Kokemuksia perhetyöntekijöistä?

nuori tietämätön äiti

Olen ensimmäistä lastaan odottava yksinhuoltaja ja neuvola ehdotti että anoisin perhetyöntekijää. En ole vastannut vielä mitään koska en tiedä mikä perhetyöntekijä on ja mitä tekee. Onko kenelläkään kokemuksia perhetyöntekijöistä? Kertokaa minkälaisia ihmisiä alalla toimii ja minkälaisia kokemuksia teillä on kyseisistä työntekijöistä.

5

517

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äippä

Perhetyön tarkoituksena on antaa neuvoa ja tukea tulevaan äitiyteesi. Varmasti saat hyviä vinkkejä ennen ja jälkeen vauvan syntymän.Perhetyö voi myös auttaa vauvan hoidossa, riipuu mitä ja missä on asiasta sovittu. Kerrohan tarkemmin, miksi sinulle on ehdotettu perhetyötä?

• kokemusta

osaatko hoitaa vauvaa oikein ja lapsen edun mukaisesti. Perhetyöntekijän tehtävänä on raportoida sosiaalivirastoon mitä kuulee ja näkee käynneillään. Jos huomaa epäkohtia lapsen hoidossa kodinhoidossa yms. hän ilmoittaa siitä välittömästi sosiaali työntekijälle joka on perhetyöstä päätöksen sinulle tehnyt. Kodin hoitajat on erikseen ne auttaa hoidossa ja siivouksessa,mutta EI perhetöntekijä ne vaan todellakin vahtii ihmisiä ja esittää olevansa ystävällisiä juttelullaan he yrittävät päästä seliville KAIKESTA mitä sinun ja vauvasi elämässä tapahtuu. En halua pelotella mutta kokemuksella puhun ja annoin lähdöt meidän perhetyöntekijöille jotka vaan istuivat ja saeurasivat tekemisiämme. Eivät kuitenkaan keksineet mitään mistä valittaa meillä sentään 2 erityislasta ja vaikeeta muutenkin järjestää heidän hoitohommia. Ei minulla ainakaan ollut aikaa heidän kanssaan seurustella,kun koko ajan on lasten kanssa hoitoja tehtävä :D siksi he saivat mennä menojaan ja lastensuojelusta pääsimme eroon itse tyhmyyttäni heitä pyysin AVUKSI.

• kodinhoitaja
        kokemusta kirjoitti:

osaatko hoitaa vauvaa oikein ja lapsen edun mukaisesti. Perhetyöntekijän tehtävänä on raportoida sosiaalivirastoon mitä kuulee ja näkee käynneillään. Jos huomaa epäkohtia lapsen hoidossa kodinhoidossa yms. hän ilmoittaa siitä välittömästi sosiaali työntekijälle joka on perhetyöstä päätöksen sinulle tehnyt. Kodin hoitajat on erikseen ne auttaa hoidossa ja siivouksessa,mutta EI perhetöntekijä ne vaan todellakin vahtii ihmisiä ja esittää olevansa ystävällisiä juttelullaan he yrittävät päästä seliville KAIKESTA mitä sinun ja vauvasi elämässä tapahtuu. En halua pelotella mutta kokemuksella puhun ja annoin lähdöt meidän perhetyöntekijöille jotka vaan istuivat ja saeurasivat tekemisiämme. Eivät kuitenkaan keksineet mitään mistä valittaa meillä sentään 2 erityislasta ja vaikeeta muutenkin järjestää heidän hoitohommia. Ei minulla ainakaan ollut aikaa heidän kanssaan seurustella,kun koko ajan on lasten kanssa hoitoja tehtävä :D siksi he saivat mennä menojaan ja lastensuojelusta pääsimme eroon itse tyhmyyttäni heitä pyysin AVUKSI.

Nykyään enään ei siivousapua vain saa kodinhoitajilta, pitää olla muutakin tarvetta ja siivous tehdään yhdessä perheen kanssa. Ei siis kenenkään puolesta tulla vain siivoamaan. Lapsia hoidetaan viedään ulos ym.. Mutta sitäkään ei niin vain saa koska ns sosiaalitapaukset menee edelle.

Mutta kannattaa ottaa paikkakuntasi sosiaalivirastoon ja kysele lisää sieltä. Koska joka kaupungissa ei ole perheille erikseen kodinhoitajia, vaan he hoitavat myös vanhuksia. Ja kodinhoitajan velvollisuuksiin kuuluu myös tehdä lastensuojelu ilmotus, jos vaikuttaa, että perheessä ei kaikki ole kunnossa ja lapsi kärsii.

• posit.kokemus
        kodinhoitaja kirjoitti:

Nykyään enään ei siivousapua vain saa kodinhoitajilta, pitää olla muutakin tarvetta ja siivous tehdään yhdessä perheen kanssa. Ei siis kenenkään puolesta tulla vain siivoamaan. Lapsia hoidetaan viedään ulos ym.. Mutta sitäkään ei niin vain saa koska ns sosiaalitapaukset menee edelle.

Mutta kannattaa ottaa paikkakuntasi sosiaalivirastoon ja kysele lisää sieltä. Koska joka kaupungissa ei ole perheille erikseen kodinhoitajia, vaan he hoitavat myös vanhuksia. Ja kodinhoitajan velvollisuuksiin kuuluu myös tehdä lastensuojelu ilmotus, jos vaikuttaa, että perheessä ei kaikki ole kunnossa ja lapsi kärsii.

voi hyvänen aika. perhetyöntekijät auttaa sua lapsenhoidossa ja neuvoo ja tukee. mulla ne tuli kun sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja olin loppuunpalanut. olivat aivan ihania. en olisi pelkillä lääkkeillä selvinnyt. juttelivat ja kannustivat ja tukivat. veivät poikaa ulos että sain levätä. henkilökemiat meillä pelas tosi hyvin. toki tiesin että olen tarkkailun alla (niinku kuuluikin) mutta ikinä ei tullu sellasta tunnetta että ne tarkkailisi. päinvastoin. kaikessa koin vain kannustusta. olivat aivan ihania ihmisiä. harmi kun tervehdyin ja jouduin luopumaan =). ota ihmeessä apu vastaan. suosittelen lämpimästi.

• posit.kokemuksia
        posit.kokemus kirjoitti:

voi hyvänen aika. perhetyöntekijät auttaa sua lapsenhoidossa ja neuvoo ja tukee. mulla ne tuli kun sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja olin loppuunpalanut. olivat aivan ihania. en olisi pelkillä lääkkeillä selvinnyt. juttelivat ja kannustivat ja tukivat. veivät poikaa ulos että sain levätä. henkilökemiat meillä pelas tosi hyvin. toki tiesin että olen tarkkailun alla (niinku kuuluikin) mutta ikinä ei tullu sellasta tunnetta että ne tarkkailisi. päinvastoin. kaikessa koin vain kannustusta. olivat aivan ihania ihmisiä. harmi kun tervehdyin ja jouduin luopumaan =). ota ihmeessä apu vastaan. suosittelen lämpimästi.

siis mua tarkkailtiin siitä syystä että olin vakavasti masentunut... tottakai siinä vaiheessa pitikin tarkkailla... mutta ei ne mitään "kyyliä" ole... tulevat auttamaan eivätkä päätyökseen kyttää... upeita ja tavallisia ihmisiä... ei ollenkaan mitään virallisen sossutyypin tapaisia...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      177
      4995
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4376
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3107
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2952
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2892
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2501
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27