Paljonko maksaa?

viuhti

Elikkäs mietiskelin tässä paljonkohan mahtaa upota rahaa ristiäisiin...tietysti sehän on jokaisesta itsestä kiinni, mutta näiden ns. perusjuttujen kustannukset, kuten pappi ja jos haluaa pitää kahvitilaisuuden seurakunnantiloissa? Sekin taitaa olla paikkakohtainen, mutta jos saisi edes arvioita!
Aikaa tässä ristiäisiin on vielä kuukausia (rv30), mutta mietityttää jo nyt!
Raikasta talvipäivää kaikille!

6

5970

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halvinta

Ensinnäkin: pappi ei maksa mitään!

Seurakuntasalien hinnat vaihtelevat seurakunnittain.
      Kannattaa kysyä omasta seurakunnasta.

Jos kotona pitää ristiäiset, niin kustannuksia
      ei tule periaatteessa kuin kahvipöydän antimista, lautaasliinoista, kynttilästä ja kukista.

Tietenkin kastemekko maksaa, ellei ole suvussa kiertävää mekkoa, tai ellei saa tutulta lainaksi.

Pöytäliinoja ja mahdollisesti kahvikuppeja voinet lainata sukulaisilta/tutuilta, ellei omat riitä!

Kannattaa leipoa itse; siinäkin säästää.
      Pullaa, kahvikakkua, jotakin suolaista
      (piirakkaa, pasteijoita, cocotailpiirakoita tai muuta sellaista),
      pikkuleipiä ja täytekakkua.

• viuhti

siinä uskossa, että papille menee ainakin 100e! Joo, kotona on kyllä tarkotus pitää kemut, jos vain kaikki menee suunnitelmien mukaan ja leipoakin meinasin itse.

• 6 lapsen isä
        viuhti kirjoitti:

siinä uskossa, että papille menee ainakin 100e! Joo, kotona on kyllä tarkotus pitää kemut, jos vain kaikki menee suunnitelmien mukaan ja leipoakin meinasin itse.

papin palkat maksetaan. Kaste kirkossa ja kahvit kotona, ei tuu kalliiksi. Tietysti jos et kuulu kirkkoon ja haluat silti papin kastamaan, on tilanne toinen, luulisin.

• viiden äiti
        6 lapsen isä kirjoitti:

papin palkat maksetaan. Kaste kirkossa ja kahvit kotona, ei tuu kalliiksi. Tietysti jos et kuulu kirkkoon ja haluat silti papin kastamaan, on tilanne toinen, luulisin.

Eikä tartte edes kirkkoon mennä,
        kun kasteen voi toimitaa kotonakin.
        Ja sitten vaan sen jälkeen heti hörppimään kahvia :)

Etenkin talviaikaan voi olla aikamoinen ruljanssi
        pukea ensin ulkovaatteet (etenkin vauvalle, mutta myös itselle), sitten vaihtaa kirkossa tai seurakuntakeskuksessa kastepuku vauvalle, ja taas toimituksen jälkeen normaalit vaatteet vauvale ulkovaatteet ja kotiin, jossa vielä ehkä laitetaan kastepuku uudelleen päälle, esim. valokuvien ottamisen ajaksi.

• ninni...

saa joissakin seurakunnissa lainaan seurakunnasta, jos suvussa kiertävää ei ole ja ei halua uutta ostaa. ja yksinkertaisen kauniita ovat ainakin minun näkemäni seurakunnan mekot olleet. en ole varma joutuuko lainasta maksamaan jotakin vai ei.

• poikani srk:n mekossa
        ninni... kirjoitti:

saa joissakin seurakunnissa lainaan seurakunnasta, jos suvussa kiertävää ei ole ja ei halua uutta ostaa. ja yksinkertaisen kauniita ovat ainakin minun näkemäni seurakunnan mekot olleet. en ole varma joutuuko lainasta maksamaan jotakin vai ei.

ei joudu maksamaan, srk lainaa mielellään- meidän pappi miltei "pakotti" siihen...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      48
      930
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      15
      798
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      497
      769
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      46
      697
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      41
      624
    6. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      586
    7. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      35
      563
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      170
      528
    9. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      520
    10. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      44
      470
    Aihe