Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Prahassa käyneet!

rhcpsbm

Oliko hyvä paikka? Mitä kannattaa nähdä? Itse menossa huhtikuussa.

8

3131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Prague

      Kertokoon paikan erinomaisuudesta omaa kieltään se, että allekirjoittanut käynyt ko. kaupungissa (ainakin) 8 kertaa lomalla. Toki ihmisiä ja makuja on monen laisia, mutta väittäisin että Prahasta löytyy lähes jokaiselle jotain.

    • Marja-Riitta

      Käymisen arvoinen paikka on ilman muuta, mutta meikäläiselle ei sellaista kaipuuta jäänyt, että uudestaan pitää päästä. Näin on käynyt monen muun kaupungin kohdalla kyllä. Hyvää matkaa Prahaan - et tule pettymään.

    • snaku3

      kannattaa mennä. Viime vuonna oltiin just huhtikuussa ja nyt mennään maaliskuussa. Näkemistä ja tekemistä löytyy. Ennen käytiin kerran vuodessa etelän lämmössä nyt prahaan.. ihanaa..

    • ano

      Olin aiemmin Irlantifani, mutta nyt olen käynyt jo Prahassa 3 kertaa. Nähtävää on niin paljon, mutta omaa tunnelmaa luo jo ihan Prahan kaduilla käveleminen ja uskomattoman kauniiden rakennusten ihaileminen. Ainakin seuraavissa paikoissa olen itse käynyt:

      Pyhän Vituksen katedraali, Kaarlen silta, Franz Kafka -museo, Prahan linna, juutalaisten kaupunginosa, Black and Light Theatre monet muut museot, taidegalleriat etc.

      Jazzklubeilla olen myös viihtynyt. Puhumattakaan niistä lukuisista oluttuvista, joista saa niin edullisesti todella hyvää ruokaa ja hyvää olutta. Se ilmapiiri ja se prahalaisten ystävällisyys ja avoimmuus tekivät minuun suuren vaikutuksen. Vanhemmat ihmiset eivät osaa niin hyvin englantia, nuoremmat kyllä. Yleensä suhtautuminen on ollut erittäin positiivista, kun olen kertonut olevani Suomesta. Olen saanut monia uusia ystäviä.

      Hyvää matkaa; itsekin suuntaan taas keväällä sinne.

      • rhcpsbm

        Eli englannilla pärjää? Kiva,sillä siinä olen hyvä. :P


      • oli lempipaikkojani, nyt on Praha ja Berliini. Se juutalaisten hautausmaa oli vaikuttava näky, samoin mainitsemasi paikat. Laivaretki pitkin Vltavaa kannattaa myös kokea. Kaupunkimatkoja harrastan nimenomaan arkkitehtuurin vuoksi ja Prahassa sitä saa ihailla yllikyllin. Kunnon lenkkarit jalkaan ja käyskentelemään pitkin katuja. Niin ja kameraan mahdollisimman paljon muistia sisältävä muistikortti.
        Prahassa söin elämäni parhaan gulassin, unkarista sen sanotaan olevan, mutta osaavat ne Tsekitkin sitä kokata. Kyllä se paikanpäällä, hanasta saatu olut on ihan toista, kun pullosta tai tölkistä. Eli rutkasti parempaa. Fanaattisen olutystävän kommentti.
        Pärjäsin ihan hyvin englannilla ja saksalla, varsinkin vanhemmat ihmiset osasivat paremmin saksaa, ja jos se ei riittänyt, käsikielellä loput. Kaikki ne ihmiset, joiden kanssa olin juttusissa olivat todella ystävällisiä.
        Praha on yksi kaupunki, jossa todella kannatta käydä.


      • ano
        oldengine kirjoitti:

        oli lempipaikkojani, nyt on Praha ja Berliini. Se juutalaisten hautausmaa oli vaikuttava näky, samoin mainitsemasi paikat. Laivaretki pitkin Vltavaa kannattaa myös kokea. Kaupunkimatkoja harrastan nimenomaan arkkitehtuurin vuoksi ja Prahassa sitä saa ihailla yllikyllin. Kunnon lenkkarit jalkaan ja käyskentelemään pitkin katuja. Niin ja kameraan mahdollisimman paljon muistia sisältävä muistikortti.
        Prahassa söin elämäni parhaan gulassin, unkarista sen sanotaan olevan, mutta osaavat ne Tsekitkin sitä kokata. Kyllä se paikanpäällä, hanasta saatu olut on ihan toista, kun pullosta tai tölkistä. Eli rutkasti parempaa. Fanaattisen olutystävän kommentti.
        Pärjäsin ihan hyvin englannilla ja saksalla, varsinkin vanhemmat ihmiset osasivat paremmin saksaa, ja jos se ei riittänyt, käsikielellä loput. Kaikki ne ihmiset, joiden kanssa olin juttusissa olivat todella ystävällisiä.
        Praha on yksi kaupunki, jossa todella kannatta käydä.

        tuo Vltavaristeily unohtui. Itse olin sellaisella 1 1/2 tuntia kestävällä risteilyllä, hinta ei päätä pakottanut ja opas oli loistava. Ensi keväänä ajattelin mennä jazzboatille.

        Tuon saman huomasin kielestä myös, useissa kaupoissa saattoi vanhempien myyjien kanssa puhua saksaa.

        Olen aivan samaa mieltä: Prahassa löytyy niin paljon katsottavaa arkkitehtuurissa, kulttuurissa sellaista ilmapiiriä, että ainakin minulle on noussut ykköspaikaksi, koska harrastan yleensä vain kaupunkilomia.


      • tebis
        ano kirjoitti:

        tuo Vltavaristeily unohtui. Itse olin sellaisella 1 1/2 tuntia kestävällä risteilyllä, hinta ei päätä pakottanut ja opas oli loistava. Ensi keväänä ajattelin mennä jazzboatille.

        Tuon saman huomasin kielestä myös, useissa kaupoissa saattoi vanhempien myyjien kanssa puhua saksaa.

        Olen aivan samaa mieltä: Prahassa löytyy niin paljon katsottavaa arkkitehtuurissa, kulttuurissa sellaista ilmapiiriä, että ainakin minulle on noussut ykköspaikaksi, koska harrastan yleensä vain kaupunkilomia.

        Tietääkö kukaan tehdäänkö noita jokilaivaristeilyjä jo pääsiäisenä? Tuollainen n. reilun tunnin risteily vois olla kiva :)
        Minkähintainen suunnilleen (euroissa?)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2197
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2023
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1470
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1446
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 52
      1228
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe