Kesä-heinäkuu? Chaweng?

1kertaa

Nyt olis muutama kysymys mielessä.
Olis iiihanaa jos joku kiltti jaksais vastailla :)

Millainenkohan on Samui kesäkuun lopulla/heinäkuun alussa? Nuita kelejä siis... Eihän ikuna voi tietää että miten ne kelit nyt meneepi, mutta yleensä kuinka on kelit kesäkuun lopulla ja heinäkuun alussa? Sataako kuinka yleensä? Sehän on sadekautta... ?

Entäpäs meri? Pääseekö veneilemään lähistön saarille? Ja uiskentelu? Onnistuupko? Phuketissa heinäkuussa liian myrskyisää uimiseen :(

Mitenkäs muuten tuo Chawengin rantsu? Kovin likanen kun on niin suosittu ranta? Vai putsataanko? Onko vesi siellä kirkasta?

Kiitoksia jo etukäteen vastailuista ja avuista :)

6

957

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1kertaa

      Ai juu, ja Chaweng varmaankin hyvä valinta meikäläisille kun halutaan että on ravinteleita monenmoista mistä valita murkinat ja osteltavaa ja räätäleitä siinä hotellin lähellä/kävelyetäisyydellä. Rannallakin pituutta hyvin että voi kävellä hietikossa (eihän ole lasinsiruja kauhiasti ja muuta roskoo)?

    • korjatkaa jos korjattavaa...

      Ei ole sadekautta. Siellä on silloin kesä ja kuuma :D. Tai kuumahan siellä on aina. Itse olin siellä syyskuun alussa. Sanotaan että lokakuun loppupuolella sadekausi alkaa ja kestää sitte muutaman kuukauden. Kesä-heinäkuu on mainiota aikaa. Thaimaassa "sataminen" on muutenkin hieman erilaista kuin täällä kotosuomessa. Sade kestää max. puoli tuntia. Yleensä noin vartin. Vettä tulee kuin esterin perseestä, ja Samuilla tiet tulvivat. Mutta heti sen jälkeen aurinko taas paistaa ja ketään ei vituta.

      Koh Taolle ja Koh Phanganiin lautat, veneet ja pikaveneet kulkevat useita kertoja päivässä. Esimerkiksi juuri tuolla Phanganissa järjestettäviin Full Moon partyihin veneet kulkevat kerran tunnissa. Helpoin tapa on kysäistä matkatoimistoista, joita on Chawengroadilla noin 10m välein. Halvemmalla kuintekin pääsee jos menee tekemään kauppaa suoraan veneen kuljettajan kanssa.

      Uiminen meressä onnistuu hyvin, jos osaa uida. Chawengin ranta ei ole paras paikka snorklailuun, koska hiekka on niin hienoa ja sekoittuu veteen aalloissa. Snorklaamaan kannattaa ehdottomasti lähteä Taolle. Ja eipä siellä syyskuussa aaltoja ainakaan liikaa ollut.

      Asuin itse noin puolessa välissä Chawengin rantaa. Eihän siitä mitään salaista paratiisirantaa saa tekemälläkään, mutta mielestäni se ei myöskään ole niin likainen kuin puhutaan. Aamulla lenkillä jalkapohjia kyllä pisteli, siihen syynä eivät olleet lasinsirut vaan pienet kotilot joita aamuisin rannalla on todella paljon.

      Siisteydestä vielä sen verran että rannalla varsinkin eteläinen(?)osa eli Lamain rannalle päin mennessä oli hyvinkin siisti. Kun taas suunnisti rantaa pohjoiseen(?) eli lentokentän suuntaan niin siellä oli aika törkyistä. Johtunee varmasti siitä että rannan pohjoispäässä ranta on paljon matalampi ja noin 30m päässä rannasta on kivikkoa/korallia (tai mitä sitten onkaan), joka melko tehokkaasti plokkaavat rantaa huuhtovat aallot.

      Ravintoloista vielä sen verran että niitä löytyy joka lähtöön. Juuri näitä Seafood-tiskejä löytyy monesta ravintolasta. Hienon näköisiä sillon kun ne avataan mutta hieman ennen sulkemista haju niiden kohdalla on jo aika voimakas.
      Kokeilemalla löytyy oma suosikki.

      Siinä nyt vähän tietoa. Toivottavasti auttoi.

      • steoz

        Ilmojen puolesta älä huoli=vaihtelevaa ja kesä on parasta aikaa Thaimaassa koska ei ole liikaa turisteja tungeksimassa joka paikkaan. Itse oltu jo kolme kesää perättäin ja nyt Juhannuksena taas matkaan. Chawengille tullaan 27.6 reiluksi viikoksi josta matka sitten jatkuu. Millä tulette ja onko majoitus jo katsottu?


      • aloittaja
        steoz kirjoitti:

        Ilmojen puolesta älä huoli=vaihtelevaa ja kesä on parasta aikaa Thaimaassa koska ei ole liikaa turisteja tungeksimassa joka paikkaan. Itse oltu jo kolme kesää perättäin ja nyt Juhannuksena taas matkaan. Chawengille tullaan 27.6 reiluksi viikoksi josta matka sitten jatkuu. Millä tulette ja onko majoitus jo katsottu?

        Kiitos kiitos vastauksistanne.
        Oikein mukavalta vaikuttaapi!

        Kyllä meillä heinäkuulle tuo reissu nyt ajottuukin.
        Ei malttais odotella ennää!! Iihhh! :)

        Vielä ei hotellia olla valittu. Kovasti tutkitaan.
        Niin paljon kaikkea ihanata olisi :)

        Pohjospuolella Natien Resort ja Montien House ja Papillon!
        Vaikea valita. Eteläpäädyssä taas First House ja Fair House...
        Kaikki omalla tavallaan ihania :) Hiuka pelottaa että pääsepkö tuolta etelästä kävellen ruokapaikkoihin ja kauppoihin?


      • Fair House
        aloittaja kirjoitti:

        Kiitos kiitos vastauksistanne.
        Oikein mukavalta vaikuttaapi!

        Kyllä meillä heinäkuulle tuo reissu nyt ajottuukin.
        Ei malttais odotella ennää!! Iihhh! :)

        Vielä ei hotellia olla valittu. Kovasti tutkitaan.
        Niin paljon kaikkea ihanata olisi :)

        Pohjospuolella Natien Resort ja Montien House ja Papillon!
        Vaikea valita. Eteläpäädyssä taas First House ja Fair House...
        Kaikki omalla tavallaan ihania :) Hiuka pelottaa että pääsepkö tuolta etelästä kävellen ruokapaikkoihin ja kauppoihin?

        Kaverini tuli just kotiin Samuilta.
        Kehui kovasti fair house hotellia.
        Suht edullinen mutta kaunis ja hyvä palvelu.
        Kuulemma juuri sopivan matkan päässä "keskustasta".

        Itse olen maaliskuussa lähdössa Impiana nimiseen hotelliin... saas nähdä :-)

        www.asiarooms.com on hauska sivu käydä katsomassa mitä ihmiset ovat kirjoittaneet eri hotelleista.


      • steoz
        Fair House kirjoitti:

        Kaverini tuli just kotiin Samuilta.
        Kehui kovasti fair house hotellia.
        Suht edullinen mutta kaunis ja hyvä palvelu.
        Kuulemma juuri sopivan matkan päässä "keskustasta".

        Itse olen maaliskuussa lähdössa Impiana nimiseen hotelliin... saas nähdä :-)

        www.asiarooms.com on hauska sivu käydä katsomassa mitä ihmiset ovat kirjoittaneet eri hotelleista.

        Kysyisitkö kaveriltasi minkätasoinen huone tai bungalowi kannattaisi ottaa kyseisestä hotellista. Ilmastointi lienee kaikissa? Kiinnostaisi Superior bungalow tai Deluxe päärakennuksesta. Perushuoneita en uskalla perheellisenä ottaa. Lähdossä kesällä kaksi aik nelivuotias.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 145
      4097
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      112
      3700
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2575
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      90
      1496
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    Aihe