Elikä nyt HD:n omistajat kertokaas että onko huollot ja varaosat yhtä suolasissa hinnoissa kun itse pyörätkin? Ei sinänsä mutta ei köyhät Harrikoilla ajele.
Onko HD huollot ja varaosat kalliita?
12
8075
Vastaukset
- kalliitt
huollot ja varaosat,ja niitä menee paljon.
- Vee2
Huoltohintojen kallius tai halpuus on niin suhteellinen käsite. Uusia (muistaakseni 06 ja uudemmat) Harrikat huolletaan 8000 km välein ja silloin niihin tehdään ns. isohuolto. Sisältää huolto-oppaan määrittelemät tarkistukset mutta isohuollossa vaihdetaan; moottoriöljy, enskaöljy (ei Spora), vaihteistoöljy,tulpat, öljysuodatin sekä pestään/kuivataan/rasvataan ilmanputsari.
Rammi tsekataan, jarrunesteet ja palat yms pinnojen tiukkuus ja töötti muutamia pikkuasioita mainitakseni.
Venttiileihin ei tarvitse koskea koska ne ovat kehittyneet ja siis hydraulisesti säätyvät.
Tämä työ maksaa TwinCamiin noin 250euroa ja Sporaan hieman vähemmän koska siinä ei ole enskaöljyä erikseen.
Vanhempiin kuin 06 pyöriin tehdään pikkuhuolto (moottoriöljyn vaihto 4000km välein).
En pitäisi kalliina.
Erikseen ostettuna Harrikan öljy (20W-50 4litran pänikkä, josta jää vielä hieman varalle) maksaa 29 euroa, enskaöljy 7-8 euroa, vaihteistoöljy 7-8 euroa, öljynsuodatin alle 10 euroa ja tulpat 5,9 kpl. Huoltotarvikkeet ovat siis erittäin halpoja.
Mainitsen vielä vaikka jarrupalat 27 euroa/pari tai moottoriöljy litran purkeissa 6,95 euroa.
Aikas halpaa vai mitä? Teeseitsemies saa isossa huollossa tarvittavat kamat reilusti alle 70 eurolla. Halpaa vai mitä?- Kawamies
Täytyy sanoa, että iso huolto on tosi halpa Harleyssä, jos 250 eurolla selviää. Itse teetin Kawasakin matkamalliin(GTR 1000)ns. ison huollon(12.000 km)viime kesänä ja hinta oli tosi suolainen, eli n. 450 euroa. Ja tää iso huolto tulee vastaan 12 tkm välein. P****le!!
- dyna super glide
Kawamies kirjoitti:
Täytyy sanoa, että iso huolto on tosi halpa Harleyssä, jos 250 eurolla selviää. Itse teetin Kawasakin matkamalliin(GTR 1000)ns. ison huollon(12.000 km)viime kesänä ja hinta oli tosi suolainen, eli n. 450 euroa. Ja tää iso huolto tulee vastaan 12 tkm välein. P****le!!
miksi ette vaihda öljyt ja filtterit ite,jos vie firmaan niin ne ottavat jo 200 euro että aja prätkän sisän!!
- Kawamies
dyna super glide kirjoitti:
miksi ette vaihda öljyt ja filtterit ite,jos vie firmaan niin ne ottavat jo 200 euro että aja prätkän sisän!!
Öljyt hommasin ite, mut toi öljyjen ja filtterin vaihto oli pieni osa laskusta. Tulee niin helvetin vähän ajettua kesässä, kun ei tahdo aikaa riittää. Tästä syystä piti sit vaihtaa kytkinnesteet, jarrunesteet, syylarinesteet, keulanesteet jne. jne. kun ne pitää vaihtaa kahden vuoden välein ellei kilometrimäärät täyty. Sit lisäksi venttiilien säätö, kaasareiden seokset ja synkkaus, svingin voitelu(joutuu irrottamaan et saa voideltua). Tunteja 6,5. Joo no, oon tossa vähän tota 1200 Spora ärrää kattellu. Pirun nätti pyörä sinisenä ja pinnavanteilla. Saas nähdä. On tullut japsilla ajettua jo neljännesvuosisata.
- S.S.
Kawamies kirjoitti:
660€
- Asioinut.
Harjavalta myy alle noiden hintojen !
T:asiakas Porista.
- Shoveli1
HD,n osat maksavat ostopaikasta riippuen 1/4 - 1/2 japsipyörien osahintoihin verrattuna, ja kaikkein tärkein juttu on se että niitä aina saa heti suomesta, HD-miehellä (ja naisella )Ei koskaan jää pyörä seisomaan kesäkuusta elokuuhun jonkun japaniasta tilattavan kalliin käikäleen takia ! Kuten japsipyörien kanssa usein tapahtuu.
Tuntiveloitus korjaamolla on sama kuin muissakin merkeissä, mutta HD on yksinkertainen rakenteeltaan ,ja siksi niitä työtunteja menee paljon vähemmän kuin johonkin moninkertaiseen plastiikkikuoreen käärittyyn Hokawayamakiin ! HD, holto on jo tehty valmiiksi siinä ajassa kun japskista on vasta katteet ym,
tinkelit irroitettu !- olen
saanut kuunnella samanlaisia juttuja Trans amini varaosa ja huoltohinnoista. Jengi ei millään usko että tekniikan osat on hinnaltaan noin puolet euro ja japsien osista. Onko ne sit kalliita siitä saa jokainen vetää omat johtopäätöksensä.
- hd espoo
Hinnat ja toimitukset erittäin ok!itsekin ostanut kyseiseltä firmalta ja edullista oli!
Yhtiö Harjavalta Motorcycles,Harjavallasta.Toimi ainakin mun kohdallani. - HooREE!!
No mulla makso hd:n eka huolto(1600km) n 260e ja sitten tää 8000km huolto n 180e. Ostin pyörän siis uutena ja nää huollot on kyllä ihan pakollisia tavallaan että takuu ja jälleenmyyntiarvo säilyy. Toki vaihdoin/vaihdan öljyt aina 3000km välein kun ajelen melko lyhyitä pätkiä. 4l kannu hd:n omaa öljyä maksaa n 46e ja se riittää melkein kahteen vaihtoon kun 2,2l menee vaihdossa. Öljynsuodattimen vaihdan n 8000km välein ja se maksaa n 20e.
En pidä mitenkään kalliina tätä harrastusta, pyörä maksoin 19000e ja vuoden vakuutusmaksut n 750e.- HOOOO DEEEEEEE
Pitäis ostaa kyllä oikea öljynsuodattimen avain, sellainen jonka voi räikällä kätevästi aukaista, onko tietoa paljonko nää öljynsuodatinavain maksaa? Olen nylkyttänyt suodattimen aina sivusta auki vannekiristimellä ja siinä on se liike niin tuhottoman pieni että avaaminen kestää melko pitkään :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448139Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432171Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262072- 951698
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811637- 251116
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071071Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 53995
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28860