Ajonesto päällä

Mega -00

Niinhän siinä kävi, että löi meganesta ajoneston päälle. Sattuisko kellään olemaan tietoa miten tuon saisi nollattua/ohitettua? Kotikonstit on kokeiltu eli ovien avaamaminen/sulkeminen (avaimen kaukosäätö toimii siis normaalisti), akunkengän irroitus etc.
Ei millään viitsisi hinauttaa merkkihuoltoon kun tilanne sattui tuolla jeerassa (matkaa yli 100km). Jos ei siis ole ihan pakko.

51

27129

Vastaukset

  • Miksi et soita merkin tekniseen palveluun ja kysy neuvoa?

    • ..voipi olla hieman nopeampaa saada apu. Ettei ois akku finaalissa.


    • Joo soitin jo ja sanoivat, että pitäs tuoda sekä auto että avaimet merkkihuoltoon. Eivätkä suostuneet kertomaan mitään edes väliaikaisista ohituksista.


    • Mega -00 kirjoitti:

      Joo soitin jo ja sanoivat, että pitäs tuoda sekä auto että avaimet merkkihuoltoon. Eivätkä suostuneet kertomaan mitään edes väliaikaisista ohituksista.

      ...akussakin riittää vielä toistaiseksi paukkuja.


    • Mega -00 kirjoitti:

      ...akussakin riittää vielä toistaiseksi paukkuja.

      ne anna sieltä merkkihuollosta sen koodin, jolla sen ajoneston saa ohitettua käyttämällä sitä kojelaudan lukitusnappulaa. Ohjekirjassa pitäisi olla tarkemmat ohjeet tuohon hommaan.


    • --- kirjoitti:

      ne anna sieltä merkkihuollosta sen koodin, jolla sen ajoneston saa ohitettua käyttämällä sitä kojelaudan lukitusnappulaa. Ohjekirjassa pitäisi olla tarkemmat ohjeet tuohon hommaan.

      Ota pois +johto vähksi aikaa.


  • hei! minulla oli sama ongelma autossa.kokeilin myös kaikki konstit. eipä ne sieltä merkkihuollosta kerro "salaista" tietoa. mutta minulla on yksi konsti, jonka sain tietää sieltä. eli: paina sisällä olevasta "ovienlukko-painikkeesta" n. 5sekuntia. pitäsi kuulua pieni merkkiääni ja ajonesto poistuu. (menee helposti päälle kun esim. polvi painaa nappulaa sisällä.)

    • tolla konstilla oo vaikutusta vaan ovien automaattiseen lukkiutumiseen ajon aikana ? ei kai sillä nyt ajonestoa ohiteta ...


    • jorrma kirjoitti:

      tolla konstilla oo vaikutusta vaan ovien automaattiseen lukkiutumiseen ajon aikana ? ei kai sillä nyt ajonestoa ohiteta ...

      kyllä muuten auttoi minun autoni ajonestoon tämä konsti. tieto saatu volvo-renault merkki huollosta... että tällästä.


    • kokemusta on/nainen ratissa kirjoitti:

      kyllä muuten auttoi minun autoni ajonestoon tämä konsti. tieto saatu volvo-renault merkki huollosta... että tällästä.

      Oliko sulla kortilla varustettu auto. Tällöin pitäisi auton lähteä käyntiin ilman korttia jos ajonesto otetaan pois. Ja uskoisin että ihan noin helposti se ei tapahdu. Saattaa toki esim. buutata ajonestonm jumiutumisen mutta ei poistaa. Olisi muuten renut varkaustilauksien kärkitiloilla.


    • Sceenic kirjoitti:

      Oliko sulla kortilla varustettu auto. Tällöin pitäisi auton lähteä käyntiin ilman korttia jos ajonesto otetaan pois. Ja uskoisin että ihan noin helposti se ei tapahdu. Saattaa toki esim. buutata ajonestonm jumiutumisen mutta ei poistaa. Olisi muuten renut varkaustilauksien kärkitiloilla.

      Sceenicillä on ensimmäinen postaus jossa puhutaan asiaa. Ajoneston tarjoitus on nimenomaan _estää auton_ varastaminen Jos se onnistuisi jollain salaisella koodilla tai vaan nappulasta resetoimalla, niin mitä ihmeen hyötyä ajonestosta silloin olisi? Lehtitietojen/poliisin mukaan Suomessa ei viime vuonna varastettu (ilman avaimia) yhtään ainoaa autoa, jossa oli ajonesto.

      Jos auto joudutaan koodaamaan uudelleen, tarvitaan molemmat (tai kaikki) avaimet ja lisäksi maahantuojan oma koodikortti, avain tms. Eivät edes voisi merkkihuollossa kertoa mitään, kun ei ole mitään kerrottavaa.

      Ja vielä pari juttua
      - ovilukkojen kauko-ohjaus ja ajonesto ovat kaksi eri asiaa. Ajonesto vilkkuu edelleen, vaikka ovet olisi avattu kauko-ohjaimella. (sen huomaa avainmalleissa). Koodinlukija lukee ajonestokoodin vasta kun autoa startataan.

      - ajonesto luetaan mikrosirusta. Lukeminen ei vaadi edes avaimen paristoa. Vaikka avaimen/kortin paristo olisi simahtanut ja ovi avattu mekaanisella avaimella, niin ajonesto aukeaisi kyllä kun se saa koodin luettua.


    • mja kirjoitti:

      Sceenicillä on ensimmäinen postaus jossa puhutaan asiaa. Ajoneston tarjoitus on nimenomaan _estää auton_ varastaminen Jos se onnistuisi jollain salaisella koodilla tai vaan nappulasta resetoimalla, niin mitä ihmeen hyötyä ajonestosta silloin olisi? Lehtitietojen/poliisin mukaan Suomessa ei viime vuonna varastettu (ilman avaimia) yhtään ainoaa autoa, jossa oli ajonesto.

      Jos auto joudutaan koodaamaan uudelleen, tarvitaan molemmat (tai kaikki) avaimet ja lisäksi maahantuojan oma koodikortti, avain tms. Eivät edes voisi merkkihuollossa kertoa mitään, kun ei ole mitään kerrottavaa.

      Ja vielä pari juttua
      - ovilukkojen kauko-ohjaus ja ajonesto ovat kaksi eri asiaa. Ajonesto vilkkuu edelleen, vaikka ovet olisi avattu kauko-ohjaimella. (sen huomaa avainmalleissa). Koodinlukija lukee ajonestokoodin vasta kun autoa startataan.

      - ajonesto luetaan mikrosirusta. Lukeminen ei vaadi edes avaimen paristoa. Vaikka avaimen/kortin paristo olisi simahtanut ja ovi avattu mekaanisella avaimella, niin ajonesto aukeaisi kyllä kun se saa koodin luettua.

      voiskoko joku laittaa tänne oikeaa tietoa?!!! esim mikä johto påitää poikkasta ja mistä, ja mihin pannaan joku diodi ja vastus !!! ??? kyllä sen eston saa pois päältä, kun vaan tiestäs miten.
      sillä ainakin, että etsii puolan sytytys-johdon, ja vetää sinne suoraan akulta virrat. ei voi enää mitään estoja tulla tähän väliin. ellei estokortti ole itse puolassa, jonka saa ohitettua siten. että asentaa jonkun vanhan öladan puolan. kiitos.


    • muttajoo6 kirjoitti:

      voiskoko joku laittaa tänne oikeaa tietoa?!!! esim mikä johto påitää poikkasta ja mistä, ja mihin pannaan joku diodi ja vastus !!! ??? kyllä sen eston saa pois päältä, kun vaan tiestäs miten.
      sillä ainakin, että etsii puolan sytytys-johdon, ja vetää sinne suoraan akulta virrat. ei voi enää mitään estoja tulla tähän väliin. ellei estokortti ole itse puolassa, jonka saa ohitettua siten. että asentaa jonkun vanhan öladan puolan. kiitos.

      Ajonesto laitteen pystyy Renussa ohittamaan helposti ja tapoja on monia. Yksi tapa on irroitta akun miinusnapa ja sitten kääntää avain valmiiksi startti asentoon samalla miinusnapa akkuun kiinni ja auto käynnistyy. (ei tepsi kaikissa tapauksissa, tässä vielä lisää). Toinen keino on sellainen, että tehdään hyppykytkentä puoliin. Jokaisen puolan sininen (tai jossain malleissa vihreä tai keltainen) johto otetaan esiin ja yhdistetään (vaikka ryöstäjällä) suoraan akunnapaan (plus). Tällöin ajonesto ohittuu ja autolla voi ajaa normaalisti. Katsastukseen tälläinen viritys ei kelpaa lainkaan, koska ajoneston pitää toimia. Kolmas ja viimeinen keino on etsiä ECU boksi ja siihen tulevista johdoista keltainen ja vihreä yhdistetään ryöstäjällä yhteen ja ajonesto on ohitettu. Suosittelen silti, että viet sen autosi merkkihuoltoon, niin samalla löytyy vika, miksi ajonestoa ei saa pois avaimella.
      Näillä ohjeilla vain omalla vastuulla ja vinkkejä ei saa kertoa muille, jottei autoja aleta varasteleen.


