Ostako käytettyjä vaatteita lastenlapsille?

mumma

Olipa iloinen yllätys kun ostin ensimmäisen kerran käytetyn ulkoilutakin pojan tyttärelle, nimittäin olen aina ostanut uutta ja kallista.
Löysin aivan uskomattoman ihanan takin eräästä Helsingin keskustan käytettyjen lastenvaatteiden liikkeestä (luulin että on uutta myyvä, niin oli ja on siisti liike),,,no niin, vein sitten sen pikku prinsessalle vähän häpeillen ja olipa mukava yllätys kun miniä sanoi, että nyt on mumma vihdoinkin tajunnut että kierrätys on ihan OK.
Pelkäsin miniän reaktiota ihan turhaan, kertoi ostavansa itselleen paljon vaatteita second hand liikkeistä. Eipä ole ennen keskusteltu näistä asioista kun miniä luuli että minä en ymmärtäisi ja minä pelkäsin että miniä ei ymmärtäisi.
loppu hyvin - kaikki hyvin, ja miniäni toivoi että kiertelisin (hän ei ehdi kiireisen työnsä takia) näissä käytettyjen liikkeissä ja antoi listan mistä merkeistä erityisest pitää, eli jos löytyy niin saan ostaa ja saan ostaa muitakin jos ovat nättejä. Meillä on ihmeen samanlainen maku miniän kanssa niin malleissa kuin väreissäkin. Kertoi että hän kannattaa kierrätystä, mutta oli luullut että minä ns. vanhan kansan ihmisenä en sitä ymmärtäisi.
Löytyi näin ollen mummalle ihan uusi harrastus !!

Kirjoitukseni vaikuttaa siltä kuin emme oikein olisi "väleissä", mutta totuus on se että meillä on kielimuuri - miniäni puhuu vain ranskaa (nyt kahden vuoden Suomessa oleskelun jälkeen tosin aika hyvin jo Suomea.

6

297

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerran yritin

kaupassa oli ihan nätti ja melkein uusi vaatekappale, taisi olla mekko tytölle. Kysyin vanhemmilta, voisinko ostaa sellaisen. Minulle sanottiin suoraan, että jos ei ole varaa ostaa uutta, ei käytettyäkään tarvitse. "Meidän lapsi ei käytettyjä vaatteita pidä"! Itse ostin lapsilleni aina käytettyjä vaatteita, kun olivat pieniä. Eivät he enää isompana sellaisia kelpuuttaneet, kun ei ollut muodin mukaista. Mutta oli suuri apu, kun pienenä pystyi sellaisia hankkimaan. No, ehkä mummon osuus on ostaa aina uutta! Pienestä eläkkeestä.

• opri51

Älä pahoita mieltäsi, vaikka saamasi vastaus on kyllä yllättävä ! Tyttäreni, molemmat, sekä minä koko tuttavapiirini ja lähes kaikkihan ostavat nykyään kirpputoreilta jos hyvää sattuu löytämään, ja netissä on ihan oma kirppis, josta voi tilata vaikka mitä. Sehän on nuorten perheiden aarre-aitta. Eikä siinä ole kysymys varallisuudesta, vaan järkevyydestä.

• sinihelmikki

suhtautuvat myönteisesti kierrätykseen. Lasten ollessa pieniä en ehtinyt käydä ostoksilla ja käytin paljon postimyynnin palveluja. Sittemmin olemme ostaneet myös käytettyjä. Näin saa myös vähän erikoisempia vaatteita, usein hyvälaatuisia. Esim. joku on hankkinut vaatteensa ulkomailta ja sitten kyllästynyt. Mulla on esim. villakangasblazeri, jota olen käyttänyt tosi paljon, on ihan hyvä vielä. Vanhemman tytön ollessa vauva ostin ystävättäreltä lasten vaatteita ja tarvikkeita.

• ostanut ja

ostan aika usein myös itselleni kirppareilta tms. Kyllä moni on ällistynyt ja ollut jopa kade, kun olen paljastanut että "tyylikkyyteni" on saatu aikaan muutamalla kympillä. En osta koskaan kulunutta ja huonoa ja pidän tiukan linjan ostoksissani. Näin ovat myös lastenlapset päässeet nauttimaan hyvistä löydöistäni.
      Kun käy riittävän usein noissa paikoissa niin sitä useimmin tekee onnistuneita "löytöjä".
      Ei ole järkevää maksaa satasia, jos saman saa parilla kympillä ja rahaa jää muuhun kulutukseen.

• kirppis riippuvainen.

Varsinkin pientenlasten vaatteet on suosittuja,kun ne eivät ehi kulua muutamassa kk:ssa juuri lainkaan. Kirppiksistä ostin lasten pelastusliivin (melkein uuden) hintalappukin paikoilla. Lasten syöttötuoli,kolmipyörä,rattaat jne. Kaikki saa pestyä ja uudelleen kierrätettyä suvussa tai takaisin kirpparin kautta.

• ei vain raha

Olen tullut siihen johtopäätökseen, että kirpparilta saa sopivamman kokoisia vaatteita kuin kaupoista. Tällä hetkellä koot ovat itäaasialaisia, mistä vaatteet enimmäkseen tulevat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      29
      1909
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      165
      1880
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      375
      1748
    4. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      216
      1248
    5. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1158
    6. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      12
      1131
    7. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1066
    8. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      88
      1066
    9. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      1025
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      50
      1001
    Aihe