Jos ostaa käytetyn kytkypuhelimen, ja siitä on poistettu "laittomasti" sim-lukitus, niin voiko itse saada jotain rangaistuksia? Tässä tapauksessa ilmeisesti pätee ainakin se että huoltoon ei sellaista puhelinta voi viedä?
Mistä saa selville onko puhelimesta otettu itse sim-lukitus pois, vai onko se tehty liikkeessä "laillisesti"?
Jos ostaa käytetyn kytkyn... (lukitus)
5
1400
Vastaukset
- sim lukitusta
ei liikkeessä jollet maksa puhelinta pois ja siitä on kyllä kuitti.ei se laitonta ole ostaa periaatteessa,mutta ei takuuta eikä voi viedä valtuutetulle huoltoliikkeelle.
- Nuka82
Ja liikkeessähän ei poisteta sim-lukitusta ennenkuin se 2v on kulunut. Sim-lukitus jää voimaan kytkysopimuksen loppuun vaikka maksaisi erät kerralla heti viikon päästä puhelimen saamisesta. Näin kerrottiin Elisalta.
:/ - Nuka82
Nuka82 kirjoitti:
Ja liikkeessähän ei poisteta sim-lukitusta ennenkuin se 2v on kulunut. Sim-lukitus jää voimaan kytkysopimuksen loppuun vaikka maksaisi erät kerralla heti viikon päästä puhelimen saamisesta. Näin kerrottiin Elisalta.
:/Niin, ja siis lähinnä haluaisin tietää miten puhelimesta näkee sen onko sim-lukitus itse otettu pois? Vai pystytäänkö se katsomaan vain huollossa?
- Nimetön
Poistettua tuo lukitus ja ei ole kukaan perään kysellyt,huolloissakin on niitä käytetty ilman mitään ongelmia.Nokian uusia ns BB5 puhelimia ei pysty vielä varmuudella avaamaan.
- staren
kuule. mua kiinnostas tietää tosta purku hommasta.. viititkö laittaa siit mulle sähköpostii..? Miten onnistuu jne... osote: [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!
Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem1453526Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin
Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo412901Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..
Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel102825HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä
Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat1262733Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin
Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t192407Mikä kaivatussasi herätti mielenkiintosi
Kun tapasitte ensi kerran? Ulkonäössä? Luonteessa tai olemuksessa? Kuinka nopeasti mielenkiinto muuttui ihastukseksi?1081808Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet
Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k851553Nepotismi jytkyttää porvaristossa
Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi41518Martina Aitolehti podcastissa: Ero
Martina Aitolehti podcastissa: Ero Martina Aitolehti kertoi BFF-podcastin https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/6962271376Valkoinen Golf
Kukahan on tämä ukko, joka työkseen kyylää pienen ässän asiakkaita viikon jokaisena päivänä.211345