Meteliä kuoleman portilla

Nova1

Olen kokenut elämässäni "rajalla"käymisen eri tavalla kaksi kertaa ja niissä on yksi yhteinen piirre, joka mietityttää. Ensimmäisellä kerralla seurasin sivusta kun äitiäni yritettiin elvyttää (siis näin hyvin todentuntuista unta, että seison siinä vieressä katsomassa, ja samaan aikaan elvytys todella tietämättäni tapahtui 100 km:n päässä). Toisella kerralla olin itse ilmeisesti lähdössä rajan taakse erään komplikaation takia, mutta tänne sitten lopulta jäin.

Molemmilla kerroilla kuului ympärillä kovaa kolinaa, pauketta ja meteliä. Meteli oli sellaista, että edes omaa ääntään siinä ei varmaan olisi kuullut. Onko kellään vastaavanlaista kokemusta, tai käsitystä siitä mitä tämä mekkala voisi olla, mistä se on peräisin ja mitä se mahdollisesti ilmentää? Tähän mennessä olen kuullut sellaisen selityksen, että kolina tulee siitä kun vastentahtoinen sielu pistää hanttiin koska ei halua lähteä vielä..

11

2432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajattelit

      mikä ajatus sinulle tuli ensimmäisenä mieleen? Minulle ehkä vähä ylireakoiden helvetin äänet hyi. sori jos pelottelen.

    • TheOneAndOnly

      Tulee mieleen noistä äänistä samat kuin mitä monet kuulee silloin kun on irtoamassa ruumiista, eli obe yritysten yhteydessä.

      Silloin saattaa kuulua vaikka mitä kovia ääniä, pauketta, huutoa, kovaa musiikkia jne. Nuo äänet kuuluvat kuitenkin vain sen aikaa kun ollaan "välitilassa" eli ei ihana enää ruumiissa, eikä kunnolla vielä irti siitä. Heti kun ruumiista on päästy kunnolla irti, meteli lakkaa kokonaan.

      -Pete

      • pohdiskelija

        Joskus kun palaan kehoon nopeasti, niin pamahtaa kuin uudenvuoden "tykinjysy" olisi korvan vieressä laukaistu. Tasaisen rauhallisen paluun aikana en pamahdusta kuule.


      • Nova1

        Tuo selittäisi asiaa hyvin. En ole kuullutkaan, että obe-tilanteisiin liittyy sellaista meteliä. Jos ajattelee sitäkin, kun äitini kuolinhetkellä olin hyvin todentuntuisesti siinä vieressä katselemassa, eikä se tuntunut ollenkaan unelta, vaan katselin tapahtumaa ikään kuin itseni sisältä "silmäaukkojeni kautta".. vähän vaikea selittää.. ja todellisuudessa kuitenkin makasin kotona unessa omassa sängyssäni - en ole siis nähnyt unta, vaan olin varmaankin astraaliruumiissani siellä sairaalassa. Olin siis tavallaan itsekin silloin "välitilassa" äitini lisäksi. Omassa near death -kokemuksessani sitten olin jostain syystä junavaunussa ja edesmennyt äitini seisoi kahden junavaunun välisellä sillalla minua odottamassa - hän oli tullut välitilaan asti minua vastaan! Huimia juttuja nämä...


      • TheOneAndOnly
        Nova1 kirjoitti:

        Tuo selittäisi asiaa hyvin. En ole kuullutkaan, että obe-tilanteisiin liittyy sellaista meteliä. Jos ajattelee sitäkin, kun äitini kuolinhetkellä olin hyvin todentuntuisesti siinä vieressä katselemassa, eikä se tuntunut ollenkaan unelta, vaan katselin tapahtumaa ikään kuin itseni sisältä "silmäaukkojeni kautta".. vähän vaikea selittää.. ja todellisuudessa kuitenkin makasin kotona unessa omassa sängyssäni - en ole siis nähnyt unta, vaan olin varmaankin astraaliruumiissani siellä sairaalassa. Olin siis tavallaan itsekin silloin "välitilassa" äitini lisäksi. Omassa near death -kokemuksessani sitten olin jostain syystä junavaunussa ja edesmennyt äitini seisoi kahden junavaunun välisellä sillalla minua odottamassa - hän oli tullut välitilaan asti minua vastaan! Huimia juttuja nämä...

