi särkynyt; selvä ooppelin tyyppivika.
- näin...
heh kirjoitti:
Yhdestäkään tojotasta ei ole ikinä tuulilasi särkynyt; selvä ooppelin tyyppivika.
Lähes joka Kadetista halkesi tuulilasi jos lämmintä ilmaa puhalsi jäiselle lasille. Niin minullakin. Mutta yhdestä kerrasta senkin oppi.
- ---
Minulla meni vuosimallin 98 ja 2001 corollista molemmista niin että pieni nasta/kivi noin ikkunanpyyhkijöiden lepoasentojen keskelle ja siitä halkesi lasin molempiin reunoihin...eli menee corollastakin jos saa kiven kriittiseen paikkaan lasia.
- ...
-97 Corollassa oli muuten ainakin itävaltalaiset lasit. Nykyisestä en muista missä tehty.
Skodissa ainakin oli Octaviassa muistaakseni vikaa takalasin jännityksistä johtuen ja menivät pirstaleiksi itsestään. - Anonyymi
heh kirjoitti:
Taitaa olla toisinpäin,
- Anonyymi
Tehkää nyt ne tuulilasit vahvoiksi, ettei köyhä joudu kärsimään tästäkin. Luulisi vahvan tuulilasin olevan loogista turvallisuudelle. Autolla bisnestä tekeville voin vain sanoa, voi raukkoja.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman521907- 401554
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761405Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊911233Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1641139Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee2201100- 891046
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?73996Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s21976- 82891