tuulilasin takuu?

corolla2006

Onko kukaan saanut takuuseen uutta tuulilasia?
Lasiin tullut n.70 cm halkeama, ei kiven eikä nastan jälkeä. Onko nykylasit tällaisia, ei kestä suomen pakkasia??

21

7790

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Markez

Moi, minkä ikäinen auto? Jos lasi poksahtaa esim. viikon päästä luovutuksesta, saattavat vaihtaa takuuseen. Mutta esim. 1-2 vuoden ikäisissä ei toivoakaan. Menikö lasi alareunasta?

• corolla2006

n. 10 cm alareunasta, vähän pyyhkimien yläpuolelta. Olen kuullut että corolla versossa olisi mennyt joitakin lasirikkoja takuuseen. Tämä corolla on 5 ov. HB, vieläpä japanissa valmistettu. Lasivakuutus on, omavastuu 151€.

• lasivakuutuskkaan?
        corolla2006 kirjoitti:

n. 10 cm alareunasta, vähän pyyhkimien yläpuolelta. Olen kuullut että corolla versossa olisi mennyt joitakin lasirikkoja takuuseen. Tämä corolla on 5 ov. HB, vieläpä japanissa valmistettu. Lasivakuutus on, omavastuu 151€.

Eikös lasivakuutuksessa pidä näkyä selvä jälki kivestä yms. joka lasin särki? Lasin rakenneviat ei kai mene vakuutukseen?

• oo.
        corolla2006 kirjoitti:

"Lasivakuutus on, omavastuu 151€. "

ei kai voi ola noin suuri omavastuu.

Sillä meiltä on mennyt jo 2001 Astran lasi,
        neljästi.
        Viimeinen syksyllä maksoi 188 €, tarkistin juuri koneelta, kun lasku on skannattu.

Mutta jos korjautat vakuutukseen,
        korjauta sitten merkkiliikeessä ja pyydä kaikki listat myös uutta.

Sen vuoksi kirjoitinkin, meidän on listat jo liimalla kiinni, kun halpaliikkeet eivät kai osaa niitä oikein purkaa, tai ei ole työkaluja.

Kerran vuosikin vettä lattiamaton alle, halpaliikkeiden jälkeen.

Opel huollossa olisi maksanut alta 300 €, tarkemmin en muista.

• Piller
        oo. kirjoitti:

"Lasivakuutus on, omavastuu 151€. "

ei kai voi ola noin suuri omavastuu.

Sillä meiltä on mennyt jo 2001 Astran lasi,
        neljästi.
        Viimeinen syksyllä maksoi 188 €, tarkistin juuri koneelta, kun lasku on skannattu.

Mutta jos korjautat vakuutukseen,
        korjauta sitten merkkiliikeessä ja pyydä kaikki listat myös uutta.

Sen vuoksi kirjoitinkin, meidän on listat jo liimalla kiinni, kun halpaliikkeet eivät kai osaa niitä oikein purkaa, tai ei ole työkaluja.

Kerran vuosikin vettä lattiamaton alle, halpaliikkeiden jälkeen.

Opel huollossa olisi maksanut alta 300 €, tarkemmin en muista.

Tuo 151€ on keskiverto omavastuu nykyvakuutuksissa.

• Ei onnistu Toyotaan

Kyllä siitä löytyy se nastan/kiven jälki. Jos viet Tojolle niin sieltä tulee huollon mies suurennuslasin kanssa näyttämään sulle sen nastan/kiven paikan (se jälki voi olla todella pieni). Myös maalivaurioihin löytyy Tojolla aina pätevä selitys, eikä niitä takuuseen saa millään.

• corolla2006

Oletettu nastan jälki kohdassa, jossa halkeamassa mutka. Vaihto menee lasivakuutukseen.
        Jos olisi pystynyt korjaamaan, ei menisi omavastuuta ollenkaan. Lasivakuutus sisältyy kaskoon ilman eri maksua (nordea).

• Wilburi

Minulla ainakin vakuutus korvaa uuden tuulilasin ja omavastuu 0 €:a. Ei mene auton takuun piikkiin?

