onkelma..

Lartta

Oon kauan haaveillu kääpiöhamsterin ottamisesta.. Nyt rahatilanne olis sopiva, mutta.. Lähden ehkä ensi syksynä opiskelemaan enkä voi ottaa sitä mukaan. Onko paha jos otan sen silti ja joko annan sen siskolleni syksyllä/talvella(lokakuussa) tai kaverini ostaisi sen..

Olen vain kauan jo halunnut sellaisen... Ne ovat ihania

2

181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuollainen on sinun ihan itse mietittävä, ei kukaan voi tulla sanomaan oikeaa ratkaisua. Mutta yritän silti jotakin.

Hamsteri elää vain vähän aikaa, maksimissaan noin kolme vuotta. Ehtisit viettämään aikaa hamsterin kanssa ennen lähtöä vain muutaman kuukauden, sen jälkeen näkisit sen ehkä vain joskus viikonloppuisin, jos käyt kotona/kaverilla. Et oppisi tuntemaan hamsteria, sillä se olisi kuin jonkun toisen lemmikki.
      Oletko miettinyt, että jos malttaisit odottaa siihen asti, kunnes voit ottaa hamsterin sinne, minne sitten menetkin? Silloin näkisit sitä joka päivä ja siitä olisi sinulle enemmän iloa kuin jos se olisi siskollasi/kaverillasi.
      Itse tekisin vastaavassa tilanteessa siten, että hankkisin hamsterin vasta, kun pystyn sen itse hoitamaan ja pitämään omassa asunnossani.

Minkä lajista kääpiötä olet muuten miettinyt? Kääpiöhamsterilajeja on lemmikkinä neljä: venäjänkääpiöhamsterit talvikko, campbelli ja roborovski ja kiinankääpiöhamsteri. Ne ovat kaikki erilaisia ja eriluonteisia.

• Lartta

En ole vielä miettinyt niin tarkasti minkä ottaisin.. Siskoni sanoi että hän haluaisi sellaisen myös, ja että se olisi hyvä ratkaisu.. Ehkä kuitenkin otan sen, vaikka se ei ehkä ole kaikkein viisain päätös :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      72
      4924
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      11
      3349
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      20
      2632
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      57
      1685
    5. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1556
    6. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1336
    7. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1302
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      219
      1083
    9. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      71
      995
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      51
      875
    Aihe