Mistä ohut katkaisuterä porakoneeseen?

pienariprojekti kesken

Rupesin tekemään erään pienoismalliauton keulan ilmaritilöitä muutaman millin paksuisesta muovista, ilmaritilät pitäisi olla lävistetyt mutta ongelmana on että en löytänyt mistään tavan porakoneeseen käyvää pientä ja ohutta katkaisuterää jollaisia on esim. dremel- pienoisporakoneeseen.
Onko tavan porakoneisiin tuollaista terää olemassakaan vai joudunko ostamaan dremelin? Dremelit tuntuu vaan turhan hinnakkailta tällaisen yhden mallin takia ostettavaksi, satasen näkyivät maksavan parissakin paikassa :/
Katkaisuterä saisi olla maksimissaan millin paksuinen.

4

5869

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Semmoinen

dremelin jäljitelmä, ne näkyvät maksavan noin 15 euroa. ja ihan samoin toimii ja pyörivätkin vielä.

• PiperCub

Käsitinkö oikein, että porakone sulla on mutta ohut ja pieni katkaisuterä puuttuu? Erilaisia katkaisulaikkoja ym löytyy ainakin useimmista rautakaupoista Dremelin tms tuotemerkeillä hyvin eri hintaisia ja kun varmistat, millainen "tavan porakoneessa" on istukka (ota vaikka pora mukaan), löytyy varmasti sopiva varsikin. Laikathan on vaihtotavaraa.

• ketjun aloittaja

Joo, tavallinen porakone on mutta ei meinannut löytyä sopivaa katkaisulaikkaa ja kiinnitys systeemiä mistään.
        Tänään sitten löysin Dremelin katkaisulaikat ja kiinnityskaran ja porakoneen istukkakin kiristyi tarpeeksi pieneksi Dremelin kiinnitysvarteen. Meinasin jo ostaa toisenmerkkisen halvan pienoisporankin mutta päätin kokeilla vielä josko nykyiseen poraan saisi tuon Dremelin systeemin kiinni ja onnistuihan se.
        Tavallisiin porakoneisiin tarkoitettuina ei tuommoisia katkaisuteriä näytä löytyvänkään, pitää etsiä Dremelin tms. pienoisporien tarvikkeita.

• markustaja
        ketjun aloittaja kirjoitti:

Joo, tavallinen porakone on mutta ei meinannut löytyä sopivaa katkaisulaikkaa ja kiinnitys systeemiä mistään.
        Tänään sitten löysin Dremelin katkaisulaikat ja kiinnityskaran ja porakoneen istukkakin kiristyi tarpeeksi pieneksi Dremelin kiinnitysvarteen. Meinasin jo ostaa toisenmerkkisen halvan pienoisporankin mutta päätin kokeilla vielä josko nykyiseen poraan saisi tuon Dremelin systeemin kiinni ja onnistuihan se.
        Tavallisiin porakoneisiin tarkoitettuina ei tuommoisia katkaisuteriä näytä löytyvänkään, pitää etsiä Dremelin tms. pienoisporien tarvikkeita.

esim claes olsson ja lidl myy dremel kopioita halvalla sekä kaiken näkösiä laikkasarjoja niihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1612
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1458
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      35
      849
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      819
    5. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      746
    6. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      34
      718
    7. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      700
    8. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      698
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      42
      689
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      653
    Aihe