Nummelan ponitalli!

Paatero Punkki

Kaipaan tänne arvosteluja Nummelan ponitalli-sarjan kirjoista! Eli kirjottakaa tohon alle!
Mä laitan yhden:

Kirjan nimi Mustan hevosen salaisuus
Kirjailija Merja Jalo
Sivut 126
Pisteet 10
Juoni Kikka ja kumppanit joutuvat raviratojen pauloihin, kun ratsutallin suojiin ilmaantuu yllättäen kaksi huippuluokan ravuria.Ilmapiiri kiristyy kuitenkin pelottavasti: kaikki eivät siedä ravureja. Jotkut taas eivät tunnu pitävän niiden omistajista. Ja vähitellen muutkin alkavat olla Merjan tavoin vakuuttuneita, että Salosen Simon luksustallilla on outoja tekeillä. Asiasta on paras ottaa nopeasti selvää...

Tämä Nummelan ponitallin 20. kirja oli todella hyvä! Suosittelen kirjaa kaikille, jotka pitävät hevosista!

Lisää vaan...!

41

4736

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HorseAngel

      Kirja: Myrsky
      Kirjottaja: Merja Jalo
      pisteet: 10
      Juonta: Nummelan ponitallin porukka lähtee ratsastusleirille ja leirille osallistuu myös heidän ystävänsä Marika jolla on ollut Repen kanssa säpinää... Kikka tuntee itsensä mustasukkaiseksi ja on jatkuvasti katkera Repelle kun tämä tuntuu hääsäävän Marikan kimpussa. Mutta sitten puhkeaa rajuilma ja hevoset karkaavat. Mitä tapahtuukaan sitten kun Kikka lähtee Dellan perään eikä hänestä kuulu mitään? Repe lähtee Kikan perään välittämättä Marikan estelyistä... ja sitten alkaa tapahtua

      • Paatero Punkki

        Kiitos paljon tuosta arvostelusta! Itse en ole vielä lukenut tuota kirjaa, mutta vaikuttaa todella kiinnostavalta! Kun kysyit tuosta parhaasta kirjasta, niin en oikein osaa pättää...=/ Mielestäni kaikki kirjat ovat olleet mukavia, siis ne mitkä olen tähän mennessä lukenut. Laittakaa lisää vaan noita arvosteluja! Itsekin luen kohta Nummela- kirjan nimeltä Linnavuoren aaveratsastajat.

        VIELÄ KERRAN: LAITTAKA LISÄÄ KIRJA-ARVOSTELUITA TOHON ALLE!


      • Paatero Punkki

        Kiitos arvostelusta! Itse en ole tuota kirjaa vielä lukenut, mutta se vaikuttaa mielenkiintoiselta! Kysyit tuosta parhaasta kirjasta. Mielestäni kaikki Nummelat ovat olleet mukavia, siis ne mitkä olen tähän mennessä lukenut! Laittakaa vaan lisää arvosteluja!


      • Paatero Punkki
        Paatero Punkki kirjoitti:

        Kiitos arvostelusta! Itse en ole tuota kirjaa vielä lukenut, mutta se vaikuttaa mielenkiintoiselta! Kysyit tuosta parhaasta kirjasta. Mielestäni kaikki Nummelat ovat olleet mukavia, siis ne mitkä olen tähän mennessä lukenut! Laittakaa vaan lisää arvosteluja!

        Sori toi viesti tuli vahingossa kaks kertaa, mutta mitäpä se haittaa!?


      • HorseAngel
        Paatero Punkki kirjoitti:

        Sori toi viesti tuli vahingossa kaks kertaa, mutta mitäpä se haittaa!?

        Kirja: Kadonnut hopeareki
        kirjoittaja: Merja Jalo
        arvosana: 10
        juonta: Nummelan ponitallilaiset lähtevät pallastunturille, Penan ystävän Veikon kutsusta. Tunturi hotelliin on majottautunut myös Sheikki Ahmed kuvankauniine tyttärineen ja Repe tuntuu heti olevan tämän kimpussa. Mutta sitten kun ponitallilaiset lähtevät vaellukselle vuonohevosilla, alkaa tapahtua outoja. Ensin Sheikki satuttaa jalkansa ja oppaan on lähdettävä viemään tätä takaisin joten tytöt ja Repe saavat jäädä tunturimajaan odottamaan mutta sitten Sheikin tytär, Reza, lähtee mitään sanomatta ratsastamaan jonnekin ja muut lähtevät seuraamaan tätä. He eivät viellä tiedäkään mitä tulee tapahtumaan. Luvassa on sekä vaarallisia että vähemmän vaarallisia tilanteita... Lue! Tää kirja on kans huippu! :) Mitkä kirjat oot lukenu? Itte oon lukenu kaikki. :) Mutta luen niitä kokoajan uudestaan. Nummelakirjoja on ilmestynyt 57 kpl.


      • Paatero Punkki
        HorseAngel kirjoitti:

        Kirja: Kadonnut hopeareki
        kirjoittaja: Merja Jalo
        arvosana: 10
        juonta: Nummelan ponitallilaiset lähtevät pallastunturille, Penan ystävän Veikon kutsusta. Tunturi hotelliin on majottautunut myös Sheikki Ahmed kuvankauniine tyttärineen ja Repe tuntuu heti olevan tämän kimpussa. Mutta sitten kun ponitallilaiset lähtevät vaellukselle vuonohevosilla, alkaa tapahtua outoja. Ensin Sheikki satuttaa jalkansa ja oppaan on lähdettävä viemään tätä takaisin joten tytöt ja Repe saavat jäädä tunturimajaan odottamaan mutta sitten Sheikin tytär, Reza, lähtee mitään sanomatta ratsastamaan jonnekin ja muut lähtevät seuraamaan tätä. He eivät viellä tiedäkään mitä tulee tapahtumaan. Luvassa on sekä vaarallisia että vähemmän vaarallisia tilanteita... Lue! Tää kirja on kans huippu! :) Mitkä kirjat oot lukenu? Itte oon lukenu kaikki. :) Mutta luen niitä kokoajan uudestaan. Nummelakirjoja on ilmestynyt 57 kpl.

        Kiitos paljon tuosta arvostelusta! Olen itse kanssa lukenut tuon kirjan ja hyvä oli! Olen siinä vaiheessa sarjaa, että seuraavana olisi vuorossa lukea Linnavuoren aaveratsastajat. Se vaikuttaa ihan kivalta! Laittakaa vaan lusää arvosteluja KAIKKI, ketkä ootte lukenu Nummeloita!


      • HorseAngel
        Paatero Punkki kirjoitti:

        Kiitos paljon tuosta arvostelusta! Olen itse kanssa lukenut tuon kirjan ja hyvä oli! Olen siinä vaiheessa sarjaa, että seuraavana olisi vuorossa lukea Linnavuoren aaveratsastajat. Se vaikuttaa ihan kivalta! Laittakaa vaan lusää arvosteluja KAIKKI, ketkä ootte lukenu Nummeloita!

        Eikö siinä ookin kristian?? Ootko lukenu hopeaoriin? Jos et niin älä lue!!!!! Se oli surkee! Nii mitä pidät kristianist? Mont kirjaa oot muute lukenu? tää oli sulle paatero punkki.


      • Paatero Punkki
        HorseAngel kirjoitti:

        Eikö siinä ookin kristian?? Ootko lukenu hopeaoriin? Jos et niin älä lue!!!!! Se oli surkee! Nii mitä pidät kristianist? Mont kirjaa oot muute lukenu? tää oli sulle paatero punkki.

        Siinä kirjassa todellakin oli kristian! Mielestäni kristian on ihan ok. En oikein muuta osaa vastata, entäs sinusta? En ole lukenut vielä Hopeaoria, mutta sen kyllä luen, sillä luen kaikki Nummelat järjestyksessä. Ai että monta oon lukenu? No, olisko jotain 29 en kyllä ihan varma ole. Luin juuri Heponiemen kätkön ja laitoin siitä arvostelun tonne alemmas. Lue se jos kiinnostaa!


      • HorseAngel
        Paatero Punkki kirjoitti:

        Siinä kirjassa todellakin oli kristian! Mielestäni kristian on ihan ok. En oikein muuta osaa vastata, entäs sinusta? En ole lukenut vielä Hopeaoria, mutta sen kyllä luen, sillä luen kaikki Nummelat järjestyksessä. Ai että monta oon lukenu? No, olisko jotain 29 en kyllä ihan varma ole. Luin juuri Heponiemen kätkön ja laitoin siitä arvostelun tonne alemmas. Lue se jos kiinnostaa!

        Musta kristian on kamala!!! Repe on just ihana! No itte oon lukenu kaikki...:)


      • Anonyymi
        Paatero Punkki kirjoitti:

        Siinä kirjassa todellakin oli kristian! Mielestäni kristian on ihan ok. En oikein muuta osaa vastata, entäs sinusta? En ole lukenut vielä Hopeaoria, mutta sen kyllä luen, sillä luen kaikki Nummelat järjestyksessä. Ai että monta oon lukenu? No, olisko jotain 29 en kyllä ihan varma ole. Luin juuri Heponiemen kätkön ja laitoin siitä arvostelun tonne alemmas. Lue se jos kiinnostaa!

        Asun niin pienellä paikkakunnalla ettei pääkirjastossa ole ensimmäistä viittä jotka todellakin tahtoisin lukea. Välistäkin puuttuu kirjoja joten olen lukenut varmaan kaikki mahdolliset saatavilla olleet noin kolme kertaa:)


    • nimimerkkitön

      Moi! Voisitko kuvailla kirjan päähenkilöitäkin tossa kirja esittelyssäsi? Muuten se oli tosi hyvä.
      kiitos!

      • Paatero Punkki

        Sanoitko ton mulle?


    • siis niin joku

      Kikka ystävineen lähtee ratsastusleirille Finnholmin saareen, jolla on hämäräperäinen historia. Nummelat omistavat saarella sijaitsevan vanhan kartanon, jolla huhutaan kummittelevan. Saaren asukkailta on varastettu tavaroita, ja satamaan kiinnitettyjä veneitä on irrotettu. Onnettomien sielujen kerrotaan vaeltavan rantavesillä. Saaren synkästä maineesta huolimatta ilmassa on linnunlaulua, aaltojen loisketta ja rakkautta(valitettavasti väärää!) Hevoset kirmaavat laitumilla vapauden riemusta nauttien, ja nuoret odottavat unelmien ratsukesää. Äkkiä kummitusjutuista tulee kuitenkin totta: Repe ja Siru kuulevat hautausmaalta pelottavia ääniä ja näkevät luurankomiehiä. Aukaisevatko aaveet myös hevoshaan portit ja päästävät ratsut karkuun? Nummelat saavat yliluonnollisilta vaikuttavia rikoksia selvitettäväkseen. Omasta mielestäni kirja oli ihan suoraan sanottuna tylsä. Ei Repen ja Sirun kuulu olla yhessä! Ei todellakaan. Kikka ja Repe on luotu yhteen! >:D

      • PottaPotta

        Olet oikeassa, Repe & Siru ovat surkea yhdistelmä! Yäh. Siru roikkuu liikaa Repessä, ja Repen ja Sirun luonteet eivät vaan käy yhteen. Kikka ja Repe kuuluvat ehdottomasti toisilleen, eivätkä kenellekään muulle. Hiiteen kaikki Kristianit, Sirut, Marikat yms. :D


      • HorseAngel
        PottaPotta kirjoitti:

        Olet oikeassa, Repe & Siru ovat surkea yhdistelmä! Yäh. Siru roikkuu liikaa Repessä, ja Repen ja Sirun luonteet eivät vaan käy yhteen. Kikka ja Repe kuuluvat ehdottomasti toisilleen, eivätkä kenellekään muulle. Hiiteen kaikki Kristianit, Sirut, Marikat yms. :D

        Voi vitsi että oot todellakin oikeessa! Kikka ja Repe on luotu yhteen!


      • HorseAngel
        PottaPotta kirjoitti:

        Olet oikeassa, Repe & Siru ovat surkea yhdistelmä! Yäh. Siru roikkuu liikaa Repessä, ja Repen ja Sirun luonteet eivät vaan käy yhteen. Kikka ja Repe kuuluvat ehdottomasti toisilleen, eivätkä kenellekään muulle. Hiiteen kaikki Kristianit, Sirut, Marikat yms. :D

        Ootteko lukenu haamujen talon? Mä oon. Must se oli just hyvä! Varsinki se loppu! Se loppu oli niin ihana!!!!!!


      • Paatero Punkki
        HorseAngel kirjoitti:

        Ootteko lukenu haamujen talon? Mä oon. Must se oli just hyvä! Varsinki se loppu! Se loppu oli niin ihana!!!!!!

        Kirjan nimi: Heponiemen kätkö
        Sivut: 125
        Pisteet: 10
        Juoni: Essi Virtasen mummo tarjoaa kaupungin kuumuuteen läkähtyville Nummelan ponitallilaisille Heponiemen autiotilaa lomanviettopaikaksi. Lomailu jää kuitenkin lyhyeksi, sillä oudot varkaudet ja ilkivallanteot vaativat selitystä.
        Arvostelut: Mielestäni tämä kirja oli tosi huippu ja jännittävä! Koko ajan sai jännittää, että mitähän seuraavaksi tapahtuu. Suosittelen todellakin lukemaan! (ei teidän, jotka olette lukeneet kirjan, tarvitse vaivautua)
        Kiitos paljon vastauksistanne ja arvosteluistanne! Mutta lisää vaan! Minunkin mielestä Repe ja Kikka kuuluvat toisilleen!


      • HorseAngel
        Paatero Punkki kirjoitti:

        Kirjan nimi: Heponiemen kätkö
        Sivut: 125
        Pisteet: 10
        Juoni: Essi Virtasen mummo tarjoaa kaupungin kuumuuteen läkähtyville Nummelan ponitallilaisille Heponiemen autiotilaa lomanviettopaikaksi. Lomailu jää kuitenkin lyhyeksi, sillä oudot varkaudet ja ilkivallanteot vaativat selitystä.
        Arvostelut: Mielestäni tämä kirja oli tosi huippu ja jännittävä! Koko ajan sai jännittää, että mitähän seuraavaksi tapahtuu. Suosittelen todellakin lukemaan! (ei teidän, jotka olette lukeneet kirjan, tarvitse vaivautua)
        Kiitos paljon vastauksistanne ja arvosteluistanne! Mutta lisää vaan! Minunkin mielestä Repe ja Kikka kuuluvat toisilleen!

        Kaikki Nummelat on aivan ihania mutamia poikkeuksia lukuun ottamatta... Myrsky on TIETYSTI paras!


      • sizu
        HorseAngel kirjoitti:

        Kaikki Nummelat on aivan ihania mutamia poikkeuksia lukuun ottamatta... Myrsky on TIETYSTI paras!

        Nummelat ovat olleet kaikki järjestänsä ihan luettavaa kamaa. Kiitos kuuluu Merja Jalolle.

        Kristianista en pidä pätkääkään. Hän kuullostaa todella vanhalta verrattunu nummelan porukkaan. Hän ikä ei ole minulle selvinnyt, mutta vanhempi hän joka tapauksessa on. välillä tuntuu siltä ettei sillä ole aivoja ollenkaan ja huumorintajukin tuntuu puuttuvan. Taitaa olla jonkin sortin hiljainen hissukka, joka ei sovi alkuunkaan Kikalle.

