Niinhän siinä kävi, että löi meganesta ajoneston päälle. Sattuisko kellään olemaan tietoa miten tuon saisi nollattua/ohitettua? Kotikonstit on kokeiltu eli ovien avaamaminen/sulkeminen (avaimen kaukosäätö toimii siis normaalisti), akunkengän irroitus etc.
Ei millään viitsisi hinauttaa merkkihuoltoon kun tilanne sattui tuolla jeerassa (matkaa yli 100km). Jos ei siis ole ihan pakko.
Ajonesto päällä
64
61754
Vastaukset
- Valtteri V
Miksi et soita merkin tekniseen palveluun ja kysy neuvoa?
- RellistiMeganisti04
..voipi olla hieman nopeampaa saada apu. Ettei ois akku finaalissa.
- Mega -00
Joo soitin jo ja sanoivat, että pitäs tuoda sekä auto että avaimet merkkihuoltoon. Eivätkä suostuneet kertomaan mitään edes väliaikaisista ohituksista.
- Mega -00
Mega -00 kirjoitti:
Joo soitin jo ja sanoivat, että pitäs tuoda sekä auto että avaimet merkkihuoltoon. Eivätkä suostuneet kertomaan mitään edes väliaikaisista ohituksista.
...akussakin riittää vielä toistaiseksi paukkuja.
- ---
Mega -00 kirjoitti:
...akussakin riittää vielä toistaiseksi paukkuja.
ne anna sieltä merkkihuollosta sen koodin, jolla sen ajoneston saa ohitettua käyttämällä sitä kojelaudan lukitusnappulaa. Ohjekirjassa pitäisi olla tarkemmat ohjeet tuohon hommaan.
- Rellu-00
--- kirjoitti:
ne anna sieltä merkkihuollosta sen koodin, jolla sen ajoneston saa ohitettua käyttämällä sitä kojelaudan lukitusnappulaa. Ohjekirjassa pitäisi olla tarkemmat ohjeet tuohon hommaan.
Ota pois johto vähksi aikaa.
- Anonyymi
--- kirjoitti:
ne anna sieltä merkkihuollosta sen koodin, jolla sen ajoneston saa ohitettua käyttämällä sitä kojelaudan lukitusnappulaa. Ohjekirjassa pitäisi olla tarkemmat ohjeet tuohon hommaan.
Tietäisin kyllä vain en rupea tässä kerroin koska on näitä peukaloitsoita ja varkaita en taho heinän tietoihin voi tulla ikäviä asioita
- kokemusta on /naisen ratissa
hei! minulla oli sama ongelma autossa.kokeilin myös kaikki konstit. eipä ne sieltä merkkihuollosta kerro "salaista" tietoa. mutta minulla on yksi konsti, jonka sain tietää sieltä. eli: paina sisällä olevasta "ovienlukko-painikkeesta" n. 5sekuntia. pitäsi kuulua pieni merkkiääni ja ajonesto poistuu. (menee helposti päälle kun esim. polvi painaa nappulaa sisällä.)
- jorrma
tolla konstilla oo vaikutusta vaan ovien automaattiseen lukkiutumiseen ajon aikana ? ei kai sillä nyt ajonestoa ohiteta ...
- kokemusta on/nainen ratissa
jorrma kirjoitti:
tolla konstilla oo vaikutusta vaan ovien automaattiseen lukkiutumiseen ajon aikana ? ei kai sillä nyt ajonestoa ohiteta ...
kyllä muuten auttoi minun autoni ajonestoon tämä konsti. tieto saatu volvo-renault merkki huollosta... että tällästä.
- Sceenic
kokemusta on/nainen ratissa kirjoitti:
kyllä muuten auttoi minun autoni ajonestoon tämä konsti. tieto saatu volvo-renault merkki huollosta... että tällästä.
Oliko sulla kortilla varustettu auto. Tällöin pitäisi auton lähteä käyntiin ilman korttia jos ajonesto otetaan pois. Ja uskoisin että ihan noin helposti se ei tapahdu. Saattaa toki esim. buutata ajonestonm jumiutumisen mutta ei poistaa. Olisi muuten renut varkaustilauksien kärkitiloilla.
- mja
Sceenic kirjoitti:
Oliko sulla kortilla varustettu auto. Tällöin pitäisi auton lähteä käyntiin ilman korttia jos ajonesto otetaan pois. Ja uskoisin että ihan noin helposti se ei tapahdu. Saattaa toki esim. buutata ajonestonm jumiutumisen mutta ei poistaa. Olisi muuten renut varkaustilauksien kärkitiloilla.
Sceenicillä on ensimmäinen postaus jossa puhutaan asiaa. Ajoneston tarjoitus on nimenomaan _estää auton_ varastaminen Jos se onnistuisi jollain salaisella koodilla tai vaan nappulasta resetoimalla, niin mitä ihmeen hyötyä ajonestosta silloin olisi? Lehtitietojen/poliisin mukaan Suomessa ei viime vuonna varastettu (ilman avaimia) yhtään ainoaa autoa, jossa oli ajonesto.
