höyrypesuri

marjot

kertokaa kokemuksia kyseisestä laitteesta?
minulla on ongelma pesuhuoneen siivoamisen kanssa ja ajattelin että jos höyryllä lähtisi liat pois.
mutta miten on? toimiiko niin kovaan likaan joka ei lähde millään pesuaineella?
luultavasti tullut porakaivovedestä ajan myötä valkoisiin kaakeleihin kalkkia? tai jotain vastaavaa. mutta ei kumminkaan lähde aineilla.
kertokaa mihin kaikkeen olette käyttänyt höyrypesuria ja tulokset?

13

9992

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leluja

      Leluja kaikki kotikäyttöön tarkoitetut on. Niiden höyryntuotto riittää sellaseen, sanoisinpa lähinnä näpertelyyn.. Jotain hanojen koloja ja hellan nappuloita niillä putsaa, mutta vaikkapa koko kylppärin putsaus moisella on kyllä jo tuskaa. Siis suomeksi sanottuna, aikaa menee ja paljon.. Eikä se kalkki mihinkään lähde, ainakaan jos sitä on runsaasti.

      Kalkin saat pois vahvasti happamalla pesuaineella (ph 1-2) liuottamalla ja kevyellä hankauksella. Hae siivoustarvikekaupasta jotain ammattiainetta, vaikkapa Kiillon Kasperia tms..

      Kalkin muodostumista voit vähentää, kun peset kylppärin säännöllisesti miedosti happamalla pesuaineliuoksella. Taas suosittelen ammattiaineita, esimerkkinä vaikkapa Bernerin Sapu

    • Mami-68

      Itse olen kokeillut kolmea erillaista höyrypesuria,ja kaikki ovat olleet erillaisia.

      1:n höyrypesuri,oli vastaavanlainen kuin tv.shop mainostaa sellainen pieni käteen sopiva kannumainen,kalkkisaostumat hävis hanoista ja kaakeleista mutta muuten en ollut tyytyväinen.Jatkuvasti piti olla täyttämässä ja odotella että laite lämpiäisi.Hinta n.30e - 40e muistaakseni.

      2:n höyrypesuri oli imurimainen,ystävättäreni isä oli ostanut sellaisen vaimolleen,lainasimme ja testasimmme sitä ,sillä siivosimme koko asunnon ,saunan kylppärin ja keittiön ja uuninkin...todella hyvä oli ,mutta oli se maksanutkin ,valitettavsti merkkiä en muista.Säiliö jonne vesi laitettiin oli tilava muistaakseni jopa yli 2 l:n. Tämä kyseinen kone oli ostettu joltakin messuilta.

      3:n höyrypesurin testasin vasta ihan pari päivää sitten,naapuri oli ostannut sellaisen postikuvaston kautta,itse en kyllä saanut sillä edes vesihanoista puhumattakaan kaakeleista veden jättämiä kalkkeutumia pois. Hinta luokka siinä oli pikkusen vajaa 100e,onneksi en ostanut sitä itselleni ennenkuin testasin.

      Olen sellaista kunnollista höyrypesuria etsinyt pitkään itselleni,vaan ei ole vastaan tullut...pitäs todellakin saada testasta että varmasti ois sellainen laite jolla tekisi jotain ,joten minulle sopivan laitteen etsintä jatkuu.

      • Anonyymi

        Itse ostin www.scsf.fi sivuilta Kuuma Kuiva Höyrypesurin . On todella hyvä ja lika saa kyytiä. Kaikki paikat sain puhtaaksi sekä 2 viemäriä ei vetäny enää kunnolla. Pistin ohuen pään viemäriin ja kuumaa paineistettua höyryä, liat lähti ja nyt vetää molemmat viemärin niin kuin kuuluukin. Tämä on hieman hinnakas mutta ylivoimaisesti paras mihin olen aiemmin tutustunut.


    • ekologinen

      Etikka on hyvä yleispuhdistusaine kylppärissä. Sillä lähtee hyvin kalkkisaostumat yms. Ja on vielä ympäristöystävällinenkin!

      • Kärcher

        Kaakeleiden, hanojen , altaiden yms. kalkki-, rasva-, saippuasaostumien pesuun todella toimivaa on juurikin etikkapyyhintä n.5-10min ennen höyrypesua. Pesurina Kärcher SC1402. Kyllä lähtee!


      • muut tuotteet
        Kärcher kirjoitti:

        Kaakeleiden, hanojen , altaiden yms. kalkki-, rasva-, saippuasaostumien pesuun todella toimivaa on juurikin etikkapyyhintä n.5-10min ennen höyrypesua. Pesurina Kärcher SC1402. Kyllä lähtee!

        Mites tämä Kärcherin SV 1902? Hintaa on kyllä laitteella, mutta se myös siivoaisi omat jälkensä, ainakin valmistajan mukaan :P


      • Kokeillut
        muut tuotteet kirjoitti:

        Mites tämä Kärcherin SV 1902? Hintaa on kyllä laitteella, mutta se myös siivoaisi omat jälkensä, ainakin valmistajan mukaan :P

        Ainoa oike tähän tarkoitukseen on 1902


    • jaakkima1

      Minulla on kyseinen höyrypesuri ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Aikaisemmin yritin saada muovimatosta liat pois, mutta, mutta ei millään! tilattuani höyrypesurin, ei ole tarvinnut muovimattoon kuluttaa turhia pesuaine maksuja. WC-aivan upea...pois Vimit ja muut myrkyt, vain pelkkä vesi riittää!!

    • Meillä h2o höyrymoppi ja ihan hyvä laite se on joissakin jutuissa. Esimerkiksi imuroinnin jälkeen sillä hyvä puhdistaa parketti-, laminaatti- ja kaakelilattiat. Samoin puhdistin sillä tyhjänä olevan akvaarion koska ymmärrettävistä syistä siihen ei viitsi käyttää mitään pesuainetta :)

      Mutta sen sanon että ei se puhdistaminen tuolla laitteella käy ihan niin helposti kuin siinä tv shopin mainoksessa. Tosin enpä sitä sen vuoksi ostanutkaan :)

    • Anonyymi

      Minulla on ollut monta vuotta Kärscher SC1402, joka jostain syystä polttaa proput uusissa talossamme. Mikä on syynä osaako joku kertoa? Ei minkäänlaista ongelmaa mökillä eikä 1999 tehdyssä talossamme, mutta 5-v vanhassa ja juuri valmistuneessa talossa se ei toimi. Mikä siinä on vikana?

    • Anonyymi

      Paras on mielestäni Kuuma Kuiva Höyrypesuri. Sellaisen löysin www.scsf.fi sivuilta. Sain kaikki paikat puhtaaksi ja kauppanpäälle puhdistin kaikki lasten lelut tällä. Suosittelen

    • Anonyymi

      Ei uskonut Tölli Häggmanin kanssa nimien ylihyppijät ei saa huutaa huoneisiin ja olla aina pesäpalloa.

    • Anonyymi

      Kärcherin pieni pölynimurimainen malli oli käytössä. Mainoksien pohjalta oli suuret odotukset - tosielässä vastaan tuli suuret pettymykset. Lopuksi sen turvakorkki juuttui kiinni ja olisi varaosana maksanut puolet laitteen hinnasta.

      Keksintö päätyi SER keräyksen.

      -Pessimisti ei pettyisi-

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2605
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1927
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1655
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      35
      1589
    8. 89
      1530
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      116
      1403
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe