Olisiko jollain neuvoa mäntien asennoille kun koneesta on luultavasti pyöritetty alakertaa ilman nokka akseleita.. olen purkukoneen alakertaa laittamassa oman yläkerran kanssa yhteen ja pitäis ajoitukset saada kuntoon.
Mäntien asennot?
6
1221
Vastaukset
- koneessa
Moottorissa on ajoitusmerkit kampiakselilla ja nokka-akselilla. Lohkossa ja hihna/ketjupyörässä.
Merkit kohdalleen ja varmistus pyörittämällä varovasti avaimella.- Remppa1
joo tiedossa on nokka akselien ja syttypyörän merkit. mutta ohje kirja ei anna mitään merkkejä kampiakselille. täytyy varmaan ruveta purkamaan koneen toista pulta ja katsoa jos näkyis niitä kampiakselin merkkejä... kiertokanki on pienellä hammaspyörällä joten heittoa voi olla puoli kierrosta syttypyörällä....
Remppa1 kirjoitti:
joo tiedossa on nokka akselien ja syttypyörän merkit. mutta ohje kirja ei anna mitään merkkejä kampiakselille. täytyy varmaan ruveta purkamaan koneen toista pulta ja katsoa jos näkyis niitä kampiakselin merkkejä... kiertokanki on pienellä hammaspyörällä joten heittoa voi olla puoli kierrosta syttypyörällä....
Mitä yrität selittää...kiertokanki on pienellä hammaspyörällä?
- Kra
Merkit täsmää oikein kun:
- 1-sylinterin mäntä on yläkuolokohdassa (= T-merkki tarkoittaa top death center)
Asian voi varmistaa myös mittakellolla tulpan reiästä mittaamalla männän yläkuolokohta
- molemmat 1-syl venttiilit ovat silloin kiinni
Toinen työläämpi tapa on selvittää venttiilien ajoitusastekulmat. Ja laittaa astelevy kampiakselin päähän ja mittaamalla mittakellolla venttiilien liikkeitä. Tällä konstilla saa ajoitukset kohdalleen vaikka koneessa ei olis ainuttakaan merkkiä tallella.- Kra
Kokonaisuus ei ihan selviä täältä, eikä edes kirjekurssin kautta. Pyydä joku osaavampi kaveri mukaan, niin ei tuu isompaa vahinkoa.
- -asentaja
Sanon nyt varmaan veemäisesti, mutta..
Kun konehommia alkaa tekemään, niin edes alkeet ja ymmärrys koneen toimintaperiaatteesta pitää olla hanskassa. Ja nämä kysymäsi ovat juuri niitä.
Jos et tuon vertaa osaa, niin et varmasti tiedä mitä än muutakaan - siis moottorista. Ainoastaan lopputulos on varmaa, eli sutta ja sekundaa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201185
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 85741
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 91675
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276675- 107614
- 29555
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110497