Jos auto joudutaan koodaamaan uudelleen, tarvitaan molemmat (tai kaikki) avaimet ja lisäksi maahantuojan oma koodikortti, avain tms. Eivät edes voisi merkkihuollossa kertoa mitään, kun ei ole mitään kerrottavaa.
Ja vielä pari juttua
- ovilukkojen kauko-ohjaus ja ajonesto ovat kaksi eri asiaa. Ajonesto vilkkuu edelleen, vaikka ovet olisi avattu kauko-ohjaimella. (sen huomaa avainmalleissa). Koodinlukija lukee ajonestokoodin vasta kun autoa startataan.
- ajonesto luetaan mikrosirusta. Lukeminen ei vaadi edes avaimen paristoa. Vaikka avaimen/kortin paristo olisi simahtanut ja ovi avattu mekaanisella avaimella, niin ajonesto aukeaisi kyllä kun se saa koodin luettua. - muttajoo6
mja kirjoitti:
Sceenicillä on ensimmäinen postaus jossa puhutaan asiaa. Ajoneston tarjoitus on nimenomaan _estää auton_ varastaminen Jos se onnistuisi jollain salaisella koodilla tai vaan nappulasta resetoimalla, niin mitä ihmeen hyötyä ajonestosta silloin olisi? Lehtitietojen/poliisin mukaan Suomessa ei viime vuonna varastettu (ilman avaimia) yhtään ainoaa autoa, jossa oli ajonesto.
Jos auto joudutaan koodaamaan uudelleen, tarvitaan molemmat (tai kaikki) avaimet ja lisäksi maahantuojan oma koodikortti, avain tms. Eivät edes voisi merkkihuollossa kertoa mitään, kun ei ole mitään kerrottavaa.
Ja vielä pari juttua
- ovilukkojen kauko-ohjaus ja ajonesto ovat kaksi eri asiaa. Ajonesto vilkkuu edelleen, vaikka ovet olisi avattu kauko-ohjaimella. (sen huomaa avainmalleissa). Koodinlukija lukee ajonestokoodin vasta kun autoa startataan.
- ajonesto luetaan mikrosirusta. Lukeminen ei vaadi edes avaimen paristoa. Vaikka avaimen/kortin paristo olisi simahtanut ja ovi avattu mekaanisella avaimella, niin ajonesto aukeaisi kyllä kun se saa koodin luettua.voiskoko joku laittaa tänne oikeaa tietoa?!!! esim mikä johto påitää poikkasta ja mistä, ja mihin pannaan joku diodi ja vastus !!! ??? kyllä sen eston saa pois päältä, kun vaan tiestäs miten.
sillä ainakin, että etsii puolan sytytys-johdon, ja vetää sinne suoraan akulta virrat. ei voi enää mitään estoja tulla tähän väliin. ellei estokortti ole itse puolassa, jonka saa ohitettua siten. että asentaa jonkun vanhan öladan puolan. kiitos. - ohitus tehty toimii!
muttajoo6 kirjoitti:
voiskoko joku laittaa tänne oikeaa tietoa?!!! esim mikä johto påitää poikkasta ja mistä, ja mihin pannaan joku diodi ja vastus !!! ??? kyllä sen eston saa pois päältä, kun vaan tiestäs miten.
sillä ainakin, että etsii puolan sytytys-johdon, ja vetää sinne suoraan akulta virrat. ei voi enää mitään estoja tulla tähän väliin. ellei estokortti ole itse puolassa, jonka saa ohitettua siten. että asentaa jonkun vanhan öladan puolan. kiitos.Ajonesto laitteen pystyy Renussa ohittamaan helposti ja tapoja on monia. Yksi tapa on irroitta akun miinusnapa ja sitten kääntää avain valmiiksi startti asentoon samalla miinusnapa akkuun kiinni ja auto käynnistyy. (ei tepsi kaikissa tapauksissa, tässä vielä lisää). Toinen keino on sellainen, että tehdään hyppykytkentä puoliin. Jokaisen puolan sininen (tai jossain malleissa vihreä tai keltainen) johto otetaan esiin ja yhdistetään (vaikka ryöstäjällä) suoraan akunnapaan (plus). Tällöin ajonesto ohittuu ja autolla voi ajaa normaalisti. Katsastukseen tälläinen viritys ei kelpaa lainkaan, koska ajoneston pitää toimia. Kolmas ja viimeinen keino on etsiä ECU boksi ja siihen tulevista johdoista keltainen ja vihreä yhdistetään ryöstäjällä yhteen ja ajonesto on ohitettu. Suosittelen silti, että viet sen autosi merkkihuoltoon, niin samalla löytyy vika, miksi ajonestoa ei saa pois avaimella.
Näillä ohjeilla vain omalla vastuulla ja vinkkejä ei saa kertoa muille, jottei autoja aleta varasteleen. - khgbj
ohitus tehty toimii! kirjoitti:
Ajonesto laitteen pystyy Renussa ohittamaan helposti ja tapoja on monia. Yksi tapa on irroitta akun miinusnapa ja sitten kääntää avain valmiiksi startti asentoon samalla miinusnapa akkuun kiinni ja auto käynnistyy. (ei tepsi kaikissa tapauksissa, tässä vielä lisää). Toinen keino on sellainen, että tehdään hyppykytkentä puoliin. Jokaisen puolan sininen (tai jossain malleissa vihreä tai keltainen) johto otetaan esiin ja yhdistetään (vaikka ryöstäjällä) suoraan akunnapaan (plus). Tällöin ajonesto ohittuu ja autolla voi ajaa normaalisti. Katsastukseen tälläinen viritys ei kelpaa lainkaan, koska ajoneston pitää toimia. Kolmas ja viimeinen keino on etsiä ECU boksi ja siihen tulevista johdoista keltainen ja vihreä yhdistetään ryöstäjällä yhteen ja ajonesto on ohitettu. Suosittelen silti, että viet sen autosi merkkihuoltoon, niin samalla löytyy vika, miksi ajonestoa ei saa pois avaimella.
Näillä ohjeilla vain omalla vastuulla ja vinkkejä ei saa kertoa muille, jottei autoja aleta varasteleen."vinkkejä ei saa kertoa muille"
-Muille kun niille, joilla on tietokone?
Vinkit on nyt viimestään lähteny hyperavaruuteen odottamaan seuraavaa rosvoa, joka osaa näpyttää googleen "renault ajonesto ohittaminen". - ohitus tehty toimii
khgbj kirjoitti:
"vinkkejä ei saa kertoa muille"
-Muille kun niille, joilla on tietokone?
Vinkit on nyt viimestään lähteny hyperavaruuteen odottamaan seuraavaa rosvoa, joka osaa näpyttää googleen "renault ajonesto ohittaminen".Sorry kun paljastin ajoneston ohitus vinkit, mutta kaverihan kertoi, että sillä olisi muuten 100 km hinausmatka, joten ajattelin vinkata tilapäisen korjauksen autoonsa.
En usko, että tietoja käytetään väärin, aina jokaiselle voi tulla eteen, ettei autoa saakaan käyntiin, koska aivan turha ajonesto estää autolla ajon. Rattilukko on monesti aika hepponen varkaudenesto, sillä senhän saa pois toiminnasta riuhtasemalla rattia voimakkaasti edestakaisin ja rattilukko hajoaa. Näin pitää tehdä, jos avaimet katoaa, eikä muuten voi ajaa autollansa. Sitten vain piuhat yhteen ja menoksi. Tämä vinkki on vain hätätapauksia varten, ei saa missään tapauksessa käyttää väärin. - peku2
ohitus tehty toimii! kirjoitti:
Ajonesto laitteen pystyy Renussa ohittamaan helposti ja tapoja on monia. Yksi tapa on irroitta akun miinusnapa ja sitten kääntää avain valmiiksi startti asentoon samalla miinusnapa akkuun kiinni ja auto käynnistyy. (ei tepsi kaikissa tapauksissa, tässä vielä lisää). Toinen keino on sellainen, että tehdään hyppykytkentä puoliin. Jokaisen puolan sininen (tai jossain malleissa vihreä tai keltainen) johto otetaan esiin ja yhdistetään (vaikka ryöstäjällä) suoraan akunnapaan (plus). Tällöin ajonesto ohittuu ja autolla voi ajaa normaalisti. Katsastukseen tälläinen viritys ei kelpaa lainkaan, koska ajoneston pitää toimia. Kolmas ja viimeinen keino on etsiä ECU boksi ja siihen tulevista johdoista keltainen ja vihreä yhdistetään ryöstäjällä yhteen ja ajonesto on ohitettu. Suosittelen silti, että viet sen autosi merkkihuoltoon, niin samalla löytyy vika, miksi ajonestoa ei saa pois avaimella.
Näillä ohjeilla vain omalla vastuulla ja vinkkejä ei saa kertoa muille, jottei autoja aleta varasteleen.ajonestolla ei ole mitään tekemistä katsastuksen kanssa eli ei vaikuta mitään katsastuksesse vaikka ei pelaisi jos auto käynnistyy!..
- rellu 1999
ohitus tehty toimii! kirjoitti:
Ajonesto laitteen pystyy Renussa ohittamaan helposti ja tapoja on monia. Yksi tapa on irroitta akun miinusnapa ja sitten kääntää avain valmiiksi startti asentoon samalla miinusnapa akkuun kiinni ja auto käynnistyy. (ei tepsi kaikissa tapauksissa, tässä vielä lisää). Toinen keino on sellainen, että tehdään hyppykytkentä puoliin. Jokaisen puolan sininen (tai jossain malleissa vihreä tai keltainen) johto otetaan esiin ja yhdistetään (vaikka ryöstäjällä) suoraan akunnapaan (plus). Tällöin ajonesto ohittuu ja autolla voi ajaa normaalisti. Katsastukseen tälläinen viritys ei kelpaa lainkaan, koska ajoneston pitää toimia. Kolmas ja viimeinen keino on etsiä ECU boksi ja siihen tulevista johdoista keltainen ja vihreä yhdistetään ryöstäjällä yhteen ja ajonesto on ohitettu. Suosittelen silti, että viet sen autosi merkkihuoltoon, niin samalla löytyy vika, miksi ajonestoa ei saa pois avaimella.
Näillä ohjeilla vain omalla vastuulla ja vinkkejä ei saa kertoa muille, jottei autoja aleta varasteleen.Minulla ajonestojohdot jotka tulee virtalukonpäältä tuhoutui, minne ne johdot menevät voisin uusia. Tai sitten ajonestonohitus, missä se ecu-boksi sijaitsee.
- ieppi
mja kirjoitti:
Sceenicillä on ensimmäinen postaus jossa puhutaan asiaa. Ajoneston tarjoitus on nimenomaan _estää auton_ varastaminen Jos se onnistuisi jollain salaisella koodilla tai vaan nappulasta resetoimalla, niin mitä ihmeen hyötyä ajonestosta silloin olisi? Lehtitietojen/poliisin mukaan Suomessa ei viime vuonna varastettu (ilman avaimia) yhtään ainoaa autoa, jossa oli ajonesto.
Jos auto joudutaan koodaamaan uudelleen, tarvitaan molemmat (tai kaikki) avaimet ja lisäksi maahantuojan oma koodikortti, avain tms. Eivät edes voisi merkkihuollossa kertoa mitään, kun ei ole mitään kerrottavaa.
Ja vielä pari juttua
- ovilukkojen kauko-ohjaus ja ajonesto ovat kaksi eri asiaa. Ajonesto vilkkuu edelleen, vaikka ovet olisi avattu kauko-ohjaimella. (sen huomaa avainmalleissa). Koodinlukija lukee ajonestokoodin vasta kun autoa startataan.
- ajonesto luetaan mikrosirusta. Lukeminen ei vaadi edes avaimen paristoa. Vaikka avaimen/kortin paristo olisi simahtanut ja ovi avattu mekaanisella avaimella, niin ajonesto aukeaisi kyllä kun se saa koodin luettua.ei toimi kun jos on oma kortti lukiassa ei esim kaverin kotilla olkaas huoletta
- Anonyymi
khgbj kirjoitti:
"vinkkejä ei saa kertoa muille"
-Muille kun niille, joilla on tietokone?
Vinkit on nyt viimestään lähteny hyperavaruuteen odottamaan seuraavaa rosvoa, joka osaa näpyttää googleen "renault ajonesto ohittaminen".Kuka nyt edes haluaa varastaa 90luvun lopun Rellun xD
Pelle oot.. - Anonyymi
jorrma kirjoitti:
tolla konstilla oo vaikutusta vaan ovien automaattiseen lukkiutumiseen ajon aikana ? ei kai sillä nyt ajonestoa ohiteta ...
Samaa mieltä ei noilla "vppaskonsteilla" ole mitään vaikutusta ajonestoon, kun vika on yleensä avaimen sirussa tai virtalukon tunnistin "renkaassa". Itselläni juuri sama ongelma Renault Clio 2 / 2001 kanssa eikä lähde kummallakaan avaimella käyntiin, vaan ajonesto valo vilkkuu nopeasti, kun virran laittaa päälle. En ymmärrä miksi netissäkin laittelevat videoita, joissa vaan parilla kaukosäätimen painalluksella käynnistettäessä lähtisi ajonesto pois päältä. Todella mystinen vika eikä ole nyt varaa korjauttaa autoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä ei noilla "vppaskonsteilla" ole mitään vaikutusta ajonestoon, kun vika on yleensä avaimen sirussa tai virtalukon tunnistin "renkaassa". Itselläni juuri sama ongelma Renault Clio 2 / 2001 kanssa eikä lähde kummallakaan avaimella käyntiin, vaan ajonesto valo vilkkuu nopeasti, kun virran laittaa päälle. En ymmärrä miksi netissäkin laittelevat videoita, joissa vaan parilla kaukosäätimen painalluksella käynnistettäessä lähtisi ajonesto pois päältä. Todella mystinen vika eikä ole nyt varaa korjauttaa autoa.
Jatkoa edelliseen. Käytin avaimet autosähköliikkeessä ja totesivat, että kummastakin on ajonestosiru hajalle eikä niitä pysty korjaamaan- ja tai kloonaamaan uutta toimivaa avainta. Nyt auto on merkkiliikkeessä ja siellä tilaavat uuden avaimen ja koodaavat sen. Hinta-arvio noin 300€. Toivottavasti ei olisi muuta vikaa.
- Anonyymi
ohitus tehty toimii! kirjoitti:
Ajonesto laitteen pystyy Renussa ohittamaan helposti ja tapoja on monia. Yksi tapa on irroitta akun miinusnapa ja sitten kääntää avain valmiiksi startti asentoon samalla miinusnapa akkuun kiinni ja auto käynnistyy. (ei tepsi kaikissa tapauksissa, tässä vielä lisää). Toinen keino on sellainen, että tehdään hyppykytkentä puoliin. Jokaisen puolan sininen (tai jossain malleissa vihreä tai keltainen) johto otetaan esiin ja yhdistetään (vaikka ryöstäjällä) suoraan akunnapaan (plus). Tällöin ajonesto ohittuu ja autolla voi ajaa normaalisti. Katsastukseen tälläinen viritys ei kelpaa lainkaan, koska ajoneston pitää toimia. Kolmas ja viimeinen keino on etsiä ECU boksi ja siihen tulevista johdoista keltainen ja vihreä yhdistetään ryöstäjällä yhteen ja ajonesto on ohitettu. Suosittelen silti, että viet sen autosi merkkihuoltoon, niin samalla löytyy vika, miksi ajonestoa ei saa pois avaimella.
Näillä ohjeilla vain omalla vastuulla ja vinkkejä ei saa kertoa muille, jottei autoja aleta varasteleen.Terve!
Huh huh, heitti laguna kakkosessa tämän saman, ja matkaa kans..
Sitten kelasin että ehkä joku on laittanut juuri tämän.. Kiitos siitä! Et ole tehnyt väärin, vaan vienyt renun ylivallan! :D
Mutta, mitä tarkoittaa "yhdistetään ryöstäjällä"?
-Tomi - Anonyymi
ohitus tehty toimii! kirjoitti:
Ajonesto laitteen pystyy Renussa ohittamaan helposti ja tapoja on monia. Yksi tapa on irroitta akun miinusnapa ja sitten kääntää avain valmiiksi startti asentoon samalla miinusnapa akkuun kiinni ja auto käynnistyy. (ei tepsi kaikissa tapauksissa, tässä vielä lisää). Toinen keino on sellainen, että tehdään hyppykytkentä puoliin. Jokaisen puolan sininen (tai jossain malleissa vihreä tai keltainen) johto otetaan esiin ja yhdistetään (vaikka ryöstäjällä) suoraan akunnapaan (plus). Tällöin ajonesto ohittuu ja autolla voi ajaa normaalisti. Katsastukseen tälläinen viritys ei kelpaa lainkaan, koska ajoneston pitää toimia. Kolmas ja viimeinen keino on etsiä ECU boksi ja siihen tulevista johdoista keltainen ja vihreä yhdistetään ryöstäjällä yhteen ja ajonesto on ohitettu. Suosittelen silti, että viet sen autosi merkkihuoltoon, niin samalla löytyy vika, miksi ajonestoa ei saa pois avaimella.
Näillä ohjeilla vain omalla vastuulla ja vinkkejä ei saa kertoa muille, jottei autoja aleta varasteleen.Tai siis meinaan että jos ei ole tuota ryöstäjä osaa saatavilla, niin miten kytkennän voi tehdä? Johdot poikki ja yhteen ( keltainen ja vihreä) vaiko katkaisematta, kuoria piuhoja vähän sivusta kumpaakin ja pistää vaikka pyykkipojalla sitten piuhat yhteen?
- juupajuujuu
Ajonestoa ei saa kotikonstein pois päältä. Ei sitten millään. Jos et ole saanu riittävää tietoa merkkihuollosta, niin ajattelitko, että joku voisi paljastaa Sinulle jotain salaisia tietoja? Siis jotain valonarkoja tietoja?
- Ajoneston poisto-ohj
http://liikenetti.shop.wosbee.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=product-231
Eli ajoneston poisto-ohjelma!!! - esto päällä
Ajoneston poisto-ohj kirjoitti:
http://liikenetti.shop.wosbee.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=product-231
Eli ajoneston poisto-ohjelma!!!Elikkä, mikähän noista ois se oikee?
- 2B
Mun autossa oli vettä takavaloissa --> sulakkeet ilmeisesti paloi --> käynnistyksen esto päälle. Rellu-megane-00. Helppo tarkistaa ite. Oma auto toimii taas.
- 15.1.2007
Jep, jep.
Eiköhän se tämänkin viestiketjun aloittaja ole neljän (4) vuoden aikana saanut käynnistykseneston pois päältä. - makes12
Mistä noi sulakkeet paloi ? Itselläni sulakkeenvaihdon yhteydessä pimeni Meganesta koko ajoneston valo ja auto ei enää käynnisty. Eli ajonesto jäi ilmeisesti päälle mutta järjestelmä on off asennossa.
- Anonyymi
15.1.2007 kirjoitti:
Jep, jep.
Eiköhän se tämänkin viestiketjun aloittaja ole neljän (4) vuoden aikana saanut käynnistykseneston pois päältä.ei ole vielä käynnistynyt rellu
- Anonyymi
15.1.2007 kirjoitti:
Jep, jep.
Eiköhän se tämänkin viestiketjun aloittaja ole neljän (4) vuoden aikana saanut käynnistykseneston pois päältä.kyllä se on edelleen päällä
- Roju
Itsellä jo toinen kerta vuoden sisään kun scenic vm.'00 sittuu ajoneston takia. Viimeksi merkkiliikkeestä kysymään koodia ---> ei kuulemma ole olemassakaan sellaista tuohon vuosimalliin. Jepjep, hieman epäilyttää. Koodasivatten sitten uudestaan avaimen ja boxin yhteen kun toinen oli kadottanut toisen. Hivenen tekisi mieli ohittaa ajonesto, mutta auto menossa myyntiin niin ei taida kehdata.
- makes12
Paljonko velottivat tuosta koodauksesta ?
- frigidi
makes12 kirjoitti:
Paljonko velottivat tuosta koodauksesta ?
tonnin ainanki multa mut olenjki tyhmä nainen
- MN
Renault Clio -96. Avaimen patteri loppu, vaihdoin uuden. Keskuslukitus ei aukea eikä täten myöskään ajonesto lähde pois päältä. Normi avaimella pääsee sisään. Auto starttaa, mutta ei edes lupaa kuten yleensä tekee kun esto on kytkeytynyt päälle riittävän pitkän seisonta-ajan jälkeen. Myöskään keskikonsolissa olevasta kytkimestä keskuslukitus ei toimi.
Mikähän mahta mättää vai Renu?- Anonyymi
Renaulteista en tiedä, mutta toisen merkkisessä autossa:
1) avasin avaimen 2 puolikasta erilleen paristonvaihtoa varten, niin avaamisen seurauksena paristopidin repeytyi irti piirilevyltä, kun auton edellinen omistaja oli laittanut liimatipan väärään paikkaan, eli oli liimannut paristopitimen avaimen siihen puolikkaaseen, jossa ei ole piirilevyä.
2) Hankin uuden paristopitimen ja juotin siitä johdot piirilevylle paikkoihin, missä alkuperäinen paristopidin oli ollut kytkettynä (VAROITUS: jos teet itse saman, niin varmista ensin, että PLUS ja MIINUS tulevat oikein päin. Väärinpäin kytketty CR2032 paristo saattaa rikkoa mikropiirin piirilevyltä).
3) Seuraavana toimenpiteenä, kun uusi pidin oli asennettu ja siihen laitettu uusi paristo ja avain kasattu alkuperäiseen asuunsa:
4) Auton ovi mekaanisella lukolla auki (Kauko-ohjauksella ei avautunut, kun avain ja auto joutuneet keskenään epäsynkroniin kun avain on ollut pitkään ilman virtaa paristosta).
5) Uudelleensynkronointi työntämällä avain virtalukkoon ja seuraamalla auton ohjekirjan ohjeita (ohjeet ovat merkki- ja/tai mallikohtaisia).
6) Onnistuneen uudelleensynkronoinnin jälkeen kauko-ohjaus nyt tomiii.
Omassa autossani kauko-ohjauksella ja ajonestolla ei ole mitään kytkentää toisiinsa.
Ajonestosiru on avaimessa erikseen, ja se EI sijaitse tuolla kauko-ohjauksen piirilevyllä.
Ajonestosiru saa energiansa langattomasti autosta itsestään, eikä siitä ole mitään yhteyttä em. CR2032 -paristoon, eikä piirilevylle, johon ko. paristo on kytketty.
em. syystä avain on koko ajan ollut sellainen, että sillä voi käynnistää auton ja ajaa, ainoastaan kauko-ohjaus oli toimimaton niin kauan, kun piirilevy ei saanut virtaa, ja senkin jälkeen uudelleensynkronointiin saakka.
Onko Renault Cliossa todella systeemi, jossa myöskään ajonesto ei toimi oikein jos avaimen paristo loppuu? Vai onko kysyjä ymmärtänyt jotain väärin tai järjestelmässä joku varsinainen vikakin pelkän pariston loppumisen lisäksi ?
- Nissan kestää
Osta Tojota! Ei tarvi koodailla, tarvii vain hitsailla!
- Sunnish
Mistä te kaivatte näitä vanhoja juttuja.
- Anonyymi
Internetistä
- aristotele 1
Renault Megane turpo diesel 1999 ajonesto päällä avaimet koodattu pattereiden vaihdon takia istu autossa paina avaimen nappia 10 s ja sitten kunvalo sammuu kaksi kertaa,pitäisi avaimet toimia.mulla oli vara-avain virtalukon päällä kun vaihdoin virtalukon toisesta Meganesta ja sokea avain jolla käynnistin ja toimi neljä vuotta,nyt tuli jokin häiriö vaihdoin taas paristot ja koodasin ei vielä toimi täytyy vundeeraa seuraavaa toimenpidettä ehkä käynnistin rele kela tai mankkuventtilin kela en usko että joku radiosingaalin vastaan ottava siru itsestään hajoaa olisiko vinkkejä sulake ehjä. aristotele
- masa1145
mulla on mazda 323 99vm ja ostin sen kolari keskuksesta oli ovi mennyt läjään ja otin oven pois ja yritin startata niin alussa vaan hörähtää ja sen jälkeen ei yritäkkään käyntiin ja mittariin syttyy ajo estovalo päälle eli ainakun starttaa ja hörähtää eli yrittää käyntiin niin ajonesto valo syttyy. missäköhän vika on?
- Megane 97
Renault megane -97
käynnistäessä ajonestovalo vilkkuu, avaimesta ei toimi keskuslukitus.. ei lähde käyntiin. Miten korjata?- j.j.j
-96-99 mallisissa meganeissa ajoneston voi ohittaa kun avaa avaimen jonka sisältä paljastuu numerosarja joka syötetään tässä mainittuun softaan:
http://www.retro-renault.com/forums/tech-questions/2793-renault-immobiliser-emergency-bypass-codes.html
-99-03 malleissa EI oikeasti OLE virallista tapaa ohittaa. Mutta virityspuljut ja jotkut harrastelijat ohjelmoivat niistä ajonestoja pois. Myöskin saatavilla on "immobilizer emulator" piirejä jotka kytketään ecun pinneihin esim. ryöstöliittimillä. Itse avaimen ollessa kunnossa piiri nollaa tilanteen ajotietokoneenpäästä joka käynnistyksellä.
- vesaoskari
sama kävi... auton jätettyäni parkkiin, ei enää aamulla ajon esto avaimella sanonut mitää? avain pelaa, mutta esto valo vilkkuu mittaristossa, voisko olla joku anturi huurtees???? ilmottelisitko jos snaijaat vian... yritän itte je korjailla... nii jos keksin nii kirjottelen teille,,ok? ja kiitos etu kätee löytyy kunn googletat vesa villikka 46860 keltagas fas
e book viesti jätetty 2401 2014 - par avion
Ainakin vanhemman meganen käsikirjassa oli ohje ajoneston ohituksesta.
Katso käsikirja tarkkaan!- j.j.j
kuten tähän ketjuun olen muutamaan kertaan todennut, pätee tuo vain megane mk1 phase 1 (1996-99). Missään muussa versiossa ohitus ei ole kotikonstein mahdollista ilman lisälaitteita.
- tatsuni2,5
nissan pickup 1999 vanha kunnon palvelija , mutta nyt security valo palaa ja ei lähde käyntiin ,starttaa kyllä mikä olisi korjaava toimenpide auto on 5-600 euron arvoinen.
kannattaa ulkolaisilta nissan harrastajafoormeilta kysellä, voi tarkkoja vastauksia tulla hieman paremmin, kuin suomi24 renault megane palstalta.
- auttaja1
Once you have the four digit emergency code, you can enter it using the central locking button:
1. Switch on the ignition.
2. Press and hold the central locking button (either side). The warning light will go out and then begin to flash every 1.5 seconds. Let it flash the number of times for the first digit of your emergency code, then release the button.
3. Repeat step 2 for the other three digits.
If you get this right, you should now be able to start the engine. If you got it wrong, switch off and start over.
To resync the plip(s) with the car, first follow the emergency procedure above, then:
1. Switch off the ignition
2. Press the central locking button (either side) for more than two seconds. The doors will lock and unlock.
3. You now have 15 seconds to operate the plip twice within 3 seconds, pointing it at the IR Receiver. The doors will lock and unlock after the second press.
4. If you have a second plip, you need to the same with that one too, and all within the 15 seconds. - ostakaan vaikka kia
Kannataako Renault merkkisiä autoja kenenkään ostaa,tiedän monia jotka on tämän takia joutuneet laittamaan paalaimeen vähän ajettuja autoja jotka muuten vielä toimis mutta ei lähde käyntiin
Kerran autossa on keskuslukitus, kokeile painaa auton sisälukitusnappia (hätävilkkukytkimen alapuolella) n. 15 sek - puoli minuuttia. Sen pitäisi nollata ajonestotilan.
Nimim. "Toimi ainakin vuoden -98 Meganessa."- Toimii-muuten-oikeesti
Toimi just vm07 Kangooseen täällä Italiassa ja auttoi tälläsen sinkkunaisen pulasta. Ensin tosin piti Google translatorin ja italian kielisen auton käyttöohjekirjan kautta selvittää miksei auto käynnisty ja mikä se punanen valo mittaritaulussa oli, mut onneks toi translator ottaa kuvan ja siitä sit kääntää. Sit vaan googleen ongelman nimi ja sepäs päädytti mut suoraan tänne. Piip vaan kuulu sisälukitusnapin painamisen yhteydessä ja auto käynnisty. Että megalomaaniset kiitokset!
- Ville18
99 malliseen cliohon akku vaihdon jälkeen meni ajonesto päälle, on tietoo mistä on kyse, miten korjata.
- Paska kinneri
Vittu mitä pommeja nää Ranskispaskat on ! Onneks en omista!
- Relluomiakokenu
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14124346/ajoeston-vika!!
Olkaat Hyvä
Itellä oli äsken sama vika ei ole enää!! - Vikakoodipaljous
Miksi ostaa auto joka estää liikkumisen, autonhan pitäisi kuljettaa ihmisiä eikä hypyttää heitä paikallaan ajonestonvuoksi, Auton valmistajat on huumori sakkia.
Eihän kukaan varasta alle 500 000€ autoa. Jos autoa myy niin hinta täysin olematon ei maksa vaivaa varastaa, mitä siitä saakaan, niin helpommin löytää rahaa kadulta kun katselee katua. Koskahan ne keksii auton joka käy ja kulkee kun käsketään, taitaa olla turhaa unelmointia.- DGC
Koska ajonestolaite on ollut pakollinen katsastusvaruste vuodesta 1995 alkaen. Voihan sitä tietysti vanhemmallakin kalustolla ajaa.
- Anonyymi
Kyllä piti korjaamolle viedä kun meni ajonesto päälle
- Anonyymi
Megane 99 seda 1,6 lähti äskön pihasta käymään niin että pistää ovet kii ja pitää sitä lukitus nappia pohjassa ja kokeilee jos ei lähde toisto niin toi lähti nii oisko ollut 4 vai 5 kerta kun käynnistys. Hyvä olla apu virtaa että pyörii iloseen. Moi
- Anonyymi
Täällä taas saman ongelman kanssa, joskin vielä hieman lievempänä ilmenevä. Korjautin Renault Clio 2 1.4 vm. 2001 ihan merkkiliikkeessä käynnistykseneston 01/2020. Vaihtoivat lähetinosan 225 € , uusi avain ja sen ohjelmointi 51 € koko lasku oli 280 €. Tyhmyyttäni en tuolloin tilannut kuin yhden avaimen. No nyt on tänä talvena alkanut taas käynnistyksenesto- ongelma ilmetä eli hyvin usein virrat päälle kääntäessä punainen merkkivalo alkaa vilkkumaan nopeasti. Vielä on lähetnyt jotenkuten käyntiin, kun on vääntänyt virta-avainta virrat pois ja päälle pari kolme kertaa, niin joskus sillä konstilla punainen merkkivalo alkaa palamaan ja sammuu silloin starttaaminen onnistuu. Joskus sekään ei tepsi, vaan on painettava avaimen kaukosäätö nappulaa kerran tai pari, niin että ovet lukkiutuvat ja avautuvat. Olen ollut huomaavinani, että ovien ollessa lukittuna starttaisi suuremmalla todennäköisyydellä.
Olen nyt ajatellut, että olisiko tällä kertaa vika virtalukon päällä olevassa muovisessa "tunnistinrenkaassa". Se ei paljoa maksaisi ja on suht helppo vaihtaa ihan itse. Siinä ei tarvitse muuta kuin irrottaa ratin ympärillä olevat suojakotelot. Silloin virtalukon päällä oleva avaimen tunnistava muovinen musta rengas- kotelo tulee näkyviin. Siitä ei tarvitse irroittaa kuin johto, joka on siihen liittimellä kiinnitetty; sen jälkeen se lähtee helposti liuttamalla virtalukon päältä pois. Helpohko toimenpide. Se olisi minulla nyt seuraavaksi ohjelmassa. Pitää käydä varaosaliikkeestä sellainen tilaamassa. Toinen vaihtoehto on, että avain olisi hajalla. Siitä en sitten tiedä; ilmeisesti se olisi taas sitten merkkiliikkeestä käytävä tilaamassa uusi tai pikemminkin uudet avaimet 2 kpl, kun en viimeksi mukamas säästösyistä tilannut kuin yhden avaimen. Auto on vanha, mutta olen siihen niin paljon laittanut jo korjauksiin rahaa, etten ihan vielä romuttamollekaan viitsisi sitä viedä.
Jos täällä olisi jollakulla hieman arvioita ja lisätietoja kuvaamastani ongelmasta ja voisiko vika olla esimerkiksi "tunnistinrenkaassa" vai onko vika avaimessa todennäköisempi, niin mielelläni ottaisin tietoa vastaan. - Anonyymi
Takavalon maadoitus pitää olla kunnossa, muutoin ajonesto temppuilee.
Eli tarkista maadoitukset. - Anonyymi
Twingossa ajonesto temppuillut aikansa. En alkuun edes huomannut mistä on kyse kun auto ensin hurahtaa käyntiin mutta kierrokset tippuvat samantien nolliin. Muutaman kerran kun yritti startata niin loppujen lopuksi auto sitten käynnistyi. Sitten kun huomasin käynnistyksenestovalon vilkkuvan tiheään ei tarvinnut rasittaa akkua yrittämällä turhaan startata vaan väänteli avaimesta virtaa päälle ja pois kunnes valo vilkkui hitaasti ja auto hurahti kerrasta käyntiin.
Tänään sitten valon vilkkuessa hitaasti auto ei edes lupaillut startata vaikka akku pyöritti hyvin ja samalla keskuslukitus lopetti toimintansa. Etsin netistä ohjeita ja löysin mm. tämän ketjun, mutta ajatus oli soittaa maanantaina merkkihuoltoon. Kokeilin kuitenkin irrottaa akun ja sehän auttoi. Tai ainakin siihen pisteeseen että joudun vääntelemään avainta muutaman kerran ennen kuin valon vilkkeestä päätellen auto starttaa ja lukituskin toimii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137400- 495541
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa603070Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72573Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101588Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2001427Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931119Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3251067Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2441037Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30926