Volvo 360

Jonte_18

Antakaas vinkkejä kuinka saatais mahdollisimman paljon tehoja irti tommosesta koneesta B200k.
Itte ajattelin että jos peltisarjan laittas, kanttalaskis sopivasti. mut eipä noista varmaan kauheesti vielä tule mutta kummimkin jotain.
Kuinka iso homma olis keventää vauhtipyörää? onko kellään kokemusta, konetta tehdään kylä kisoihin että hinta puoli ei ole mikään suuri.

Kiitos etukäteen neuvoja antaneille.

9

8246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Volvo_in_sports

      No koneen virittäminenhän on syytä aloittaa siitä,että katsoa missä kunnossa ko,pata on, jos sillä on se 500tkm tahkottu on melko turhaa aloittaa virittäminen vaan hankkia tilalle esim 2,3 b230A kone vaikka.
      Tästä voimmekin aloittaa, oletamme että moottorisi on ihan timmissä kunnossa, aloita vaikka hankkimalla tuplat,käytetyt tuplakaasarit voit löytää volvolandian kautta / kepöstä, myös muualta löytyy.

      Nokka-akseli tuossa on "K" eli jyrkempää nokkaa kehiin kuten D nokka,löytyy myös landian kautta.

      Seuraavana onkin se pakosarja,pakosarjoja löytyy uusia freetechnicsiltä muistaakseni 220€ ja edelleen landiasta löytyy varmaankin käytetty

      Kannesta kärsii ottaa ainakin sen pari milliä pois.

      Vauhtipyörää kun mennään keventämään,saadaan koneeseen kierrosherkkyyttä, ja taas vääntömomentti pienenee.

      Tässä näin aluksi pientä.

      • Jonte_18

        Unohtu laittaa tärkein vielä koneella on rullattu vasta 290tkm. Eikä syö liikoja öljyä/muita nesteitä,paitsi nyt bensaa. :)


      • jshbdaas
        Jonte_18 kirjoitti:

        Unohtu laittaa tärkein vielä koneella on rullattu vasta 290tkm. Eikä syö liikoja öljyä/muita nesteitä,paitsi nyt bensaa. :)

        ei vie vääntöä


    • autokoulu

      ilokaasu vehkeet niin tehoa löytyy.

    • volvo expertti(?)

      Peltipakosarjasta ei taida olla hirveesti hyötyä koska volvon oma vakio pakosarja virtaa aina sinne 170 heppaan asti. Jos haluat tehdä koneen halvalla tässä olis ohjeet; Kannesta 2-3 milliä pois mutta ensin täytyy hankkia pieni vesikanavainen kansi jos sellaista ei ole. Valumerkinnältään 398 tai 530. Jos esim. 160 kannesta menee ottamaan tavaraa pois vesikanavien ja palotilan välinen "kannas" menee niin pieneksi että halkeaa melko suurella todennäköisyydellä. Ja kun lasket kantta niin männistä tulee tietenkin sorvata "patit" pois että puristus suhde saadaan sopivaksi. Ilman tasapää mäntiä lasketulla kannella puristus suhde nousee liian korkeaksi eikä kone kestä. Nokko kannattaa vaihtaa jyrkemmäksi. A nokka on hyvä vaihtoehto koska se on yleisin nokka-akseli b19 koneissa. Eli sellaisen löytää hyvinkin helposti. Oma kaasari on myös tietenkin syytä vaihtaa parempaan/parempiin. Eli vaan tupla lortot tai webrut koneen kylkeen kiinni. Vauhti pyörä kannattaa vaihtaa b19 koneesta koska se on pari kiloa kevyempi siinä. Eli keventeleen ei tarvi alkaa. http://hjem.get2net.dk/bengaard/newpage21.htm

    • volvomies2

      Mä tiiän että tää on erittäin vanha kysymys, mutta pakko vastata tähän jos vaikka joku muu kaipaa samoja neuvoja niin ei usko noita tietämättömiä vastauksia..

      Eli ensinnäkin b200k moottorissa tuo K ei tarkoita nokka-akselia vaan sitä että on kaasari, Ja jos siinä olisikin K nokka niin se on H nokan kanssa volvojen kirein nokka.. eli ei pysty volvon omista nokista ettii kirempää.. b200K:ssa on luultavasti M nokka joka on ihan paskam eli suosittelen laittamaan joko D,V, VX tai VX3 nokan. Noista helpoin hankkia taitaa olla V nokka joka löytyy 240 ja 740 volvojen b200e koneista.

      Sitten tuohon kannen pudotukseen, eli kannesta voi ottaa sen 2 milliä pois JOS se on -531 tai -530 pienikanavainen kansi.. Mutta sitten jää jakohihna turhan löysäksi. sihen on ratkaisuna hankkia ford sierran 2.0OHC hihna tai ladan hihna joka on hieman lyhyempi.

      Sitten tuohon vauhtipyörän keventämiseen, eli tuota 360 volvon vauhtipyörää ei voi keventää oikeestaan yhtään. Siellä ei oo oikeen sellasta paikkaa mistä voi ottaa pois koska on renix-sytytys ja muutenkin..

      Eli jos joku haluaa virittää b200K koneeta ilman koneen vaihtoa niin ainakin seuraavat kannattaa tehdä..

      -Nokaksi siis volvon omista nokista jyrkkyys järjestyksessä seuraavat. A, D, V, VX, VX3, H ja K.. Noista A, D ja V ei vaikuta tyhjäkäyntiin / alakierroksiin paljon mutta VX ja siitä eteenpäin niin alavääntö häviää ja tyhjäkäynti saattaa huonontua.. K ja H nokka ovatkin sitten jo todella jyrkät..

      -Kannen madallus, -1.5mm pystyy ottaa ilman muutoksia.
      -Peltisarja ja putkisto tietysti
      -Kaasari kannattaa vaihtaa ruiskuun tai tupliin.

      Siinä nyt ainakin pientä knoppi tietoa :)

      Jos turbottaa haluaa niin hanki volvo FK turbo kone, siinä tehot on 136hv niin pystyy muutos katsastaa..

    • Oli tuollainen

      Vanha ketju, mut kuin myös edellinen, pakko kirjoittaa.
      Aika moni on tosiaan heittänyt 300-sarjalaisen nokalle tuon 2,3-litraisen pannun.
      Kuitenkin sen verran tehokkaampi kone, kuin tuo Volvon 2-litrainen peruspannu, ja se myös menee 300-sarjalaisen nokalle heittämällä.
      Kyseistä 2,3-litran konettahan käytettiin mm. Volvo 940 Classicin nokalla turbon kanssa ja heppojahan näissä Classic-Volvoissa oli aika jämpti 170hv.
      Tuon kokoinen auto liikkui jo noilla tehoilla komeasti, joten ei se pikkuvolvo ainakaan laiskempi ole.

    • joku vain

      Onko d nokka hyvä b200k?

    • tietämätön

      pystyykö noilla mitä volvomies2 sano nii pääseekö niillä leimalle?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2610
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      1736
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1640
    4. 79
      1311
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1055
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      976
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      51
      961
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      870
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      853
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      818
    Aihe