kanarialla kylmä

tuulee vie

ja varkaita

80

18360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huonito

      Ei siellä aina kylmää ole,mutta varkaita on koko ajan.En ymmärrä ihmisiä kun vuodesta toiseen matkustaa sinne.Aina sama paikka,sama hotelli ja samat roistot.Avasin silmät hyvissä ajoin ja vietän talvilomani maisemissa missä ei tartte koko ajan varoa rosvoja ja silmäänkusettajia.

      • olet

        käynyt koskaan siellä! Tai sit oot tyhmä! itse olen käynyt noin 15 kertaa ja aina on ollut hyvä keli eikä koskaan ole mitään varastettu.


      • hyväonninen
        olet kirjoitti:

        käynyt koskaan siellä! Tai sit oot tyhmä! itse olen käynyt noin 15 kertaa ja aina on ollut hyvä keli eikä koskaan ole mitään varastettu.

        Itse olen varkauden uhriksi joutunut Suomessa, Turkissa ja Kreikassa. Kanarialla en kertaakaan. Ja en oo kovasti palellutkaan, et se siittä. Mutta taitaa siellä tuppukylän kirjaston nettikahvilassa olla liian kylmä noin muutenkin?


    • huvittaa

      varkaita ei ole Suomessa, Thaimaassa, Brasseissa, Intiassa jne, on se kumma juttu? Ja tuulee....niinpä?

      • Eiköhän

        se ole itsestään kiinni, jos joutuu varkaiden käsiin.Pitää olla huolellisempi ,eikä elää hötkyile ,niinkuin pellossa. Olemme reissanneet siellä sun täällä, eikä kertaakaan olla jouduttu "uhreiksi".Eiköhän noita varkaita ole joka puolella maailmaa. Olen samaa mieltä kanssasi ,että kyllä minuakin naurattaa ja huvittaa mokoma narina.Ja että vielä siellä tuuleekin.........HEH


    • viikko sitten,,

      Joo, mistähän noi tietosi olet hankkinut. Viikko sitten Kanarialla oli tosi helteistä. Saarten talvikauteen = joulukuun lopusta helmikuun loppuun saattaa liittyä jonkin verran tuulta ja epävakaisuutta. Ihan sama systeemi toimii myös esim. uudessa suomalaisten pyhätössä Thaimaassa, jossa on omat sadekautensa. Moni on maksanut kahden viikon rankkasateesta sikahinnan.

      Varkaista vielä; jos liikut kännissä "takki auki" sinut ryöstetään yhtä hyvin Kanarialla, Thaimaassa, kuin kotikaupungissasikin. Normaali varovaisuus ja turistimatkalla luonnollisesti tallelokeron käyttö ovat aina paikallaan.

      • näin on

        Thaimaassa ei ole sadekautta enää joulu-helmikuussa, se on huhti-lokakuu.
        Tuo Kanarian tammikuun helteet jätän omaan varjoonsa, minusta 20C ei ole hellettä vaan yli 35 C kuten Thaimaassa oli uutena vuotena kun sillä olin.


      • tiedoksi vaan
        näin on kirjoitti:

        Thaimaassa ei ole sadekautta enää joulu-helmikuussa, se on huhti-lokakuu.
        Tuo Kanarian tammikuun helteet jätän omaan varjoonsa, minusta 20C ei ole hellettä vaan yli 35 C kuten Thaimaassa oli uutena vuotena kun sillä olin.

        Palasin reilu viikko sitten Teneriffan pohoisosasta, jossa lämpötila päiväsaikaan oli 26-28 astetta, eikä illallakaan juuri alle kahdenkympin laskenut. Jos haluaa mennä sinne kolmevitoseen hikoilemaan, siitä vaan. Sateista olen eri mieltä, mutta ehkä työkavereillani on ollut huono säkä lähellä vuodenvaihdetta, jolloin sade on yllättänyt.
        Itse matkustan mieluimmin kohtuulämpimään ilmastoon, josta pahimmat öykkärit onneksi ovat jo pois - Thaimaassa.


      • alle 20
        tiedoksi vaan kirjoitti:

        Palasin reilu viikko sitten Teneriffan pohoisosasta, jossa lämpötila päiväsaikaan oli 26-28 astetta, eikä illallakaan juuri alle kahdenkympin laskenut. Jos haluaa mennä sinne kolmevitoseen hikoilemaan, siitä vaan. Sateista olen eri mieltä, mutta ehkä työkavereillani on ollut huono säkä lähellä vuodenvaihdetta, jolloin sade on yllättänyt.
        Itse matkustan mieluimmin kohtuulämpimään ilmastoon, josta pahimmat öykkärit onneksi ovat jo pois - Thaimaassa.

        mtv 3 tekstitv sivu 629 ollu 2kk siis alle 20.


      • ennusteet
        alle 20 kirjoitti:

        mtv 3 tekstitv sivu 629 ollu 2kk siis alle 20.

        ..ovat ihan oikeasti kaukana paikallisesta todellisuudesta. Seurasin viikon takaisen lomani aikanaa piruuttani Suomessa ilmoittettuja lämpöennusteita. Kun Puertossa mittari näytti päivällä 26-28, joka oli ihan todellista, kertoi suomalainen sääennuste 18-20. Eli persiilleen meni niin että helähti. Ennusteet ovat lähinnä pilvisyyden/aurinkoisuuden osalta jossain määrin luotettavia, mutta lämpötila on aina arvioitu alakanttiin. Kannattaa myös muistaa, että säätilan muutokset Kanarialla ovat yllättäviä ja nopeita. Kesken sateen voi paistaa ja päinvastoin. Siinä se rikkaus.

        Ja mitä tulee tähän alle 20/2kk voin vakuuttaa, että ihan on syvältä koko juttu. Pohjoisosassa Teneriffaa ei ole moista lämmintä ja aurinkoista talvea nähty vuosikymmeniin. Sadetta sinne kovasti jo odottavat, mutta eipä ole vielä näkynyt.

        Kaikki, jotka haluavat tosihelteisiin, menkää pliis Thaimaaseen, Brasseihin tai vastaaviin paikkoihin. Kanaria siistiytyy meille fiksummille ja siellä kehtaa liikkua ilman että heti leimataan juopoksi suomalaiseksi.


      • kumminkin
        ennusteet kirjoitti:

        ..ovat ihan oikeasti kaukana paikallisesta todellisuudesta. Seurasin viikon takaisen lomani aikanaa piruuttani Suomessa ilmoittettuja lämpöennusteita. Kun Puertossa mittari näytti päivällä 26-28, joka oli ihan todellista, kertoi suomalainen sääennuste 18-20. Eli persiilleen meni niin että helähti. Ennusteet ovat lähinnä pilvisyyden/aurinkoisuuden osalta jossain määrin luotettavia, mutta lämpötila on aina arvioitu alakanttiin. Kannattaa myös muistaa, että säätilan muutokset Kanarialla ovat yllättäviä ja nopeita. Kesken sateen voi paistaa ja päinvastoin. Siinä se rikkaus.

        Ja mitä tulee tähän alle 20/2kk voin vakuuttaa, että ihan on syvältä koko juttu. Pohjoisosassa Teneriffaa ei ole moista lämmintä ja aurinkoista talvea nähty vuosikymmeniin. Sadetta sinne kovasti jo odottavat, mutta eipä ole vielä näkynyt.

        Kaikki, jotka haluavat tosihelteisiin, menkää pliis Thaimaaseen, Brasseihin tai vastaaviin paikkoihin. Kanaria siistiytyy meille fiksummille ja siellä kehtaa liikkua ilman että heti leimataan juopoksi suomalaiseksi.

        tosi kylmä


      • katsoppa
        tiedoksi vaan kirjoitti:

        Palasin reilu viikko sitten Teneriffan pohoisosasta, jossa lämpötila päiväsaikaan oli 26-28 astetta, eikä illallakaan juuri alle kahdenkympin laskenut. Jos haluaa mennä sinne kolmevitoseen hikoilemaan, siitä vaan. Sateista olen eri mieltä, mutta ehkä työkavereillani on ollut huono säkä lähellä vuodenvaihdetta, jolloin sade on yllättänyt.
        Itse matkustan mieluimmin kohtuulämpimään ilmastoon, josta pahimmat öykkärit onneksi ovat jo pois - Thaimaassa.

        sinun kovat lämpötilat mutta käyppä katsomassa esim. finnmatkajoen sivuilla mikä oikeasti on kelit? maaliskuussakin 28 C on tiukassa Kanarialla ja koskaan tammikuussa ei ole ollut vielä 28C varjossa, ei siis koskaan 200 vuoden aikana ja sinun kohdalla oli, vauh.


      • kerrotko
        ennusteet kirjoitti:

        ..ovat ihan oikeasti kaukana paikallisesta todellisuudesta. Seurasin viikon takaisen lomani aikanaa piruuttani Suomessa ilmoittettuja lämpöennusteita. Kun Puertossa mittari näytti päivällä 26-28, joka oli ihan todellista, kertoi suomalainen sääennuste 18-20. Eli persiilleen meni niin että helähti. Ennusteet ovat lähinnä pilvisyyden/aurinkoisuuden osalta jossain määrin luotettavia, mutta lämpötila on aina arvioitu alakanttiin. Kannattaa myös muistaa, että säätilan muutokset Kanarialla ovat yllättäviä ja nopeita. Kesken sateen voi paistaa ja päinvastoin. Siinä se rikkaus.

        Ja mitä tulee tähän alle 20/2kk voin vakuuttaa, että ihan on syvältä koko juttu. Pohjoisosassa Teneriffaa ei ole moista lämmintä ja aurinkoista talvea nähty vuosikymmeniin. Sadetta sinne kovasti jo odottavat, mutta eipä ole vielä näkynyt.

        Kaikki, jotka haluavat tosihelteisiin, menkää pliis Thaimaaseen, Brasseihin tai vastaaviin paikkoihin. Kanaria siistiytyy meille fiksummille ja siellä kehtaa liikkua ilman että heti leimataan juopoksi suomalaiseksi.

        kerrotko missä se turisti mittasi sen lämpötilan? baarin seinässä olevasta mittarista ja on aika kova väite väittää että viralliset säätilat ovat väärässä ja sinun mittari näyttää oikeaa? aika pahan nakkasit, taas.
        Virallinen lämpötila ei ole ennuste vaan sillä hetkellä oleva tila, voiko sinun älyllä sitä käsittää?


      • guanche
        ennusteet kirjoitti:

        ..ovat ihan oikeasti kaukana paikallisesta todellisuudesta. Seurasin viikon takaisen lomani aikanaa piruuttani Suomessa ilmoittettuja lämpöennusteita. Kun Puertossa mittari näytti päivällä 26-28, joka oli ihan todellista, kertoi suomalainen sääennuste 18-20. Eli persiilleen meni niin että helähti. Ennusteet ovat lähinnä pilvisyyden/aurinkoisuuden osalta jossain määrin luotettavia, mutta lämpötila on aina arvioitu alakanttiin. Kannattaa myös muistaa, että säätilan muutokset Kanarialla ovat yllättäviä ja nopeita. Kesken sateen voi paistaa ja päinvastoin. Siinä se rikkaus.

        Ja mitä tulee tähän alle 20/2kk voin vakuuttaa, että ihan on syvältä koko juttu. Pohjoisosassa Teneriffaa ei ole moista lämmintä ja aurinkoista talvea nähty vuosikymmeniin. Sadetta sinne kovasti jo odottavat, mutta eipä ole vielä näkynyt.

        Kaikki, jotka haluavat tosihelteisiin, menkää pliis Thaimaaseen, Brasseihin tai vastaaviin paikkoihin. Kanaria siistiytyy meille fiksummille ja siellä kehtaa liikkua ilman että heti leimataan juopoksi suomalaiseksi.

        Se, että Suomessa teksti-tv:llä näytettävät ennusteet ovat Gran Canarian osalta "alakanttiin",johtuu siitä, että ne ovat käsittääkseni ennusteita Las Palmasiin. Etelässä Ingles/Maspalomas/Puerto Rico -akselilla, jossa suomalaiset useimmiten suurimman osan lomastaan viettävät, päivälämpötila on helposti yli viisi astetta korkeampi ja aurinko paistaa, kun LaPassa sataa. Se on nähty kymmenet kerrat saarta päästä päähän ajettaessa. Etäisyys ei ole pitkä, mutta kaksitonninen vuoristo aiheuttaa kummasti vaihtelua säätilaan.
        Tässä vielä faktatietoa vertailua varten.
        http://www.wunderground.com/global/stations/60030.html
        Nyt illalla ero etelän(Maspalomas) ja pohjoisen(Telde) välillä näyttää olevan vain 2,3 astetta,tämän päivän maksimien ero oli 3,3.

        Vinkki: Kaikista lämpimintä ja aurinkovarminta Kanarialla on keskikesällä. Silloin on tietysti Suomessa kaunis ja valoisa kesä, mutta tuossa lauseessa ainakin yhden sanan perään voi laittaa suuren kysymysmerkin...


      • naureskelet
        katsoppa kirjoitti:

        sinun kovat lämpötilat mutta käyppä katsomassa esim. finnmatkajoen sivuilla mikä oikeasti on kelit? maaliskuussakin 28 C on tiukassa Kanarialla ja koskaan tammikuussa ei ole ollut vielä 28C varjossa, ei siis koskaan 200 vuoden aikana ja sinun kohdalla oli, vauh.

        ..jollei sulla parempaakaan tekemistä ole. Tosiasia nyt vaan on niin. Kuten sanottu Kanarialla ja erityisesti Pto de la Cruzissa ei ole vuosikymmeniin ollut yhtä kuivaa, aurinkoista ja helteistä vuodenvaihdetta. Toisenkinlaista säätä olen siellä toki samaan aikaan nähnyt, enkä halua väittää että ensi vuonna olisi yhtä ihanteellista. Mutta ne jotka haluavat takuuvarmaa hellettä menevätkin varmasti muualle. Mainitsemassani kohteessa on mahdollisen pilvisen ja/tai viileämmän sään varalle paljon muuta mukavaa. Ja kuten sanottu, paikka on kivasti siistiytynyt, kun öykkärit ja dokut suomalaiset matkustavat kaukomaille.


      • buenastardes
        naureskelet kirjoitti:

        ..jollei sulla parempaakaan tekemistä ole. Tosiasia nyt vaan on niin. Kuten sanottu Kanarialla ja erityisesti Pto de la Cruzissa ei ole vuosikymmeniin ollut yhtä kuivaa, aurinkoista ja helteistä vuodenvaihdetta. Toisenkinlaista säätä olen siellä toki samaan aikaan nähnyt, enkä halua väittää että ensi vuonna olisi yhtä ihanteellista. Mutta ne jotka haluavat takuuvarmaa hellettä menevätkin varmasti muualle. Mainitsemassani kohteessa on mahdollisen pilvisen ja/tai viileämmän sään varalle paljon muuta mukavaa. Ja kuten sanottu, paikka on kivasti siistiytynyt, kun öykkärit ja dokut suomalaiset matkustavat kaukomaille.

        Hihii, kivaa kiistaa, mutta totuus on tämä: 19.1. päättyneellä lomallamme Puerto de la Cruzissa oli viikon ajan päivälämpötila VARJOSSA 26-28 astetta. Nautinnollista....


      • ootte ollu
        buenastardes kirjoitti:

        Hihii, kivaa kiistaa, mutta totuus on tämä: 19.1. päättyneellä lomallamme Puerto de la Cruzissa oli viikon ajan päivälämpötila VARJOSSA 26-28 astetta. Nautinnollista....

        varmana kun noin lämmin on ollu.


      • reinmänkruts
        kumminkin kirjoitti:

        tosi kylmä

        Puertodelakrutsissa aina vilpoista tuossa sateen pieksemässä ylämäessä


    • W.H

      Juuri keskiviikkona Brasiliasta palanneena olen todella sitä mieltä, että Kanarialla on kylmä! meillä oli välilasku Las Palmasissa ja siellä oli yöllä "huimat" 15 astettta... Brasseis oli varjossa 38 astetta :)

      Ennen lomailin aina jossain Kanarialla, mutta muutama vuosi sitten siirryin kaukokohteisiin ja mm. Brasilia on maa mun mieleeni! Ihana maa ja ihania ihmisiä :)

      Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä makuasioista on vaikea kiistellä.

      • juuri näin

        sillä näin se vaan on ja 15C on mahdoton matka tammikuussa Kanarialla 28 C, siellä tuuleekin aina joka jäähdyttää. Valetta koko homma jos joku väittää 28C lämpöjä tammikuun reissuilla.
        Turistimittarit ovat säädetty 5C liikaa, ettekö tieneet?