• tytpim

"Minulla ainakin vakuutus korvaa uuden tuulilasin ja omavastuu 0 €:a"

saako kysyä mikä yhtiö ?

• Pohjolassa
        tytpim kirjoitti:

saako kysyä mikä yhtiö ?

ole ikkunavakuutuksessa omavastuuta. Itsellä on Pohjolasta ja lukenut pykälät läpi.

• jopi
        Pohjolassa kirjoitti:

ole ikkunavakuutuksessa omavastuuta. Itsellä on Pohjolasta ja lukenut pykälät läpi.

Kyllä Pohjolan lasivakuutuksessa on omavastuu 150 e. Pohjolassa huonoin lasivakuutus koska myös korjauksesta menee tuo 150 e omavastu eli ei kannata 50 e kiveniskuja vakuutukseen laittaa... Muissa yhtiöissä omavastuuta ei korjauksesta mene. Tämä faktaa koska kädessäni tuore tarjous aiheesta.

• Omavastuu nolla
        tytpim kirjoitti:

saako kysyä mikä yhtiö ?

Meikäläisellä vakuutus Palonvarassa. Tuulilasivakuutus 20 euroo vuosi ja omavastuu nolla. Ei vaikuta bonuksiin.

• paikkaansa
        Omavastuu nolla kirjoitti:

Meikäläisellä vakuutus Palonvarassa. Tuulilasivakuutus 20 euroo vuosi ja omavastuu nolla. Ei vaikuta bonuksiin.

että omavastuu olisi 0 euroa myös lasinvaihtotapauksessa. Korjauksessa se voi olla 0 euroa mutta jos lasi vaihdetaan se on varmaa normaali 150 e. Tarkistappa asia ettei tule yllätyksenä kun vahinko sattuu

• todellisuudesta, mutta

Joku käytettyjen autojen kauppias väitti joskus, että tämä olisi jotenkin "japsien tyyppivika". Syynä on ilmeisesti kovan pakkasen ja kuuman lämmitysilman aiheuttamat jännitykset lasissa. Eli kylmälle lasille ei pitäisi puhaltaa liian kuumaa ilmaa.

• vika...

Muista autoista ei noita ole minun tietääkseni mennyt.

• heh
        vika... kirjoitti:

Muista autoista ei noita ole minun tietääkseni mennyt.

Yhdestäkään tojotasta ei ole ikinä tuulilasi särkynyt; selvä ooppelin tyyppivika.

• näin...
        heh kirjoitti:

Yhdestäkään tojotasta ei ole ikinä tuulilasi särkynyt; selvä ooppelin tyyppivika.

Lähes joka Kadetista halkesi tuulilasi jos lämmintä ilmaa puhalsi jäiselle lasille. Niin minullakin. Mutta yhdestä kerrasta senkin oppi.

• ---

Minulla meni vuosimallin 98 ja 2001 corollista molemmista niin että pieni nasta/kivi noin ikkunanpyyhkijöiden lepoasentojen keskelle ja siitä halkesi lasin molempiin reunoihin...eli menee corollastakin jos saa kiven kriittiseen paikkaan lasia.

• ...

-97 Corollassa oli muuten ainakin itävaltalaiset lasit. Nykyisestä en muista missä tehty.

Skodissa ainakin oli Octaviassa muistaakseni vikaa takalasin jännityksistä johtuen ja menivät pirstaleiksi itsestään.

• Anonyymi
        heh kirjoitti:

Taitaa olla toisinpäin,

• Anonyymi

Tehkää nyt ne tuulilasit vahvoiksi, ettei köyhä joudu kärsimään tästäkin. Luulisi vahvan tuulilasin olevan loogista turvallisuudelle. Autolla bisnestä tekeville voin vain sanoa, voi raukkoja.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      260
      4596
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      132
      3003
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      42
      2770
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      75
      1749
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1604
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1493
    7. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      55
      1334
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      93
      1245
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1119
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      208
      1116
    Aihe