        Tässä voi olla samansuuntainen ilmiö kuin silloin kun vaihtaa vanhan ajan radiossa kanavaa. Kun kanava on kohdallaan, kuuluu ääni selkeästi, mutta kun alat vääntämään siitä säätönupista, niin kavavien välillä kuuluu voimakasta kohinaa, joka loppuu kun pääset seuraavalle kanavalle.

        Eli silloin kun olet siinä "välitilassa" eli kahden eri värähtelytason välissä (fyysinen - astraali), niin siellä kuuluu "kohinaa", jonka me kuulemme erilaisina kovina ääninä.

        -Pete


      • Giss

        Itse olen usein palatessani ruumiiseeni tuntenut kovaa painetta alaselässä. aivan kuin joku istuisi selän päällä tai yrittäisi murtaa sitä. Ruumiiseen palatessani olen aina herännyt. Voisiko nuo liittyä obe-ilmiöön, vai olenkohan vain nähnyt unta, enkä todellisuudessa irtautunut...


      • TheOneAndOnly
        Giss kirjoitti:

        Itse olen usein palatessani ruumiiseeni tuntenut kovaa painetta alaselässä. aivan kuin joku istuisi selän päällä tai yrittäisi murtaa sitä. Ruumiiseen palatessani olen aina herännyt. Voisiko nuo liittyä obe-ilmiöön, vai olenkohan vain nähnyt unta, enkä todellisuudessa irtautunut...

        Eri ihmisillä on vaikka sun mitä tuntemuksia kun he harrastelevat obetusta. Joten en osaa sanoa suoralta kädeltä oikein mitään tuohon sinun juttuusi.

        Paineen tuntu liittyy aika usein aktiiviseen chakraan, tai energiatukkoon...

        Onko sinulla jotain häikkää alaselässä?

        -Pete


      • Giss
        TheOneAndOnly kirjoitti:

        Eri ihmisillä on vaikka sun mitä tuntemuksia kun he harrastelevat obetusta. Joten en osaa sanoa suoralta kädeltä oikein mitään tuohon sinun juttuusi.

        Paineen tuntu liittyy aika usein aktiiviseen chakraan, tai energiatukkoon...

        Onko sinulla jotain häikkää alaselässä?

        -Pete

        Ei ole...tai en ole ainakaan hereillä ollessani huomannut. Jos obe- kokemukseni eivät ole olleet oikeita, ovat ne ainakin olleet hyvin realistisia lucid-unia.

        Usein olen myös jollain lailla tuntenut, että palaisin ruumiiseeni ikäänkuin ensin jalkojen kohdalta, sitten alaselästä, jolloin paine tuntuu ja lopuksi päänkin kohdalta. Herään siis samalla hetkellä Kun astraalikehoni palaa "päähän".

        Tosin tuo sama jalat-selkä-pää juttu on ollut muissakin unissani symbolisessa muodossa, vaikka en olisi irtautunut ruumiista...


    • Alcor

      Aina välillä koen ruumisstairtautumisia nukahtamisen yhteydessä, ja silloin kun en haluaisi irtautua (olen liian väsynyt tai ei vain huvita) saatan kuulen käsittämätöntä ulvontaa tai vinkunaa korvissani. Ulvonta lakkaa siinä vaiheessa kun tunnen leijailevani ulos ruumiistani.
      En tiedä sitten liittyykö tuo mitenkään kuvailemaasi ilmiöön...

    • tuttua

      Kyllä tällaisista ääni-ilmiöistä kerrotaa useissa kirjoissa, joissa kuolemanrajakokemuksia kuvataan.

    • tietousko

      mutta täytynee vaan uskoa,
      sillä en ole itse, onneksi,
      käynyt vielä "rajalla."

      Selityksiä löytyy varmaan useita,
      mutta tapahtuma on kuitenkin osa
      pyhää Tuntematonta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4709
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4290
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2800
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    7. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1635
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe