Olisiko hyviä arvauksia paljonko voisi maksaa 0.6 m kapeempi puutalo. Mietimme tässä vaimon kanssa että pitäisikö nipistää olohuoneen ja keittiön neliöistä pois yhden kattotuolin verran (14m->13,4m). Paljonkohan tulisi säästöä?
Paljonko säästää 0.6 m kapeemmalla
12
2490
Vastaukset
- mallista.
otetaan jotain pois niin hinta ei välttämättä tipu yhtään. Joskus vaativat lisähintaa.
Mutta perustuksissa ja salaojaputkissa säästää kyllä jonki verran ehkä jopa 1000 tai 2000 (paalutus) euroa. - Rauno Kangas
...tulee keskimäärin 2,6 % halvemmaksi (kokonaishinnassa).
Talopaketn hinta saattaa jopa nousta, jos tuo on ainoa muutos vakiomalliin - lisäsuunnittelukustannukset voivat olla isommat kuin rakenteiden säästöt. - sillä niitä
"säästettyjä" neliöitä tulette varmasti kaipaamaan jossain vaiheessa. Kattotuolit ovat muuten todella tiuhassa, jos jako on koko katolla k600. Normaali on k900 tai k1200.
- vaan
tehdään arkkitehdin piirustusten pohjalta.
Raunon vastaus, että hinta pienenisi 2.4% tuntuu järkevältä. Itse ajattelen että nuo neliöt eivät voi olla yhtä kalliita kuin muut neliöt. Mutta kyllä kaikilla neliöillä aina joku hinta on.
jos laskisi vaikka 1500€/m2 hinnoilla niin säästöä tulisi 14*7,8*1500€*2,4%=3491€ joka on vähemmän kuin suoraan neliöhinnoilla laskettu 0,6*7,8*1500€=7020€.
eli 0,6m kapeemmalla talolla säästäisi ehkäpä vain 3500 € eikä 7000 €. Onko järkevä laskelma? - säästäminen
vaan kirjoitti:
tehdään arkkitehdin piirustusten pohjalta.
Raunon vastaus, että hinta pienenisi 2.4% tuntuu järkevältä. Itse ajattelen että nuo neliöt eivät voi olla yhtä kalliita kuin muut neliöt. Mutta kyllä kaikilla neliöillä aina joku hinta on.
jos laskisi vaikka 1500€/m2 hinnoilla niin säästöä tulisi 14*7,8*1500€*2,4%=3491€ joka on vähemmän kuin suoraan neliöhinnoilla laskettu 0,6*7,8*1500€=7020€.
eli 0,6m kapeemmalla talolla säästäisi ehkäpä vain 3500 € eikä 7000 €. Onko järkevä laskelma?on täyttä teoriaa....
- sitä
säästäminen kirjoitti:
on täyttä teoriaa....
enemmän tule säästöä, mitä enemmän ostaa alennusmyynneistä?
- ja hyvät
sitä kirjoitti:
enemmän tule säästöä, mitä enemmän ostaa alennusmyynneistä?
suhteet paikalliseen rautakauppiaaseen auttavat aina.
- Voipi tulla %-kalliimmaksikin
rakentaminen kun on niin monen tekijän summa, pelkän talon osalta ei tuollaisella kannata edes vaivata päätään.
- minä vaan
Meillä kavennettiin juuri noin 0.3 metriä. Talopaketin hinnassa se oli 2000 säästö. pohjat, ym. Emme ole laskeneet säästöä tarkkaan, mutta niin oli pakko tehdä, sillä sekin 2000 olisi kertautunut ja ollut iso raha lopulta.
- hintoja ei putoa "pake...
noin pienellä pudotuksella. Tosin siinä olet oikeassa, että kokonaisuutena pienikin talon pienennys voi vaikuttaa huomattavasti kokonaishintaan (maatyöt, perustukset jne.)
- minä vaan
hintoja ei putoa "pake... kirjoitti:
noin pienellä pudotuksella. Tosin siinä olet oikeassa, että kokonaisuutena pienikin talon pienennys voi vaikuttaa huomattavasti kokonaishintaan (maatyöt, perustukset jne.)
Se kavennus hiukan kavensi myös ikkunoita, joita sille alueelle osui monta. Eli 8 ikkunaa kapeni. Alak. 4 ja ylhäältä 4. Pakkohan niistä on tehdä symmetrisiä, kun vierekkäin ovat. Siitä ja kavennuksesta säästö.
- laskee
paljonko ajattelee pistää talon neliön hinnaksi, tietää millä mennään! Jos paljon tekee itse pärjää noin 1300 €/m2 ja sillä saa jo paljon!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882