siis koiranpentuni syö oman kakkansa sisälle tehdessään.. onko aina kyse jostain puutos tilasta, koirani syö pedigree tai serti papanoita, jauhelihaa, pentupurkkiruokaa, rusinatontamaksal, porkkanal. riisiä jne..jokaiseen ruokaan laitan piimää tai raejuustoa.. kuulin että ananas voi poistaa ongelman, onko totta? en ollu ennen kuullut ja tuntuu aika ihmeelliseltä :)
onko totta?
14
2291
Vastaukset
- I 'm loving dogs<3
Hyvin tuntuu ravintoa saavaan.....Tusta ananaksesta en ole kyllä ennen kuuullut...? en osaa yhtään sanoa, niinkuin sinäkin totesit, niin tuntuu aika omituiselle! voi kai sitä kokeilla...? kysy neuvoa koirasi kasvattajalta, varsinkin jos hän on kokeneempi, niin ongelmasi ei varmasti ole hänelle vieras...:) vai että ananasta!
- tamar84
täältä luin että joillaki ananas on auttanat.. että ei siitä varmaan haittaakaan ole.. pentu on meiän vanhempien koiran pentueesta, että en oo kasvattajalta sitä ostanut..mutta jos täällä on kasvattajia niin neuvoja otetaan vastaan :)
- Ri_ce
Ihan oikeasti tuo ananas on auttanut moniakin. Se ilmeisesti saa koiran ulosteen haisemaan omituiselle, eli kun koiralle syöttää ananasta niin seuraava kakka sisältää tuon ananaksen ainesosia ja koira kokee kakan maun/hajun epämiellyttäväksi. Ananas murskaa vaan ruoan sekaan ja kokeilemaan.
Tärkeää olisi myös karsia houkutukset, eli ei muuta kun tarkkana ja kikkareet pois lattialta heti kun ilmestyy. Jos ananas ei tepsi, olen kuullut myös tabascon auttavan. Muutama pisara kakan päälle, niin eiköhän pentu opi kun tuon kokkareen suuhunsa ottaa.- ananas auttaa
Pentusi syö kakkaansa, koska sen ruoassa on ainesosia, jotka eivät sula, mutta ne eivät ole ne nappulat, vaan nuo ylimääräiset (maksalaatikon rusinat, mausteet, tms.). Ruoka, vaikkakin näyttää ulosteena silmissämme "ihan siltä itteltään" ei koiran silmissä ole ravintoa kummoisempaa, JOS ja KUN siinä on tuoksuja. Koirat ovat lihansyöjäpohjaisia, jollaisiksi nappuloiden koostumus sulavuus mukaanlukien on tehty. Omamme saavat laadukasta kuivamuonaa ja kasvuaikaan lisänä raakaa jauhelihaa (vähän) ja tl kermaviiliä, jos ovat nirsoiluun taipuvaisia. Eivätkä siten syö kakkaansa, kun saavat koiran ruoansulatukselle soveltuvaa ravintoa. Miettisin sinuna "ihmisravinnon" jättämistä pois pennun ruoasta, etkä tarvitse sitten ananastakaan :). Harva koira syö paskoa sen takia, että se muka olisi hyvää tai koira tarvitsisi sitä. Syo sitä, jos siinä on sulamatonta ravintoa.
- linkittäjä..
http://www.suomenbassetkerho.com/artikkeli_kakansyonti.htm
Linkki kakan syömisestä, syistä ja neuvot, mitä voi tehdä..
Ananaksesta..
"Myöskin proteiineja hajottavat entsyymit voivat aiheuttaa koprofagiaa. Niitä ei esiinny ravinnossa, vaan niitä kehittyy elimistössä. Ulosteet ovat proteiineja hajottavien entsyymien "varasto". Jos koiralla on lisääntynyt tarve saada proteiineja hajottavia entsyymejä, pyrkii se vaistomaisesti syömään kissan ulosteita, kompensoidakseen omaa heikompaa entsyymituotantoaan. Tietyt kasvit sisältävät myös näitä entsyymejä, esim. papaija, ananas, viikuna ja kurpitsa. Eläinmaailmassa entsyymejä esiintyy sisäelimissä, esim. sydänlihaksissa ja munuaisissa."- pamitzin
Hei! Olen antanut pennuille vain hyvää täysravintonappulaa ja koskaan ei ole kukaan pentu ollut kiinnostunut omista ulosteistaan. Kun aloitan imetyksen lisäksi liotetun nappulan antamisen, olen jauhanut Lactoseven maitohappobakteeritabletin mukaan ruokaan. Lactophilus casei on se maitohappobakteeri, joka estää lihan mädäntymisen ruuansulatuskanavassa ja näin ravinnon muuttumisen ravitsemuksellisesti kelvottomaksi ja ulosteiden pahan hajuisiksi. Pennut ovat tehneet sieviä "lakritsipötkyjä", jotka on ollut helppo siivota pois. Eikä ole oma kakka kiinnostanut. Ensin olen käyttänyt Royal Canin Startteria ja sitten saman merkin Mini Junioria.
tuli viime viikolla ohjelma ,no kuiten teeveessä ,että koira ei tarvi niitä kaupan
ruokia.Tarkotan niitä pedigree ja semmosia tai ne tarkotti.
Ne voi olla haitaksi koiralle kun niissä liikaa ravinteita.
Ei siis haitaksikkaan tieten mutta niin ne väitti.
Kaikki ruuan tähteethän kannattee koiralle antaa.
Pitäsköhän minunki vielä ottaa koira mutta semmonen pikkunen.
En ota enää en.- ...
ei pedigreessä ole liikaa ravinteita,vaan kaikkea muuta turhaa kuten väri- ja säilöntäaineet (ei hyviä koiralle). lihaa ja eläinperäisiä tuotteita pedigreessä taisi olla "väh. 4%" -> tarkoittaa sitä että oikeaa lihaa tosi vähän, kana jauhettu nokkineen ja sulkineen joukkoon. suurin osa ruoasta viljoja. koira ei todellakaan tarvitse tälläistä ruokaa.
kaikkia ruuantähteitäkään ei kannata koiralle antaa, kannattaa miettiä mikä on hyväksi,mikä ei, saako koira irti siitä ruuasta mitään vai ei. itse en ainakaan menis mausteisia kotiruokia hirveesti syöttämään.. - tamar84
... kirjoitti:
ei pedigreessä ole liikaa ravinteita,vaan kaikkea muuta turhaa kuten väri- ja säilöntäaineet (ei hyviä koiralle). lihaa ja eläinperäisiä tuotteita pedigreessä taisi olla "väh. 4%" -> tarkoittaa sitä että oikeaa lihaa tosi vähän, kana jauhettu nokkineen ja sulkineen joukkoon. suurin osa ruoasta viljoja. koira ei todellakaan tarvitse tälläistä ruokaa.
kaikkia ruuantähteitäkään ei kannata koiralle antaa, kannattaa miettiä mikä on hyväksi,mikä ei, saako koira irti siitä ruuasta mitään vai ei. itse en ainakaan menis mausteisia kotiruokia hirveesti syöttämään..pieni korjaus, en todellakaan syötä pennulleni mitä tahansa kotiruokaa..lähinnä lihaa joka EI ole mausteista ja senkin yleensä vielä huuhtelen vedessä että liiat mausteet lähtevät..
olisiko jotain ehdotuksia raksujen suhteen..? oli nimittäin ihan uutta että niissä on niin vähän oikeaa lihaa.. silloin kun koiranpennut 6kpl olivat alle luovutusikäisiä syötin heille eläinkaupasta ostettua royal merkkistä pentupapanoita.. nyt en aina ehdi hakee eläinkaupasta koska matkaa tulee lähimpään kaupunkiin aika paljon... - ...
tamar84 kirjoitti:
pieni korjaus, en todellakaan syötä pennulleni mitä tahansa kotiruokaa..lähinnä lihaa joka EI ole mausteista ja senkin yleensä vielä huuhtelen vedessä että liiat mausteet lähtevät..
olisiko jotain ehdotuksia raksujen suhteen..? oli nimittäin ihan uutta että niissä on niin vähän oikeaa lihaa.. silloin kun koiranpennut 6kpl olivat alle luovutusikäisiä syötin heille eläinkaupasta ostettua royal merkkistä pentupapanoita.. nyt en aina ehdi hakee eläinkaupasta koska matkaa tulee lähimpään kaupunkiin aika paljon...viittasin tuolla kotiruoka osiolla lähinnä pihin kirjoitukseen joka on omani yläpuolella. :)
minkä rotuinen koira sinulla on? kannattaa kysellä eläinkauppojen myyjiltä mikä ois hyvä ruoka, mutta älä haksahda siihen kaikista kalleimpaan, se ei välttämättä ole parasta. kannattaa vertailla tuoteselosteita. lihaa ois hyvä olla ainakin se 30%. jos tuoteselosteessa lukee "eläinperäisiä tuotteita" voi se tosiaan tarkottaa ihan mitä vaan (nokkia, jalkoja,höyheniä...).mitä vähemmän viljoja, sen parempi. huomaat kyllä mikä ruoka sopii koirallesi esim. turkin laadusta ja jätösten koosta. jos koira kakkaa pieniä, tummia ja kiinteitä läjiä, ei kutise, korvat on puhtaat ja karva hyvä, ruoka tod.näk sopii.
voisin suositella kokeiltavaksi jahti&vahti merkkistä ruokaa. tuoteselosteen perusteella hyvä ruoka ja paljon olen kuullut hyviä kokemuksia. hintakaan ei päätä huimaa. jahti&vahtia myydään agrimarketeissa ja kennelrehun autossa ainakin. - ...
... kirjoitti:
viittasin tuolla kotiruoka osiolla lähinnä pihin kirjoitukseen joka on omani yläpuolella. :)
minkä rotuinen koira sinulla on? kannattaa kysellä eläinkauppojen myyjiltä mikä ois hyvä ruoka, mutta älä haksahda siihen kaikista kalleimpaan, se ei välttämättä ole parasta. kannattaa vertailla tuoteselosteita. lihaa ois hyvä olla ainakin se 30%. jos tuoteselosteessa lukee "eläinperäisiä tuotteita" voi se tosiaan tarkottaa ihan mitä vaan (nokkia, jalkoja,höyheniä...).mitä vähemmän viljoja, sen parempi. huomaat kyllä mikä ruoka sopii koirallesi esim. turkin laadusta ja jätösten koosta. jos koira kakkaa pieniä, tummia ja kiinteitä läjiä, ei kutise, korvat on puhtaat ja karva hyvä, ruoka tod.näk sopii.
voisin suositella kokeiltavaksi jahti&vahti merkkistä ruokaa. tuoteselosteen perusteella hyvä ruoka ja paljon olen kuullut hyviä kokemuksia. hintakaan ei päätä huimaa. jahti&vahtia myydään agrimarketeissa ja kennelrehun autossa ainakin.ja vielä jatkuu. lihahan kannatta antaa raakana -> koira saa parhaiten ravintoaineet hyödynnettyä. kotiruuasta vielä sen verran, että esim. perunasta koira ei saa mitään irti, sitä voi kyllä syöttää pieniä määriä, mutta koira ei siitä hyödy, mahan täytteenä vaan menee. myöskään raakaa pottua/porkkanaa ei kokonaisena saa antaa ->tukkii pahimmassa tapauksessa suolen. porkkana esim raasteena/kevyesti keitettynä on ihan hyvä karoteenin lähde.
- tamar84
... kirjoitti:
ja vielä jatkuu. lihahan kannatta antaa raakana -> koira saa parhaiten ravintoaineet hyödynnettyä. kotiruuasta vielä sen verran, että esim. perunasta koira ei saa mitään irti, sitä voi kyllä syöttää pieniä määriä, mutta koira ei siitä hyödy, mahan täytteenä vaan menee. myöskään raakaa pottua/porkkanaa ei kokonaisena saa antaa ->tukkii pahimmassa tapauksessa suolen. porkkana esim raasteena/kevyesti keitettynä on ihan hyvä karoteenin lähde.
asiallisesta vastauksesta.. koirani on sekarotuinen: noutajaa ja bordergollieta, saapa nähhä minkälainen köriläs siitä kasvaa, nyt jo säkä 50cm(4kk) ei ole lihava vaan sopivan kokoinen eläinlääkärin mukaan..turkki on erittäin kiiltävä ja kaikki muutenkin ok! nyt on muuten kakan syönti vähentynyt, olen antanut ananasta muutaman päivän. näyttää tepsivän.. tosin ei pentuni ole jokaista kakkaansa koskaan syönytkään...
perunaa ei mun hauveli ole kertaakaan saanut, voi kuulemma tukkia suolen eikä mielestäni ole koirille tarkoitettua ruokaa.. lähinnä riisiä ja makaronia ihmisten ruuista papanoiden sekaan.. ja porkkanalaatikko ja RUSINATON maksalaatikko on suurinta herkkua :) jauhelihan ja muun lihan oon aina antanut raakana ihan pienestä asta :) olen itse nimittäin ollut pentuni kätilönä, oli kyllä liikuttava kokemus :) - ...
tamar84 kirjoitti:
asiallisesta vastauksesta.. koirani on sekarotuinen: noutajaa ja bordergollieta, saapa nähhä minkälainen köriläs siitä kasvaa, nyt jo säkä 50cm(4kk) ei ole lihava vaan sopivan kokoinen eläinlääkärin mukaan..turkki on erittäin kiiltävä ja kaikki muutenkin ok! nyt on muuten kakan syönti vähentynyt, olen antanut ananasta muutaman päivän. näyttää tepsivän.. tosin ei pentuni ole jokaista kakkaansa koskaan syönytkään...
perunaa ei mun hauveli ole kertaakaan saanut, voi kuulemma tukkia suolen eikä mielestäni ole koirille tarkoitettua ruokaa.. lähinnä riisiä ja makaronia ihmisten ruuista papanoiden sekaan.. ja porkkanalaatikko ja RUSINATON maksalaatikko on suurinta herkkua :) jauhelihan ja muun lihan oon aina antanut raakana ihan pienestä asta :) olen itse nimittäin ollut pentuni kätilönä, oli kyllä liikuttava kokemus :)on varmasti ollut liikuttavaa ja jännittävää olla kätilönä :) . http://keskustelu-2006-2.koirat.com/
tuolta saat lisää tietoa,ellet ole jo käyny tuolla. joihinkin juttuihin kannattaa suhtautua varauksella (niinkuin aina).
alumperin.
Minun koira söi, kun täälä mettässä melkein ollaan niin, kun se oli pikkunen ja iso hurttatuli ja pasko. Naapurin hurtta, ni se söi sen paskaa.
Kerran se oli ahistanu pikkusen nurkkaan ni sillä oli tullu hätä paska siihen, raukkaa voi riepua.
No seki koira ollu hauassa jo puoli vuotta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445795
- 455305
- 483698
- 133653
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise903201- 313126
- 592874
- 572720
- 532370
- 381834