Tällaista asiaa....
Aloitin opiskelut syksyllä 2004, ja nostin opintotukea muistaakseni yhteensä 11 kuukautta. Sain kuitenkin mukavan työpaikan jossa työskentelinkin sitten enemmän tai vähemmän päätoimisesti, joten opintosuorituksia ei kertynyt. Tuki lakkautettiin sitten aikanaan. Nyt kun olen aloittanut opiskelut uudestaan, en tietenkään saa opintotukea, kun olen sitä jo saanut 10-11 kuukauden ajan silloin pari vuotta sitten ilman merkittäviä opintosuorituksia. Mikä on nyt sitten se menetelmä että alan taas saamaan sitä?
Meneekö se niin yksinkertaisesti, että sitten kun minulla on 11(kuukaudet joilta tukea olen saanut)x4,8(määrä miten monta pistettä pitäisi tukikuukauksilta olla)= 52,8 opintopistettä kasassa, niin voin sitten seuraavana lukuvuonna sitä taas onnistuneesti anoa....Tältä lukuvuodelta pitäisi tulla n. 65 opintopistettä, joten tuo raja ylittyy...
Vai onko asia niinkuin pelkään, että tässä on jos jonkinmoisia koukeroita olemassa....käväisen kyllä piakkoin itse kelassa kyselemässä, joten harrastuksenaan kyselijöitä keskustelupalstalla härnäävät idiootit voivat jättää ne "miten me se täällä voitaisiin tietää, mene kelaan kysymään"-kommentit suosiolla väliin. Uskon että täällä on asioista jotain tietäviä, jotka viitsivät ajastaan sen verran ottaa että auttaisivat minua....
kiitos!
kysymys.......
1
188
Vastaukset
- Optun tekijä
Olet vissiin aloittanut samat opinnot uudelleen, ilmeisesti on kyse amk- tai yliopisto-opiskelusta? Opintotuki voidaan evätä joksikin aikaa, jotta ansaitset sen taas! Eikö saamassasi hylkypäätöksessä kerrottu tarkalleen, miksi on hylätty? Nähdäkseni sinulla on vielä jäljellä tukikuukausia. Ne mitkä olet nostanut, on jo valitettavasti käytetty. Kelan toimistosta tuskin saat tämän parempaa infoa. Ota yhteyttä päätöksen tehneeseen yksikköön. Jos työskentelet edelleen opintojesi ohella, niin muista seurata omia tulojasi! Tämän enempää en valitettavasti osaa neuvoa, nimittäin paikallistoimistoissa ei ratkaista amk- ja yliopistolaisten optuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi433856Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal393446- 693058
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912900- 351898
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no851894- 241729
- 291671
- 321663
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231624