Moneenko kertaan luet?

talous

Kuinka moneen kertaan olette keskimäärin lukeneet pääsykoekirjat läpi?

Itse tässä pähkäilen menisinkö vielä töihin ennen koetta vai pitäisikö vaan paahtaa kirjojen parissa. Monivalinnat vaatinee ulkoa opettelemista. Suuntaan talouspuolelle eli liiketaloutta ym. pitäsi lueskella.

7

1164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sopivasti

      Minä ainakin suosittelen, että kannattaa vähän vastapainoa lukemiselle hakea esim. töistä. Riippuu tietysti ovatko työt toimistohommia tai vastaavaa, jossa silmät väsyy. Jos työt jotain fyysistä hommaa, kannatan piristykseksi lukemisen lomaan.

      En ole talouspuolella, joten jätän vastaamatta tuohon toiseen..:)

      • JesseJam

        Itse luin viimeisen kuukauden joka päivä n. 5 tuntia/pv. Toisin sanoen kirja/pv. Luin bilsan, kansiksen ja kemman eli en ihan talouspuolelle kuitenkaan. Silloin kirjat oli sopivia, sellasia lukion oppikirjojen kokoisia kokonaisuuksia.


      • kirjoissa eroa
        JesseJam kirjoitti:

        Itse luin viimeisen kuukauden joka päivä n. 5 tuntia/pv. Toisin sanoen kirja/pv. Luin bilsan, kansiksen ja kemman eli en ihan talouspuolelle kuitenkaan. Silloin kirjat oli sopivia, sellasia lukion oppikirjojen kokoisia kokonaisuuksia.

        Siis luit n. 30 kirjaa? Tai 10 kirjaa 3 kertaan?

        Talousaineisiin joutuu vähän lukemaankin, koska sinne on enemmän hakijoita, vaikeampaa asiaa ja vaikeammat kysymykset. Itse kahlasin aikoinaan biologian kirjat kerran läpi siinä toukokuun aikana, ja viimeisenä iltana selasin fysiikan kertauskirjan (se vapaaehtoinen aine). Tuloksena oli pistemäärä sieltä paremmasta päästä. Kemian tehtävät olivat sinä vuonna huomattavasti haasteellisemmat, joten onneksi en yrittänytkään panostaa siihen.


      • Jasmu
        kirjoissa eroa kirjoitti:

        Siis luit n. 30 kirjaa? Tai 10 kirjaa 3 kertaan?

        Talousaineisiin joutuu vähän lukemaankin, koska sinne on enemmän hakijoita, vaikeampaa asiaa ja vaikeammat kysymykset. Itse kahlasin aikoinaan biologian kirjat kerran läpi siinä toukokuun aikana, ja viimeisenä iltana selasin fysiikan kertauskirjan (se vapaaehtoinen aine). Tuloksena oli pistemäärä sieltä paremmasta päästä. Kemian tehtävät olivat sinä vuonna huomattavasti haasteellisemmat, joten onneksi en yrittänytkään panostaa siihen.

        Riippuu varmaan aika paljon ihmisestä, paljonko joutuu lukemaan. Tietty jos on jo yo-kokeeseen lukennu bilsan ja kemman, niin ei ehkä tarvii sitä niin paljon ulkoa lukea. kertaus riittää.

        Itse oon kuitenkin aatellu lukea kirjat n. 3-5 kertaa läpi. Eihän niitä ole kuin 5 kpl. Ajattelin meinaan päästä sisääkin!


    • Kaappoo

      Tuo lukemistarve varmasti riippuu paljolti ihmisestä ja siitä millainen oppija on.

      Kesän pääsykokeistahan nyt kuitenkin on kyse..? Omasta mielestäni kuulostaa aika lailla liioittelulta jos meinaa kuukausikaupalla lukea yksiin ja samoihin pääsykokeisiin aivan päätoimisesti. Itse en myöskään ymmärrä niitä ihmisiä, jotka lukevat kirjat nopeasti ja monta kertaa läpi.

      En ehkä ole mikään hyvä esimerkki, mutta itse aloitin viime vuonna näin tammikuussa hiljakseen lukemaan kansiksen ja liiketalouden kirjoja. Pääsykokeisiin mennessä olin lukenut ne KERRAN läpi. Samaan aikaan suoritin varusmiespalvelusta ja olin lomilla töissä. Pääsin sisään suhteellisen hyvillä pisteillä.
      Suurimmalle osalle luulisi riittävän että lukee kirjat AJATUKSELLA läpi n.kolme kertaa.
      Pääsykokeissa kannattaa muistaa, ettei kaikkiin kysymyksiin tarvitse tai edes kannata vastata, koska vääristä vastauksista tulee miinuspisteitä.

      • .......?.......

        Varsinkin kun mmtdk:n pääsykokeet ovat perinteisesti koostuneet monivalinnoista, niin ainakaan omalla kohdallani se ei olisi tepsinyt että olisin lukenut ajatuksella kirjat vain muutaman kerran. Tälläinen monivalintatehtäväkoe mielestäni pakottaa opiskelemaan juuri päinvastoin kuin mitä on opetettu yläasteella ja lukiossa; Normaalisti tärkeämpää on ollut opiskella suuria kokonaisuuksia, mihin sen jälkeen on alettu sijoittamaan sitä "nippelitietoa". Tämän tyyppisessä tehtävässä mielestäni se suurien kokonaisuuksien hallitseminen (esimerkkinä biologiasta vaikka ruoansulatuselimistön koko toiminta) ei ole niin tärkeää kuin niiden pikkujuttujen tietäminen. Mielestäni tälläisten pikkuasioiden muistaminen vie huomattavasti paljon enemmän aikaa kuin "suurien". Toistaalta kaikki edellä mainittu saattaa päteä yksin vain minuun... Ken tietää...Joka tapauksessa vanhoista pääsykokeista voi huomata, että jotkut väittämät saattavat olla peräisin esim. todellakin epäolennaisesta kuvatekstistä. Joten aikaisempien pääsykokeiden hankkiminen on todella suositeltavaa!!!! :)


      • vm2002
        .......?....... kirjoitti:

        Varsinkin kun mmtdk:n pääsykokeet ovat perinteisesti koostuneet monivalinnoista, niin ainakaan omalla kohdallani se ei olisi tepsinyt että olisin lukenut ajatuksella kirjat vain muutaman kerran. Tälläinen monivalintatehtäväkoe mielestäni pakottaa opiskelemaan juuri päinvastoin kuin mitä on opetettu yläasteella ja lukiossa; Normaalisti tärkeämpää on ollut opiskella suuria kokonaisuuksia, mihin sen jälkeen on alettu sijoittamaan sitä "nippelitietoa". Tämän tyyppisessä tehtävässä mielestäni se suurien kokonaisuuksien hallitseminen (esimerkkinä biologiasta vaikka ruoansulatuselimistön koko toiminta) ei ole niin tärkeää kuin niiden pikkujuttujen tietäminen. Mielestäni tälläisten pikkuasioiden muistaminen vie huomattavasti paljon enemmän aikaa kuin "suurien". Toistaalta kaikki edellä mainittu saattaa päteä yksin vain minuun... Ken tietää...Joka tapauksessa vanhoista pääsykokeista voi huomata, että jotkut väittämät saattavat olla peräisin esim. todellakin epäolennaisesta kuvatekstistä. Joten aikaisempien pääsykokeiden hankkiminen on todella suositeltavaa!!!! :)

        Luin pääsykoekirjat ajatuksella kerran ja harjottelin edellisten vuosien kysymyksillä. Heittämällä sisään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4520
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      246
      2249
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1660
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      161
      1452
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      291
      1337
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1137
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1094
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1075
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      62
      1031
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      119
      967
    Aihe