Voiko pianonsoittoa oppia itse?

juuhtaiei

Oppiiko soittamaan jos on jo soittanut jonkin aikaa? Etsii paljon erilaisia kappaleita ja opettelee.

6

728

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fryderyk

Kaikkea voi opetella soittamaan itse, mutta hankalaahan se on kun ei tiedä tarkalleen soittotekniikoita ja omia virheitä. suosittelen jonkinlaista yksityistä.

• musicc.

voi, sillä olen itse opetellu pianoa soittamaan. meni siinä kuitenkin vuosi, ennekuin osasin kaiken.

• fryderyk
        musicc. kirjoitti:

voi, sillä olen itse opetellu pianoa soittamaan. meni siinä kuitenkin vuosi, ennekuin osasin kaiken.

Aika ihme jos uovdessa opit KAIKEN!?!

• musicc.
        fryderyk kirjoitti:

Aika ihme jos uovdessa opit KAIKEN!?!

oho, en mä nyt ihan kaikkea tarkottanu :D siis kaikki perusjutut. nuoteista lukeminen, soinnut, kaiken maailman merkinnät, ylennykset ja alennukset jne.. ja tarkoitin 1,5 vuodessa :D kirjotin vähä hutasten.

• ddfg

Riippuu kuinka kauan olet soittanut.Jos osaa nuotit niin varmaan joitain kappaleita oppii soittamaan.

• Vatten

Olen itse sitä mieltä, että pianoa voi oppia soittamaan itse. Mutta se on sitten eriasia oppiiko soittamaan hyvin. Olen itse soittanut piano kuusi vuotiaasta lähtien. Ja täytyy myöntää että hyväopettaja on kaiken A ja O. Pidin välivuoden 9 vuotiaana (Entinen opettajani muutti) Yritin jatkaa pianon soittoa sinä vuonna. Mutta ei se toiminut hyvin. Niin paljon oli oppimista, eikä sitä ymmärtänyt kaikkea.Meinasin lopettaa pianonsoiton kokonaan. Löysin uuden opettajan sitten 10 vuotiaana. Olen siitä onnellinen. Jos tarkoituksena on oppia soittamaan piano omaksi huviksi jne. niin sittenhän sitä voi opisekella hyvinkin itse. Pianotunnithan ovat aika kalliita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pystyisitkö pitämään

Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      45
      3293
    2. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      68
      3163
    3. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      30
      2865
    4. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      157
      2716
    5. Tuntuuko ettet tiedä

Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      25
      2149
    6. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      11
      1939
    7. Kirjotan ikävää ulos

Haluaisin kuulla mitä ajattelet minusta. ihan mitä vaan mitä mietit. Voisit kertoa minulle, tai sitten kirjoittaisit run
      Ikävä
      14
      1518
    8. Sinä se vaan jaksat

Suosittelen lopettamaan hyvissä ajoin, tuo toimintas ei auta unohtamiseen. Jossain vaiheessa asia julkistuu enkä usko et
      Ikävä
      23
      1417
    9. iltalehden uutinen poistettiin?

Jämsässä koulussa rikosepäily avustaja juu
      Jämsä
      15
      1306
    10. Onnettomuus

Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      3
      1297
    Aihe