Elikä olen harkinnut pienen 5-ovisen käytetyn auton hankkimista ja Volkswagen Polo on yhtenä vaihtoehtona. Tärkeimpinä ominaisuuksina pidän bensan kulutusta ja auton luotettavuutta. Erityisesti olen harkinnu vuosimallia 2002 tai 2003. Millaisia kokemuksia/tietoa kyseisestä autosta teillä on? Olisin iloinen jos joku olisi valmis jakamaan ajatuksiaan.
Kannattaako ostaan Polo?
30
16246
Vastaukset
- kokenut
Omistin polon vm 98. Autolla oli ajettu 150 000 km kun vaihdoin pois. Jatkuvasti vikoja ,termostaatti,puola,vesipumppu,yks hihnapyörä ,startti ym..
En voi suositella kuin vihamiehelle.- busa
Mitä järkeä on antaa 98 polo kokemuksia tuohon uuteen malliin verrattavaksi joka on täysin eri auto?
- kokenut
busa kirjoitti:
Mitä järkeä on antaa 98 polo kokemuksia tuohon uuteen malliin verrattavaksi joka on täysin eri auto?
No minä ainakin viisastuin vahingosta sen verran etten koskaan laita rahojani volkkariin.
Poloja ne on molemmat ja neuvon pysymään erillään. Loppu muuten se korjaamolla ravaaminen kun vaihto japskiin.. - Anonyymi
kokenut kirjoitti:
No minä ainakin viisastuin vahingosta sen verran etten koskaan laita rahojani volkkariin.
Poloja ne on molemmat ja neuvon pysymään erillään. Loppu muuten se korjaamolla ravaaminen kun vaihto japskiin..150.000 ajetusta autosta tuleekin ottaa selvää mitä on uusittu! Oli auto kuin auto .
- 12qq
Ainakin oma 2005 Polo on toiminut moitteetta. Itse ainakin suosittelen. Todella hyvä ajaa ja ainakin 1,4 kone on pihi. 5,3 oli kesällä kulutus, nyt en ole mittaillut.
- busa
No meillä on otsikon autosta hyvät fiilikset.
Alussa takuuaikana oli pari pikkuvikaa, mutta kun niistä päästiin auto on nyt pelannut virheettömästi jo vuoden päivät, ei niin vian vikaa tällä hetkellä. Matka-ajossa tuo 1.2 vie noin 6l/100km, mutta eihän tuo auto varsinaisesti mikään matka-auto ole vaan passeli taajamapyöritykseen.
5 ovisena hyvä valinta, on tilava kapistus.
Jos pelkkä luotettavuus ja kulutus ratkaisee, osta ennemmin Yaris. Mutta jos haluat mukavuutta ja vähän isomman auton tuntua noilta vuosilta, Polo on jees.- poloa
Mulla oli tuo 1.2 03 mallinen polo, pikkuautona kuin mikä tahansa jos kone vaan kestäs.Kone hajosi kun mittarissa oli runsaat kuusikummentä tuhatta. Jakopään ketju pääsi hyppimään yli ketjupuörien jostakin syystä ja rikko koneen.Onneksi maahantuoja makso vaikka oli jo puoli vuotta yli takuuajan.Tätä malliaha ei edes ennä tuoda maahan.
- Suomeen
poloa kirjoitti:
Mulla oli tuo 1.2 03 mallinen polo, pikkuautona kuin mikä tahansa jos kone vaan kestäs.Kone hajosi kun mittarissa oli runsaat kuusikummentä tuhatta. Jakopään ketju pääsi hyppimään yli ketjupuörien jostakin syystä ja rikko koneen.Onneksi maahantuoja makso vaikka oli jo puoli vuotta yli takuuajan.Tätä malliaha ei edes ennä tuoda maahan.
mutta on myynnissä muissa Euroopan maissa, eihän 80hp 1.4 Golffiakaan enään myydä Suomessa mutta muualla myydään.
- sov
Suomeen kirjoitti:
mutta on myynnissä muissa Euroopan maissa, eihän 80hp 1.4 Golffiakaan enään myydä Suomessa mutta muualla myydään.
Tuota samaista 1.2 -konetta myydään lisäksi Suomessakin edelleen Skoda Fabiassa. Tuo jakoketjun katkeaminen on sinällänsä harmillista, mutta kun muualta ei vastaavia kokemuksia ole kuulunut niin taitaa olla kyse yksittäistapauksesta.
