Hei te joille on syntynyt keskosvauva, oletteko itse olleet keskosia tai teidän vanhemmat??? itsellä sellainen tilanne että kummatkin vanhemmat keskosia ja nyt mietityttää oman vauvan tulevaisuus.
Onko perinnöllistä?
5
1154
Vastaukset
- ei ole totta
mistä sinulle semonen tieto keskosudesta? ei se liity vanhemppiin
- Onnellinen äiti
Taitaa olla perinnöllistä. Äitini on ollut keskonen, ja itse olen myös ollut. Olen synnyttänyt 2 keskosta jotka elävät nyt aivan normaalia elämää. Myös yhden keskosen joka kuoli.
Joten hyvin mahdollista! - nou_nou
ei ole perinnölistä
- a.s.k
Itse synnytin n. 2kk sitten vauvan viikoilla 33 6, ja muutama sisaruksistani on syntynyt keskosena. Ajattelisin, että voi olla, että olen jotenkin rakenteellisesti samanlainen kuin äitini, että kanava on lyhyt tms. Eli tässä mielessä voi olla perinnöllistä.
- sammalmättäs
Itse olen keskonen ja olen sitä joskus ihan huvin vuokseni kysynyt gynelta, että periytyykö keskoisuus ja hän vastasi, että ei yleensä. Mutta lapsen pienikokoisuus (tai vastaavasti isokokoisuus) syntyessä periytyy eli minun lapseni ovat korkeintaan 3 kiloisia syntyessään, koska mieheni sisarusparvikin ovat olleet siinä 3 kilon molemmin puolin ja omat isoveljet olleet alle kolme kiloisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815