Sheltti

minkä hintainen?

Eli minkä hintainen suunnilleen on sheltti? Koirakuume on vaivannut jo pitkään, ja tähän rotuun ollaan päädytty. On ne niin ihania...

23

2154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • krb

      750-1000€
      ja ihaniahan ne onkin. meille tulee kesällä jo toinen.

    • mutta..

      Eivätkö sheltit ovat tosi pelokkaita koiria?Näin olen käsittänyt.Että kun kieltää niin hyvä ku eivät kuse alleen?Itse haaveilin sheltistä ennen nykyistä koiraani mutta kaikki sanoivat niiden olevan niin pelokkaita ja pidättyväisiä vieraita kohtaan..

      • ...!!...

        Kyllä taitaa omistaja alle kusta ennen kun tuo koira. Se riippuu ihan kasvattajasta..


      • krb

        melkein putosin tuolilta. vai että kusevat alleen komentamisesta. *hehheheh* kuka "asiantuntija" sulle on tuommoista mennyt väittämään? Tänään heitin shelttini lenkillä niskasta selälleen, kun se ei meinaa uskoa, että naapurin bullterrierille ei saa räyhätä. eikä se ole siitä ikinä mitenkään "järkyttynyt". ei kyllä uskonutkaan...vielä on koulutus siltäosaa kesken.
        Nuo sinun saamat neuvosi kuullostavat ihan samalta kuin tällä hetkellä iltahauskuus lukemiseni shelttiyhdistyksen käsikirjasta vuodelta 1977. 30 vuotta vanhoja kasvatusoppeja. paljon on muuttunut.

        "pelokas ja varautunut vieraita kohtaan"... meillä ainakin on änkeemässä ensimmäisenä jokaisen vieraan syliin...


      • eppulainen

        on myös sheltit, on niitäkin jotka on varautuneita ( ei sama asia kuin arka) eli ei kaikki koirat muissakaan roduissa ole heti innolla menossa vieraan mukaan.

        mieti sellaista jos olet kuullut että koira on arka ja opetat sitä sen mukaan käyttäytymään ulkona, otat syliin kun joku tulee vastaan tai kierrät kaikki kaukaa..taatusti saat aran koiran. jos taas antaa koiran itse tutustua ja selviytyä tilanteesta tietenkin niin että jos jotain sattuu olet suojelemassa koiraasi. varmasti reipas.

        jo edesmennyt shelttini muistutti luonteeltaan enemmän kultaista noutajaa kuin arkaa paimenta.riitti että joku vilkaisi niin olii jo pomppaamassa syliin, pentuna en koskaan nostanut koiraani syliin uhkaavan tilanteen edessä vaan menin kyykkyyn ja koira sai tulla jalkoihin turvaan. eläissään ei pelännyt yhtään mitään!


      • tintuli
        krb kirjoitti:

        melkein putosin tuolilta. vai että kusevat alleen komentamisesta. *hehheheh* kuka "asiantuntija" sulle on tuommoista mennyt väittämään? Tänään heitin shelttini lenkillä niskasta selälleen, kun se ei meinaa uskoa, että naapurin bullterrierille ei saa räyhätä. eikä se ole siitä ikinä mitenkään "järkyttynyt". ei kyllä uskonutkaan...vielä on koulutus siltäosaa kesken.
        Nuo sinun saamat neuvosi kuullostavat ihan samalta kuin tällä hetkellä iltahauskuus lukemiseni shelttiyhdistyksen käsikirjasta vuodelta 1977. 30 vuotta vanhoja kasvatusoppeja. paljon on muuttunut.

        "pelokas ja varautunut vieraita kohtaan"... meillä ainakin on änkeemässä ensimmäisenä jokaisen vieraan syliin...

        Aika moni näköjään rankaisee koiraa fyysisesti sen tekemistä virheistä, vaikka huutaminen ja fyysisesti rankaiseminen ovat ehdottomasti kiellettyjä. Valitettavasti liian vähäinen osa sitäkään tietää...Koulutuksen pohjahan on luottamuksen luominen koiran ja omistajan välille ja hyvä luottamus syntyy positiivisella koulutuksella. Jos koirasta esim. ottaa niskasta kiinni, joka on hyvin yleinen tapa, koira saattaa pikkuhiljaa menettää luottamusta omistajaansa koska omistajan läsnäollessa tapahtuu ikäviä asioita. :(


      • krb
        tintuli kirjoitti:

        Aika moni näköjään rankaisee koiraa fyysisesti sen tekemistä virheistä, vaikka huutaminen ja fyysisesti rankaiseminen ovat ehdottomasti kiellettyjä. Valitettavasti liian vähäinen osa sitäkään tietää...Koulutuksen pohjahan on luottamuksen luominen koiran ja omistajan välille ja hyvä luottamus syntyy positiivisella koulutuksella. Jos koirasta esim. ottaa niskasta kiinni, joka on hyvin yleinen tapa, koira saattaa pikkuhiljaa menettää luottamusta omistajaansa koska omistajan läsnäollessa tapahtuu ikäviä asioita. :(

        toisten koirien koulutus vaatii alistamista toisten ei. kun koirani "kävelee minun yli" yrittämällä käydä toisen koiran päälle kaikista kielloista huolimatta, silloin pistän koiran maihin.
        minä en satuta koiraani, joten et voi puhua "fyysisestä" rankaisemisesta vaan se on koiralle enemmänkin henkinen rangaistus.


      • tintuli
        krb kirjoitti:

        toisten koirien koulutus vaatii alistamista toisten ei. kun koirani "kävelee minun yli" yrittämällä käydä toisen koiran päälle kaikista kielloista huolimatta, silloin pistän koiran maihin.
        minä en satuta koiraani, joten et voi puhua "fyysisestä" rankaisemisesta vaan se on koiralle enemmänkin henkinen rangaistus.

        Fyysinen rangaistus ei tarkoita pelkästään sitä että satuttaa koiraa...se on kaikki mikä liittyy koiran koskemiseen rainkaisemisen yhteydessä. Monet ihmiset esim. läppäisevät koiraansa nokalle jos se puree tai näykkii...Mikään koira ei tarvitse, eikä ansaitsekaan, alistavaa koulutusta. Jos koira käy toisten koirien päälle niin kannattaa totuttaa toisiin koiriin se pikkuhiljaa ja opettaa sille miten ne ohitetaan. Fyysinen rankaisu heikentää koiran ja ihmisen välistä luottamusta ja koira oppii että omistaja on huonojen kokemusten lähde. Jos koira on suuri niin tilannen on todellakin hankala jos koiraa ei saa pidettyä käsissä. Riippuu myöskin vähän kuinka vanha koira on ja millaista koulutusta se on saanut...


      • krb
        tintuli kirjoitti:

        Fyysinen rangaistus ei tarkoita pelkästään sitä että satuttaa koiraa...se on kaikki mikä liittyy koiran koskemiseen rainkaisemisen yhteydessä. Monet ihmiset esim. läppäisevät koiraansa nokalle jos se puree tai näykkii...Mikään koira ei tarvitse, eikä ansaitsekaan, alistavaa koulutusta. Jos koira käy toisten koirien päälle niin kannattaa totuttaa toisiin koiriin se pikkuhiljaa ja opettaa sille miten ne ohitetaan. Fyysinen rankaisu heikentää koiran ja ihmisen välistä luottamusta ja koira oppii että omistaja on huonojen kokemusten lähde. Jos koira on suuri niin tilannen on todellakin hankala jos koiraa ei saa pidettyä käsissä. Riippuu myöskin vähän kuinka vanha koira on ja millaista koulutusta se on saanut...

        koiran koulutustapoja on niin monta kuin on kouluttajiakin. Ja jokainen tehköön itse sen päätöksen miten koiraansa kouluttaa. koirat ovat kaikki yksilöitä ja koulutus tehdään koiran mukaan. netissä on paha mennä arvostelemaan toisten koulutusta, kun ei tiedä yhtään mistä puhuu. ainahan sitä voi jaella kirjoista lukemaansa tietoa tai omia kokemuksiaan. mutta niitä ei kuitenkaan aina voi soveltaa muiden tapauksiin.
        pakko sanoa, että tämä kohta pisti minut hieman hymyilemään: "Jos koira käy toisten koirien päälle niin kannattaa totuttaa toisiin koiriin se pikkuhiljaa ja opettaa sille miten ne ohitetaan. Fyysinen rankaisu heikentää koiran ja ihmisen välistä luottamusta ja koira oppii että omistaja on huonojen kokemusten lähde".
        oi voi.


      • tintuli
        krb kirjoitti:

        koiran koulutustapoja on niin monta kuin on kouluttajiakin. Ja jokainen tehköön itse sen päätöksen miten koiraansa kouluttaa. koirat ovat kaikki yksilöitä ja koulutus tehdään koiran mukaan. netissä on paha mennä arvostelemaan toisten koulutusta, kun ei tiedä yhtään mistä puhuu. ainahan sitä voi jaella kirjoista lukemaansa tietoa tai omia kokemuksiaan. mutta niitä ei kuitenkaan aina voi soveltaa muiden tapauksiin.
        pakko sanoa, että tämä kohta pisti minut hieman hymyilemään: "Jos koira käy toisten koirien päälle niin kannattaa totuttaa toisiin koiriin se pikkuhiljaa ja opettaa sille miten ne ohitetaan. Fyysinen rankaisu heikentää koiran ja ihmisen välistä luottamusta ja koira oppii että omistaja on huonojen kokemusten lähde".
        oi voi.

        Totta, että tapoja kouluttaa koiraa on monia, mutta on myös todella monta väärää tapaa ja yksi niistä on juuri edelleen fyysinen rangaistus. Jokainen kouluttakoon koiransa omalla tavallaan mutta moni myös väärällä. Kyllä sen sitten myöhemmin huomaa, jos vain omistaja tuntee koiransa tarpeeksi hyvin. Ja kyllä todellakin, fyysinen rankaisu oikeastikin heikentää omistajan ja koiran välistä luottamusta. Jos joku ei siitä välitä niin ei välitä mutta ovatpahan ovat ongelmansa ! En minä mitään sanomaani pahalla tarkoita! Ajattelen vain koirien parasta. Totta. Ei kaikkea voikaan sovittaa ihan mihin tapauksiin tahansa mutta siksihän niitä eri neuvoja jaellaan, jotta ne jotka haluavat, voivat soveltaa heille sopivia ratkaisuja ja tapoja. Vaikka koiratkin ovat yksilöitä, niilläkin on oikeutensa !


      • krb
        tintuli kirjoitti:

        Totta, että tapoja kouluttaa koiraa on monia, mutta on myös todella monta väärää tapaa ja yksi niistä on juuri edelleen fyysinen rangaistus. Jokainen kouluttakoon koiransa omalla tavallaan mutta moni myös väärällä. Kyllä sen sitten myöhemmin huomaa, jos vain omistaja tuntee koiransa tarpeeksi hyvin. Ja kyllä todellakin, fyysinen rankaisu oikeastikin heikentää omistajan ja koiran välistä luottamusta. Jos joku ei siitä välitä niin ei välitä mutta ovatpahan ovat ongelmansa ! En minä mitään sanomaani pahalla tarkoita! Ajattelen vain koirien parasta. Totta. Ei kaikkea voikaan sovittaa ihan mihin tapauksiin tahansa mutta siksihän niitä eri neuvoja jaellaan, jotta ne jotka haluavat, voivat soveltaa heille sopivia ratkaisuja ja tapoja. Vaikka koiratkin ovat yksilöitä, niilläkin on oikeutensa !

        olisihan se ihanaa, että me kaikki voisimme olla tuire kaimioita. omata ko kärsivällisyyden ja tuntemuksen.
        en minäkään tietenkään hyväksy jatkuvaa koiran alistamista. mutta olen joutunut sen tekemään ehkä 3 kertaa, että olen päässyt koirani yläpuolelle. herra osaa olla hieman kovapäinen. kukaan ei ole täydellinen. (paitsi ehkä tuire kaimio)


      • tintuli
        krb kirjoitti:

        olisihan se ihanaa, että me kaikki voisimme olla tuire kaimioita. omata ko kärsivällisyyden ja tuntemuksen.
        en minäkään tietenkään hyväksy jatkuvaa koiran alistamista. mutta olen joutunut sen tekemään ehkä 3 kertaa, että olen päässyt koirani yläpuolelle. herra osaa olla hieman kovapäinen. kukaan ei ole täydellinen. (paitsi ehkä tuire kaimio)

        Kukaan ei ole täydellinen, mutta kaikki pystyvät olemaan edes hyviä! Tärkeintä on edes yrittää. Toivon mukaa kuitenkin pystyt osoittamaan koirallesi pomon paikan myöskin ilman alistamista.


      • Anonyymi

        Ei oo kaikki, koulutus se koulutus


      • Anonyymi
        ...!!... kirjoitti:

        Kyllä taitaa omistaja alle kusta ennen kun tuo koira. Se riippuu ihan kasvattajasta..

        SUU KII


    • lkh

      sheltin hinta riippuu esim kasvattajasta ja millaiset vanhemmat pennulla on. n 800-1000e lupaava pentu voi maksaa enemmänkin mutta tuo on aika yleinen hinta haarukka

      • sheltti

        maksoi n. 600e.
        Ihanan pennun sitten saimmekin hyviltä kasvattajilta.
        Joskus hieman varautunut, mutta useimmiten heti ensimmäisenä näytillä jos joku vähän rapsuttaisi korvan takaa ;)


    • sheltin omistajaa

      No eipä meidän koira vielä ainakaan alleen ole kussut, on paljon rohkeampi kuin meidän kultainen noutaja.. Sheltti maksoi 800 €.

    • makso

      meidän sheltti makso 900e aivan vallaton blue merle poju 8viikkoa,

    • jjuu

      Meijän sheltti makso 900€. Yleensä varmaankin siinä 900-1000€ paikkeilla. :)

    • pentuja

      Olin juuri kasvattajaamme yhteydessä kun oli pentujen tekemisestä puhetta. Hän sanoi, että shelttien hinta on noussut rodun suuren kysynnän vuoksi, hinta kuulemma pyörii nykyään 900 eurossa.

      • liisamaija69

        ...sheltti maksaa 1200-1600.


    • Anonyymi

      Sheltti on 600-1000 € maksava paimenkoira ja lammaskoira

    • Anonyymi

      Moi. Minulla on shelttejä kaksi narttua. Mustavalkoinen ja trikki. Mustavalkoinen makso 800€, ja trikki (musta-ruskea-valkoinen) 1300€. Shelttien hinnaksi on kuvattu 700€-2000€, mutta tämä ei taida enää kovin usein päteä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 175
      5156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4643
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2976
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      31
      1955
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1726
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe