nuo ystävät hyvät kun aina kuittailevat että multa muka lipsahtaa,tuskastuttavan usein ja ihan joka tilanteeseen,joku tilanteeseen yleensä täysin sopimaton sananlasku tai kansanviisaus ni määhän keksin ett tämähän ois mitä sopivin paikka kerätä niitä muutama lisää takataskuun..
kysyvä ei tieltä eksy eli mikä on sinun mojova sanontasi tilanteeseen kuin tilanteeseen..ja mitä mukaellumpi sen parempi tietysti :)
sananlaskuja..ilman kuittia..
50
2668
Vastaukset
- Mysteriet
"Vihatkoon kunhan pelkäävät!"
Seurannut matkassani jo yli 20 vuotta ja kaveritkin lainailevat ;D- tuusaajatar
minäkii,toihan on aivan ehdoton..varsinkin tuolla työelämän puolella :)
- Mysteriet
tuusaajatar kirjoitti:
minäkii,toihan on aivan ehdoton..varsinkin tuolla työelämän puolella :)
Töissä minäkin sitä käytän useimmiten ;D
Tässä muuten kupillinen kaakaota tervetuliaspuustin kera - [_]? @
;D - DoeJohn
Mysteriet kirjoitti:
;D.. jo aikaisemmin, ett meän Pomolta löytynee myös kaakaota! Net kermapu .. siis -pullat on varmaan jo loppuneet tai vähintään härskiintyneet. Hyvä ettet niitä enää tarjoillut ... ;D
- tuusaajatar
Mysteriet kirjoitti:
;Dku saa pullankii kylkiäisenä..ai nii,olihan tää kaakao varmast kevytmaitoon ku toi hai kerkes jo huolestuu mun ruokavaliosta ;)
kiitos kaunis,kuppi kaakaota tekee aina hyvää.. - Mysteriet
tuusaajatar kirjoitti:
ku saa pullankii kylkiäisenä..ai nii,olihan tää kaakao varmast kevytmaitoon ku toi hai kerkes jo huolestuu mun ruokavaliosta ;)
kiitos kaunis,kuppi kaakaota tekee aina hyvää..Mutta vaahto pinnalla on oikeaa kermaa - se on semmonen juttu, että ei sitä passaa liiallisuuksiin mennä sen terveellisyydenkään kanssa, elämästä on lupa myös nauttia ;D
Mulla itelläni on vaan yksi pahe (tai no kaksi... ;D) - tupakka (ja se toinen: kuplamuovi ;D)... muuten olen vailla paheita *viheltelee* - DoeJohn
Mysteriet kirjoitti:
Mutta vaahto pinnalla on oikeaa kermaa - se on semmonen juttu, että ei sitä passaa liiallisuuksiin mennä sen terveellisyydenkään kanssa, elämästä on lupa myös nauttia ;D
Mulla itelläni on vaan yksi pahe (tai no kaksi... ;D) - tupakka (ja se toinen: kuplamuovi ;D)... muuten olen vailla paheita *viheltelee**Yrittää muistella tuota kuplamuovi juttua*
Sai jossakin välissä nauraa tosissaan tuollekin jutulle ... ;D - Mysteriet
DoeJohn kirjoitti:
*Yrittää muistella tuota kuplamuovi juttua*
Sai jossakin välissä nauraa tosissaan tuollekin jutulle ... ;DSain silloin eräältä ystävälliseltä sielulta sellaisen virtuaalikuplamuovin ;D
Oli mulla pitkään suosikeissa... *köh* jouduin luopumaan siitä, kun ei jonkun päivityksen jälkeen enää auennut kunnolla :(
Töissä ovat aina kateellisia, kun olen löytänyt ison palan *virnuaa* - tuusaajatar
Mysteriet kirjoitti:
Mutta vaahto pinnalla on oikeaa kermaa - se on semmonen juttu, että ei sitä passaa liiallisuuksiin mennä sen terveellisyydenkään kanssa, elämästä on lupa myös nauttia ;D
Mulla itelläni on vaan yksi pahe (tai no kaksi... ;D) - tupakka (ja se toinen: kuplamuovi ;D)... muuten olen vailla paheita *viheltelee*elämästä nautitaan oikeen ja paljon..multa taas puuttuu vain yksi pahe ;) ja sekin on toi mocca eli saanen anteeksi puutteeni..
kuplamuovikin on inspiroivaa mut en itselleni ihan paheeks asti laske :) - alexsandra
Mysteriet kirjoitti:
Sain silloin eräältä ystävälliseltä sielulta sellaisen virtuaalikuplamuovin ;D
Oli mulla pitkään suosikeissa... *köh* jouduin luopumaan siitä, kun ei jonkun päivityksen jälkeen enää auennut kunnolla :(
Töissä ovat aina kateellisia, kun olen löytänyt ison palan *virnuaa*...juttu on sitten hassu, en tiedä nauratteko samalle asialle, meidän perheessä se on in :))
-niitä kuplia kun on niin hiton kiva paukutella, en tiedä mikä siinä on hauskaa, mutta aina tulee hyvälle tuulelle siitä :)))) naps naps naps
*toivoo helposti särkyvää postia*
Ai niin ja terkut lenkiltä, nyt on punaset posket, mutta siemeniä ei oo sisällä :))))))))))
*höh, punastelee lisää* - DoeJohn
alexsandra kirjoitti:
...juttu on sitten hassu, en tiedä nauratteko samalle asialle, meidän perheessä se on in :))
-niitä kuplia kun on niin hiton kiva paukutella, en tiedä mikä siinä on hauskaa, mutta aina tulee hyvälle tuulelle siitä :)))) naps naps naps
*toivoo helposti särkyvää postia*
Ai niin ja terkut lenkiltä, nyt on punaset posket, mutta siemeniä ei oo sisällä :))))))))))
*höh, punastelee lisää*omena?
- alexsandra
DoeJohn kirjoitti:
omena?
...pitää kuulemma doctoorin loitolla. On se muutenkin ihan hyvää :) -se omena, vaikka Eeva tekikin siitä synnin hedelmän :(
-joo lipsahtipas taas kielletylle alueelle, -POIS meen, sieltä Eedenistä.
*silti puree omenaa* - DoeJohn
alexsandra kirjoitti:
...pitää kuulemma doctoorin loitolla. On se muutenkin ihan hyvää :) -se omena, vaikka Eeva tekikin siitä synnin hedelmän :(
-joo lipsahtipas taas kielletylle alueelle, -POIS meen, sieltä Eedenistä.
*silti puree omenaa*.. haluakaan lääkäriä tai assaria sinne hoitamaan .. ;D
Ei vaan oikiassa oot. Kaikkien pitäis syödä hedelmiä, vihanneksia ja marjoja enemmän, myös minun. Myönnän ..
- tomppa2006
...mies eikä mikään, joka ei sanojaan syö!
- DoeJohn
ne itkut siitä, että poistelisit viestejäsi .. ;D
*Voiko enää syvempää huokaista ..?* - tomppa2006
DoeJohn kirjoitti:
ne itkut siitä, että poistelisit viestejäsi .. ;D
*Voiko enää syvempää huokaista ..?*...lukemaan sen viimisen variaation niistä viestien poistamisista...
Yksi puskis kertoi ilmoittaneensa ylläpidolle ja sheriffille, että viestini pitää poistaa. Hänen mukaansa, jos viesti myöhemmin poistuu se on merkki, että minä olen sen poistanut.
Aikamoista logiikkaa...oli parempi vissiin antaa periksi ja antaa asian olla? - DoeJohn
tomppa2006 kirjoitti:
...lukemaan sen viimisen variaation niistä viestien poistamisista...
Yksi puskis kertoi ilmoittaneensa ylläpidolle ja sheriffille, että viestini pitää poistaa. Hänen mukaansa, jos viesti myöhemmin poistuu se on merkki, että minä olen sen poistanut.
Aikamoista logiikkaa...oli parempi vissiin antaa periksi ja antaa asian olla?antaa liian pienissä koloissa asuvien uskoa omiin todellisuuksiinsa .. Itse en enää viitti lukekaan puskista huutelemisia. Asiallisiin vastailen mielelläni .. ;D
- Mysteriet
DoeJohn kirjoitti:
antaa liian pienissä koloissa asuvien uskoa omiin todellisuuksiinsa .. Itse en enää viitti lukekaan puskista huutelemisia. Asiallisiin vastailen mielelläni .. ;D
Tuolla realityssähän noita urbaanilegendoja piisaa... mutta on meillä täällä virtuaalissakin omansa - joku mies/nainen, kehitysvammainen ja pyörätuoliin sidottu(!) persoona, joka aina silloin tällöin intoutuu huutamaan oikein kunnolla puskista...