        Merja Jalo tuotti minulle suuren pettymyksen, kun se toi Husaarin takaisin. Tuli mieleen ihan Kauniit ja Rohkeat. Hei oikeesti. Tää on kyllä Merjan mielikuvitusta koko sarja, mutta tässä asiassa hän vain tuntui menevän liian pitkälle.
        Melkein toivoisin että olisin lakannut lukemasta jo koko sarjaa, mutta odotan että pian tapahtuu jotain todella mielenkiintoista.

        Entäs sitten Siru ja Repe. Minusta tuntuu, että tulen mustasukkaiseksi. he.. Vaikka en ole edes Kikka. Mutta savu minulla nousi korvista sen Repen ja Tertun jutun takia. Olikos se Epäilyttävässä sulhasmiehessa ja...


      • HorseAngel
        sizu kirjoitti:

        Nummelat ovat olleet kaikki järjestänsä ihan luettavaa kamaa. Kiitos kuuluu Merja Jalolle.

        Kristianista en pidä pätkääkään. Hän kuullostaa todella vanhalta verrattunu nummelan porukkaan. Hän ikä ei ole minulle selvinnyt, mutta vanhempi hän joka tapauksessa on. välillä tuntuu siltä ettei sillä ole aivoja ollenkaan ja huumorintajukin tuntuu puuttuvan. Taitaa olla jonkin sortin hiljainen hissukka, joka ei sovi alkuunkaan Kikalle.

        Merja Jalo tuotti minulle suuren pettymyksen, kun se toi Husaarin takaisin. Tuli mieleen ihan Kauniit ja Rohkeat. Hei oikeesti. Tää on kyllä Merjan mielikuvitusta koko sarja, mutta tässä asiassa hän vain tuntui menevän liian pitkälle.
        Melkein toivoisin että olisin lakannut lukemasta jo koko sarjaa, mutta odotan että pian tapahtuu jotain todella mielenkiintoista.

        Entäs sitten Siru ja Repe. Minusta tuntuu, että tulen mustasukkaiseksi. he.. Vaikka en ole edes Kikka. Mutta savu minulla nousi korvista sen Repen ja Tertun jutun takia. Olikos se Epäilyttävässä sulhasmiehessa ja...

        Sä oot niin oikeessa! kristian on ainakin 20 koska sil on auto ja se on tyyliin valmistunu! Hyi! Sehän on ihan lapsiin sekaantuva pedofiili! xD No Siru ja Repe ei ainakaan kuulu yhteen saati sitten Repe ja Tepa! x( husaari ois voinu TODELLAKIN jäädä pois! Se ei sovi Kikalle! Ja on aika p*erseestä että se hevonen ylipäätään tuli takas! x( Merjan kirjat on huippui ja silleen mut se kristian ja husaari... YH! Mäkin muuten tuun mustasukkaiseksi... xD No toivottavasti kristian hukkuis jonnekin... xD Ja husaari jäis sinne Englantiin! Myrsky on ihana kirja!!!!!


      • HorseAngel

        Äsh! Monta hyvää kirjaa on mutta nekin hyvät kirjat pilataan kristianilla!!! Kultajoen kummitus esim. Ois ollu tosi hyvä jos kristian ei ois tullu ja Kikka ja Repe ois sopinu! x( HITSILÄINEN! x/ Voi kun se kristian oikeesti hukkuis jonnekin!


      • HorseAngel

        Kuinka vanha sä oot Paatero-Punkki?


      • HorseAngel

        No heheheheeeee! Älä vaan kerro! xD Se on vaarallista!xDxD


      • HorseAngel

        No et sul ois jotain kysyttävää! xD


      • horselove123

        Sori kun en arvostele mitään kirjaa mutkun luen noita kommenteja nii oli pakko itteki kommentoida x)
        Munkin mielestä Repe ja Kikka on luotu toislleen ja mua aina rupee kyrsii ku joku Siru ja Repe on yhdessä ja sit ku tulee kohta kikasta ja repestä nii mä oon sillee et jess ja luen sen kohan tuhat kertaa xDDDD
        Kannattaa muute lukee semmonen aika uusi kirja kuin Tornikallion vangit...!! Siinä on varmaa neljä sellasta kohtaa missä Repe ja Kikka on kaksin...


    • Hevoshulluuu

      Yks nummela tässä
      Kirja:Kultajoen kummitus
      Kirjoittaja:Merja Jalo
      Arvostelu 9½
      Juonta:Kun Nummelan Ponitallin porukka matkaa Saariselälle,Voidaan aavistaa että luvassa on rikoksia ja rakkautta.Jo matkalla Kikka Lahden sydänalassa alkaa pamppailla- Sikkä vaikka Repe ensin antaa hänelle Lapinkasteen lumipesujen muodossa,poika vie hänet myös kultasepänliikkeseen


      Ratsastusretkellä ponitallilaiset kohtaavat ryhmän kauhistuneita hiihtäjiä,jotka kertovat kohdaneensa kummituksen Luttojoen kultakylässä.Vaikka Kikka tietää sanoa ettei kummituksia ole,juttu jää kummasti askarruttamaan mieltä ...

      Repen ja Kikan suhde joutuu koville.Kummituskin nähdään,ja Kikalla on edessään hurja eloonjäämiskamppailu.Kaikki ratkeaa aikanaan mutta miten.

      Arvatkaa mitä siin kirjan lopus tapahtu xD
      Kristian tuli pelastaa kikan jostai kaivokselta ;D Ku siit oli tullu ratsastuksen opettaja nii se ei sanonu kikalle edes rakastan sinua tai pusannu .Ja ei ollu kertonu et tuli pois Englannist Kommentoikaa :)

    • x

      www.hetekannurkka.webs.com

    • NummelanponitalliFan

      Kirja:Palavat silmät
      Kirjoittaja: Merja Jalo
      Arvostelu: 9
      Juonta: Nummelan ponitallilla alkaa tapahtua, kun Kikalle ja muille tallilaisille aletaan lähettelemään uhkaurkirjeitä. Onko kirjeiden takana Penan sukulainen Linda? Vai kenties joku muu? Ponitallilaiset päättävät jäädä pikku poikien Hannun ja Karin kanssa yöksi tallin puutarhaan päivystämään, kuka kaiken takana on? Lisäksi tallille saapuu uusi hevonen, jota Kikka ryhtyy hoitamaan lähetettyään rakkaan Husaarinsa Englantiin. Ja kun Pentti on lähdössä metsään ratsastamaan, kompastuu uusi tulokas jo ansa lankaan. Onkohan ratsastamaan lähtenyt Repe virittänyt sen puolalais ruuna Kafkan kanssa? Lopuksi Nummeloitten talli palaa, ja Kikka lähtee urheasti pelastamaan rakasta hoitohevostaan liekkien keskeltä. Lopuksi Linda astuu kuvioihin, ja kertoo olevansa syytön kaikkeen! Mahtaako Pena uskoa tämän kaiken?

      Tulossa jatkoa, eli se Noiduttu huone:O

      Tosi ihana kirja! Myös jännitystä oli tarpeeksi! Jos oottelukenu, vastatkaas!

      • NummelanponitalliFan

        Ja taas yksi kirja arvostelu:)

        Kirja: Haamujen talo
        Kirjoittaja:Merja Jalo
        Arvostelu: 10(Ehdottomasti)
        Juonta: Uudet tuulet puhaltavat Nummelan ponitallilla. Ratsastusjengiin liittyy iranilaisyyttö Ira, joka tuo mukanaan oman arabitammansa Kashmirin.
        Hän herättää sekä ihailua että kateutta tallityttöjen piirissä.Kikka ja Repe ilahtuvat uudesta ystävästä, mutta Siru ja Kati alkavat kiusata Iraa.

        Lisäksi lähistölle muuttaa Kikan serkku Hannu,
        joka on oikea maanvaiva. Poika haaveilee äkkirikastumisesta ja ryhtyy puuhaamaan Repen veljen kanssa jotain hämäräperäistä.
        Kuinka asiaan liittyy läheinen autiotalo,
        jota kutsutaan haamujen talojksi?

        Nuoret oppivat uusien tulokkaiden myötä aimo annoksen suvaitsevaisuutta.
        He saavat myös yllättäen huomata, ettei kaikki olekkaan sitä, miltä ensiksi vaikuttaa...


      • NummelanponitalliFan
        NummelanponitalliFan kirjoitti:

        Ja taas yksi kirja arvostelu:)

        Kirja: Haamujen talo
        Kirjoittaja:Merja Jalo
        Arvostelu: 10(Ehdottomasti)
        Juonta: Uudet tuulet puhaltavat Nummelan ponitallilla. Ratsastusjengiin liittyy iranilaisyyttö Ira, joka tuo mukanaan oman arabitammansa Kashmirin.
        Hän herättää sekä ihailua että kateutta tallityttöjen piirissä.Kikka ja Repe ilahtuvat uudesta ystävästä, mutta Siru ja Kati alkavat kiusata Iraa.

        Lisäksi lähistölle muuttaa Kikan serkku Hannu,
        joka on oikea maanvaiva. Poika haaveilee äkkirikastumisesta ja ryhtyy puuhaamaan Repen veljen kanssa jotain hämäräperäistä.
        Kuinka asiaan liittyy läheinen autiotalo,
        jota kutsutaan haamujen talojksi?

        Nuoret oppivat uusien tulokkaiden myötä aimo annoksen suvaitsevaisuutta.
        He saavat myös yllättäen huomata, ettei kaikki olekkaan sitä, miltä ensiksi vaikuttaa...

        Nii just! Kristian paapoo Kikkaa ihan liikaa... Kristian sais pysyä sielä englannissa eikä tulis koskaan takasikaan! Kikka on Repen tyttö, ja ne sopii yhteen!


      • joku typy
        NummelanponitalliFan kirjoitti:

        Nii just! Kristian paapoo Kikkaa ihan liikaa... Kristian sais pysyä sielä englannissa eikä tulis koskaan takasikaan! Kikka on Repen tyttö, ja ne sopii yhteen!

        Jep,pysyis vaa siel englannis!


    • oranssit kannet

      Poni-ja hevoskirjoihin mieltyneille: itse luin lapsuudessani/nuoruudessani mainiota ja jännittävää Ponipoppoo-sarjaa, jonka oli kirjoittanut ruotsalainen Monica Alm. Kirjastoista ja divareista vielä löytynee. Ne on kirjoitettu 70-luvulla, ja oli tosi jänniä. Kirjojen kannet oransseja. Wikipedia-sivua ei Monica Almista löydy, eikä paljoa muutakaan infoa netistä. Suosittelen lämpimästi! http://www.goodreads.com/book/show/6036333-ponipoppoo-ja-kartanon-

    • yksi vaan

      Täs on yks kirja arvostelu.

      kirja:Säikyttelijät
      kirjoittaja:Merja Jalo
      arvostelu:8 ½
      juonta:Päkän ranskassa asuva serkku yllättäen soittaa ja kertoo tulevansa kesäksi Suomeen.Kartanossakin alkaa tapahtua kaikenlaista epäilyttävää.Poruka syyttävät katseet kohdistuvat Päkään. Miksi hän on ainut,joka säästyy onnettumuuksilta?

      Kannataa lukea!

    • lolita3

      Ite en tykkää Kristianist, se ei kuulu nummelaan -.- kikka ja repe taas on parhait

    • nummela2

      Mua alkaa aina ihan suunnattomasti ärsyttään ku yhtäkkiä tulee joku tyhmä kristian -.-jäis sinne englantii, tai sanospa kikka sille vaikka suoraan että se ei haluu sitä nummelaan... Kaikki kirjat on aina huippuja mut sitte lopussa tulee joku ällötys Kristian ja se koko kirja menee pilalle. Kikka ja Repe kuuluu toisilleen. Olis kaikista parasta jos Kikalle ilmotettas yhtäkkiä että Kristian on kuollu ja Kikka huokasis helpotuksesta ja sitte ne alkais Repenkaa seurustelee! Mun mielestä parhaita nummeloita on mm. Myrsky, Haamujen Talo, Mustan Korpin Linna jne jne. En kyllä tykkää muöskään siitä Timosta, joka oli siinä Itketyssuon armoilla kirjassa! Mitä mieltä te ootte Timosta?

    • lalaa2

      kuka tietää mikä on Kikan äidin ammatti

      • Mä vaa

        Eikös se ollut joku sairaanhoitaja tai tämmönen sielä poliklinikalla se ainaki työskenteli


      • Anonyymi
        Mä vaa kirjoitti:

        Eikös se ollut joku sairaanhoitaja tai tämmönen sielä poliklinikalla se ainaki työskenteli

        Joo kyl se on. Kukaan ei tyyliin enää lue tätä sivua mut vastaan vaan koska on tylsää. No ainakin niille jotka jää tän sarjan pauloihin nii saavat joskus lukea näitä.


    • Anonyymi

      Okei, voin sanoa että on todella hyvä sarja (olen lukenut 48 sarjan kirjoista) mutta juuri luin yhden lemppareista.
      Kirja: Wadi rumin aarre.
      Juoni: Iranilais tyttö Ira kertoo miten alunperin sai hevosensa Kashmirin. Aavikolla tapahtuneesta jännityksen täyteisestä kesästä tuli lopulta unelmien täyttymys. Ira näkee ensimmäistä kertaa Wadi Rumin arabian hevoset ja ihastuu heti valkeaan tammaan, Kashmiriin.
      Oli kyllä kiva kirja! Pidän siitä kun kirjassa kuvaillaan kauniita maisemia ja etenkin jännittäviä hevosten kohtaamisia.

    • Anonyymi

      Oon ihan näiden sarjojen pauloissa. mut teen arvostelun nyt sit tähän.

      KIRJA: Kikka ja Repe muistoja
      KIRJOITTANUT: Merja Jalo
      ARVOSTELU 10/10
      JUONTA: Kikka ja Repe lähtevät yhdessä hakemaan hevosia laitumelta kotiin ja alkavat matkalla muistella menneitä: Millainen oli Kikan ja Repen ensikohtaaminen?
      Kuinka Kikasta tuli hevoshullu?
      Millainen oli Kikan ensimmäinen maastolenkki hevosen selässä? Tämä kultainen muistokirja valottaa Kikan ja Repen yhteistä menneisyyttä ja paljastaa monta huikeaa salaisuutta. Se kutoo yhteen yli 60 aiemmin ilmestyneen Nummelan ponitalli-kirjan juonia ja sisältää ennen julkaisematonta tekstiä Nummelan historiasta. Selvitä muun muassa, miksi Repen äiti jätti perheensä ja onnistuuko Kikan ja Repen pätkivä suhde vihdoinkin. Tätä et voi lukea vanhoista Nummela-kirjoista!

    • Anonyymi

      Kirja: Ratsukallion uhka
      Kirjottaja: Merja Jalo
      pisteet: 10
      Juonta: Kikka ja Repe päätyvät rajuun riitaan jossa on myös todistajia paikalla. Kun Kikka sen jälkeen katotaan, epäilykset kohdistuvat Repeen. Aikaa kuluu uhkaavasti ja kukaan ei tiedä, minne Kikka on kadonnut. Repe päättää itse etsiä Kikan ja joutuu elämänsä suurimpaan vaaraan.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5534
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2476
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      55
      1694
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe