Kap Verdeen taas valmismatkoja

Marienhof

Ensi talvena Finnmatkoilla on matkakohteena Kap Verde.

10

8106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Quieto2

      Varasimme ensi jouluksi matkan Kap Verdeen, odotukset ovat kovat.

      • quieto2

        No mekin ollaan siis menossa ensi jouluna sinne saliin ja hotellina belorizonte.....entä teil? onko muksui?


    • mamma-75

      Olemme lähdössä finnmatkojen kautta saliin ensi jouluksi.Lukenut olen (varsinki näiltä palstoilta) aika paljo negatiivista siitä paikasta. mut pitää se lähtee itte kattomaan,huhu puheita kun ei usko!!!Osaapahan varustautua,karuun, kuivaan, tuuliseen ja huonoon hotelli tasoon jo etukäteen. toiv. löydetään edes jotain positiivista matkastamme!

      • hyvä

        ei kelpaa toiselle.
        Mikä sitten on negatiivista?
        Salista.
        Tasaista, napakkaa tuulta.
        Aurinkoa ja autioita hiekkarantoja.
        Ei lentäviä hyönteisiä eikä lintuja koska ei ole puita eikä muutakaan kasvillisuutta.
        Osteluharrastuksen saa unohtaa.
        Keskenään tappelevia, eri tummuusasteisia paikallisia.
        Halvin hummeri-illallinen minkä olen löytänyt.
        Paikallista väriä riittämiin.
        Oli kiva käydä. Kaksi viikkoa riitti.
        Saarikierrokselta tulleet olivat pettyneitä.
        Luonnoltaan vaihtelevia saaria. Useimmat Saliakin niukemmin asutettuja.

        Yhteenveto: Taatusti poikkeaa totunnaisesta Kanarian meiningistä!


      • mamma-75
        hyvä kirjoitti:

        ei kelpaa toiselle.
        Mikä sitten on negatiivista?
        Salista.
        Tasaista, napakkaa tuulta.
        Aurinkoa ja autioita hiekkarantoja.
        Ei lentäviä hyönteisiä eikä lintuja koska ei ole puita eikä muutakaan kasvillisuutta.
        Osteluharrastuksen saa unohtaa.
        Keskenään tappelevia, eri tummuusasteisia paikallisia.
        Halvin hummeri-illallinen minkä olen löytänyt.
        Paikallista väriä riittämiin.
        Oli kiva käydä. Kaksi viikkoa riitti.
        Saarikierrokselta tulleet olivat pettyneitä.
        Luonnoltaan vaihtelevia saaria. Useimmat Saliakin niukemmin asutettuja.

        Yhteenveto: Taatusti poikkeaa totunnaisesta Kanarian meiningistä!

        Juu kiitos vaan tiedoista :)
        kait sitä vaan pitää lähtä kattoon se meininki siellä päin maailmaa. oltiin viimeksi kanarialla ja sieltä jäi ihan mukava fiilis.tosin olisi kaivannut hieman rauhaisampaa meininkiä kun turisti kohteet. salilta sitä varmaan löytyy...Palatakseni vielä salin tuuliin, niin oliko tuulet kylmiä, ja tarkeniko meressä uida? Mihin vuoden aikaan olit reissussa?Minkälainen paikallinen ruoka,entä se espargos.....
        Onko kallista?


      • hyvä
        mamma-75 kirjoitti:

        Juu kiitos vaan tiedoista :)
        kait sitä vaan pitää lähtä kattoon se meininki siellä päin maailmaa. oltiin viimeksi kanarialla ja sieltä jäi ihan mukava fiilis.tosin olisi kaivannut hieman rauhaisampaa meininkiä kun turisti kohteet. salilta sitä varmaan löytyy...Palatakseni vielä salin tuuliin, niin oliko tuulet kylmiä, ja tarkeniko meressä uida? Mihin vuoden aikaan olit reissussa?Minkälainen paikallinen ruoka,entä se espargos.....
        Onko kallista?

        Olimme helmikuussa 2004.
        Vedessä tarkeni hyvin.
        Tuuli sopivan vilvoittava. Ilman sitä olisi voinut olla turhan kuumaa minun laardeilleni.

        Paikallinen ruoka riippui paikasta.
        Äärestä toiseen. Keskustassa ei älytsi halpaa.
        Ison hummerin puolikas tykötarpeineen muistaakseni 15E:n luokkaa?!
        Muut paljon halvempia.

        Auton vuokraus kallista muuhun tasoon nähden.
        Käytimme pakettitakseja, lavalla ja hytissä.
        Myös liftasimme yksityisautoihin ( 60- v). Samoin käytimme kimppataksia paikallisten kanssa.
        Tien varresta jos pyydytää pakettitaksin on hinta syytä sopia etukäteen.
        Kerran kieltäydyimme kun jätkä katsoi meidän olevan niin kaukana asutuksesta että kuvitteli meidän maksavan ylihintaa.

        Ylipäätään Sal ei ole sijaintiinsa nähden halpa.
        Kaloja lukuunottamatta on sinne tuotava kaikki.

        Muija pettyi markkinoihin. Kuolasi etukäteen ostelemisella. Käytännössä 50m:n matkalle jalkakäytävälle levitetty epämääräinen kama muodosti markkinat.
        Kauppahallista se osti periaatteen vuoksi jonkin rätin.
        Vähällä selvisimme. Minä pidin tyylistä!

        Irtonaisia koiria on jonkin verran mutta ovat hyväkuntoisia eikä niistä ole haittaa kuin korkeintaan kissoille.
        Hotellimme takana yksi katti kitui keskellä katua koiran leukojen jäljiltä tuntikausia.

        Samassa paikassa satuin näkemään kun rakastava äiti yritti osua poikaansa ensin posliinilautasella, sitten haarukalla ja viimeeksi katukivellä.
        Rauha palasi 5:ssä minuutissa.
        Ym. mielenkiintoista.

        Hyvää matkaa sinulle! Lämpöä, aurinkoa, tuulta, rauhaa ja tyhjää hiekkarantaa löytyy.


      • mamma-75
        hyvä kirjoitti:

        Olimme helmikuussa 2004.
        Vedessä tarkeni hyvin.
        Tuuli sopivan vilvoittava. Ilman sitä olisi voinut olla turhan kuumaa minun laardeilleni.

        Paikallinen ruoka riippui paikasta.
        Äärestä toiseen. Keskustassa ei älytsi halpaa.
        Ison hummerin puolikas tykötarpeineen muistaakseni 15E:n luokkaa?!
        Muut paljon halvempia.

        Auton vuokraus kallista muuhun tasoon nähden.
        Käytimme pakettitakseja, lavalla ja hytissä.
        Myös liftasimme yksityisautoihin ( 60- v). Samoin käytimme kimppataksia paikallisten kanssa.
        Tien varresta jos pyydytää pakettitaksin on hinta syytä sopia etukäteen.
        Kerran kieltäydyimme kun jätkä katsoi meidän olevan niin kaukana asutuksesta että kuvitteli meidän maksavan ylihintaa.

        Ylipäätään Sal ei ole sijaintiinsa nähden halpa.
        Kaloja lukuunottamatta on sinne tuotava kaikki.

        Muija pettyi markkinoihin. Kuolasi etukäteen ostelemisella. Käytännössä 50m:n matkalle jalkakäytävälle levitetty epämääräinen kama muodosti markkinat.
        Kauppahallista se osti periaatteen vuoksi jonkin rätin.
        Vähällä selvisimme. Minä pidin tyylistä!

        Irtonaisia koiria on jonkin verran mutta ovat hyväkuntoisia eikä niistä ole haittaa kuin korkeintaan kissoille.
        Hotellimme takana yksi katti kitui keskellä katua koiran leukojen jäljiltä tuntikausia.

        Samassa paikassa satuin näkemään kun rakastava äiti yritti osua poikaansa ensin posliinilautasella, sitten haarukalla ja viimeeksi katukivellä.
        Rauha palasi 5:ssä minuutissa.
        Ym. mielenkiintoista.

        Hyvää matkaa sinulle! Lämpöä, aurinkoa, tuulta, rauhaa ja tyhjää hiekkarantaa löytyy.

        Kiitos vastauksesta...hyvä kuulla, että vesi ollut lämmintä ja aurinko paistanut. eipä sitä muuta löhöily lomalta odotakkaan.en ole kiinnostunut mistään shoppailusta joten meille se paikka sitten varmaan sopii oikein hyvin.


      • Nimetön
        mamma-75 kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta...hyvä kuulla, että vesi ollut lämmintä ja aurinko paistanut. eipä sitä muuta löhöily lomalta odotakkaan.en ole kiinnostunut mistään shoppailusta joten meille se paikka sitten varmaan sopii oikein hyvin.


        rauhallista
        lämmintä ja aurinko paistaa
        ihana kumpuileva maasto
        värikkäät talot
        ihmiset antavat olla suht rauhassa (verrattuna Gambiaan ja Senegaliin)
        uskaltaa liikkua hyvin yksin
        ei liikaa turismia (vielä ainakaan)
        sopii hyvin lapsiperheille
        ihmisten kauneutta ei voi muuta kuin ihailla

        -
        tuulista
        huonot ostosmahdollisuudet
        ei kovin halpa hintataso
        melko hiljainen yöelämä

        En osaa sanoa tuosta Salista mitään, sillä olin Mindelossa ja Praiassa. Itse kyllä pidin Kap Verdestä ja voisin mennä sinne uudestaan hermolomalle (viimeksi olin työnpuitteissa matkassa. Praissahan kovasti varoitellaan väkivaltaisuudesta ja ryöstöistä satama-aluen läheisyydessä, mutta itselleni ei käynyt mitään vaikka kävelin satamasta keskustaan. Eli sellaista tiettyä varovaisuutta kannattaa noudattaa.
        Hyvät muistot jäi! :)


    • Quieto2

      Me olemme menossa Riu Funana-hotelliin (All inclusive). Olen ollut ennenkin Riun hotelleissa ympäri maailmaa ja olen saanut aina hyvää, toimivaa palvelua.

      Valitettavasti omaan perheeseeni ei kuulu tällä hetkellä lapsia. Olen lähdössä matkalle avomieheni ja vanhempieni kanssa Finnmatkojen järjestämälle matkalle (22.12).

      Itse en hae turistirysää, vaan merta, aurinkoa, hyvää ruokaa, iloisia ihmisiä, hyvää palvelua ja rentoutumista. Toivottavasti löydämme etsimämme sieltä! Itse ainakin lähden positiivisin mielin matkaan. Me itse luomme unelma-matkamme.

      Suosittelen kaikille Afrikasta pitäville myös Kanian Mombasaa oikein lämpimästi! Parempaa paikkaa en ole vielä löytänyt.

      • vaippahousun mami

        olemme menossa joulukuulla Kap Verdeen, Saliin vaippaikäisen ja koululaisen kanssa.Onko kellään kokemusta saako sieltä vaippoja vai roudaanko mukana?Purkkiruoat otan kotoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      110
      2227
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      121
      1659
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      120
      1162
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      30
      1090
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      48
      998
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      918
    7. Miten voi olla muun sukupuolinen?

      Ei mitenkään. Kyllä tämä Euroviisujen voittaja on selvästi poika eikä tyttö, eikä mikään muun sukupuolinen. Olen aina pi
      Maailman menoa
      193
      887
    8. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      36
      834
    9. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      32
      826
    10. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      53
      793
    Aihe