    • ohitus tehty toimii! kirjoitti:

      Ajonesto laitteen pystyy Renussa ohittamaan helposti ja tapoja on monia. Yksi tapa on irroitta akun miinusnapa ja sitten kääntää avain valmiiksi startti asentoon samalla miinusnapa akkuun kiinni ja auto käynnistyy. (ei tepsi kaikissa tapauksissa, tässä vielä lisää). Toinen keino on sellainen, että tehdään hyppykytkentä puoliin. Jokaisen puolan sininen (tai jossain malleissa vihreä tai keltainen) johto otetaan esiin ja yhdistetään (vaikka ryöstäjällä) suoraan akunnapaan (plus). Tällöin ajonesto ohittuu ja autolla voi ajaa normaalisti. Katsastukseen tälläinen viritys ei kelpaa lainkaan, koska ajoneston pitää toimia. Kolmas ja viimeinen keino on etsiä ECU boksi ja siihen tulevista johdoista keltainen ja vihreä yhdistetään ryöstäjällä yhteen ja ajonesto on ohitettu. Suosittelen silti, että viet sen autosi merkkihuoltoon, niin samalla löytyy vika, miksi ajonestoa ei saa pois avaimella.
      Näillä ohjeilla vain omalla vastuulla ja vinkkejä ei saa kertoa muille, jottei autoja aleta varasteleen.

      "vinkkejä ei saa kertoa muille"
      -Muille kun niille, joilla on tietokone?
      Vinkit on nyt viimestään lähteny hyperavaruuteen odottamaan seuraavaa rosvoa, joka osaa näpyttää googleen "renault ajonesto ohittaminen".


    • khgbj kirjoitti:

      "vinkkejä ei saa kertoa muille"
      -Muille kun niille, joilla on tietokone?
      Vinkit on nyt viimestään lähteny hyperavaruuteen odottamaan seuraavaa rosvoa, joka osaa näpyttää googleen "renault ajonesto ohittaminen".

      Sorry kun paljastin ajoneston ohitus vinkit, mutta kaverihan kertoi, että sillä olisi muuten 100 km hinausmatka, joten ajattelin vinkata tilapäisen korjauksen autoonsa.
      En usko, että tietoja käytetään väärin, aina jokaiselle voi tulla eteen, ettei autoa saakaan käyntiin, koska aivan turha ajonesto estää autolla ajon. Rattilukko on monesti aika hepponen varkaudenesto, sillä senhän saa pois toiminnasta riuhtasemalla rattia voimakkaasti edestakaisin ja rattilukko hajoaa. Näin pitää tehdä, jos avaimet katoaa, eikä muuten voi ajaa autollansa. Sitten vain piuhat yhteen ja menoksi. Tämä vinkki on vain hätätapauksia varten, ei saa missään tapauksessa käyttää väärin.


    • ohitus tehty toimii! kirjoitti:

      Ajonesto laitteen pystyy Renussa ohittamaan helposti ja tapoja on monia. Yksi tapa on irroitta akun miinusnapa ja sitten kääntää avain valmiiksi startti asentoon samalla miinusnapa akkuun kiinni ja auto käynnistyy. (ei tepsi kaikissa tapauksissa, tässä vielä lisää). Toinen keino on sellainen, että tehdään hyppykytkentä puoliin. Jokaisen puolan sininen (tai jossain malleissa vihreä tai keltainen) johto otetaan esiin ja yhdistetään (vaikka ryöstäjällä) suoraan akunnapaan (plus). Tällöin ajonesto ohittuu ja autolla voi ajaa normaalisti. Katsastukseen tälläinen viritys ei kelpaa lainkaan, koska ajoneston pitää toimia. Kolmas ja viimeinen keino on etsiä ECU boksi ja siihen tulevista johdoista keltainen ja vihreä yhdistetään ryöstäjällä yhteen ja ajonesto on ohitettu. Suosittelen silti, että viet sen autosi merkkihuoltoon, niin samalla löytyy vika, miksi ajonestoa ei saa pois avaimella.
      Näillä ohjeilla vain omalla vastuulla ja vinkkejä ei saa kertoa muille, jottei autoja aleta varasteleen.

      ajonestolla ei ole mitään tekemistä katsastuksen kanssa eli ei vaikuta mitään katsastuksesse vaikka ei pelaisi jos auto käynnistyy!..


    • ohitus tehty toimii! kirjoitti:

      Ajonesto laitteen pystyy Renussa ohittamaan helposti ja tapoja on monia. Yksi tapa on irroitta akun miinusnapa ja sitten kääntää avain valmiiksi startti asentoon samalla miinusnapa akkuun kiinni ja auto käynnistyy. (ei tepsi kaikissa tapauksissa, tässä vielä lisää). Toinen keino on sellainen, että tehdään hyppykytkentä puoliin. Jokaisen puolan sininen (tai jossain malleissa vihreä tai keltainen) johto otetaan esiin ja yhdistetään (vaikka ryöstäjällä) suoraan akunnapaan (plus). Tällöin ajonesto ohittuu ja autolla voi ajaa normaalisti. Katsastukseen tälläinen viritys ei kelpaa lainkaan, koska ajoneston pitää toimia. Kolmas ja viimeinen keino on etsiä ECU boksi ja siihen tulevista johdoista keltainen ja vihreä yhdistetään ryöstäjällä yhteen ja ajonesto on ohitettu. Suosittelen silti, että viet sen autosi merkkihuoltoon, niin samalla löytyy vika, miksi ajonestoa ei saa pois avaimella.
      Näillä ohjeilla vain omalla vastuulla ja vinkkejä ei saa kertoa muille, jottei autoja aleta varasteleen.

      Minulla ajonestojohdot jotka tulee virtalukonpäältä tuhoutui, minne ne johdot menevät voisin uusia. Tai sitten ajonestonohitus, missä se ecu-boksi sijaitsee.


    • mja kirjoitti:

      Sceenicillä on ensimmäinen postaus jossa puhutaan asiaa. Ajoneston tarjoitus on nimenomaan _estää auton_ varastaminen Jos se onnistuisi jollain salaisella koodilla tai vaan nappulasta resetoimalla, niin mitä ihmeen hyötyä ajonestosta silloin olisi? Lehtitietojen/poliisin mukaan Suomessa ei viime vuonna varastettu (ilman avaimia) yhtään ainoaa autoa, jossa oli ajonesto.

      Jos auto joudutaan koodaamaan uudelleen, tarvitaan molemmat (tai kaikki) avaimet ja lisäksi maahantuojan oma koodikortti, avain tms. Eivät edes voisi merkkihuollossa kertoa mitään, kun ei ole mitään kerrottavaa.

      Ja vielä pari juttua
      - ovilukkojen kauko-ohjaus ja ajonesto ovat kaksi eri asiaa. Ajonesto vilkkuu edelleen, vaikka ovet olisi avattu kauko-ohjaimella. (sen huomaa avainmalleissa). Koodinlukija lukee ajonestokoodin vasta kun autoa startataan.

      - ajonesto luetaan mikrosirusta. Lukeminen ei vaadi edes avaimen paristoa. Vaikka avaimen/kortin paristo olisi simahtanut ja ovi avattu mekaanisella avaimella, niin ajonesto aukeaisi kyllä kun se saa koodin luettua.

      ei toimi kun jos on oma kortti lukiassa ei esim kaverin kotilla olkaas huoletta


    • khgbj kirjoitti:

      "vinkkejä ei saa kertoa muille"
      -Muille kun niille, joilla on tietokone?
      Vinkit on nyt viimestään lähteny hyperavaruuteen odottamaan seuraavaa rosvoa, joka osaa näpyttää googleen "renault ajonesto ohittaminen".

      Kuka nyt edes haluaa varastaa 90luvun lopun Rellun xD
      Pelle oot..


    • jorrma kirjoitti:

      tolla konstilla oo vaikutusta vaan ovien automaattiseen lukkiutumiseen ajon aikana ? ei kai sillä nyt ajonestoa ohiteta ...

      Samaa mieltä ei noilla "vppaskonsteilla" ole mitään vaikutusta ajonestoon, kun vika on yleensä avaimen sirussa tai virtalukon tunnistin "renkaassa". Itselläni juuri sama ongelma Renault Clio 2 / 2001 kanssa eikä lähde kummallakaan avaimella käyntiin, vaan ajonesto valo vilkkuu nopeasti, kun virran laittaa päälle. En ymmärrä miksi netissäkin laittelevat videoita, joissa vaan parilla kaukosäätimen painalluksella käynnistettäessä lähtisi ajonesto pois päältä. Todella mystinen vika eikä ole nyt varaa korjauttaa autoa.


  • Ajonestoa ei saa kotikonstein pois päältä. Ei sitten millään. Jos et ole saanu riittävää tietoa merkkihuollosta, niin ajattelitko, että joku voisi paljastaa Sinulle jotain salaisia tietoja? Siis jotain valonarkoja tietoja?

  • Mun autossa oli vettä takavaloissa --> sulakkeet ilmeisesti paloi --> käynnistyksen esto päälle. Rellu-megane-00. Helppo tarkistaa ite. Oma auto toimii taas.

    • Jep, jep.
      Eiköhän se tämänkin viestiketjun aloittaja ole neljän (4) vuoden aikana saanut käynnistykseneston pois päältä.


    • Mistä noi sulakkeet paloi ? Itselläni sulakkeenvaihdon yhteydessä pimeni Meganesta koko ajoneston valo ja auto ei enää käynnisty. Eli ajonesto jäi ilmeisesti päälle mutta järjestelmä on off asennossa.


  • Itsellä jo toinen kerta vuoden sisään kun scenic vm.'00 sittuu ajoneston takia. Viimeksi merkkiliikkeestä kysymään koodia ---> ei kuulemma ole olemassakaan sellaista tuohon vuosimalliin. Jepjep, hieman epäilyttää. Koodasivatten sitten uudestaan avaimen ja boxin yhteen kun toinen oli kadottanut toisen. Hivenen tekisi mieli ohittaa ajonesto, mutta auto menossa myyntiin niin ei taida kehdata.

    • Paljonko velottivat tuosta koodauksesta ?


    • makes12 kirjoitti:

      Paljonko velottivat tuosta koodauksesta ?

      tonnin ainanki multa mut olenjki tyhmä nainen


  • Renault Clio -96. Avaimen patteri loppu, vaihdoin uuden. Keskuslukitus ei aukea eikä täten myöskään ajonesto lähde pois päältä. Normi avaimella pääsee sisään. Auto starttaa, mutta ei edes lupaa kuten yleensä tekee kun esto on kytkeytynyt päälle riittävän pitkän seisonta-ajan jälkeen. Myöskään keskikonsolissa olevasta kytkimestä keskuslukitus ei toimi.
    Mikähän mahta mättää vai Renu?

  • Osta Tojota! Ei tarvi koodailla, tarvii vain hitsailla!

  • Mistä te kaivatte näitä vanhoja juttuja.

  • Renault Megane turpo diesel 1999 ajonesto päällä avaimet koodattu pattereiden vaihdon takia istu autossa paina avaimen nappia 10 s ja sitten kunvalo sammuu kaksi kertaa,pitäisi avaimet toimia.mulla oli vara-avain virtalukon päällä kun vaihdoin virtalukon toisesta Meganesta ja sokea avain jolla käynnistin ja toimi neljä vuotta,nyt tuli jokin häiriö vaihdoin taas paristot ja koodasin ei vielä toimi täytyy vundeeraa seuraavaa toimenpidettä ehkä käynnistin rele kela tai mankkuventtilin kela en usko että joku radiosingaalin vastaan ottava siru itsestään hajoaa olisiko vinkkejä sulake ehjä. aristotele

  • mulla on mazda 323 99vm ja ostin sen kolari keskuksesta oli ovi mennyt läjään ja otin oven pois ja yritin startata niin alussa vaan hörähtää ja sen jälkeen ei yritäkkään käyntiin ja mittariin syttyy ajo estovalo päälle eli ainakun starttaa ja hörähtää eli yrittää käyntiin niin ajonesto valo syttyy. missäköhän vika on?

  • Renault megane -97
    käynnistäessä ajonestovalo vilkkuu, avaimesta ei toimi keskuslukitus.. ei lähde käyntiin. Miten korjata?

    • -96-99 mallisissa meganeissa ajoneston voi ohittaa kun avaa avaimen jonka sisältä paljastuu numerosarja joka syötetään tässä mainittuun softaan:
      http://www.retro-renault.com/forums/tech-questions/2793-renault-immobiliser-emergency-bypass-codes.html
      -99-03 malleissa EI oikeasti OLE virallista tapaa ohittaa. Mutta virityspuljut ja jotkut harrastelijat ohjelmoivat niistä ajonestoja pois. Myöskin saatavilla on "immobilizer emulator" piirejä jotka kytketään ecun pinneihin esim. ryöstöliittimillä. Itse avaimen ollessa kunnossa piiri nollaa tilanteen ajotietokoneenpäästä joka käynnistyksellä.


  • sama kävi... auton jätettyäni parkkiin, ei enää aamulla ajon esto avaimella sanonut mitää? avain pelaa, mutta esto valo vilkkuu mittaristossa, voisko olla joku anturi huurtees???? ilmottelisitko jos snaijaat vian... yritän itte je korjailla... nii jos keksin nii kirjottelen teille,,ok? ja kiitos etu kätee löytyy kunn googletat vesa villikka 46860 keltagas fas
    e book viesti jätetty 2401 2014

  • Ainakin vanhemman meganen käsikirjassa oli ohje ajoneston ohituksesta.
    Katso käsikirja tarkkaan!

    • kuten tähän ketjuun olen muutamaan kertaan todennut, pätee tuo vain megane mk1 phase 1 (1996-99). Missään muussa versiossa ohitus ei ole kotikonstein mahdollista ilman lisälaitteita.


  • nissan pickup 1999 vanha kunnon palvelija , mutta nyt security valo palaa ja ei lähde käyntiin ,starttaa kyllä mikä olisi korjaava toimenpide auto on 5-600 euron arvoinen.

    • kannattaa ulkolaisilta nissan harrastajafoormeilta kysellä, voi tarkkoja vastauksia tulla hieman paremmin, kuin suomi24 renault megane palstalta.


  • Once you have the four digit emergency code, you can enter it using the central locking button:

    1. Switch on the ignition.
    2. Press and hold the central locking button (either side). The warning light will go out and then begin to flash every 1.5 seconds. Let it flash the number of times for the first digit of your emergency code, then release the button.
    3. Repeat step 2 for the other three digits.

    If you get this right, you should now be able to start the engine. If you got it wrong, switch off and start over.

    To resync the plip(s) with the car, first follow the emergency procedure above, then:

    1. Switch off the ignition
    2. Press the central locking button (either side) for more than two seconds. The doors will lock and unlock.
    3. You now have 15 seconds to operate the plip twice within 3 seconds, pointing it at the IR Receiver. The doors will lock and unlock after the second press.
    4. If you have a second plip, you need to the same with that one too, and all within the 15 seconds.

  • Kannataako Renault merkkisiä autoja kenenkään ostaa,tiedän monia jotka on tämän takia joutuneet laittamaan paalaimeen vähän ajettuja autoja jotka muuten vielä toimis mutta ei lähde käyntiin

  • Kerran autossa on keskuslukitus, kokeile painaa auton sisälukitusnappia (hätävilkkukytkimen alapuolella) n. 15 sek - puoli minuuttia. Sen pitäisi nollata ajonestotilan.

    Nimim. "Toimi ainakin vuoden -98 Meganessa."

    • Toimi just vm07 Kangooseen täällä Italiassa ja auttoi tälläsen sinkkunaisen pulasta. Ensin tosin piti Google translatorin ja italian kielisen auton käyttöohjekirjan kautta selvittää miksei auto käynnisty ja mikä se punanen valo mittaritaulussa oli, mut onneks toi translator ottaa kuvan ja siitä sit kääntää. Sit vaan googleen ongelman nimi ja sepäs päädytti mut suoraan tänne. Piip vaan kuulu sisälukitusnapin painamisen yhteydessä ja auto käynnisty. Että megalomaaniset kiitokset!


  • 99 malliseen cliohon akku vaihdon jälkeen meni ajonesto päälle, on tietoo mistä on kyse, miten korjata.

  • Vittu mitä pommeja nää Ranskispaskat on ! Onneks en omista!

  • Miksi ostaa auto joka estää liikkumisen, autonhan pitäisi kuljettaa ihmisiä eikä hypyttää heitä paikallaan ajonestonvuoksi, Auton valmistajat on huumori sakkia.
    Eihän kukaan varasta alle 500 000€ autoa. Jos autoa myy niin hinta täysin olematon ei maksa vaivaa varastaa, mitä siitä saakaan, niin helpommin löytää rahaa kadulta kun katselee katua. Koskahan ne keksii auton joka käy ja kulkee kun käsketään, taitaa olla turhaa unelmointia.

    • Koska ajonestolaite on ollut pakollinen katsastusvaruste vuodesta 1995 alkaen. Voihan sitä tietysti vanhemmallakin kalustolla ajaa.


Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.