teidän mielipiteenne, kiitos.

noitanoita

Hei! Olen tekemässä äidinkielen kurssityötä, ja päätinpä tehdä noituudesta ja wiccalaisuudesta. Tahtoisin mukaan pieniä kommentteja molemmilta vastalaidoilta, wiccalaisilta ja myös sen vastustajilta.

Mitä mieltä olette noituudesta?
Harjoitatko uskontoasi julkisesti vai salassa muiden uskontojen harjoittajilta? miksi?

kiitos kovin :)

3

590

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ingentinget

      Ihanaa :D Kaverini tekeekin uskonnonkurssityö wiccalaisuudesta :)
      (Anteeksi etukäteen suomenkielestäni :P)

      Olen itse wicca (sanotaanko suomeksi että ollaan wicca/wiccan tai wiccalainen..?), ja siis olen myös myönteinen noituuteen. Olen ollut wicca melkein puolitoista vuotta, ja olen ollut kiinnostunut noituudesta ja ockultismistä niin kauan kuin muistan. Mutta vasta tänä syksynä "kertoin" ihmiselle että harjoitan wiccaa. Minulla on kolme kaveria joita ovat myös wiccoja/wiccalaisia, ne tiedät, ja sitten... no,

    • luminara

      Olen wicca eli suhtautuminen noituuteen myönteistä.

      Pienen paikkakunnan asukkaana en tosin pidä hirveää meteliä uskonnosta ja julista julkisesti olevani noita :)(ne jourut nimittäin saisivat varmasti hyvin äkkiä siivet selkäänsä, ymmärtänette mitä tarkoitan.) lähimmät y7stäväni/ perheen jäsenet kyllä tioetävät tämän vakaumukseni...

    • V'ril

      Mitä mieltä olette noituudesta?
      Harjoitatko uskontoasi julkisesti vai salassa muiden uskontojen harjoittajilta? miksi?

      -.-
      Noituus/Taikuus,miksi se mielletään,on hyvin kiistanalainen kysymys sillä jokainen voi 'Noituutta harrastaa millä tavalla tahansa'se ei siis ola dogmaattinen,oppi sääntöjen sanelema uskomus,jokainen luo itse uskomuksensa mutta pohjana on Jumala/Jumalatar/Aurinko/Kuu. ym.systeemi.Ja tämäkin vain Wicca ja Wicce tavoissa.
      Ei kaikki kultaa mikä kiiltää;Coveneissakin on eroja,joissakin on vain Naisia ja joissakin sekä että ja joissakin juhlitaan ilman vaatteita(Sabbat)ja joissakin on tavalliset arki vaatteet ja joissakin on Hupulliset viitat ja väri voi olla myös seremoniallinen,ei välttämättä aina sama huppu tai vaate.
      Olin joskus eräässä covenissa mutta tuli hieman erimielisyyttä asioista,sillä en pidä siitä jos vain 'pukupelleillään'mutta ei suhtauduta vakavasti,mutta kaikilla heillä ei ole ollut edes ylimaallisia kokemuksia,oli lähinnä kuin sunnuntai kerho heh-.-,tämäkö sitten Noituutta ja The Way of The Wise Ones.?..No mitäpä siitä.
      Itselläni on paras aika yö(yllätys yllätys-.-),ja käytän mitä Loitsua/Voima sanaa haluan tiettyihin asioihin tai tapahtumiin,ja joskus vaan menen Luonnon äärelle kuuntelemaan ja hiljentymään,siellä se Opettaja on-.-,ja jotkut käyttävät tiettyjä rituaaleja saadakseen asioita mutta tämä on vain yksi tapa ja tapoja on monia,ja Noituus on SisäistäTyötä,kätevä Noita/Velho osaa 'luoda'taikansa ja merkitä ne 'omaan'Varjojen-Kirjaansa,mikään ei ole pakollista ja parempi muutama 'Taika'kuin 100 hyödytöntä riimustelua.
      -Se jolla on erilainen näkemys,usein tuomitaan,ja se joka myötäilee,sille tulee palkka.
      V.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4613
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe