MDF kattopaneelin asennusohjeessa lukee että kiinnitetään koolaukseen(k400) n.9x20-30mm hakasilla. Pysyykohän paneelit(150x2600mm) katossa jos laittaisi jotain asennusliimaa ja nitojalla kiinni. Ei millään viitsisi panostaa hakasnaulaimeen ;)
MDF kattopaneelin
8
22176
Vastaukset
- Tottamooses
Liima vaan taitaa maksaa ennemmän kuin hakasnaulain. Osta suosiolla se hakasnaulain. Maksaa halpakaupassa noin 20€
- tuhrimaan
Hakasnaulaimella homma kävi todella vaivattomasti. Vuokrahinta kompuroineen nauloineen päivineen n.30euroa. Itse käytin 11x20mm hakasia ja 20x50mm koolausrimoja, koolausväli vaihteli 30-40cm välillä. Katto on nyt todella hieno. Naapurit ei vaan kauheasti tykänneet, kun porailin poravasaralla rimotusta varten 60-70 reikää betonikattoon...
- juhapekkajoonas
Koolauksesta - Itselläni sama projekti tulossa, eli rapattuun betonikattoon (kerrostalo, ontelolaatta) pitäisi tehdä koolaukset - Millaista kiinnitystä suosittelette, reiät proppaus on aika työläs mutta onko ainoa vaihtoehto?
- auttava
juhapekkajoonas kirjoitti:
Koolauksesta - Itselläni sama projekti tulossa, eli rapattuun betonikattoon (kerrostalo, ontelolaatta) pitäisi tehdä koolaukset - Millaista kiinnitystä suosittelette, reiät proppaus on aika työläs mutta onko ainoa vaihtoehto?
onhan se mahdollista ampua suoraan kattoon myös hiltin panosnaulaimella mutta maksaa hiukan enemmän kuin reikien teko ja pika naulat, panosnaulaimia saa vuokraamoista nauloineen ja panos vöineen. mutta tosiaan se hinta vaan on hiukan eri...
- peukku68
ei siihen naulaimeen tarvitse juuri panostaa jos kompura on olemassa. Niitä saat yhden tai kahdenkin talon paneloinnin kestävänä jokaisesta halpahallista kahden vuoden takuulla muutamalla kympillä. Laite siis kestää sen mitä tarvitsee..
- auttava
EI EI ja EI eli liimalla toi ei onnistu ja nitojaa käytetään vain huokolevy pohjaisissa levyissä (ja silloinkin tarvitaan kunnollinen nitoja rapidin isompia ja 14mm niitit) mutta toi mdf on kovaa ja siihen ei niitti oikein pure eli hakas naulaimella tai sitten drykkertillä kin voi kun laittaa pienellä paineella varovasti ettei mene läpi levystä mutta vahvemmat kyllä kestää ampua ja pysyy sitten katossa eikä ala "roikkua" lattiaa vasten...
- Osaava mies
On senverran eläväistä levyä, ettei pysy hakaskiinnityksellä ylhäällä. Täytyy lyödä jokin linja kunnon kampanauloilla ja liikuntasauma sitten noin 5-7 metrin välein isossa katossa.
Liima ei ole rakennusmateriaali, eikä Styrox, eikä oikein Siporexkaan. - mapatturoisku
Osaava mies kirjoitti:
On senverran eläväistä levyä, ettei pysy hakaskiinnityksellä ylhäällä. Täytyy lyödä jokin linja kunnon kampanauloilla ja liikuntasauma sitten noin 5-7 metrin välein isossa katossa.
Liima ei ole rakennusmateriaali, eikä Styrox, eikä oikein Siporexkaan."Liima ei ole rakennusmateriaali, eikä Styrox, eikä oikein Siporexkaan." Juu ei ole, liima on liimaa ja Styrox ja Siporex ovat tuotemerkkejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831479Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä671275Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2281246Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2041246Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121059Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041019Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍134953Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65933- 83849
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123818