Hei
Haluaisin kuulla kokemuksianne Porec´:n rantapaikasta Kroatiassa.
Olen menossa toukokuussa k.o paikkaan viikoksi.Onko rannat loivat ja hiekkaiset vaiko jyrkät ja kiviset.
Hotelli on Valamar Rubin.
Porec´
13
20236
Vastaukset
- Vee2
Asia on niin, että Kroatiassa on vain harvoja hiekkarantoja, siis sellaisia joita on vaikka Epsanjassa tai Italian puolella. Rannat ovat siis jyrkät ja kiviset mikä on loistavaa.
Mutta vesi on kristallinkirkasta ja pohja näkyy kymmenien metrien syvyyteen. Uimarannalla ei tarvitse kahlata likaisessa sohjoisessa kuravedessä.
Auringonottoa tämä hiekkarannan puute ei silti vie, sillä monet rantakaistaleet ovat "betonoidut" ja siten melkein täysin tasaiset. Makoilu on helppoa, eikä tarvitse maksaa pyyheliinan paikasta 15-20 euroa päivältä kuten muissa maissa. Sitten sä tarvitset uintitossut joissa on sellaiset "silikonipohjat" merisiilejä vastaan.
Kaupunki on upea ja siellä on paljon nähtävää, Nonon pizzeria on "ehkä" koko maan paras. Sitten sieltä pääsee katamaraanilla 2,5 tunnissa Venetsiaan päiväretkelle.
Hauskaa lomaa.Kiitos Vee2 asiallisesta vastauksestasi. Tunnut olevan Kroatia asiantuntija kun olen lukenut noita viestiketjuja.
Odotan innolla lomaani - nyt toinen kerta Kroatiaan - olen ollut Dubrovnikissa aikaisemmin.- Vee2
pohjoineN kirjoitti:
Kiitos Vee2 asiallisesta vastauksestasi. Tunnut olevan Kroatia asiantuntija kun olen lukenut noita viestiketjuja.
Odotan innolla lomaani - nyt toinen kerta Kroatiaan - olen ollut Dubrovnikissa aikaisemmin.En mä Kroatiasta niin hirveesti tiedä.
Makarskan alue (jonne kaikki suomalaiset tuntuvat koko ajan olevan menossa, johtuu kait myös matkajärjestäjien kohdevalikoinnista)on mulle matkailuvaihtoehtojen osalta tuiki tuntematon.
Hyvä että muutamat matkatoimistot järjestävät matkoja muuallekin kuin keski ja eteläosaan. Umagiin tehtiin viime kesänä ja Porec on ollut jo useamman vuoden kohteena.
Istriasta tiedän jonkun verran (olemme käyneet aktiivisesti vuodesta -98 ja meillä on mökki siellä) mutta aina autan kun se on mahdollista. - .Päivi.
Vee2 kirjoitti:
En mä Kroatiasta niin hirveesti tiedä.
Makarskan alue (jonne kaikki suomalaiset tuntuvat koko ajan olevan menossa, johtuu kait myös matkajärjestäjien kohdevalikoinnista)on mulle matkailuvaihtoehtojen osalta tuiki tuntematon.
Hyvä että muutamat matkatoimistot järjestävät matkoja muuallekin kuin keski ja eteläosaan. Umagiin tehtiin viime kesänä ja Porec on ollut jo useamman vuoden kohteena.
Istriasta tiedän jonkun verran (olemme käyneet aktiivisesti vuodesta -98 ja meillä on mökki siellä) mutta aina autan kun se on mahdollista.Minkälainen sää touko-kesäkuun vaihteessa, miten sais kohtuu hintaisen lennon hotellin.. kiitos etukäteen jos joku pystyisi auttamaan:)
- Vee2
.Päivi. kirjoitti:
Minkälainen sää touko-kesäkuun vaihteessa, miten sais kohtuu hintaisen lennon hotellin.. kiitos etukäteen jos joku pystyisi auttamaan:)
Istrian rannikolla Porecissa pitäisi olla 30 astetta. Vai oliko tuo seutu sitä minne olet menossa minne lämpötiloja kysyit???
