Kertokaa nyt

kokeneemmat ....

...että miten tästä tilanne korjataan:

Meidän 2,5 kk vanha neiti nukahtaa vain kahdella tyylillä: Ulos vaunuihin tai sisällä vain ja ainoastaan jos on tissi suussa ja maha täynnä (äiti toimii siis myös huvituttina). Tutti ei kelpaa millään. Yritetty on kaikki mahd. kaupasta saatavat mallitkin.

Nyt olen vasta ymmärtänyt että öiset itkut ovat mitä ilmeisemmin vatsaan muodostunutta kaasua sillä vaikka pelkällä rintamaidolla mennään, niin päivisin tulee valtavia röyhtäisyjä ja vielä pitkään syömisen jälkeen.

Öisin pikkuinen sitten yrittää helpottaa mahankoskuaan imemällä tissiä. No seurauksena tietysti maidon ja kaasun täyttämä kipeä maha ja unet siirtyy...

Tiedän kuinka ongelma ratkeaisi. Röyhtäyttämällä ilmat myös ilta & yö-eväiden jälkeen, mutta kuinka sen käytännössä teen kun pikkuinen ei nukahda muuta kuin tissi suussa.

Olen yrittänyt kokeilla nukuttaa ilman tissiä, mutta itku on niin valtavaa ja paniikinomaista että en ole ulkaltanut puolta tuntia pidempää sitä kuunnella (sylissä tietysti ollut koko ajan). Pitäisikö vaan antaa itkeä vai mikä olisi nyt keino tähän ?

12

722

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edelliseen....

...että pikkuinen on vielä tosi herkkäuninen. (Pienempänä onnistui nukuttaa ulos ja tulla sitten sisälle, kun laittoi sellaset vaatteet ettei tartte puljata, mutta nukyään ei enää onnistu. )

• mietis nyt

uudestaan..
      Vauvasi on 2.5kk! Miks et antais vauvan nukahtaa tissille..? Ei se siihan ikuisesti nukahda..

Mä olen tehnyt jokaisen lapsen kanssa niin et ovat saaneet nukahtaa tissille ja sit siirtänyt nukkumaan esim omaan sänkyyn, vatsalleen.. -> ilma tulee näin ulos nukkuessaankin.. ja jos ei tule niin sitten kun vauva herää, niin ensin pidän hetken pystyssä, et ilma tulee ulos ja sit tissiä..
      Missään tapauksessa en huudattais noin pientä!!
      Meillä ainakin toiminut!

Äippäx3

• tissille nukahtaminen...

...minua haittaa. Tuntuu vaan niin pahalta pienen puolesta, kun sitä ilmaa kertyy niin paljon ja on sit niin kipeä ettei hän saa nukutuksi. Ja kun se ilma tulee niin huonosti ulos, selvästi sattuu aika kovasti pienen mahaan.

Uskallatko nukuttaa noin pientä vatsallaan ?

• Äiti 0806
        tissille nukahtaminen... kirjoitti:

...minua haittaa. Tuntuu vaan niin pahalta pienen puolesta, kun sitä ilmaa kertyy niin paljon ja on sit niin kipeä ettei hän saa nukutuksi. Ja kun se ilma tulee niin huonosti ulos, selvästi sattuu aika kovasti pienen mahaan.

vatsallaan nukuttamista :-(
        Ihan kaiken varoiksi...

Meillä sama meininki, tissille nukahtaa tai ulos vaunuihin,
        kunhan minä kävelen "lähes" koko ajan.
        Pitempään jos vaunut seisoo, niin neiti havahtuu.
        Eikä myöskään suostu syömään tuttia, vaan yökkäilee.
        Mutta ehkäpä joku päivä suostuu, kyllä sitä tuttia melkein päivittäin
        tarjoilen, mutta neiti kaluaa lähinnä kahvaa (Ainu ensitutti) ;-)

Oletko koittanut Relatippoja tai Cuplatonia vatsavaivoihin?
        Useinhan nuo vatsavaivat helpottavat iän myötä ihan itsestäänkin, onneksi.

