Täällä ei ole

yhtään

keskustelua, jossa sijaisvanhemmat ja biologiset vanhemmat eivät kävisi toistensa kimppuun!
Eksyin tänne sattumalta, ja hämmästyin.
En tunne kovin syvästi aihetta, mutta olin kuvitellut että tällaisilla palstoilla keskusteltaisiin lapsen parhaasta, oli asuinpaikka mikä tahansa.
Miksi olette toistenne kimpussa?
Mielenkiintoista olisi ASIALLISET vastaukset!
Katsotaan millainen tappelu alkaa.

8

682

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zachie

Luen tätä palstaa aina joskus mielenkiinnosta ja olen todennut, että täällä taitavat kirjoittaa kaikki ne, jotka eivät tiedä sijaisvanhemmuudesta tai vanhemmuudesta mitään. Taitaa olla lapsettomien taistelukenttä.
      Ainoa järkevä nimimerkki täällä on Amalia!

• Sijaisäiti kolmelle

Sen vuoksi en tällä palstalla juuri kommentoikaan, kun kaikki väännetään kuitenkin ihan päälaelleen.

• Kummamamma.

Joskus lueskelen ja totean, että sama meno jatkuu.

• ajatelkaa aivoillanne
        Kummamamma. kirjoitti:

Joskus lueskelen ja totean, että sama meno jatkuu.

huomaa että olette sijaisvanhempia, kommenttinne puhuvat puolestaan. tarkoitus on keskustella lasten sijaishuollosta. kehumiset kuuluvat muualle, tämä on kriittisen arvioinnin foorumi

• kaktus
        ajatelkaa aivoillanne kirjoitti:

huomaa että olette sijaisvanhempia, kommenttinne puhuvat puolestaan. tarkoitus on keskustella lasten sijaishuollosta. kehumiset kuuluvat muualle, tämä on kriittisen arvioinnin foorumi

>keskustele sijaisvanhemmuudesta< lukee tuolla yläpuolella; ei >tämä on kriittisen arvioinnin (suomeksi sijaisvanhempien haukkumisen) foorumi.

• vai mistä ?
        ajatelkaa aivoillanne kirjoitti:

Kriittinen arviointi on siis epäkohtien etsimistä ja tällä palstalla on mielestäsi tarkoitus etsiä sijaisvanhemmuudesta epäkohtia ?
        Minusta tässä otsikko sijaisvanhemmuus on ymmärretty varsin mielenkiintoisella tavalla sijaisvanhemmuus = sijaisvanhemmuuden epäkohdat.
        Minulle otsikko sijaisvanhemmuus tarkoittaa palstaa, jossa keskustellaan sijaisvanhemmuudesta, esim siitä miten sijaisvanhemmuus eroaa biologisesta vanhemmuudesta, mitkä ovat sijaisvanhemmuuden vanhemmuudelle asettamat erityiset haasteet jne.

• ymmärtänyt mielestäni
        vai mistä ? kirjoitti:

Kriittinen arviointi on siis epäkohtien etsimistä ja tällä palstalla on mielestäsi tarkoitus etsiä sijaisvanhemmuudesta epäkohtia ?
        Minusta tässä otsikko sijaisvanhemmuus on ymmärretty varsin mielenkiintoisella tavalla sijaisvanhemmuus = sijaisvanhemmuuden epäkohdat.
        Minulle otsikko sijaisvanhemmuus tarkoittaa palstaa, jossa keskustellaan sijaisvanhemmuudesta, esim siitä miten sijaisvanhemmuus eroaa biologisesta vanhemmuudesta, mitkä ovat sijaisvanhemmuuden vanhemmuudelle asettamat erityiset haasteet jne.

aika kevyesti sen keskustelun aiheen. Eihän siitä ole mitään keskustelemista vai onko.
        Eipä siinä paljon eroa ole kumpi vanhempi on biologinen tai ei biologinen samat säännöt vallitsee molemmilla myös tunneperäinen kasvu edellyttää rooliin kypsymistä.
        Taistelen sijaislapsen puolesta kuten omien biologistenlasteni puolestakin.
        Miksi tekisin toisin?

Minä ainakin tiedän mikä minun roolini on sijsisvanhempana.
        Mutta usein en tiedä mitä tekisin mahdolleiseti bioäidin kanssa joka syöttää paksua pajunköyttä lapselleen. Tai ei tapaamiset toimi tai jos ne toimii niin miksi. On hyvä keskustella jos muilla samoja tilanteita tässä sijaisvanhemmuuden elämän pyörteessä. Eikä se ole mollaamista kun asiasta keskustellaan joka on todellista juuri kohdallamme.
        Minulle/meille ei kuulu ryöstetyt lapset eikä turhat huostaanotot koska pidän huolen että niitä minä en ota vastaan jos olisi vaikka tilanne sellainen.
        Ilman biovanhemmpien/-vanhemman tapaamista ja keskustelua emme ota huostanotettualasta vastaan.
        Vastuu on myös sijaisvanhempien katsoa että sijoitus on molemmille sopiva ja tunne sellainen että ok tämä on meille sopiva kokonaisuus. Saman toivon biovanhempienkin tykkäävän koska siihen on mahdollisuus.

Entä kun lapsi käyttäytyy tavalla jota ei kukaan hyväksy niin eikö siitäkään saisi keskustella. Vaan siksi että tämä johtuu biokodissa olleiden olosuhteiden vaikutuksesta ja vaikka sitten sijaiskodin vaikutuksesta sillä kyllä minä ainakin näen ja myönnän senkin jos näin olisi. Vaadin totuutta itseltäni enempi kuin muilta mutta erotan mollaajat sivuun niin täällä kuin elävässä elämässänikin. Kyllä epä kohtia varmaan löytyy molemmista vastapuolista. Erityis haasteita on aina niin omassa perheessä kuin sijaisperheessäkin.

• varaäiti

Eihän tälläisellä yleisellä palstalla voi olla asiallista keskustelua, koska kuka tahansa voi millä nimerkillä ja statuksella osallistua keskusteluun.
      Sitä pitäisi olla niin hyvähermoinen, että kykenisi ohittamaan asiattomat viestit ja kommentoida vain asiallisia.
      Tässä maailmassa on niin monta mieltä kuin ihmistä ja ei näissäkään asioissa ole yhtä ainoata oikeata vastausta.
      Mukava täällä on välillä käydä ja lukea missä mennään, onko keskustelut muuttunut miksikään ja heittää joskus joku kommentti sekaan ja hämmentää soppaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3662
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      27
      3209
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2855
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      82
      2677
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1680
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1485
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1458
    Aihe