keskonen yleensäkkin selviää jos liian aikasessa syntyy?
ennätysten kirjassa taisi olla 260g mutta aika hurjalta tuntuu että noinkin pieni on selvinnyt. vaikka se olikin 25 viikolla.
millaisia kokemuksia täällä?
minkä kokoinen
5
1900
Vastaukset
- Keskosen äiti
En osaa sanoa varmaksi, mut jotenkin sellainen muistikuva jäi sairaalasta että siellä 500g selviytyy... Tiesin itse saavani keskosen, tai kerrottiin ettei lapsi kasva masussa enää, joten tehdään keisarin leikkaus. Siinä toki tuli sit puhetta siitä kuinka pieni selviää...
On varmaan monelle arka aihe... kyllähän ne pikkuiset selviää, mutta minkälaista se elämä on sit muutaman vuoden päästä... Kehitys ei ehkä olekaan ihan normaalia...
Lapsellani oli suojelusenkeli matkassa ja kaikki on onneksi hienosti.. En tiedä sitten kun koulu alkaa että ilmeneekö jotain..
Elämä on kallisarvoinen lahja, olkoon se kuinka pieni hyvänsä- totta:)
elämä on kallisarvoinen:) ja kiitos tiedosta.
- koko ei
ratkaise, vaan kehitysaste. Isokin (n. kiloinen) saattaa menehtyä, jos elimistö ei ole riittävän valmis. Sikiöt kasvavat yksilöllisesti ja varhaisillakin viikoilla voi painoa olla toisilla enemmän kuin toisilla.
HUS-LNS:n osasto seiskan mukaan n. r-vkoilla 23-24 syntyneet alkavat olla valmiita elämään, mutta vammautumisriskit ovat suuret. Siksi lääkärit saattavat opastaa abortin valintaan synnytyksen asemesta.- Vähäpätöinen hoitsu
No voin kertoa että kaikkialla suomessa ei todellakaan ajatella noin. Hus ei ole koko suomi. Sehän on vain murto osa suomesta ja varsinkin keskosista joita hoidetaan myös muualla suomessa.
Mutta asiaan,Ei meillä todellakaan lääkärit edes saata"opastaa" aborttiin. Meillä asiat on niin että jos lapsi hengittää itse niin silloin on täysi tehohoito päälle. Ainoastaan matkailu kuuluu puolihoitoon. Myös HUS sissa
Se on kyllä totta että mitä pienimmällä viikoilla synnyt, sen enempi on esim. cp -vammaisuuden riskit, tai sokeuden.
Kuitenkin nämä asiat ei koske kaikkia. On pienenpieniä keskosia jotka syntyvät alle 500g. ja esim. 3 vuotiaana ovat jo ihan ns. normaaaleja.
Keskosten elämää ei ikinä voi yleistää. Toiset selviää ja toiset ei. Ikävä kyllä. Ennustajia ei olla.
Ja sekin on totta että koko ei ratkaise. Mutta ennenkaikkea toivo, rakkaus, LEPO, keskosten hoidossa ratkaisee. Sekä ammattitaito, ja sen lapsen voimavarat. Nämä on niin monien asioiden summa.
On paljon ihmisiä joiden lapset ovat selvinneet ilman mitään ongelmia, sitten on ihmisiä joiden lapsilla on paljon ongelmia. Sitten on vielä ne ihmiset jotka ovat valvoneet lastensa vuoteella tunteja, päiviä, viikkoja, ja heidän lapset ovat kuolleet.
Ketän syllistämättä kirjoitin tämän kirjoituksen, kokemuksen kautta. - mahdat tuolla
Vähäpätöinen hoitsu kirjoitti:
No voin kertoa että kaikkialla suomessa ei todellakaan ajatella noin. Hus ei ole koko suomi. Sehän on vain murto osa suomesta ja varsinkin keskosista joita hoidetaan myös muualla suomessa.
Mutta asiaan,Ei meillä todellakaan lääkärit edes saata"opastaa" aborttiin. Meillä asiat on niin että jos lapsi hengittää itse niin silloin on täysi tehohoito päälle. Ainoastaan matkailu kuuluu puolihoitoon. Myös HUS sissa
Se on kyllä totta että mitä pienimmällä viikoilla synnyt, sen enempi on esim. cp -vammaisuuden riskit, tai sokeuden.
Kuitenkin nämä asiat ei koske kaikkia. On pienenpieniä keskosia jotka syntyvät alle 500g. ja esim. 3 vuotiaana ovat jo ihan ns. normaaaleja.
Keskosten elämää ei ikinä voi yleistää. Toiset selviää ja toiset ei. Ikävä kyllä. Ennustajia ei olla.
Ja sekin on totta että koko ei ratkaise. Mutta ennenkaikkea toivo, rakkaus, LEPO, keskosten hoidossa ratkaisee. Sekä ammattitaito, ja sen lapsen voimavarat. Nämä on niin monien asioiden summa.
On paljon ihmisiä joiden lapset ovat selvinneet ilman mitään ongelmia, sitten on ihmisiä joiden lapsilla on paljon ongelmia. Sitten on vielä ne ihmiset jotka ovat valvoneet lastensa vuoteella tunteja, päiviä, viikkoja, ja heidän lapset ovat kuolleet.
Ketän syllistämättä kirjoitin tämän kirjoituksen, kokemuksen kautta."Mutta asiaan,Ei meillä todellakaan lääkärit edes saata"opastaa" aborttiin. Meillä asiat on niin että jos lapsi hengittää itse niin silloin on täysi tehohoito päälle. Ainoastaan matkailu kuuluu puolihoitoon. Myös HUS sissa"
tarkoittaa? Lapsihan ei kohdussa hengitä, joten aborttia voi silloin "suositella". Kokemus on v:lta 1999, paikkana Naistenklinikka. Kolme viikkoa kun kuuntelet lääkäreiden "opastusta", on olo aivan omituinen. Sitten, kun lapsi syntyykin (eli ei päädytty aborttiin) ja mennään osasto seiskalle, on ilmapiiri aivan erilainen. Seiskan lääkärit tosiaan tekevät kaikkensa, jos lapsi on elossa sinne asti päässyt.
Jos naistenklinikalla nykyään on eri meininki, niin sen parempi äideille.
Tuo matkailu-puolihoito -käsitteesi on minulle ?-merkki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1411193
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1061081- 571071
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.116966Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46949