• kuulla...
        Äiti 0806 kirjoitti:

vatsallaan nukuttamista :-(
        Ihan kaiken varoiksi...

Meillä sama meininki, tissille nukahtaa tai ulos vaunuihin,
        kunhan minä kävelen "lähes" koko ajan.
        Pitempään jos vaunut seisoo, niin neiti havahtuu.
        Eikä myöskään suostu syömään tuttia, vaan yökkäilee.
        Mutta ehkäpä joku päivä suostuu, kyllä sitä tuttia melkein päivittäin
        tarjoilen, mutta neiti kaluaa lähinnä kahvaa (Ainu ensitutti) ;-)

Oletko koittanut Relatippoja tai Cuplatonia vatsavaivoihin?
        Useinhan nuo vatsavaivat helpottavat iän myötä ihan itsestäänkin, onneksi.

...että jos helpottavat. On niin sydäntä raastavaa tuo kipuilu.
        Cuplatonia ostin eilen ja ajattelin nyt sitä kokeilla. Mahtaakohan olla toimiva aine ? Kokemuksia ?

• meillä
        kuulla... kirjoitti:

...että jos helpottavat. On niin sydäntä raastavaa tuo kipuilu.
        Cuplatonia ostin eilen ja ajattelin nyt sitä kokeilla. Mahtaakohan olla toimiva aine ? Kokemuksia ?

käytettiin ja vielä välillä käytettään kans niin toimi! helpottaa aika lailla heti joskus pitää antaa enemmän.. mutta itellä on positiivistä kokemista =)

• 3kk

vanha poika joka nukahtaa myös ilalla tissille. Eli ilalla annan pitkälläni rintaa ja poika nukahtaa siihen. Sitten nostan hänet omaan sänkyynsä mahalleen. Useimmiten hän aukaisee silmät mutta nukahtaa kuitenkin.
        Juu. Aivan mahalleen. Asiaa olen kysynyt lääkäriltämme ja hän ei nähnyt mitään miksi ei voisi nukkua mahallaan jos se lapselle on hyvä asento (ei säpsy ja ilmat tulee ulos). Meillä oli pienenmpänä ilmavaivoja. Sängyn päänpuolen jalkojen alla on pari kirjaa jotta pää puoli on lapsella koholla.

• nukkunut...

joka ikinen vauva vatsallaan alusta asti! Ja hyvin ovat nukkuneet ja hengissäkin jokainen..
        En näe syytä miksi et voisi kokeilla vatsallaan nukuttamaista?
        MEillä oli ongelma myös noi ilmavaivat ja ainut apu ollut juuri tuo vatsallaan nukuttaminen!

äippäx3

• vaan

sitä tutin tarjoamista tissin sijaan. Meillä poika oli 3kk kun tutti alkoi kelvata. Sitä ennen olin nukkutissinä joka ilta. Mutta usko tai älä, nyt kun poika on jo 7,5kk ja imetys on ohi, sitä on IKÄVÄ! :-D

• apua

ainakin meidän vauvan ilmavaivoihin. kaksi kertaa käytiin ja pierua kyllä riittää vieläkin vaan ei enää satu se turauttelu vaan ikäänkuin tulee helpommin ulos.

• kun en

yksinkertaisesti tiedä: Mitä vyöhyketerapia on ?

Usein olen sanaan törmännyt, mutta koskaan ei ole tullut edes mietittyä, että mitä se mahtaisi olla.

• äiskä22

Meillä puolivuotias poika,ja Cuplatonia käytettiin ensimmäiset 3kk.Neuvolassa sanottiin,että kannattaa antaa tipat vähän ennen syöttöä,esim.varttia tai puolta tuntia ennen,että suojaava kalvo kerkeää muodostua.

Hyvin auttoi meillä! Ja 3kk iässä ne vatsavaivat sitten loppuikin. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3672
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      28
      3232
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2878
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2720
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1699
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      22
      1518
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1478
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    Aihe