dharma

suurperheen mamma

Moikka! Onkos sinun pojat ottanut kauheita kasvupyrähdyksiä? käytiin neuvolassa ja poikien paino on nyt huikeat 4kg! elikkä poikien ikä on kohta 5 viikkoa ja pituus on jo 51cm ja paino 4kg kummalakin...Siis aivan saman lailla kummatkin kasvaa?Olen vaan jostain kuullut että kyllä ne painosta tai koosta erottaa mutta eipäs meidän poikia vielä ainakaan mikään erota..mites sinun pojilla oli?

7

405

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täytyy oikein neuvolakorteista katsoa minkä kokosia 5vko ikäisinä olivat....samassa mennää :D eli meil olivat 4240/53 ja 3930/51,5....täs kun katon niin tosta 5viikon iästä eteenpäin tuli kilo per kuukausi eli aikas hyvin ja tasaisesti. Nyt oltiin puolenvuoden neuvolassa ja se kasvu oli vaan 100g/kk liikkuvat niin paljon että kuluttavat saman tein. Meil oli 3:een kuukauteen saakka pojilla 300g painoero...täl hetkel sitä on 600g ja pituus nyt sama kummallakin ja tuntuu et taas ovat niin samannäköisiä...nosteltaes sen erottaa kyl kumpi on kyseessä :) Ite olen oppinu tunnistamaan eri piirteet pojista, melkein 100% osaan aina sanoa kumpi on kumpi. Mut toisilla tekee vaikeutta ja sit aina vaan arvataan kumpi mahtaa olla kyseessä eikä katsota piirteitä :)
      Mitenkäs muuten olette pärjäillee?

• suurperheen mamma

Muuten menee aivan mahtavan hyvin mutta mua väsyttää aivan kauheesti..Minulla on kolmas antibioottikuuri meneillään ja ei kuitenkaan meinaa olo parantua (mulla on kova poskiontelontulehdus) ja meidän pikku pöllöt on vielä aika paljon yöllä hereillä...kun vaavit menee nukkumaan niin mun isommat lapset herää.. ja tietenkin sitten on kaikki muu mikä pitää tehdä...No eihän siivous niin tärkee oo mutta ei sitä sotkua jaksa kukaan katsoa...Missä päin suomea sinä asuitkaan? olet varmaan sen jo kertonu mutta kun tuo muisti on vähän huono:)...

• suurperheen mamma kirjoitti:

Muuten menee aivan mahtavan hyvin mutta mua väsyttää aivan kauheesti..Minulla on kolmas antibioottikuuri meneillään ja ei kuitenkaan meinaa olo parantua (mulla on kova poskiontelontulehdus) ja meidän pikku pöllöt on vielä aika paljon yöllä hereillä...kun vaavit menee nukkumaan niin mun isommat lapset herää.. ja tietenkin sitten on kaikki muu mikä pitää tehdä...No eihän siivous niin tärkee oo mutta ei sitä sotkua jaksa kukaan katsoa...Missä päin suomea sinä asuitkaan? olet varmaan sen jo kertonu mutta kun tuo muisti on vähän huono:)...

väsymystä on täälläkin. Kotitöitä ei jaksa paljon mitään tehdä ja ei kyl pystykkään kun yksin päivät on. Toivonmukaan poskiontelot paranee :)
        Me asustellaan täällä varsinais-suomessa..missäs te?

• tuplien äiti myös

meillä pojilla ikää vähän reilu 7kk:)

• Elikkäs täällä varsinais-suomessa asustellaan...missäs te? ja miten teitin arki menee?

• suurperheen mamma

Moikka! ajattelin tässä pikaisesti kirjotella ennenkuin lähden sairaalaan mun toisen kaksospojan luokse....Elikkä kokkolassa mä asustelen....Nyt mä oon tosi poikki väsynyt tuntuu että pitäis repeytyä moneen osaan kun mun toinen poika on lastenosastolla kovan limasuuden takia ja ne epäilee sillä astmaa? saa nähdä mitä lääkäri tänään sanoo! Ääk nyt mun pitää mennä pukee isompia lapsia päiväkotiin!

• suurperheen mamma kirjoitti:

Moikka! ajattelin tässä pikaisesti kirjotella ennenkuin lähden sairaalaan mun toisen kaksospojan luokse....Elikkä kokkolassa mä asustelen....Nyt mä oon tosi poikki väsynyt tuntuu että pitäis repeytyä moneen osaan kun mun toinen poika on lastenosastolla kovan limasuuden takia ja ne epäilee sillä astmaa? saa nähdä mitä lääkäri tänään sanoo! Ääk nyt mun pitää mennä pukee isompia lapsia päiväkotiin!

oivoi :( toivottovasti kaikki on hyvin!
        mitäpä sairaalassa sanottiin? olikos teil muita oireita kun se limasuus?
        Oletko apua saanut lastenhoitoon?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      302
      6609
    2. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      49
      5786
    3. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      185
      5264
    4. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      61
      4033
    5. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      38
      3318
    6. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      5
      3303
    7. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      52
      3227
    8. Töppö-persut ovat todella tyhmiä

sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan
      Maailman menoa
      29
      3008
    9. Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %

Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739
      Maailman menoa
      11
      2232
    10. Mitäpä ostaisin ja lähettäisin Metsa Manille joulupäkitsiä?

Vähän vaikea miettiä ja keksiä eikä pelkkää rahalahjaa oikein kehtoo. Kertokaapa te?
      Tuusniemi
      38
      998
    Aihe