Olen kokenut elämässäni "rajalla"käymisen eri tavalla kaksi kertaa ja niissä on yksi yhteinen piirre, joka mietityttää. Ensimmäisellä kerralla seurasin sivusta kun äitiäni yritettiin elvyttää (siis näin hyvin todentuntuista unta, että seison siinä vieressä katsomassa, ja samaan aikaan elvytys todella tietämättäni tapahtui 100 km:n päässä). Toisella kerralla olin itse ilmeisesti lähdössä rajan taakse erään komplikaation takia, mutta tänne sitten lopulta jäin.
Molemmilla kerroilla kuului ympärillä kovaa kolinaa, pauketta ja meteliä. Meteli oli sellaista, että edes omaa ääntään siinä ei varmaan olisi kuullut. Onko kellään vastaavanlaista kokemusta, tai käsitystä siitä mitä tämä mekkala voisi olla, mistä se on peräisin ja mitä se mahdollisesti ilmentää? Tähän mennessä olen kuullut sellaisen selityksen, että kolina tulee siitä kun vastentahtoinen sielu pistää hanttiin koska ei halua lähteä vielä..
Meteliä kuoleman portilla
11
2498
Vastaukset
- ajattelit
mikä ajatus sinulle tuli ensimmäisenä mieleen? Minulle ehkä vähä ylireakoiden helvetin äänet hyi. sori jos pelottelen.
- TheOneAndOnly
Tulee mieleen noistä äänistä samat kuin mitä monet kuulee silloin kun on irtoamassa ruumiista, eli obe yritysten yhteydessä.
Silloin saattaa kuulua vaikka mitä kovia ääniä, pauketta, huutoa, kovaa musiikkia jne. Nuo äänet kuuluvat kuitenkin vain sen aikaa kun ollaan "välitilassa" eli ei ihana enää ruumiissa, eikä kunnolla vielä irti siitä. Heti kun ruumiista on päästy kunnolla irti, meteli lakkaa kokonaan.
-Pete- pohdiskelija
Joskus kun palaan kehoon nopeasti, niin pamahtaa kuin uudenvuoden "tykinjysy" olisi korvan vieressä laukaistu. Tasaisen rauhallisen paluun aikana en pamahdusta kuule.
- Nova1
Tuo selittäisi asiaa hyvin. En ole kuullutkaan, että obe-tilanteisiin liittyy sellaista meteliä. Jos ajattelee sitäkin, kun äitini kuolinhetkellä olin hyvin todentuntuisesti siinä vieressä katselemassa, eikä se tuntunut ollenkaan unelta, vaan katselin tapahtumaa ikään kuin itseni sisältä "silmäaukkojeni kautta".. vähän vaikea selittää.. ja todellisuudessa kuitenkin makasin kotona unessa omassa sängyssäni - en ole siis nähnyt unta, vaan olin varmaankin astraaliruumiissani siellä sairaalassa. Olin siis tavallaan itsekin silloin "välitilassa" äitini lisäksi. Omassa near death -kokemuksessani sitten olin jostain syystä junavaunussa ja edesmennyt äitini seisoi kahden junavaunun välisellä sillalla minua odottamassa - hän oli tullut välitilaan asti minua vastaan! Huimia juttuja nämä...
- TheOneAndOnly
Nova1 kirjoitti:
Tuo selittäisi asiaa hyvin. En ole kuullutkaan, että obe-tilanteisiin liittyy sellaista meteliä. Jos ajattelee sitäkin, kun äitini kuolinhetkellä olin hyvin todentuntuisesti siinä vieressä katselemassa, eikä se tuntunut ollenkaan unelta, vaan katselin tapahtumaa ikään kuin itseni sisältä "silmäaukkojeni kautta".. vähän vaikea selittää.. ja todellisuudessa kuitenkin makasin kotona unessa omassa sängyssäni - en ole siis nähnyt unta, vaan olin varmaankin astraaliruumiissani siellä sairaalassa. Olin siis tavallaan itsekin silloin "välitilassa" äitini lisäksi. Omassa near death -kokemuksessani sitten olin jostain syystä junavaunussa ja edesmennyt äitini seisoi kahden junavaunun välisellä sillalla minua odottamassa - hän oli tullut välitilaan asti minua vastaan! Huimia juttuja nämä...
Tässä voi olla samansuuntainen ilmiö kuin silloin kun vaihtaa vanhan ajan radiossa kanavaa. Kun kanava on kohdallaan, kuuluu ääni selkeästi, mutta kun alat vääntämään siitä säätönupista, niin kavavien välillä kuuluu voimakasta kohinaa, joka loppuu kun pääset seuraavalle kanavalle.
Eli silloin kun olet siinä "välitilassa" eli kahden eri värähtelytason välissä (fyysinen - astraali), niin siellä kuuluu "kohinaa", jonka me kuulemme erilaisina kovina ääninä.
-Pete - Giss
Itse olen usein palatessani ruumiiseeni tuntenut kovaa painetta alaselässä. aivan kuin joku istuisi selän päällä tai yrittäisi murtaa sitä. Ruumiiseen palatessani olen aina herännyt. Voisiko nuo liittyä obe-ilmiöön, vai olenkohan vain nähnyt unta, enkä todellisuudessa irtautunut...
- TheOneAndOnly
Giss kirjoitti:
Itse olen usein palatessani ruumiiseeni tuntenut kovaa painetta alaselässä. aivan kuin joku istuisi selän päällä tai yrittäisi murtaa sitä. Ruumiiseen palatessani olen aina herännyt. Voisiko nuo liittyä obe-ilmiöön, vai olenkohan vain nähnyt unta, enkä todellisuudessa irtautunut...
Eri ihmisillä on vaikka sun mitä tuntemuksia kun he harrastelevat obetusta. Joten en osaa sanoa suoralta kädeltä oikein mitään tuohon sinun juttuusi.
Paineen tuntu liittyy aika usein aktiiviseen chakraan, tai energiatukkoon...
Onko sinulla jotain häikkää alaselässä?
-Pete - Giss
TheOneAndOnly kirjoitti:
Eri ihmisillä on vaikka sun mitä tuntemuksia kun he harrastelevat obetusta. Joten en osaa sanoa suoralta kädeltä oikein mitään tuohon sinun juttuusi.
Paineen tuntu liittyy aika usein aktiiviseen chakraan, tai energiatukkoon...
Onko sinulla jotain häikkää alaselässä?
-PeteEi ole...tai en ole ainakaan hereillä ollessani huomannut. Jos obe- kokemukseni eivät ole olleet oikeita, ovat ne ainakin olleet hyvin realistisia lucid-unia.
Usein olen myös jollain lailla tuntenut, että palaisin ruumiiseeni ikäänkuin ensin jalkojen kohdalta, sitten alaselästä, jolloin paine tuntuu ja lopuksi päänkin kohdalta. Herään siis samalla hetkellä Kun astraalikehoni palaa "päähän".
Tosin tuo sama jalat-selkä-pää juttu on ollut muissakin unissani symbolisessa muodossa, vaikka en olisi irtautunut ruumiista...
- Alcor
Aina välillä koen ruumisstairtautumisia nukahtamisen yhteydessä, ja silloin kun en haluaisi irtautua (olen liian väsynyt tai ei vain huvita) saatan kuulen käsittämätöntä ulvontaa tai vinkunaa korvissani. Ulvonta lakkaa siinä vaiheessa kun tunnen leijailevani ulos ruumiistani.
En tiedä sitten liittyykö tuo mitenkään kuvailemaasi ilmiöön... - tuttua
Kyllä tällaisista ääni-ilmiöistä kerrotaa useissa kirjoissa, joissa kuolemanrajakokemuksia kuvataan.
- tietousko
mutta täytynee vaan uskoa,
sillä en ole itse, onneksi,
käynyt vielä "rajalla."
Selityksiä löytyy varmaan useita,
mutta tapahtuma on kuitenkin osa
pyhää Tuntematonta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2926526Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652039- 1801780
- 1191251
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151247Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181681153Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71126RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j521025Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411011Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288962