Vee2 kirjoitti:
Istrian rannikolla Porecissa pitäisi olla 30 astetta. Vai oliko tuo seutu sitä minne olet menossa minne lämpötiloja kysyit???
- .Päivi.
Vee2 kirjoitti:
Porec on matkakohteena juu.. kattellu vähän joka puolelta noita sää ennustuksia ja keskilämpötiloja.. aika matalia näyttävät.. mutta loistavaa jos siellä on lämmintä..vielä.. minkälainen yöelämä kroatiassa yleensä on.. että missä kannattaa käydä.
- .Päivi.
Vee2 kirjoitti:
viiiielä sen verran, olisko ehdotuksia miten pääsis kohtuu hinnalla matkustaa porec´in..
- Vee2
.Päivi. kirjoitti:
Porec on matkakohteena juu.. kattellu vähän joka puolelta noita sää ennustuksia ja keskilämpötiloja.. aika matalia näyttävät.. mutta loistavaa jos siellä on lämmintä..vielä.. minkälainen yöelämä kroatiassa yleensä on.. että missä kannattaa käydä.
Niin, en ihan sun kommenttejas ymmärtänyt, kun sanoit että aika matalilta lämpötilat näyttää??? Siis niinkun nyt näyttää? vai silloi huhti-toukokuussa näyttää?
Jos huhti-toukokuussa on jo 30 astetta niin kyllä se ainakin mulle riittää. Ja nythän siellä on talvi, kuten muuallakin euroopassa. Ainoastaan Espanjan aurinkorannikolla taitaa talvella olla "lämmintä"?
Yöelämästä en osaa sanoa kuin että ei ole Ibizan tasoa...bailumestoja on yleensä kaupungin ulkopuolella. Ja melkein joka baarissa bileet.
Preciin (Pulan kentälle) pääsee halvimmin Ryanairilla Lontoon Stanstedista, ja halpoja lentoja on esim KLM:llä Venetsiaan ja sitten Slovenian Ljubljanaan, jonne Finnairikin aloittaa lennot huhtikuun tokaviikolla.
Nyrkkisääntönä voisi laskee, että 2 henkeä Helsinki-Venetsia menopaluu on 500 -550 euroa. - Porec 5/2007
Vee2 kirjoitti:
En mä Kroatiasta niin hirveesti tiedä.
Istriasta tiedän jonkun verran (olemme käyneet aktiivisesti vuodesta -98 ja meillä on mökki siellä) mutta aina autan kun se on mahdollista.Vinkkejä Porecissa liikkumiseen
voiko skootterin /auton vuokrata
viikoksi ?
Hyvät ruokapaikat
Olemme nelikymppinen pari toukokuun lopulla menossa Poreciin 10päiväksi ja tarkoitus kierrellä lähiympäristöä
ja tietty niitä katsomisen arvoisia paikkoja
Vinkeista kiitos
- pohjoisesta mekin
Mekin menossa toukokuussa Porec'n. Ei kylläkään koskaan Kroatiassa olla käyty ja aika vähän tuntuu matkakertomuksia löytyvän tästä paikasta.
- Syyskuussa matkaan
Syyskuulla olisi tarkoitus lähteä Porec`iin. Meitä on viisihenkinen perhe...Millainen Porec lasten kanssa lomaillessa lapset 7,8,12. Millaisia retkiä suosittelette opastettuja ominpäin tehtäviä...hyviä ruokapaikkoja jne...
- Poreciin?
Syyskuussa matkaan kirjoitti:
Syyskuulla olisi tarkoitus lähteä Porec`iin. Meitä on viisihenkinen perhe...Millainen Porec lasten kanssa lomaillessa lapset 7,8,12. Millaisia retkiä suosittelette opastettuja ominpäin tehtäviä...hyviä ruokapaikkoja jne...
Löysin halvat lennot Triesteen, ja sieltä olisi tarkoitus matkustaa Poreciin. Mikähän olisi paras tapa vai meneekö liian hankalaksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462751Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201529Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481360Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57976Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15954Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27924Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149888- 80878
En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm66862Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829