Moneenko kertaan luet?

talous

Kuinka moneen kertaan olette keskimäärin lukeneet pääsykoekirjat läpi?

Itse tässä pähkäilen menisinkö vielä töihin ennen koetta vai pitäisikö vaan paahtaa kirjojen parissa. Monivalinnat vaatinee ulkoa opettelemista. Suuntaan talouspuolelle eli liiketaloutta ym. pitäsi lueskella.

7

1182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sopivasti

Minä ainakin suosittelen, että kannattaa vähän vastapainoa lukemiselle hakea esim. töistä. Riippuu tietysti ovatko työt toimistohommia tai vastaavaa, jossa silmät väsyy. Jos työt jotain fyysistä hommaa, kannatan piristykseksi lukemisen lomaan.

En ole talouspuolella, joten jätän vastaamatta tuohon toiseen..:)

• JesseJam

Itse luin viimeisen kuukauden joka päivä n. 5 tuntia/pv. Toisin sanoen kirja/pv. Luin bilsan, kansiksen ja kemman eli en ihan talouspuolelle kuitenkaan. Silloin kirjat oli sopivia, sellasia lukion oppikirjojen kokoisia kokonaisuuksia.

• kirjoissa eroa
        JesseJam kirjoitti:

Itse luin viimeisen kuukauden joka päivä n. 5 tuntia/pv. Toisin sanoen kirja/pv. Luin bilsan, kansiksen ja kemman eli en ihan talouspuolelle kuitenkaan. Silloin kirjat oli sopivia, sellasia lukion oppikirjojen kokoisia kokonaisuuksia.

Siis luit n. 30 kirjaa? Tai 10 kirjaa 3 kertaan?

Talousaineisiin joutuu vähän lukemaankin, koska sinne on enemmän hakijoita, vaikeampaa asiaa ja vaikeammat kysymykset. Itse kahlasin aikoinaan biologian kirjat kerran läpi siinä toukokuun aikana, ja viimeisenä iltana selasin fysiikan kertauskirjan (se vapaaehtoinen aine). Tuloksena oli pistemäärä sieltä paremmasta päästä. Kemian tehtävät olivat sinä vuonna huomattavasti haasteellisemmat, joten onneksi en yrittänytkään panostaa siihen.

• Jasmu
        kirjoissa eroa kirjoitti:

Siis luit n. 30 kirjaa? Tai 10 kirjaa 3 kertaan?

Talousaineisiin joutuu vähän lukemaankin, koska sinne on enemmän hakijoita, vaikeampaa asiaa ja vaikeammat kysymykset. Itse kahlasin aikoinaan biologian kirjat kerran läpi siinä toukokuun aikana, ja viimeisenä iltana selasin fysiikan kertauskirjan (se vapaaehtoinen aine). Tuloksena oli pistemäärä sieltä paremmasta päästä. Kemian tehtävät olivat sinä vuonna huomattavasti haasteellisemmat, joten onneksi en yrittänytkään panostaa siihen.

Riippuu varmaan aika paljon ihmisestä, paljonko joutuu lukemaan. Tietty jos on jo yo-kokeeseen lukennu bilsan ja kemman, niin ei ehkä tarvii sitä niin paljon ulkoa lukea. kertaus riittää.

Itse oon kuitenkin aatellu lukea kirjat n. 3-5 kertaa läpi. Eihän niitä ole kuin 5 kpl. Ajattelin meinaan päästä sisääkin!

• Kaappoo

Tuo lukemistarve varmasti riippuu paljolti ihmisestä ja siitä millainen oppija on.

Kesän pääsykokeistahan nyt kuitenkin on kyse..? Omasta mielestäni kuulostaa aika lailla liioittelulta jos meinaa kuukausikaupalla lukea yksiin ja samoihin pääsykokeisiin aivan päätoimisesti. Itse en myöskään ymmärrä niitä ihmisiä, jotka lukevat kirjat nopeasti ja monta kertaa läpi.

En ehkä ole mikään hyvä esimerkki, mutta itse aloitin viime vuonna näin tammikuussa hiljakseen lukemaan kansiksen ja liiketalouden kirjoja. Pääsykokeisiin mennessä olin lukenut ne KERRAN läpi. Samaan aikaan suoritin varusmiespalvelusta ja olin lomilla töissä. Pääsin sisään suhteellisen hyvillä pisteillä.
      Suurimmalle osalle luulisi riittävän että lukee kirjat AJATUKSELLA läpi n.kolme kertaa.
      Pääsykokeissa kannattaa muistaa, ettei kaikkiin kysymyksiin tarvitse tai edes kannata vastata, koska vääristä vastauksista tulee miinuspisteitä.

• .......?.......

Varsinkin kun mmtdk:n pääsykokeet ovat perinteisesti koostuneet monivalinnoista, niin ainakaan omalla kohdallani se ei olisi tepsinyt että olisin lukenut ajatuksella kirjat vain muutaman kerran. Tälläinen monivalintatehtäväkoe mielestäni pakottaa opiskelemaan juuri päinvastoin kuin mitä on opetettu yläasteella ja lukiossa; Normaalisti tärkeämpää on ollut opiskella suuria kokonaisuuksia, mihin sen jälkeen on alettu sijoittamaan sitä "nippelitietoa". Tämän tyyppisessä tehtävässä mielestäni se suurien kokonaisuuksien hallitseminen (esimerkkinä biologiasta vaikka ruoansulatuselimistön koko toiminta) ei ole niin tärkeää kuin niiden pikkujuttujen tietäminen. Mielestäni tälläisten pikkuasioiden muistaminen vie huomattavasti paljon enemmän aikaa kuin "suurien". Toistaalta kaikki edellä mainittu saattaa päteä yksin vain minuun... Ken tietää...Joka tapauksessa vanhoista pääsykokeista voi huomata, että jotkut väittämät saattavat olla peräisin esim. todellakin epäolennaisesta kuvatekstistä. Joten aikaisempien pääsykokeiden hankkiminen on todella suositeltavaa!!!! :)

• vm2002
        .......?....... kirjoitti:

Varsinkin kun mmtdk:n pääsykokeet ovat perinteisesti koostuneet monivalinnoista, niin ainakaan omalla kohdallani se ei olisi tepsinyt että olisin lukenut ajatuksella kirjat vain muutaman kerran. Tälläinen monivalintatehtäväkoe mielestäni pakottaa opiskelemaan juuri päinvastoin kuin mitä on opetettu yläasteella ja lukiossa; Normaalisti tärkeämpää on ollut opiskella suuria kokonaisuuksia, mihin sen jälkeen on alettu sijoittamaan sitä "nippelitietoa". Tämän tyyppisessä tehtävässä mielestäni se suurien kokonaisuuksien hallitseminen (esimerkkinä biologiasta vaikka ruoansulatuselimistön koko toiminta) ei ole niin tärkeää kuin niiden pikkujuttujen tietäminen. Mielestäni tälläisten pikkuasioiden muistaminen vie huomattavasti paljon enemmän aikaa kuin "suurien". Toistaalta kaikki edellä mainittu saattaa päteä yksin vain minuun... Ken tietää...Joka tapauksessa vanhoista pääsykokeista voi huomata, että jotkut väittämät saattavat olla peräisin esim. todellakin epäolennaisesta kuvatekstistä. Joten aikaisempien pääsykokeiden hankkiminen on todella suositeltavaa!!!! :)

Luin pääsykoekirjat ajatuksella kerran ja harjottelin edellisten vuosien kysymyksillä. Heittämällä sisään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe