Tietäisikö joku, mistä saa ostaa, mitä maksaa ja mitä etuja sisältyy Berliinin ABC travel ticket -korttiin - eli onko joku tällaista käyttänyt...? :) Yritin googlettaa mutta en tullut hullua hurskaammaksi - kuitenkin kai tuollainen etukortti siellä pitäisi olla käytössä?
Vastaukset 7
Jos laskeudut Tegeliin, niin noita kortteja voi ostaa jo lentokentältä. Kun tulet ulos, niin heti oikealla, ikäänkuin kulman takana, on myyntipiste. Leimataan kun astut bussiin, jonka jälkeen sitä vain seuraavilla ajokerroilla vilautetaan kuskille. Ainakin bussi 109 ajaa keskustaan, Zoolle. Kulkuyheydet Berliinissä ovat loistavat. Kortti käy U/S-bahnissa ja busseissa. AB-kortti on joka kerta minulla riittänyt, sillä se kattaa laajat tahot.
Eduista en osaa sanoa, kun tutkailen kaupunkeja ei turisti näkökulmasta. Voi olla että on olemassa jonkinlainen Berlin turist card.
http://www.s-bahn-berlin.de/englisch/tarife/index.htm- KariK
Bussi 109 ei mene Zoo-asemalle, vaan TX9. Berliinin liikennelaitoksen sivut löytyvät osoitteesta www.bvg.de
- ABCtravel2
Eli tämä on siis niin kuin liikennelaitoksen lippu! Justiin joo! :) Ajattelin, että josko tämä on sellainen jolla pääsee museoihin jne. Mutta selvensit siis asiaa, kiitos!!
- oldengine.
KariK kirjoitti:
Bussi 109 ei mene Zoo-asemalle, vaan TX9. Berliinin liikennelaitoksen sivut löytyvät osoitteesta www.bvg.de
TX9:ää en löytänyt, mutta X9 kulkee hieman eri reittiä Zoolle, kuin mitä 109. 109:ää olen aina käyttänyt, kun se kulkee KuDamia pitkin ja hotellini on sijainnut ~50 metriä siitä. Tuolla niitä busseja, jotka Tegelistä lähtee.
http://www.fahrinfo-berlin.de/fahrinfo/bin/bhftafel.bin/dn/9087171/15:00?L=bvg&protocol=http:&ident=3d.0168141.1169122085&seqnr=4&naehe=0& - doitse baan
KariK kirjoitti:
Onko linja muuttunut? Pitänee tsekata
- 123
ABCtravel2 kirjoitti:
Eli tämä on siis niin kuin liikennelaitoksen lippu! Justiin joo! :) Ajattelin, että josko tämä on sellainen jolla pääsee museoihin jne. Mutta selvensit siis asiaa, kiitos!!
Voi ostaa joko pelkän bussilipun tai Berlin Welcome Cardin, johon sisältyy nämä museot ja muut turistipaikat. BVG myy ja se on paikallinen liikennelaitos
- 123
doitse baan kirjoitti:
Onko linja muuttunut? Pitänee tsekata
linja 109 menee Zoolle Tegelistä! Ja samoin takaisin. Myös X9 menee Zoolle ja TXL itäosiin kaupunkia, mm. Alexanderplazille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 41119
Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r161982Totta on asia. Jeffrey Cohen on jättänyt Sofian.
Vaimon viesti on paljastanut totuuden.216793- 64703
- 60693
- 67656
Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?21618Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?132597Kuinkahan monen
Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran66589Voiko se ikinä toimia
Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het32568- 34537
- 55528
- 47475
Anteeksi mies
En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.40473- 44470
- 30463
Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi
Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.40453- 37448
Mies, kumman ottaisit mieluummin
176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?94438Kerro mies tarinasi
Miksi kaikki meni niinkuin meni? Haluaisin vieläkin ymmärtää. Tuskin saan vastausta häneltä, koska etsin aavikolta juuri18430