hyttysässä

pian lähdössä

Moikka kaikki!
Elikkäs, onko kellään kokemusta hyttysässästä.. Apteekissa kovin kehuivat kyseisen aineen pitävän hyttyset loitolla... Gambiaan lähdössä 25.1, ihanaa!

10

6827

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tehoaine

kuin esim. Off:issa. Kertovat, että tepsii. Meilläkin oli mukana pari purkkia Off-geeliä, mutta eipä tarvittu (palattiin 12.01). Siellä(kin) on talviaika ja vähän hyttysiä - emme nähneet yhtään moskiitoksi luokiteltavaa ötökkää. Alakerran asukit sanoivat muutaman nähneensä. Itse asuimme 2. kerroksessa. Jotain karkotetta kannattaa mukaan ottaa, ettei tarvitse paikan päällä lähteä minimarketteja koluamaan.
      Voi olla ihan triviaalijuttu, mutta kun apteekissa käyt, osta käsien desinfiointiin geeliä - tosi näppärä ja riittoisa vaihtoehto - sekä desinfioivia käsipyyhkeitä. Kaipaat niitä viimeistään paikallisia seteleitä saadessasi. Lisäksi kaikki "tutut" haluavat luonnollisesti kätellä sinua "bossman/-lady".
      Ja mahdollisen ripulin varalle Imodiumia. Erityisesti vatsa-asioista ei tarvitse huolissaan olla, mutta em. varustus on hyvä ottaa mukaan lähtipä reissuun minne päin maailmaa hyvänsä.

• Saara

Palasimme Gambiasta viikon lomalta tänään 19.1. aamuyöstä. Meillä oli Hyttysässä ja se kyllä tuntui toimivan. Kyllä siellä hyttysiä oli sillä näin muutamat tosi syödytkin kintut. Meillä oli aivan ihana matka ja sitä samaa toivottelen Teillekin. Ihana maa. Niin ja ota ehdottomasti se desinfiointigeeli mukaan, me lotrasimme geeliä joka käänteessä eikä kellään meistä ollut mitään vatsatautia tai ripulin poikastakaan.

• gambiassa

niin ihanaa ooli? kerroit että gambia oli ihan maa? miksi? mikä siellä on niin ihanaa.
        itse tulin viikko sitten, rakastan afrikkaa, mutta ihanuus on aika subjektiivinen käsite.

roskiahan siellä on . likaa ja henkistä likaa. riittämiin.

• Saara
        gambiassa kirjoitti:

niin ihanaa ooli? kerroit että gambia oli ihan maa? miksi? mikä siellä on niin ihanaa.
        itse tulin viikko sitten, rakastan afrikkaa, mutta ihanuus on aika subjektiivinen käsite.

roskiahan siellä on . likaa ja henkistä likaa. riittämiin.

Se erilaisuus on mielestäni ihana asia. Ahmin kaikkea uutta ja Gambiassa on juuri erilaisuutta. Ihmiset (ainakin 90%) ovat aidosti iloisia. On ihana huomata, että vaikka sitä krääsää ei ole niin paljoa niin voi olla onnellinen ja elää. Toivon, että kasvaisin ihmisenä ja muistaisin Gambian kun itse rupean valittamaan turhista asioista. Ihmiset pitävät oikeasti huolta toisistaan, meillä Suomessa sellainen toisesta ihmisestä huolehtiminen on karissut sen mukana kun ihmiset ovat muuttaneet maaseudulta kaupunkeihin. Sain viettää päivän ihan tavallisessa gambialaisessa perheessä, sain kurkistaa huoneisiin, joissa nukuttiin. Päivän askareet tehdään pitkälti siinä pihapiirissä - pestään pyykit, tehdään ruoka , puhdistetaan riisiä yms. Olin itse varautunut pahempaan kuin miltä eläminen näytti, se oli hieno asia. Toki todella köyhiäkin oli mutta niitähän on kaikkialla.

• Miramara

Meillä oli käytössä ko ainetta ja hyvin toimi.

• pian lähdössä

Kiitos kaikille vastanneille!!!
      Nyt hyttysässä matkalaukussa sekä tarvittavat hygienia varustukset vatsalääkkeet.
      Nytten vaan tässä odotellaan to aamua, että päästäisi lähtemään.

• hynde19

Hyttysässä toimii, mutta jos huoneesi on maan tasalla, niin mukaan kannattaa ottaa myös Raidia. Sunbeach-hotellissa maan tasalla oli hyttysiä ja me mm. vietimme yhden unettoman yön tappaessamme huoneeseen pölähtänyttä hyttysparvea (lopetin 11 tapetun hynden jälkeen laskemisen).

Hyvää matkaa, hieno paikka muuten!

• ,,,

raidia ei voi kuljettaa lentokoneessa.

• hmm...
        ,,, kirjoitti:

raidia ei voi kuljettaa lentokoneessa.

Miksikös raidia ei voi kuljettaa lentokoneessa?

• määräykset
        hmm... kirjoitti:

Miksikös raidia ei voi kuljettaa lentokoneessa?

Se vain taitaa olla niin ettei ponnekaasuja sisältäviä purkkeja kuten hiuslakat saisi yleensäkään kuljettaa lentokeneen ruumassakaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      4546
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      2089
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      161
      1481
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      165
      1468
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      48
      1462
    6. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      258
      1257
    7. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      195
      1169
    8. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      203
      1112
    9. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      1037
    10. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      63