Digiboksi ei löydä kanavia (kaapeli)

Digiaika

Työnantaja muisti joulun alla digiboksilla ja nyt ovat käyttöönoton ongelmat latistaneet tunnelman. Meillä on siis kaapeli-tv rivitalossa, ja analogisesti näkyy ylen, mtv3:n, nelosen, subin, mtv:n ja eurosportin lisäksi muutama muu kanava ihan hienosti.

Digiboksi vaan ei löydä ylen kanavia. Ei sitten millään. Se kyllä löytää kanavia varmaan jonkun 60-70, mutta ei ylen kanavia. Mistä voisi johtua? Soitin jo elisan tekniseen tukeenkin, mutta paras arvaus joka sieltä osattiin sanoa oli "kokeile vaihtaa antenninjohto tai väännellä antenniliittimiä".

Boksi on Handan dvb-c 5000.

Toinen huomattavasti pienempi ongelma liittyy nauhoituksiin, nimittäin videolle nauhoitettavissa ohjelmissa kuvanlaatu on luokkaa ***vetin surkea. Miten kytkennät pitää tehdä että kuva olisi hyvä videollakin?

10

6371

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rosvo Roope

sattumoisin kysynyt sieltä teknisestä tuesta et mitkä asetukset boksissa pitää olla. Eli nämä: Frequency, Symbol rate, Modulation?
      Linkki: http://dvb.swelcom.fi/cable.php

• Digiaika

Asetukset on oikein, osasin jopa itse etsiä elisan sivuilta nuo vaaditut arvot. On tuossa boksissa toki automaattihaku joka löysi samat kanavat kuin manuaalihakukin, mutta yle loistaa poissaolollaan.

• näin?
        Digiaika kirjoitti:

Asetukset on oikein, osasin jopa itse etsiä elisan sivuilta nuo vaaditut arvot. On tuossa boksissa toki automaattihaku joka löysi samat kanavat kuin manuaalihakukin, mutta yle loistaa poissaolollaan.

Handan DVB-C 5000

1. Paina MENU-näppäintä
        2. Valitse Järjestelmäntiedot , Paina OK-näppäintä
        3. Valitse Tehdasasetkset , Paina OK-näppäintä
        4. Valitse Kyllä , Valitse Aloita , Paina OK-näppäintä
        5. Odota hetki
        6. Valikko ”Kieliasetukset”: Valitse haluamasi kieli , Paina EXIT-näppäintä
        7. Valikko ”TV-asetukset”: Tee haluamasi asetukset , Paina EXIT-näppäintä
        8. Valikko ”Paikallisen ajan asetus”: Paina EXIT-näppäintä
        9. Valikko ”Automaattihaku”: Valitse Aloita haku , Paina OK-näppäintä
        10. Kanavien haku alkaa, odota kunnes laite on hakenut kanavat uudelleen.
        11. Kun kanavahaku on valmis paina OK-näppäintä , Paina EXIT-näppäintä.

Sinun ei pidä eikä tarvitse itse laittaa mitään arvoja mihinkään. Ilmeisesti asettamasi arvot eivät kata ylen taajuuksia???

• vieläpä aika monesti.
        näin? kirjoitti:

Handan DVB-C 5000

1. Paina MENU-näppäintä
        2. Valitse Järjestelmäntiedot , Paina OK-näppäintä
        3. Valitse Tehdasasetkset , Paina OK-näppäintä
        4. Valitse Kyllä , Valitse Aloita , Paina OK-näppäintä
        5. Odota hetki
        6. Valikko ”Kieliasetukset”: Valitse haluamasi kieli , Paina EXIT-näppäintä
        7. Valikko ”TV-asetukset”: Tee haluamasi asetukset , Paina EXIT-näppäintä
        8. Valikko ”Paikallisen ajan asetus”: Paina EXIT-näppäintä
        9. Valikko ”Automaattihaku”: Valitse Aloita haku , Paina OK-näppäintä
        10. Kanavien haku alkaa, odota kunnes laite on hakenut kanavat uudelleen.
        11. Kun kanavahaku on valmis paina OK-näppäintä , Paina EXIT-näppäintä.

Sinun ei pidä eikä tarvitse itse laittaa mitään arvoja mihinkään. Ilmeisesti asettamasi arvot eivät kata ylen taajuuksia???

Eikä auttanut, löytyi samat kanavat, ei yleä. Joten jos hyviä muita ehdotuksia on niin tulemaan vaan.

• kytkennät oikein
        vieläpä aika monesti. kirjoitti:

Eikä auttanut, löytyi samat kanavat, ei yleä. Joten jos hyviä muita ehdotuksia on niin tulemaan vaan.

Muistelen, että joskus joku kyseli samanlaista ongelmaa. Ratkaisu löytyi sitten kodin antennirasiasta. Liittimessä oli kuivunutta maalia ja lisäksi kytkentä oli suoritettu "väärään" antenniin. Vanhan aikaisissa rasioissahan on kytkennät TV ja radio.

Koita tarkastaa vielä, että antenninjohto on oikein kytketty, eikä mikään haittaa signaalia. Mikäli mahdollista, koita jotain toista antenninjohtoa varmuudeksi - mikäli nykyinen on viallinen.

• frage

antennijohto poxiin ja poxista antennijohto ja scartti videolle ja videosta scartti ja antennijohto telkkariin,nauhoituksessa käytä videon AV-asemaa,muista ajstaa/ohjelmoida myöskin poxi.Oletko varma että poxi on oikea kaapeliin,jos videossa kaksi scart paikkaa,tarkista kumpaan kuuluu,minulla on käytössä AV 2,ainiin siinä poxissakin voi olla 2 scartti paikkaa TV ja video tarkista nekin johdot

• ratkesi

näin. Eli multa puuttui al jazeera english sekä russia today kanavat. Syyksi paljastui antennirasian ja boksin välissä oleva valmis antennikaapeli. Tein itse paksusta hyvälaatuisesta koksista uuden johdon ja kanavat tulivat heti näkyville.

• Digiaika

Kiitoksia kaikille auttaneille, ongelma ratkesi. Jaa miten, no vaihtamalla valmis antennipiuha toiseen samanlaiseen valmiiseen. Juuri niin, samanlaiseen. Erona vain se että toisen kautta löytyi kaikki kanavat ja toisen kautta ei.

• Hoyryjyyra

sain tollaisen handan 5000 boxin vitosella ja ei toiminut ylen kanavat. löytyi mutta ei signaalia. google löysi tämän ketjun ja palautun tehda sasetukset. hain kanavat uusiksi ja kaikki toimii.

• Tehdasasetukset

Sama juttu tääläki, kaikki kaapelit asianmukaisesti kytketty ja kanavat haettu jne.. Mutta mitään ei näkyny: Ei signaalia. Kokeilin kans ajatuksella ettei täs paljoo menetä niin: tehdasasetusten palautus, jonka jälkeen laite alko pelittää :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1506
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1335
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      993
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      16
      972
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      936
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      876
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      87
      788
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe