Että tällai

ärtynyt

Tässä on avokin kanssa viikattu vaatteita yhteiseen kaappiin melkein 10 vuoden ajan ja nyt vajaa puoli vuotta ollaan oltu lapsen tekopuuhissa. Tuossa yksi päivä sitten hieman pohdin, että missäköhän mättää, kun ei oikein mitään tapahdu ja homma alkoi selviää kuin lankavyyhti. Mies kertoi, että noin 5v. sitten häneltä oli otettu verinäyte johonkin perustutkimuksiin tms. ja näytteessä oli havaittu merkkejä klamydiasta, johon hän sai lääkekuurin.

Asia oli jäänyt aamukahvikeskusteluissa jotenkin väliin, ilmeisesti oli hieman aristellut reaktiotani, vaikken mikään kaulimen heiluttelija olekaan. Ja itse tauti olisi sitten peräisin jo meitä edeltävältä ajalta eli ilmeisesti tässä nyt sitten tietämättäni olen sairastanut pahimmillaan melkein 10v. klamydiaa. Labraan menen ensitilassa eli hoitopuoli on ok, ainoastaan k:n aiheuttamat mahdolliset lapsettomuus-seuraukset masentavat jo valmiiksi. Kyllä tämä elämän karma on todella syvältä, aina joku ongelma nurkan takana. Plääh!

5

661

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsöde

Itse sairastin 2kertaa klamydian,ekasta kerrasta en tiedä kauanko oli muhittanu mut toka tuli tietoon alta 2viikkoa.Ei meilläkään tapahdu mitään mutta yritystä vasta 5kierto päällä.Oon itsekkin pelänny et menikö tässä nyt kyky mutta lekuri anto kyllä toivoa,papa 2 eikä verestä löytyny sen ihmeellisempää,kohtukin norm jne.Ei se auta panikoida,yritystä vaan,käänny lekurin puoleen nyt heti!

• odottelija.....

Ei kannata elää asioita ennakkoon ja murehtia mahdollista lapsettomuutta ja syytellä ketään vielä tuossa vaiheessa. Vajaa puolivuotta yritystä on mitäänsanomaton aika siihen nähden, että kuukautta kohden raskaaksi tulemisen todennäköisyys terveellä parillakin on vain surkeat 20%. Mutta vuoden sisällä raskaaksitulemisen todennäköisyys onkin jo 90% eli kyllä se siitä.

Arviolta 70% kaikista hedelmöittyneistä menee ensinnäkin kesken jo silloin kun raskauden testaus ei ole vielä edes ajankohtaista, eli niinkin varhain kun ovulaatiosta muutamia päiviä. Hedelmöittynet alkio ei esimerkiksi kinnity kohtuun tai vain hipasee sitä, ei jatka normaalia kasvua, on tuulimuna tms. ja vain 30% hedelmöittyneistä alkoista loppujen lopuks selviää hengissä myöhemmälle raskauteen. Kaiken lisäksi terveilläkään ihmisillä ei joka kuussa tapahdu ovulaatiota, että mitään edes voisi hedelmöittyä, tai sitten ei vain tärppää, ajoitus on väärä, siittiöt ei ehdi tarpeeksi ajoissa. Tai hormonit sekoilee ja raskaus ei jatku vaikka olisi alkanutkin. Tiedän että vauvan yrittäminen on stressaavaa kun sen pitäisi tärpätä heti, mutta hei hyvä ihminen, löysää vähän ja lopeta syyttely se nyt ei auta ketään! Itse olen 9kk vauvaa yrittänyt alulle ja vasta nyt tärppäsi. Ja mitään vikaa ei meissä ole, ei vain ole tärpännyt ja thats it.. ja vaikka olisikin tärpännyt niin keskenmenoriski joka on 70% on varmasti tehnyt osansa tähän odotteluun vaikkemme niistä edes tiedä itse.

• miehesi....

hoidatti itsensä, muttei kertonut sinulle, että sulla voi olla tauti? Ei kuulosta kovin terveeltä...

• ärtynyt

antaa sellaista kuvaa, että syyttelisin asiasta miestäni...tämä nyt vain oli tällainen kommunikaatiokatkos, eikä asia ole ihan niin mustavalkoinen. Mieheni kyllä hoidatti itsensä, mutta ei ilmeisesti itsekään ollut ihan satavarma tartunnasta. Luin nyt jopa sen vanhan lääkärinlausunnon, jossa siis puhuttiin hepreaa ja siinä oli maininta Klamydiasta, mutta jotenkin vain ohimennen...sivuviitteenä.

No testit on tehty ja tuloksia odotellaan, molempien osalta! Ja mainitakseni vielä lisää, olen hieman turhautunut siihen, että kuukautiset tulevat melkein aina ajallaan eikä mitään tapahdu, mutta todellisuudessa asennoidun koko kuvioon melko stressittä. Tämä nyt vain oli tällainen mahd. lisämutka matkaan, ei siis mikä naula arkkuun. Kiitos kommenteista anyways.

• päätellyt tosi hienosti.

"Kyllä tämä elämän karma on todella syvältä, aina joku ongelma nurkan takana. Plääh!"

Elämä on syvältä, tee siis maailmaan lisää ihmisiä kärsimään huonosta karmasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      47
      4097
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      62
      3753
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3288
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3190
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      89
      2154
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2108
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1959
    8. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      1939
    9. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      31
      1921
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1844
    Aihe