Onko HD huollot ja varaosat kalliita?

Ehkä joskus Harrikkamies...

Elikä nyt HD:n omistajat kertokaas että onko huollot ja varaosat yhtä suolasissa hinnoissa kun itse pyörätkin? Ei sinänsä mutta ei köyhät Harrikoilla ajele.

12

7765

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalliitt

      huollot ja varaosat,ja niitä menee paljon.

    • Vee2

      Huoltohintojen kallius tai halpuus on niin suhteellinen käsite. Uusia (muistaakseni 06 ja uudemmat) Harrikat huolletaan 8000 km välein ja silloin niihin tehdään ns. isohuolto. Sisältää huolto-oppaan määrittelemät tarkistukset mutta isohuollossa vaihdetaan; moottoriöljy, enskaöljy (ei Spora), vaihteistoöljy,tulpat, öljysuodatin sekä pestään/kuivataan/rasvataan ilmanputsari.
      Rammi tsekataan, jarrunesteet ja palat yms pinnojen tiukkuus ja töötti muutamia pikkuasioita mainitakseni.
      Venttiileihin ei tarvitse koskea koska ne ovat kehittyneet ja siis hydraulisesti säätyvät.

      Tämä työ maksaa TwinCamiin noin 250euroa ja Sporaan hieman vähemmän koska siinä ei ole enskaöljyä erikseen.

      Vanhempiin kuin 06 pyöriin tehdään pikkuhuolto (moottoriöljyn vaihto 4000km välein).

      En pitäisi kalliina.

      Erikseen ostettuna Harrikan öljy (20W-50 4litran pänikkä, josta jää vielä hieman varalle) maksaa 29 euroa, enskaöljy 7-8 euroa, vaihteistoöljy 7-8 euroa, öljynsuodatin alle 10 euroa ja tulpat 5,9 kpl. Huoltotarvikkeet ovat siis erittäin halpoja.

      Mainitsen vielä vaikka jarrupalat 27 euroa/pari tai moottoriöljy litran purkeissa 6,95 euroa.

      Aikas halpaa vai mitä? Teeseitsemies saa isossa huollossa tarvittavat kamat reilusti alle 70 eurolla. Halpaa vai mitä?

      • Kawamies

        Täytyy sanoa, että iso huolto on tosi halpa Harleyssä, jos 250 eurolla selviää. Itse teetin Kawasakin matkamalliin(GTR 1000)ns. ison huollon(12.000 km)viime kesänä ja hinta oli tosi suolainen, eli n. 450 euroa. Ja tää iso huolto tulee vastaan 12 tkm välein. P****le!!


      • dyna super glide
        Kawamies kirjoitti:

        Täytyy sanoa, että iso huolto on tosi halpa Harleyssä, jos 250 eurolla selviää. Itse teetin Kawasakin matkamalliin(GTR 1000)ns. ison huollon(12.000 km)viime kesänä ja hinta oli tosi suolainen, eli n. 450 euroa. Ja tää iso huolto tulee vastaan 12 tkm välein. P****le!!

        miksi ette vaihda öljyt ja filtterit ite,jos vie firmaan niin ne ottavat jo 200 euro että aja prätkän sisän!!


      • Kawamies
        dyna super glide kirjoitti:

        miksi ette vaihda öljyt ja filtterit ite,jos vie firmaan niin ne ottavat jo 200 euro että aja prätkän sisän!!

        Öljyt hommasin ite, mut toi öljyjen ja filtterin vaihto oli pieni osa laskusta. Tulee niin helvetin vähän ajettua kesässä, kun ei tahdo aikaa riittää. Tästä syystä piti sit vaihtaa kytkinnesteet, jarrunesteet, syylarinesteet, keulanesteet jne. jne. kun ne pitää vaihtaa kahden vuoden välein ellei kilometrimäärät täyty. Sit lisäksi venttiilien säätö, kaasareiden seokset ja synkkaus, svingin voitelu(joutuu irrottamaan et saa voideltua). Tunteja 6,5. Joo no, oon tossa vähän tota 1200 Spora ärrää kattellu. Pirun nätti pyörä sinisenä ja pinnavanteilla. Saas nähdä. On tullut japsilla ajettua jo neljännesvuosisata.


      • S.S.
        Kawamies kirjoitti:

        Täytyy sanoa, että iso huolto on tosi halpa Harleyssä, jos 250 eurolla selviää. Itse teetin Kawasakin matkamalliin(GTR 1000)ns. ison huollon(12.000 km)viime kesänä ja hinta oli tosi suolainen, eli n. 450 euroa. Ja tää iso huolto tulee vastaan 12 tkm välein. P****le!!

        660€


      • Asioinut.

        Harjavalta myy alle noiden hintojen !
        T:asiakas Porista.


    • Shoveli1

      HD,n osat maksavat ostopaikasta riippuen 1/4 - 1/2 japsipyörien osahintoihin verrattuna, ja kaikkein tärkein juttu on se että niitä aina saa heti suomesta, HD-miehellä (ja naisella )Ei koskaan jää pyörä seisomaan kesäkuusta elokuuhun jonkun japaniasta tilattavan kalliin käikäleen takia ! Kuten japsipyörien kanssa usein tapahtuu.
      Tuntiveloitus korjaamolla on sama kuin muissakin merkeissä, mutta HD on yksinkertainen rakenteeltaan ,ja siksi niitä työtunteja menee paljon vähemmän kuin johonkin moninkertaiseen plastiikkikuoreen käärittyyn Hokawayamakiin ! HD, holto on jo tehty valmiiksi siinä ajassa kun japskista on vasta katteet ym,
      tinkelit irroitettu !

      • olen

        saanut kuunnella samanlaisia juttuja Trans amini varaosa ja huoltohinnoista. Jengi ei millään usko että tekniikan osat on hinnaltaan noin puolet euro ja japsien osista. Onko ne sit kalliita siitä saa jokainen vetää omat johtopäätöksensä.


    • hd espoo

      Hinnat ja toimitukset erittäin ok!itsekin ostanut kyseiseltä firmalta ja edullista oli!
      Yhtiö Harjavalta Motorcycles,Harjavallasta.Toimi ainakin mun kohdallani.

    • HooREE!!

      No mulla makso hd:n eka huolto(1600km) n 260e ja sitten tää 8000km huolto n 180e. Ostin pyörän siis uutena ja nää huollot on kyllä ihan pakollisia tavallaan että takuu ja jälleenmyyntiarvo säilyy. Toki vaihdoin/vaihdan öljyt aina 3000km välein kun ajelen melko lyhyitä pätkiä. 4l kannu hd:n omaa öljyä maksaa n 46e ja se riittää melkein kahteen vaihtoon kun 2,2l menee vaihdossa. Öljynsuodattimen vaihdan n 8000km välein ja se maksaa n 20e.

      En pidä mitenkään kalliina tätä harrastusta, pyörä maksoin 19000e ja vuoden vakuutusmaksut n 750e.

      • HOOOO DEEEEEEE

        Pitäis ostaa kyllä oikea öljynsuodattimen avain, sellainen jonka voi räikällä kätevästi aukaista, onko tietoa paljonko nää öljynsuodatinavain maksaa? Olen nylkyttänyt suodattimen aina sivusta auki vannekiristimellä ja siinä on se liike niin tuhottoman pieni että avaaminen kestää melko pitkään :(


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      1906
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1316
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1206
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1182
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1171
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1166
    Aihe