Mistäköhän sellainen legenda on alkunsa saanut???
Ihmettelen myös, ettei niitä ole enempää - täällähän sitä luusi olevan niiden (legendojen)pesä ;D - DoeJohn
Mysteriet kirjoitti:
Tuolla realityssähän noita urbaanilegendoja piisaa... mutta on meillä täällä virtuaalissakin omansa - joku mies/nainen, kehitysvammainen ja pyörätuoliin sidottu(!) persoona, joka aina silloin tällöin intoutuu huutamaan oikein kunnolla puskista...
Mistäköhän sellainen legenda on alkunsa saanut???
Ihmettelen myös, ettei niitä ole enempää - täällähän sitä luusi olevan niiden (legendojen)pesä ;DSulle aina tilaa tulla juttuun mukaan ;D
Mä tiedän yhden tapauksen, jolla monen monta nikkiä ja silti huutelee puskista. Tästä ei irtoa multa enempiä, on sen verran kipee tapaus .. :(
- DoeJohn
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei ..
Mistä lie jääny tuokin mieleeni .. ;D- ArcticEli
joak toiselle kuoppa kaivaa, saa siitä 14.50 tunti....
- alexsandra
ArcticEli kirjoitti:
joak toiselle kuoppa kaivaa, saa siitä 14.50 tunti....
...tuntipalkka.
Hetkinen, kuopankaivajia on niin monenlaisia :) - DoeJohn
alexsandra kirjoitti:
...tuntipalkka.
Hetkinen, kuopankaivajia on niin monenlaisia :)kaivinkonekuljettajilla kanssa ihan eri hintatasossa .. ;D
- ArcticEli
DoeJohn kirjoitti:
kaivinkonekuljettajilla kanssa ihan eri hintatasossa .. ;D
Onhan siinä kaks eri työmiestäkin eri tasossa...toinenhan on miltei mullan alla ;)))
- DoeJohn
ArcticEli kirjoitti:
Onhan siinä kaks eri työmiestäkin eri tasossa...toinenhan on miltei mullan alla ;)))
.. koskaan nähnyt kaivurikuljettajaa yksin töissä ilman sitä lapioapuria? Minäpä olen ja kalliiksi tuli sille firmalle .. ;D
Oli sellainen amatööri puikoissa että huh huh ..
- demi.moore
...kun ei pienetkään meistä :)
- katjaliini
lapset (silloin kunolivat vielä kotona) aina sanoivat: mitä isot edellä,ei ainakaan pienet perässä...
- savolainen,
1. Naara itelles ennen kun muut kerkiää.
2. Et ossoo naatiskella jootilaesuuvesta jos sinulla ee oo paljo töitä.
3. Anna kaekkes vuan elä periksi.
4. Huominen on menesti viikon kiiruisin päevä.
5. Naurattele ja suat kaverija,ärvötä nuama rutussa niin saat ryppyjä.
6. Leoka pystyyn kun tulloo kova paekka,pysyypähän aenae suu kiinni.
7. Elämän tarkoitus on murheen karkoitus.
8 Ne tekköö jotka ossoo,jotka ee ossoo ne arvostelloo.
9. Joka ihtensä luottaa, se kykynsä tuploo.
10. Menestys on ku pieru, muu kun oma ee hyvälle haese. sanoo että `kuka se kissan hännän nostaa jos ei kissa itse` mutta heti perään tämä pudotus ettei liian korkeelle sitä häntäänsä nosta `joka kuuseen kurkottaa se katajaan kapsahtaa` ja nyt mun lemppari: huh hellettä sano jänis pakkaselle:)))
sopii ihan mihin mielikuvitus riittää:))- kivaa,
savolainen, kirjoitti:
10. Menestys on ku pieru, muu kun oma ee hyvälle haese.http://www.student.oulu.fi/~amkarppi/mailit.html
Kiertomailikirjasto - Sähköpostifolklorea - tuusaajatar
savolainen, kirjoitti:
10. Menestys on ku pieru, muu kun oma ee hyvälle haese.käyttökelposii useempikii..
- ArcticEli
omatelis kirjoitti:
sanoo että `kuka se kissan hännän nostaa jos ei kissa itse` mutta heti perään tämä pudotus ettei liian korkeelle sitä häntäänsä nosta `joka kuuseen kurkottaa se katajaan kapsahtaa` ja nyt mun lemppari: huh hellettä sano jänis pakkaselle:)))
sopii ihan mihin mielikuvitus riittää:))Kuka se kissan hännän nostaa...jollei eläimeensekaantuja...päivitetty versio tuokin...
- wanita
käviskö
... hullu ei huomaa ja viisas ei virko mittään! - koristellessa
ja pursottimen kanssa tuskaillessa,
antoi äiti neuvon;
Parempi hyvä sileä, kuin huono ruusu...- alexsandra
...pakko vastata niin, kuin mun äiti sanoi aina kun kakkua koristeli: -"Moni kakku päältä kaunis, mutta täyttä silkkoa sisältä"
Pätenee nykyisin niin kakkuihin, kuin ihmisiinkin. Ihmisiä kai äitini enempi sanonnallaan tarkoitti, koska usein sitä viljeli, muissakin yhteyksissä :)
- Lassi2
Eksyvä ei tietä kysy.
- nikinikki
ei laiteta. (mihin?)
- höpöhöpö
mun ystävättärellä oli suhde naimisissa olevan miehen kanssa. kerran vaimo oli löytänyt kortsupaketin miehensä taskusta ja oli kysynyt mitä sä näillä teet? mies oli vastannut että: Kaiken varalta,onhan vanhallapiiallakin tissit.
Tuon lausahduksen olen sanonut aina silloin tällöin.
No,tuo ei nyt tainnut tähän aloitukseen kuulua:((- sun mielipitees!
sä et ole rekattu!
- höpöhöpö
sun mielipitees! kirjoitti:
sä et ole rekattu!
että kukaan ei ole lukenut mun viestiä. Ja sitäpaitsi se ei ollut mikään mielipide:))
- töykeä!
sun mielipitees! kirjoitti:
sä et ole rekattu!
Höpöhöpön kirjoitus oli hauska, parempi moneen rekisteröityyn nikkiin nähden!
Kaikkien mielipiteitä tulis arvostaa ja kunnioittaa!
- nikinikki
totuus: "kateus on ensin ansaittava"
Silloin kun joku puhuu pahaa selkäsi takana, voi tämän sanoa lohdutukseksi.- kitta
mikä tää on,mut usein käytetty kuitenkin: "Se huutaa joka pelkää.." Moni turhaan raivoava on hiljentynyt miettimään asiaa.
- se huutaa!
kitta kirjoitti:
mikä tää on,mut usein käytetty kuitenkin: "Se huutaa joka pelkää.." Moni turhaan raivoava on hiljentynyt miettimään asiaa.
joka pelkää! : )
- blackwomans
Tulee usein sanottua:mut en oo närhiä löytäny,saati sit niiden munia:)
Toinen on pappahan tempas,tulee sanottua nuoremmillekkin kundeille.
(eli kun tekee jotain ,mikä ei oo ehkä tekemisen arvoista,tai sanoo jotain tyhmää:)) "Jees, poks pallinaama" :)
Minulla ei ole hajuakaan sanonnan alkuperästä tai merkityksestä. Kai se on toteamus, kuten "jassoo"?- katjaliini
asuinpaikalla on tällä hetkellä muodissa sanonta:
Ei pysty,liian hapokasta...
Johtuen eräästä nuoresta miehestä,joka oli tv-ohjelmassa ENNÄTYSTEHDAS yrittämässä Coca-colan juontiennätystä.
Yrityksen epäonnistuessa sanoi nuo sanat,joista tuli sitten sananlasku--lentävä lause kyseiselle paikkakunnalle. - DoeJohn
yhdessä s-postissani käytettyä sanontaa:
"Ei harmainta aavistustakaan"
Whatta hell .. mistäpä toi on lähteny liikkeelle? - ******
heh
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383809Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362944Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 64724
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708