      • isosetä
        juuri näin kirjoitti:

        sillä näin se vaan on ja 15C on mahdoton matka tammikuussa Kanarialla 28 C, siellä tuuleekin aina joka jäähdyttää. Valetta koko homma jos joku väittää 28C lämpöjä tammikuun reissuilla.
        Turistimittarit ovat säädetty 5C liikaa, ettekö tieneet?

        Höpö höpö. Kyllä sen ihollaan tuntee onko lämmintä vai ei. Minunkin kokemuksen mukaan Suomessa nähdyt ennusteet Kanarian säistä ovat alakanttiin.
        Se on tietysti makuasia haluaako kovempaa hellettä vai riittääkö tuo 25-28C. Itse en tykkää 35-40C-helteistä niinkään, se on jo liian hikistä.


    • nainen.....

      Hei! minä olen käyny kanarialla monta kertaa ja aina ollu lämmintä talvella ja ei ole koskaan varastettu mitään. Eikö se itestä riipu mitä sattuu ja kenen kanssa liikkuu.

      • rva 63v

        Matkalaiset jotka puhuvat varastamisesta,suurin
        osa varmaan tarkoittaa sitä hienovaraista ryöstöä
        joka voi tapahtua esim.ruokapaikoissa,maksat
        ruuastasi enempi mitä oli ruokalistassa.Ja oletko
        koskaan katsonut sitä "silppua" mitä sait TAXISSA
        kouraasi.ELI olen sitä mieltä,että Taxissa aina
        tasaraha.Vähemmin varmaan tapahtuu suoranaista
        "kimppuun käymistä".TAXISSAKIN pitävät tarkoituk-
        sella niin heikkoa valoa, ettei tahdo sormiaan
        erottaa.


    • jos enempi

      matkustelee kyllä kanaria jää väliin.turistirysä ja paha.se tampere vertaus on osuva.ihmeen vähän on eroo.

      • sitä

        matkustella paljon muuallakin ja käydä välillä myös kanarialla. meille kelpaa monet kohteet, aina ollu reissulla mukavaa; vuos sitten brasseissa, syksyllä kreikassa ja ens viikolla kanarialla. ja seuraavasta lomasta jo haaveillaan, katotaan mistä sitten itsemme löydämme.


    • jos tuuleeki

      se äkkiä vastaa isoo pakkasta.otampa lapsilleni pilkkihaalarit mukaan ja kunnon pipot.

    • kylmä......

      tultiin eilen gran canarialta bahiasta,joka päivä 24 lämmintä ja aurinko paistoi,vaikka täällä sääennustukset näytti ihan muuta.Tuulet hajottaa pilviä.

    • Reppumatkaaja

      Pullevat, tuulipukuiset ja vyölaukkuiset Suomalaiset enää mitään Kanarian saaria suosii!
      Me rohkeat ja ennakkoluulottomat matkaa sellaisiin paikkoihin, missä ei lihapullista ja mummon muussista, hernekeitosta ja näkkileivästä ole tietoakaan.

      On aivan sama, onko Kanarialla kylmä. Siellä kylmää nähdä nämä Suomen toivot ja ullat..

      • tiedoksi

        Kanarialla matkustaa nykyisin varakas ja saarten arvon tunteva jengi. Tällä en tarkoita niitä bilettäjiä, jotka menevät Inglesiin tai Americasiin. Vaan niitä, jotka asettuvat kaupunkeihin. Tämä porukka on suhteellisen varakasta ja tyyppejä, jotka osaavat arvostaa hyvää ruokaa ja palvelutasoa ja myös vaativat sitä. Lihapullista ja mummon muusista, kuten sanoit, ei ole tietoakaan - ehkä teillä, kun se tuntuu olevan niin kielen päällä..

        Mene sinä plösö vaan teidän vessaan, hyppää pönttöön ja vedä itsesi sen muun paskan mukana alas. Noin pieneltä ihmiseltä se luultavasti sujuu vaivatta. Hyvää matkaa!


      • porkkananjyrsijöitä

        ollaan.kaktuksen juurilla elämme,muurahaisten toukat pääravinto,norsun maito juomana,hivenen käyneenä.ei kanaria.


      • Taatelintallaajat

        Meille ainakin kahdessa viikossa Kanarialla kertyy yli 100 km askelmittariin. Ja periaatteena on, että "päivän työt" (= vaellus, kaupunkikävely, shoppailukävely, uinti ym.) on tehtävä ennen kuin ensimmäistäkään Tropicalia avataan.


      • repunkantaja

        Olipas kovaa tekstiä nuo plösöjuttusi! Ja aika inhottavaa arvostella suomakaisia, kenties eläkeläisiä, jotka pitkän päivätyön tehneenä nyt pystyvät nauttimaan 'tuulipuvuissaan jne' lämpimästä ilmastosta.
        Kaikilla Kanariansaarilla voi myös olla reppumatkalaisena. Olemme monena vuonna patikoineet eri saarten vuorilla varaamalla matkalle lähtiessämme pelkät lennot. Majapaikka on aina löytynyt jopa edullisesti. Seikkailumieltä, espnjankielen taitoa ja luonnon olosuhteiden huomioimiskykyä on kyllä oltava. Ja aikaa olisi hyvä olla ainakin pari viikkoa. Lyhyemmälläkin ajalla pystyy tutkailemaan esim Teneriffaa, jonne monet matkustavat. Bussiyhteydet Pto de la Cruzista joka puolelle ovat mainiot ja edulliset.


    • sulonen ja kaunis

      koskematonta aluetta vaikka kuinka paljon.perhosharrastukseni on saanut uusia yksilöitä.palaan takaisin.

    • päivää

      sitten Puerto Ricosta Gran Canerialta.Kolmena eka päivänä lämmintä oli 22-26,ja viimesinä päivinä kuumimmillaan 31.

      • tultii jus

        yli 50 ens viikolle.


      • Puertossa asuva
        tultii jus kirjoitti:

        yli 50 ens viikolle.

        Talvi on ollut oikein lämmin päivisin, yöllä ilman lämptötila laskee, niinkuin yleensäkin on tapana. Eilen illalla Puertossa oli puolen yön aikaan vain 18 astetta. Päivällä viime viikon aikana mittari on kohonnut 25-28 asteeseen.

        Teneriffan lämpötila useissa sääennusteissa ilmoitetaan Los Rodeoksen kentän sää aseman perusteella. Paikka sijaitsee yli500 m korkeudesta merenpinnalta, ja Rodeoksella on kesälläkin yleensä viileätä.

        Sadetta odotetaan kovasti, mutta näyttää siltä että ei ainakaan toistaiseksi sitä ole tulossa. Viimeksi tipahteli vettä joulukuun alkupuolella, ja silloinkin vain muutama pisara.

        Kurjaa luettavaaa tietenkin kaikille, jotka palelette siellä ties missä mökissä Suomen perukoilla, laittakaa ovet kiinni jos niin kylmä on, täällä voi ihan ikkunaakin pitää vaikka auki toistaiseksi...

        Perinteisesti karnevaaleissa sataa, että katsotaan miten käy tänä vuonna, juhlaviikolla 17.2 - 25.2?!?


    • ottaen

      kylmempi kuin suomes nollakelillä.

      • tätä viestintää

        Pari hullua häirikköä, kuten sinä idiootti, joka ei ikinä ole käynyt kuin luultavasti Tallinnassa, sähläätte täällä "asiantuntijoina".
        Menkää nyt talikoimaan sitä paskaa. Johan ne lehmät tulikin aamutuimaan lypsettyä?
        Tämmösiin paskanhajuisiin viesteihin ei edes viitsisi vastata, mutta tulipa nyt kuitattua.
        Vielä: jos joskus saat sen verran fyrkkaa, että olisi vara matkustaa, mene muualle pliis.


    • hikikään

      paitsi saunas,melkein aito suomalainen sauna.

    • lomailija

      Olen menossa Tenerifalle huhtikuussa Olen käynyt kerran ja heti vietiin nahkatakki kun hotellissa kirjoitettiin infossa sisään ja takki oli matkalaukun päällä. Siinä hötäkässä ei huomattu matkan väsymys ja jännitys vähäksi aikaa herpaantu katse sinne meni hyvä takki, Mutta vakuutus korvasi se oli hyvä .Nyt kysynki vinkkejä miten suojata varkaudelta missä lompakot minulla on aina kaulassa ja vähän rahaa mukana .Ja niitä matkamuistoja en enää osta riesaksi asti kauppiaita on! Antakaa tietoa te jotka paljon matkustatte miten pitää varoa varkaita .

      • lomalle 10.2.

        Olen katsellut Phuketin lämpötiloja,niin kyllä siellä on sää tietojen mukaan satanut kahtena päivänä ja lisäksi ollut ukkosta ja kostea ilma-han siitä syntyy.Ettei se kyllä pidä paikkaansa,että Thaimaassa paistaa aina.
        Varkaille ei pidä antaa tilaisuutta,vähän rahaa
        mukáan päivällä sekä illalla.MIehille,rahapussi pois takataskusta,se on monasti tosi huokuttelevasti esillä.
        Lomalle 10.2. ja Puerto Ricoon-Kanarialle


      • 16 teneriffa
        lomalle 10.2. kirjoitti:

        Olen katsellut Phuketin lämpötiloja,niin kyllä siellä on sää tietojen mukaan satanut kahtena päivänä ja lisäksi ollut ukkosta ja kostea ilma-han siitä syntyy.Ettei se kyllä pidä paikkaansa,että Thaimaassa paistaa aina.
        Varkaille ei pidä antaa tilaisuutta,vähän rahaa
        mukáan päivällä sekä illalla.MIehille,rahapussi pois takataskusta,se on monasti tosi huokuttelevasti esillä.
        Lomalle 10.2. ja Puerto Ricoon-Kanarialle

        tänää


    • bolena46

      Hei,
      lukekaapa tilitykseni 12.12.06 tältä samalta "kanavalta" niistä varkaista siellä Gran Canarian San Agustinissä.. Toivon, että varkaat on saatu kiinni ja lomarauha laskeutunut "paratiisiin".. Toivonko liikoja..

    • Menossa mukana

      Just äsken juttelin puhelimella L.Palmasissa lomailevalle tutulleni, joka kertoi vetäytyneensä parvekkeelta lukemaan sisätiloihin, kun ei kestänyt kuumuutta enempää...

      • sivu 629

        oliko kuuma.


    • anttooni

      niitten hotellihuoneissa ei yleensä ole lämmitystä,eikä ilmastointiä..ja iltaisin kun kosteus tulee sisään niin viileäähän se on...mutta villatakki päälle ni kyllä se siitä :)

    • liian kylmä

      Ei suomeskaan kukaan ole uimas 17 astees.

      • matkustaja32

        Meidän koira käy uimassa vaikka 5 asteessa ja lapset 15 joten kyllä 17 tarkenee veteen.

        Mitä noihin lämpötiloihin tulee. Olen matkustellut Aasiassa, Euroopassa ja Jenkeissä. Itse en pidä yli 30 asteen lämpötiloista. Viimeksi Singaporessa reissatessa oli vaatteet koko ajan hikiset. Kun lähti aamulla hotellilta oli tunnin päästä litimärkä. Sama homma toistui Arizonassa ja Malesiassa. Niillä matkoilla tuli vietettyä aikaa ilmastoiduissa paikossa kuten hotellihuone, vuokra-auto ja ostoskeskukset.

        Nykyään matkustelen mieluiten 15-25 asteen lämpötiloissa. On aivan tuskaan vaeltaa, sovittaa vaatteita kaupoissa tai edes kävellä kaduilla yli 30 asteen kuumuudessa.


    • H.Anuristi

      Puertto Gruziin ei uskalla enää mennä? Siellä on kuulemma romanialaisia, marokkolaisia ja ties mistä kotoisin olevia rosvoja jotka ryöstävät ihmisiä kaduilla, lentokentillä, hotelleissa ja vaikka missä. Edes päiväsaikaan et ole turvassa. Paikallisen kirjeenvaihtajan mukaan riihikuivaa rahaa ei kotimaasta kannata Puertoon tuoda sillä se ei ole turvassa edes tallelokerossa. Pitää käyttää pankkiautomaattia sillä se on turvallista. Ummikkona kuitenkin kysyn: eikö rosvo voi tulla minua pankkiautomaatilla ryöstämään? Vie vielä koko tilin tyhjäksi. Entäpä jos rosvo vaanii nurkan takana, ja oton automaatilla tehtyäni vie minulta paitsi rahanipun niin myös pankkikorttini? Onko Gruzin matkat unohdettava kokonaan ryöstöjen pelossa vai voiko luottaa että pankkikortin kanssa olen turvassa?

      • Laverdad

        Puerto de la Cruzissa satunnaisia taskuvarkauksia, asuntomurtoja ja lähinnä öiseen aikaan tapahtuvia ryöstöjä, mutta vähemmän kuin saaren eteläosissa, Gran Canarialla tai Suomen kaupungeissa.
        Karnevaalien aikaan kannattaa olla normaalia tarkempi suuren ihmispaljouden vuoksi, sillä taskuvarkaudet hieman lisääntyvät. Kaupunki ei ole tuolloinkaan turvaton.
        Puertossa ei tarvitse pelätä.


      • kotiintulleet
        Laverdad kirjoitti:

        Puerto de la Cruzissa satunnaisia taskuvarkauksia, asuntomurtoja ja lähinnä öiseen aikaan tapahtuvia ryöstöjä, mutta vähemmän kuin saaren eteläosissa, Gran Canarialla tai Suomen kaupungeissa.
        Karnevaalien aikaan kannattaa olla normaalia tarkempi suuren ihmispaljouden vuoksi, sillä taskuvarkaudet hieman lisääntyvät. Kaupunki ei ole tuolloinkaan turvaton.
        Puertossa ei tarvitse pelätä.

        Oppaan mukaan Pto.Cruz on rauhallinen pikku kaupunki. Suositteli tallelokeroa ja lompakot pois takataskusta. Kuulemma talvi kausina muutamia ilmoituksia kadonneista lompakoista mutta ei pahempaa.


    • rosvojaOdotellen

      Ketjun edellinen kirjoitus on 30.1.2007 13:16! Nyt aivoton trolli nostelee näitä, jotta joku kirjoittaisi. No, kirjoitetaan. Romanialaisliigoja on Helsinki täynnä. Niille on kaupungin puolesta järjestetty ilmaismajoitus. Puertossa en ole vielä nähnyt ensimmäistäkään. Huhuja liikkuu, niin kuin aina. Pelokkaat jääköön takahikiälle. Nyt on se 20 ja hento tuulen vire.

      • No.Panic

        Toisella palstalla rinnastettiin taskuvarkaus ja näpistys ryöstöön, joten tuskin Puertossa varastelua kummemmasta on kyse. Varkaita on joka paikassa, takahikiälläkin, joten se ei mitään uutta kartalla. Kannattaa tässäkin tapauksessa asiantuntijan höpinät ignoorata.


      • MoroAntigue

        Se aivoton trolli olet antigue sinä. Halusit vaan etusivun "puhtaaksi". Noh, annan sinun nyt temmeltää vähän aikaa ;)


    • P.dl.C

      Kuinka luotettavasta lähteestä nämä Puerton kauhuskenaariot ovat lähtöisin?
      Oikeita uutisia vai mutuilua? Missä julkaistu?
      Puerton suunnasta kuultuna mikään rosvorintamalla ei ole edellisvuosista muuttunut.

      • HeiPuertomies

        Hei Puerton jutut ei kuulu tälle palstalle. Tämä on Gran Canarian palsta. Puerton jutut tuonne Yleistä Espanjasta-palstalle.


      • HeiTrolli
        HeiPuertomies kirjoitti:

        Hei Puerton jutut ei kuulu tälle palstalle. Tämä on Gran Canarian palsta. Puerton jutut tuonne Yleistä Espanjasta-palstalle.

        Hei älä ole kuin rikki mennyt gramofoni joka toistaa samaa vanhaa väsynyttä virttä, virttä, virttä, virttä...... ja perkeleen huonoa sellaista.


      • Mitä.et.ymmärrä
        HeiTrolli kirjoitti:

        Hei älä ole kuin rikki mennyt gramofoni joka toistaa samaa vanhaa väsynyttä virttä, virttä, virttä, virttä...... ja perkeleen huonoa sellaista.

        Mutta kun asia on totta.
        Tämä palsta on vain Gran Canarian asioille.
        Mikä tuossa on se mitä et ymmärrä?


      • HeiPuertomies
        Mitä.et.ymmärrä kirjoitti:

        Mutta kun asia on totta.
        Tämä palsta on vain Gran Canarian asioille.
        Mikä tuossa on se mitä et ymmärrä?

        Asiasta on niin monta kertaa huomautettu että pitää aika laholatva olla jos ei tajua tämän olevan Granin palsta. Miksi he eivät voi suosiolla kirjoitella tuolla yleistä espanjasta osiossa?? Mikä siinä on vaikeata?? Puolisokeille tiedoksi että tuolla ylhäällä vasemmalla se on. Ihan Mallorcan alapuolella. Hiiren osoitin siihen kohdalle ja hiiren vasemmalla klikkaatte. Sitten olette oikealla palstalla.


      • Knakkeknikkerton
        HeiPuertomies kirjoitti:

        Asiasta on niin monta kertaa huomautettu että pitää aika laholatva olla jos ei tajua tämän olevan Granin palsta. Miksi he eivät voi suosiolla kirjoitella tuolla yleistä espanjasta osiossa?? Mikä siinä on vaikeata?? Puolisokeille tiedoksi että tuolla ylhäällä vasemmalla se on. Ihan Mallorcan alapuolella. Hiiren osoitin siihen kohdalle ja hiiren vasemmalla klikkaatte. Sitten olette oikealla palstalla.

        Ei löydy. Kirjoita ohjeet vielä kerran.


      • Tuoaikaisempi
        HeiPuertomies kirjoitti:

        Asiasta on niin monta kertaa huomautettu että pitää aika laholatva olla jos ei tajua tämän olevan Granin palsta. Miksi he eivät voi suosiolla kirjoitella tuolla yleistä espanjasta osiossa?? Mikä siinä on vaikeata?? Puolisokeille tiedoksi että tuolla ylhäällä vasemmalla se on. Ihan Mallorcan alapuolella. Hiiren osoitin siihen kohdalle ja hiiren vasemmalla klikkaatte. Sitten olette oikealla palstalla.

        "Miksi he eivät voi suosiolla kirjoitella tuolla yleistä espanjasta osiossa?? Mikä siinä on vaikeata??"

        Ei näiltä muista saarista kirjoittajilta voi kauhalla vaatia kun lusikalla heille on annettu. Aina vaan pitää tänne tulla asiasta vääntämään, huoh!


      • Pullenahh
        HeiPuertomies kirjoitti:

        Asiasta on niin monta kertaa huomautettu että pitää aika laholatva olla jos ei tajua tämän olevan Granin palsta. Miksi he eivät voi suosiolla kirjoitella tuolla yleistä espanjasta osiossa?? Mikä siinä on vaikeata?? Puolisokeille tiedoksi että tuolla ylhäällä vasemmalla se on. Ihan Mallorcan alapuolella. Hiiren osoitin siihen kohdalle ja hiiren vasemmalla klikkaatte. Sitten olette oikealla palstalla.

        Nyt löytyi!

        http://keskustelu.suomi24.fi/terveys/henkinen-hyvinvointi-ja-mielenterveys

        Ai paska, toi olikin sulle tarkoitettu keskusteluosio


      • HeiPuertomies

      • jullyjomper
        HeiPuertomies kirjoitti:

        Tuo on tosiaankin hyvä palsta niille jotka eivät tajua tämän palstan olevan Gran Canarian palsta. Täytyy alkaa linkittämään tuota.

        Linkitä ihmeessä! Ehkä sinäkin saat avun ja pääset harhoistasi.


      • LosRealejos

        Puerto on edelleen kanariansaarten yksi turvallisimmista kohteista, ehkä jopa turvallisin. Ei tarvitse huolestua jos mummoja varkaat peloittaa, ikä voi tuoda arkuutta. Terve järki päässä pärjää, känniääliöillä sen sijaan voi köpelösti käydä missä tahansa


      • jästipäät

        Hevosmiesten tietotoimistosta eli joku lukenut feisbookkia


    • Onnittelut

      Antigue on vihdoinkin tajunnut villakoiran ytimen ja kupletin oikean juonen.

      • stand.up

        Antti on tosiaan kutakuinkin oikeilla jäljillä, parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Turhaan on muutamia niccejä syytelty, turhaan nälvitty vakkareita jotka foorumin jättivät. Totuus asuu näkkileivässä. Sitä pitää purra ensin ennen kuin pystyy nielemään ja huomaa miltä maistuu. Naurutakuu, kannattaa käydä katsomassa mitä annalle kuuluu.


      • Eijaei

        Ei tainnut tajuta kun yhä lipoo ja mielistelee


    • kirotusvire

      Mistä löytyisi opettaja palstan perustrollille? Oppisi edes otsikon kirjoittamaan oikein.

    • ringringring

      Hyvin antique ja eläkepapparainen vetää

      • vastaanvastaan

        Kyllä kai kun sama tyyppi kirjoittaa molemmat jutut. Antigue on todellisuudessa ammattikoulupoika jonka trollaukset menee Annan lukijoihin täydestä. Täällähän antigue jäi kiiinni trollauksesta kymmeniä kertoja.


      • lukijat
        vastaanvastaan kirjoitti:

        Kyllä kai kun sama tyyppi kirjoittaa molemmat jutut. Antigue on todellisuudessa ammattikoulupoika jonka trollaukset menee Annan lukijoihin täydestä. Täällähän antigue jäi kiiinni trollauksesta kymmeniä kertoja.

        Aivan sama. Ei kuitenkaan ole yhtä tyhmä kuin tän palstan nykyinen trolli.


      • vastaanvastaan
        lukijat kirjoitti:

        Aivan sama. Ei kuitenkaan ole yhtä tyhmä kuin tän palstan nykyinen trolli.

