Voisiko joku kertoa tarkemmin mitä tiliöinillä tarkoitetaan? Miten se hoidetaan?
mitä 0n tiliöinti
8
5094
Vastaukset
- kila htaa
niin, KPL 2:5.1 §:n mukaan tositteeseen on merkittävä mille tileille kirjaukset tehdään. Tällöin tiliöidään eli tosite käsittelyleimataan ja tehdään merkinnät käytettävistä tileistä.
T: Kari Heikki Tosite- kpl 2:5
sanoo, että jos peruskirjanpidosta ei ilmene eikä muutoinkaan ole selvää miten liiketapahtuma on kirjattu, tositeessa on oltava merkintä käytetyistä tileistä.
Esim. tilitoimistotyössä ei nykypäivänä tilöidä tositteita. Sellainen puuhastelu pitäisi kieltää, ja on kait kiellettykin paremmissa paikoissa. Eri asia tietysti on isot organinsaatiot joissa tiliöinnillä on merkitystä itse kirjauksen tekijälle.
Toiset vaan pitävät kiinni näistä aataminaikaisista menetelmistään vaikka laki ei sitä määrää. Tekevät hommia hitaasti ja tehottomasti ja ärsyttävät työtavoillaan meitä edistyksellisempiä. - Traden planttu
kpl 2:5 kirjoitti:
sanoo, että jos peruskirjanpidosta ei ilmene eikä muutoinkaan ole selvää miten liiketapahtuma on kirjattu, tositeessa on oltava merkintä käytetyistä tileistä.
Esim. tilitoimistotyössä ei nykypäivänä tilöidä tositteita. Sellainen puuhastelu pitäisi kieltää, ja on kait kiellettykin paremmissa paikoissa. Eri asia tietysti on isot organinsaatiot joissa tiliöinnillä on merkitystä itse kirjauksen tekijälle.
Toiset vaan pitävät kiinni näistä aataminaikaisista menetelmistään vaikka laki ei sitä määrää. Tekevät hommia hitaasti ja tehottomasti ja ärsyttävät työtavoillaan meitä edistyksellisempiä.Ainakin meillä kaikki suorittivat perusopinnoissaan kurssin Kirjanpidon perusteet. Riippumatta siitä, valitsivatko markkinoinnin tai vaikka juridiikankin suuntautumisvaihtoehdokseen. Se kai nyt on selvä, että taloushallinnon puolella et ole..
Kaiva vaan se kurssikirja esiin, kyllä se sieltä selviää...
- ...
Sepä on tätä Toisen tilin debet on toisen tilin kredit -litanian toteuttamista...Jaska ostaa perunoita 15e myyntitarkoitusta varten, miten Jaska kirjaa toimenpiteen kirjanpitoonsa? Jaska myy perunat 1,5 e:lla niiden ollessa jo mätänemisen rajalla, miten Jaska kirjaa myynnin ja pienehkön tappionsa kirjanpitoonsa?
Mielenkiintoinen nimimerkki muuten JOS kysyit aivan tosissasi tuon kysymyksen. Hieman epäilen, mutta tulipa nyt vastattua. - ***
olla tosissasi. Kyllä tradenomin paperit saaneen täytyy ymmärtää mitä on tiliöinti...
- itsestään selvää
Ei kaikki tradenomit ole kirjanpidon ja laskentatoimen asiantuntijoita. Tradenomeja valmistuu monista koulutusohjelmista, joista laskentatoimi/kirjanpito on vain yksi.
- meille ainakin
itsestään selvää kirjoitti:
Ei kaikki tradenomit ole kirjanpidon ja laskentatoimen asiantuntijoita. Tradenomeja valmistuu monista koulutusohjelmista, joista laskentatoimi/kirjanpito on vain yksi.
..opetettiin teknisen opiston taloushallinnon tunnilla kirjanpidon perusteet ja kerrottiin mitä on tiliöintikin. Eiköhän ne kuulu kaupalliseenkiin koulutukseen silloin linjasta riippumatta.
- 124235
meille ainakin kirjoitti:
..opetettiin teknisen opiston taloushallinnon tunnilla kirjanpidon perusteet ja kerrottiin mitä on tiliöintikin. Eiköhän ne kuulu kaupalliseenkiin koulutukseen silloin linjasta riippumatta.
Alkuperäinen kirjoitus on aivan selvän provo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puoluebarometri: Marinin hallituksella 7 parasta mittaustulosta
Orpon hallitusta pitää huonona 2/3 kansalaisista, joka on aika hyvin linjassa hallituspuolueiden yhteenlasketun kannatuk1164286Pride-rautu korvaamaan kirjolohi
Kekkosen saatanan tunari meni muuttamaan aikoinaan sateenkaariväen kalan nimen. Unkarin vallankumouksen innoittamana n302349Purran aikaisemmat kannattajat siirtyneet Lindtmanin leiriin
Melkoinen muutos on käynnissä Suomen politiikan kentällä. Tulevista häviäjistä on hirmuinen kiire päästä ajoissa voittaj682150Olen parasta a-luokkaa
Kerron nyt teille, että olen äärimmäisen utelias, ja iitserakas ihminen. Teen paljon aloituksia itseäni koskien ja tunge361594Se mua jotenkin harmittaa
Et ko sulla ollu näin paljon selvästi mielenpäällä ollut kaikkea, kysymyksiä, neuvoteltavia asioita ja huolenaiheita, et111323- 371295
Järkyttävä hetki - Ellen Jokikunnas pöyristyy italialaisen lääkärin työstä
Unelmia Italiassa -sarjassa ollaan Ellen Jokikunnaksen perheen kanssa Italiassa. Jokikunnas ja Rask ovat rempanneet kakk91158Työeläkkeet ovat pois työntekijän palkasta
Jokainen työeläkkeen nimissä maksettu euro on otettu pois työtä tekevältä palkansaajalta. Mitä korkeampi työeläketaso o271078Oot tosi epätavallinen
ja erikoinen nainen. Tykästyä ikihyviksi sun kaltaiseen naiseen, mitä tästä pitäis edes ajatella.481069Shakki ja matti
Toivoisin, että olisit läsnä ja tukena arjessani. Et edes tietäisi, että se olen minä tässä ja täällä vain. Olisi asioit781013