Autona Polo on luokkansa parhaimmistoa ja tuntuu positiivisessa mielessä kokoaan suuremmalta, mutta kyllähän noissakin joitakin maanantaikappaleita ja pikkuvikaisia yksilöitä on ollut. Eniten kuitenkin käytetyn Polon hankinnassa itseäni mietityttäisi hinta. Suhteessa uuden Polon hintaan muutaman vuoden vanhojen yksilöiden hinnat ovat noin yleisesti ottaen aika korkeita ja esim. ilmastointia löytyy aika harvasta käytetystä. Ennemmin raapisin muutaman tonnin lisää ja ostaisin kokonaan uuden kuin muutaman vuoden vanhan käytetyn nykyisillä hinnoilla. - Jamppa1
hyvä pelihän se on, joka autossa jotain sanomista, ainakin climaticin säätömoottorit reistaa joissakin, puskee kuumaa sisään. Eipä noissa paljon muuta ole, nuo lukkojutut sun muut on tän mallin osalta puppua.
- Poloinen
sov kirjoitti:
Tuota samaista 1.2 -konetta myydään lisäksi Suomessakin edelleen Skoda Fabiassa. Tuo jakoketjun katkeaminen on sinällänsä harmillista, mutta kun muualta ei vastaavia kokemuksia ole kuulunut niin taitaa olla kyse yksittäistapauksesta.
Autona Polo on luokkansa parhaimmistoa ja tuntuu positiivisessa mielessä kokoaan suuremmalta, mutta kyllähän noissakin joitakin maanantaikappaleita ja pikkuvikaisia yksilöitä on ollut. Eniten kuitenkin käytetyn Polon hankinnassa itseäni mietityttäisi hinta. Suhteessa uuden Polon hintaan muutaman vuoden vanhojen yksilöiden hinnat ovat noin yleisesti ottaen aika korkeita ja esim. ilmastointia löytyy aika harvasta käytetystä. Ennemmin raapisin muutaman tonnin lisää ja ostaisin kokonaan uuden kuin muutaman vuoden vanhan käytetyn nykyisillä hinnoilla.Ja minulla oli sama 1.2 03 mallinen Polo josta jakopään ketju "hyppäsi" yli 200 tkm kohdalla ja siihen loppui minun VW yhteistyöni.
- Siilinpesä
Polon surullisista lukoista voisi tehdä vaikkapa kirjan.
- väärää
infoa, lukko-ongelmat (joihin siis on olemassa korjaus, jos S24:ään kirjoittelu ei enään kiinnosta)
koskevat malleja 6N (3-ja 5-ov. HB) ja 6KV (Classic eli sedan) eli 1994 syksystä 2001 syksyyn valmistettuja.
Ei 9N mallia joka tuli Suomessa myyntiin Huhtikuussa 2002. - polo 03
väärää kirjoitti:
infoa, lukko-ongelmat (joihin siis on olemassa korjaus, jos S24:ään kirjoittelu ei enään kiinnosta)
koskevat malleja 6N (3-ja 5-ov. HB) ja 6KV (Classic eli sedan) eli 1994 syksystä 2001 syksyyn valmistettuja.
Ei 9N mallia joka tuli Suomessa myyntiin Huhtikuussa 2002.ei ainakaan meikäläisen 2003 polossa vavannu lukkkojen jäätyminen, muutenkin ok
- Polonisti
Paitti jos haluut aina kömpii takaluukun kautta autoos...talavella meinaan.
- näitä
idiootteja sikiää?
- lukot
Noissa vuosimalleissa ei kyllä enää lukot jäätyile.
- 1,2:nen alla
Mulla 1,2-koneinen Polo ja sanon vaan kymmenien autojen kokemuksella että paras pikkuauto: tukeva, vakaa ajaa, hiljainen, mahtavan hyvä ohjaamoergonomia ja sisustuksen viimeistely. Myös pikkukone on kuin 1,5-1,6-litrainen, kiihtyy pirteästi, paljon ripeämmin kuin mitä valmistaja ilmoittaa ja huippuja on vedetty lasiin liki 180. Ja todella pieniruokainen. Takuuaikana meni kuskin sähköikkunakoneisto takuuseen ja vinkuvia jarruja putsailtiin, muuten huoletonta menoa. Eroa kuin yöllä ja päivällä japsien pahviseen tuntuun kuten Yaris, oven vankkuus kertoo jo eron.
- kyllä todellakin
pienillä kierroksilla mukavia ajettavia, lähtee isollakin kuormalla 1.2 koneella kohtalaisesti ohitukseen. Jaksaa mennä, vaikkei missään tilanteessa ole varsinainen "tykki" 6n korimallin 1,4 60hp versio on käytännössä tehokkaampi kuin tuo 1,2 versio... Itsellä ollut 130hp autoja pääasiassa, nyt 270hp v8 lexus, mutta asiaan, tuo 6N 60hp onnistuneiden välitysten takia tuntuu todella pirteältä, pirteämmältä kuin edellinenn -04 1,8 avensis... tietty tiheät välitykset tekevät asiaa mutta silti :-) On tuota poloa mukava emännältä lainata, vaikka lexus nyt on ihan eri luokan auto, mutta silti !!
- eeekii
130tkm ajettu 1.2 mittaristo täynnä valoja. onneksi oransseja. pakokaasupäästö rajoitus-korjaus ehdotus merkkiliikkeessä,uusitaan katti,730eur. ratin kuva-
sähkötehostin hapettunut,ei voi korjata,vaihdetaan uusi 420eur. airbackin valo-liitokset hapettuneet.
ja sokerina pohjalla pari päivää sitten syttyi abs;n
merkkivalo.(hinnat osien hintoja) kohta alkaa pooloilu riittämään. Ei kerkiä edellisiä saada pimeiksi kun uusia syttyy. kulutus pikku autoksi
turhan suuri 6.5-8 normaali nopeuksilla. Huom tämä ei ole provoa,polo on 8 volkkarini,edelliset ovat olleet laadukkaita ,vähillä remonteilla paljon kilometrejä. - pasi
En suositeele Polon hankkimista. Itsellä vuoden 2003
mallin 1.4 Polo ajettu alle 40 000 km, ja auto syö öljyä (Long-Life) 1l/alle tuhannelle kilometrille. Maahantuoja ei ota mitään vastuuta asiasta, vaan on kuulema vielä ohjearvojen mukainen kulutus. - vw on paras
Itsellä -04 polo eikä ole syönyt 10t aikana kun jonkun desin öljyä.
Muutenkin täysin toiminut peli. Vaikka tämä keskustelu ei ole enää ajan tasalla niin päätänpähän kirjoittaa silti :D - Mauni antero
Tuo 2009 vuonna tullut malli on jo auton kokoinen. Ja varmaa se 68kw/90hp 1,4 liltarenen vapaastihengittävä kone
- tyttöpolo
mun poolo on erittäin hyvä ajaa pitkää matkaa, tottahan toki heilahtelee kovassa vauhdissa, kun ohjaustehostin herkkä. Lisäksi todella näppästi kääntyilee kaupunkiajossa, tosi mukava penkki ja ratin saapi syliin. sit se on nätin värinen, olen kyllä tykästynyt poloseeni, talvella oli josku slukon jäätymisongelmaa, mutta suihkautin oikeanlaista rasvaa(taisi olla etanolipohjaista) eikä oo ollu lukko-ongelmaa.
Onhan mulla ilmastointikin, mutta nuukana en raaski sitä käyttää vaan kikkailen sähköikkunoilla tuuletusta annan tukan tuivertaa. Volkkarin arvo säilyy, kauppiaat antaa sitä hyvän välityksen vaihdossa, myös abs-jarrut auttavat hallitsemaan jarrutusta. Kyllä poolo pesee monta autoa mennen tullen. Suosittelen, tuo sytytyspuolavika on yleisimpiä vikoja pooloissa, mutta jos jollakin on niin täydellinen auto ettei siinä oo mitään vikaa, sellaista ei oo olemassa. Istukaapa poolon ratttiin ja nauttikaa siitä ompelukoneen sytkytyksestä.- uusi poloilija
Uudempi eli viides korimalli on matka-ajossa jo ihan isomman tuntuinen, kannattaa tutustua. Koeajoin kerran tuota edellismallia, enkä tykännyt liian voimakkaista moottoriäänistä ohjaamossa ja otin Golfin. Mutta uusin Polo on selvästi hiljaisempi, joten seuraavalla ostokerralla päädyin siihen.
Älä liikaa nuukaile ilmastoinnin kanssa, saat hartiasi ikävään jumiin :-( Pölyäkin kertyy sisään enemmän, kun ilma ei tule raitisilmasuodattimen kautta. Oliko siinä vanhassa muuten jo jäähdytysilman ohjausta hanskalokeroon?
- tyttöpolonen
Minä en ymmärrä auton tekniikasta paljoakaan, mutta ilmastointi vie paljon tehoa moottorista, kun moottori muutenkin pieni. Itsekin koeajoin golfia, mutta tuntui jotenkin jäykemmältä ja onhan niissä huomattava hintaerokin, odotellaan vaan rauhassa, niin hinnat tippuu, oli jossain netin talouslehdessä tänään, että automyyjiä laitettu pakkolomille ja irtisanottu, mikseivät laske hintaa reilusti. Myös uusinta pooloa on koeajettu, mutta oikeestaan ei oo tarvetta vaihtaa autoa- se autokuume vaan joskus iskee, junou. Tuo ilmastointikin on oikeastaan aika turha täällä Suomessa, jos pitäis karsia jotain auton hinnasta, muutaman hellepäivän kestää, mutta onpahan jotain arvoa ehkä jälleenmyytäessä.
- uusi poloilija
Ilmastointilaite varustelistassa on todella merkittävä asia autoa myytäessä, varsinkin jos sattuu olemaan yhä toimiva laite;-) Myynti on varmasti paljon hankalampaa ilman.
Tänä kesänä sille ei ole ollut yhtä paljon käyttöä, mutta edellisinä kesinä paljonkin. Mulla kun ei ole kotona jäähdytystä, niin pariviikkoinen 30:n helle alkaisi rasittamaan, kun viilennystä saisi vain kaupassa käydessä. Mutta onneksi ei tullut säästettyä väärässä paikassa, etenkin kun Poloni sisustuksen väri on musta.
Onhan siitä sekin ilo, että jäähdyttämisen lisäksi se myös kuivaa ilmaa. Inhottaa istua kostealla & lämpimällä kelillä autossa, jos iho liimaantuu kiinni kaikkeen mihin koskee. Ja ikkunoiden huurteenpoistokin tehostuu sadekelillä.
Kompressori ottaa kyllä omansa tehoista, mutta eihän se haittaa kuin kiihdytyksessä. Tasanopeudella ja hidastettaessa ei huomaa mitään.
- soita puhelimella
Nimenomaan se edellisen sukupolven Polo (oliko 2002-2009?) on minusta hyvä, lämpiää kohtuullisesti, pehmeähkö jousitus, on hyvä näkyvyys ulos ja tavallaan sympaattinen ulkonäkö.
"Uusi Polo" 2009-> (?) on todella kylmä auto, ei lämpiä millään vaikka vingutat pienellä vaihteella menemään... Koeajokokemusta on useammasta yksilöstä joten kyseessä ei liene yksilökohtainen kylmyysongelma. Muistelen että jopa telkkarissa ehkä Kuningaskuluttaja-ohjelmassa olisi aikanaan ollut asiasta juttua.
Jännä että ihan samat moottorit esim. Seat Ibizassa antaa runsaasti lämpöä matkustamoon ja moottoritkin tietysti lämpenevät nopeammin...
Volkkarin laatu ja vaihtohyvitys tottakai ovat paljon paremmat kuin Seatilla!- uusi poloilija
Kyllä uusikin eli vuonna 2009 esitelty V-korimallin Polo lämpenee aivan hyvin, kun siinä on jo edellismallissa käytetty moottori, kolmisylinterinen 1,2 51 kW. Itsellä on kokemusta jo kahdesta yksilöstä, turbokoneista ei ole.
Olen viime vuosikymmenellä koeajanut myös IV-sukupolven Polon, joten voin vertailuksi tuoda esiin joitakin seikkoja:
- Uusi on pitemmän akselivälinsä ansiosta huomattavasti vakaampi, ts. 'nyökkii' eli heiluu pitkittäissuunnassa vähemmän. Ajokäytös on siis rauhallisempaa korostuen korkeilla nopeuksilla.
- Uusi on selvästi hiljaisempi etenkin moottoriäänien osalta.
- Varustelussa on tietenkin paljon eroja. Mm. kaikki ikkunaveivit jäivät viime vuosikymmenelle, myös niukimmassa Trendlinessä on takana sähkölasit.
- Molemmissa jousitus on pintapehmeä, ainakin jos uudessa 70-sarjan 14-tuumaiset pyörät.
- Uuden mallin ilmanvastus on pienempi, ja se on n. 100 kg kevyempi. Bensaa palaa vähemmän.
- Server
Näyttääkö muiden 03 vm polon matkamittari lukemat digimittari vaikka avaimet ei ole virtalukossa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137400- 495541
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa603070Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72573Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101588Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2001427Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931119Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3251067Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2441037Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30926