        Niin se ketä vastaan antigue taistelee palstan trollaus herruudesta? Antigue suuttui kun paljastui että antigue on se joka noita homojuttuja kirjoitteli samalla kun toinen kirjoitteli kaalikääryleistä. Toi mukaan trollaukseen mm. "Trolliongelma" nimimerkkinsä. Antigue, tuo vanha multinicci.


      • Sivustaseurannut
        lukijat kirjoitti:

        Aivan sama. Ei kuitenkaan ole yhtä tyhmä kuin tän palstan nykyinen trolli.

        Nykyinen trollihan vie antigueta kuin pässiä narussa. Aina kun antigue jää kiinni trollauksista, antigue nostaa vanhoja viestejä etusivun täyteen ettei lukijat näkisi kiinnijäämistä.


      • Taasnaurattaa
        Sivustaseurannut kirjoitti:

        Nykyinen trollihan vie antigueta kuin pässiä narussa. Aina kun antigue jää kiinni trollauksista, antigue nostaa vanhoja viestejä etusivun täyteen ettei lukijat näkisi kiinnijäämistä.

        Hahahaha! Kiitos. Siksihän tuo antigue ei uskalla omalla nimimerkillään trollata kun minä aina hänet paljastan ja pistän antiguen syväkyykkyyn ja pidän polvillaan kunnes annan luvan nousta, jos annan. Antigue ressu ei täällä osaa kuin kirjoittaa homoista ja nostaa vanhoja ketjuja esiin.

        Hattua pitää antiguelle kuitenkin nostaa. Vaikka täällä paljastin hänen olevan trolli, niin hyvin kaikki hänen suoltama paska menee Annan sivuilla täydestä lukijoihin. Kukaan ei edes aavista että antigue on amispoika joka ei ole koskaan Puertossa edes käynyt.


      • sairastatouhua
        Taasnaurattaa kirjoitti:

        Hahahaha! Kiitos. Siksihän tuo antigue ei uskalla omalla nimimerkillään trollata kun minä aina hänet paljastan ja pistän antiguen syväkyykkyyn ja pidän polvillaan kunnes annan luvan nousta, jos annan. Antigue ressu ei täällä osaa kuin kirjoittaa homoista ja nostaa vanhoja ketjuja esiin.

        Hattua pitää antiguelle kuitenkin nostaa. Vaikka täällä paljastin hänen olevan trolli, niin hyvin kaikki hänen suoltama paska menee Annan sivuilla täydestä lukijoihin. Kukaan ei edes aavista että antigue on amispoika joka ei ole koskaan Puertossa edes käynyt.

        Vai sellainen veijari on tämä antigue. Voisitte molemmat lopettaa nuo trollauksenne. Lapsellisia olette molemmat.


      • ginlove
        Taasnaurattaa kirjoitti:

        Hahahaha! Kiitos. Siksihän tuo antigue ei uskalla omalla nimimerkillään trollata kun minä aina hänet paljastan ja pistän antiguen syväkyykkyyn ja pidän polvillaan kunnes annan luvan nousta, jos annan. Antigue ressu ei täällä osaa kuin kirjoittaa homoista ja nostaa vanhoja ketjuja esiin.

        Hattua pitää antiguelle kuitenkin nostaa. Vaikka täällä paljastin hänen olevan trolli, niin hyvin kaikki hänen suoltama paska menee Annan sivuilla täydestä lukijoihin. Kukaan ei edes aavista että antigue on amispoika joka ei ole koskaan Puertossa edes käynyt.

        Olkoon trolli mutta paremmin ja laajemmin paikasta tietää kuin expertti


    • Täällä se sontasäkki ei näköjään ole oppinut mitään. Toistaa yhtä ja samaa, vastaten itse itselleen. Olisiko syytä pyytää uudet lääkkeet?

      • lopetasinäkin

        Eihän sinun antigue näitä pakko ole lukea. Voisit muuten sinäkin lopettaa trollaamisen. Se että nostat 10v vanhoja ketjuja esiin on samanlaista kiusantekoa palstalle.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      26
      4553
    2. Mitä haluaisit

      Sanoa hänelle tällä hetkellä?
      Ikävä
      218
      2410
    3. Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Aloitteen sisältö Ympäristöjärjestö Elokapina tulee määrätä välittömästi
      Maailman menoa
      42
      1895
    4. Sukset jo ristissä? Ensitreffit alttarilla Anna syyttää rajusti - Hai puolustautuu: "Mutta en mä..."

      Voi, voi... Onko Anna liian epävarma itsestään vai mikä mättää? Pari tuntenut vasta pari päivää ja kriisiä jo pukkaa.
      Ensitreffit alttarilla
      18
      1714
    5. Sofia B- miljonäärillä on vaimo ja pieni vauva .

      Voi ei taasko oli avioliitossa olevan miehen salarakas ja miksi voi noin toimia tää Sofia näin alhaisesti ?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      222
      1691
    6. Nyt on kansalaisaloite: Elokapina lakkautettava.

      Tänään tullut uusi kansalaisaloite, jossa vaaditaan Elokapinaa lakkautettavaksi, tai julistamista rikollisjärjestöksi, k
      Maailman menoa
      180
      1365
    7. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      51
      1194
    8. Hyvin sä olet

      Olet toiminut aina. Älä epäile tai häpeä omaa toimintaasi nainen. Kukaan ei vahingoittunut ja kaikki on ollutta ja menny
      Ikävä
      56
      935
    9. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      136
      932
    10. Ohhoh! Robert Helenius yllättää - Näin hän vastaisi Tanssii Tähtien Kanssa -kutsuun: "Ura..."

      Robert Helenius olisi kyllä komea näky TTK-parketilla vai mitä olet mieltä? Ja olikos se Viivi Pumpanenkin jo siellä...
      Suomalaiset julkkikset
      9
      921
    Aihe